Silniki do 250

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
maniaq
Posty: 61
Rejestracja: czwartek 05 sty 2012, 09:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: maniaq »

zamówiłem te ZMR 1804 2400KV, tylko z banggood (lepsza oferta), jeszce musze przekopać forum odnośnie regulatorów :)
scratchbuild is my life
Awatar użytkownika
super_oko
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 12:58
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Silniki do 250

Post autor: super_oko »

Obrazek

EMAX 1804 vs ZMR 1804 test ciągu

Ponieważ znalazłem sporo informacji na necie jakoby emaxy miały 50gr więcej ciągu niż zmr, postanowiłem zrobić mały teścik na mojej super pseudo hamowni.

----------------------- EMAX 1804---------------------ZMR 1804
--------------------------------------prop 3x5030
V-----------------------12,52V-------------------------12,51V
Thr---------------------304gr---------------------------302gr
A------------------------7,7A----------------------------7,2A

V-----------------------11,54V-------------------------11,42V
Thr---------------------273gr---------------------------272gr
A------------------------6,9A---------------------------6,6A
-------------------------------------------------------------------------
------------------------------------- prop 2x5030
V-----------------------12,46V-------------------------12,39V
Thr---------------------294gr---------------------------290gr
A------------------------6,7A-----------------------------6,4

V------------------------11,43V------------------------11,39V
Thr-----------------------260gr-------------------------264gr
A--------------------------5,9A--------------------------5,6A
-------------------------------------------------------------------------

Jak widać różnice są znikome. Test testowi nie równy ale wydaje mi się, że producenci często naginają mocno prawdę (zmr 380gr ciągu :D, emax 350gr), tak samo testy robione przez różnych osobników na różnych hamowniach dają różne wyniki, później zestawiają to w tabelki i wychodzą jakieś chore różnice. Podejrzewałem, że niemożliwym jest różnica 50gr ciągu przy niemal identycznej budowie więc stąd ten test. Prawdopodobnie jakby zmierzyć silniczki wszystkich producentów z tej samej grupy różnicy były by minimalne. Mam nadzieję, że komuś pomoże to w doborze podzespołów.
xDigYx
Posty: 804
Rejestracja: środa 02 paź 2013, 14:38
Lokalizacja: Wroc

Re: Silniki do 250

Post autor: xDigYx »

patrzac chocby na to, ze test robiony przy samej podlodze to moim zdaniem bardziej mozna go brac pod uwage jedynie porownawczo ale nie jako rzeczywiste osiagi.
Awatar użytkownika
majcool
Posty: 271
Rejestracja: środa 03 gru 2014, 19:31
Lokalizacja: Chełm

Re: Silniki do 250

Post autor: majcool »

Adrian, te silniki na 5030(2) biorą 9,3A, więc nawet pakiet 1,3Ah powinien dać radę prądowo. Ja celuję w 35C- przy 1,5Ah powinien być bezpieczny zapas.
Co prawda dopiero pierwsze loty ale rcx 1806 wydają się być dobrym wyborem.
Awatar użytkownika
turelp
Posty: 74
Rejestracja: czwartek 13 lis 2014, 10:07
Lokalizacja: Oława

Re: Silniki do 250

Post autor: turelp »

majcool pisze:Adrian, te silniki na 5030(2) biorą 9,3A, więc nawet pakiet 1,3Ah powinien dać radę prądowo. Ja celuję w 35C- przy 1,5Ah powinien być bezpieczny zapas.
Co prawda dopiero pierwsze loty ale rcx 1806 wydają się być dobrym wyborem.
Witam może i dobry wybór ale trochę chyba słabej jakości .
Zobaczcie ten filmik jak chroboczą .
https://www.youtube.com/watch?v=pxKDMpddkCo
Awatar użytkownika
majcool
Posty: 271
Rejestracja: środa 03 gru 2014, 19:31
Lokalizacja: Chełm

Re: Silniki do 250

Post autor: majcool »

IMO RCX 250 i te Timery to różne modele. Moje RCXy też chroboczą troszkę :)
Latak 1(RCX250), Latak 2(LT210), Latak3(RCX175),Hubsan107L, v636
Pzdr.,Michał
porferalfa
Posty: 216
Rejestracja: wtorek 26 mar 2013, 20:37
Lokalizacja: Mikołów_Sl

Re: Silniki do 250

Post autor: porferalfa »

Dołączę się do tematu :) mam dylemat odnośnie dwóch silników.
SunnySky 2204 2300kv czy Multistar elite 2204 2300kv?
Wygląda na to jakby były te same ale wolę sie upewnić.
Czy warto brać z Aliexpress te sunnysky czy lepiej z jakiegoś pewniejszego źródła? Multistary to wiadomo skąd :D
z góry dzięki za odpowiedz
pozdrawiam
Marcin
Awatar użytkownika
Burakko
Posty: 2231
Rejestracja: czwartek 14 cze 2012, 20:55
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Silniki do 250

Post autor: Burakko »

posiadam rcx1806-2400 na śmigłach 5030 spisuje się dobrze ale na 6020 wyśmienicie. Silniki można mocno obciążyć a i tak nie tracą wigoru. Zdecydowanie lepsze od poprzednich 1804-2300
Mapka ŚL http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... bcc46646ee

Kontroler lotu: "Widoczność pionowa zero."
Pilot: "W stopach czy w metrach?"

Nie pisz "Dron" moje dzieci mogą to czytać...
porferalfa
Posty: 216
Rejestracja: wtorek 26 mar 2013, 20:37
Lokalizacja: Mikołów_Sl

Re: Silniki do 250

Post autor: porferalfa »

z tym ze chciałem większe silniki zęby mieć zapas mocy. Dlatego wybór padł na rozmiar 2204. Dlatego zastanawiam się czy warto zaryzykować i zamówić sunnysky czy iść w sprawdzone multistary.
xDigYx
Posty: 804
Rejestracja: środa 02 paź 2013, 14:38
Lokalizacja: Wroc

Re: Silniki do 250

Post autor: xDigYx »

Nie posiadam SynnySky, ale czytajac co nieco na temat silnikow na roznych forach, to raczej duzo lepsza jakosc wykoanania, nawet lepsza niz Emax... ale co za tym idzie - sa drozsze.
zwirekM10
Posty: 106
Rejestracja: niedziela 14 gru 2014, 21:01
Lokalizacja: Opole/Wrocław

Re: Silniki do 250

Post autor: zwirekM10 »

Jak to jest może ktoś mi będzie potrafił wytłumaczyć na przykładzie emax 1806 i emax 2204. Według producenta 1806 ma leprzy ciąg i mniejszą masę od 2204 więc z danych producenta jest bez sensu brać ten większy (ja akurat taki mam). Ake czy żeczywiście tak jest że na mniejszym silniku ma leprzego kopa? Które rozwiązanie będzie szybsze, a może będzie więcej czasu w powietrzu wisiał. Ktoś ma "organoleptyczne" porównanie bo z tymi danymi producenta to różnie bywa. Są jakieś plusy przemawiające za 2204 bo z samych danych wychodzi mi, że się powinienem przesiąść na 1806.
wojtekr
Posty: 339
Rejestracja: czwartek 01 sty 2015, 18:43
Lokalizacja: W-wa

Re: Silniki do 250

Post autor: wojtekr »

z tego co widzę to 1806 ma około 300 a 2204 około 400g ciągu więc ma to sens. możesz podać te dane producenta?
Helikoptery
zwirekM10
Posty: 106
Rejestracja: niedziela 14 gru 2014, 21:01
Lokalizacja: Opole/Wrocław

Re: Silniki do 250

Post autor: zwirekM10 »

A więc podaję linki do strony sklepu ABC-RC gdzie te dane są podane.
i tak mamy
1806 i 460g ciągu na śmigłach 6x4 i 3s - 125W
2204 i 430g ciągu na śmigłach 6x3 i 3s - 138W
Awatar użytkownika
pablo80
Posty: 201
Rejestracja: wtorek 15 maja 2012, 11:52
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silniki do 250

Post autor: pablo80 »

Zwróć uwagę na różne śmigła.
zwirekM10
Posty: 106
Rejestracja: niedziela 14 gru 2014, 21:01
Lokalizacja: Opole/Wrocław

Re: Silniki do 250

Post autor: zwirekM10 »

Tak, zwróciłem. Te wymiary podałem dla maksymalnego ciągu i dlatego są też odnośniki do tabeli z danymi i dla śmigła 5x3 w przypadku silnika 1806 jest ciąg 380g i 88W i 18500RPM a przy tym samym śmigle i też przy 3S mamy w 2204 310g, 90W, i 20100RPM. Coś mi tutaj nie gra w tych parametrach. Śmigło takie same, oba na 3S, i ten co się kręci szybciej ma mniejszy ciąg?
Coś nie bangla chyba albo ja jakoś źle kombinuje.
ODPOWIEDZ