Polskie Forum FPV
http://rc-fpv.pl/

Quad Apm 2.8 Problem z obracaniem się po starcie.
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=60&t=43191
Strona 1 z 1

Autor:  hugo19 [ środa 27 gru 2017, 15:51 ]
Tytuł:  Quad Apm 2.8 Problem z obracaniem się po starcie.

Witam :) Złożyłem quada na ramie s500. Sercem jest apm 2.8 z chin (wiem że przestarzały system, ale jak go zamawiałem to nie byłem jeszcze zorientowany za bardzo) :) Radio to fly skyi6 po modzie na 10 kanałów z odbiornikiem fs-ia10. Esc to czerwone 30A SimonK. Wgrałem juz nowy soft, ponieważ orginalny sprawiał problemy. Przedwczoraj nadarzyła się okazja, żeby polatać, pogoda w miarę ok. No to pierwszy start dron podniósł się bez problemu, tylko zaczął się obracać wokół własnej osi, im wyzej tym szybciej. Pomyslalem ze coś źle skalibrowałem. No więc dziś podładowałem lipola skalibrowałem od nowa wszystko według poradnika http://pfmrc.eu/index.php/topic/67690-i ... tu-copter/ . Poszło wszystko dobrze zmieniłem wartości w tuning jak są tam zasugerowane no i następna próba. Efekt taki sam jak przedwczoraj. Po kilku próbach zauważyłem, że jeden silnik obraca się trochę wolniej, więc zrestartowałem apm i próbuję znowu. Po restarcie wszystkie silniki kręciły się równo. Myslałem że coś jest nie tak z tymi esc wiec wprowadziłem w stan kalibracji esc i trzymając w ręce drona dodawałem gazu. Silniki miały ten sam ciąg. Wiec wg mnie problem leży w samym nieszczęsnym apmie. Jeśli ktoś mógłby pomóc to proszę jeśli ktoś chce filmik ze startu to mogę wrzucić.

Autor:  hugo19 [ środa 27 gru 2017, 18:09 ]
Tytuł:  Re: Quad Apm 2.8 Problem z obracaniem się po starcie.

hehe jesli ktos się zainteresował to prawdopodobnie mam rozwiązanie. bardzo glupie i świadczące o moim braku doświadczenia z copterami :D a miaonowicie zakładając silniki sugerowałem sie napisem ccw cw i strzałkami na silnikach a jak sie okazało strzałki były odwrotnie i silniki ktore się mają kręcic cw kręcą się ccw i na odwrót. Czyli u naszych żółtych przyjaciół zegarki kręcą sie w drugą strone ;) Jutro zmienie to i dam znać, jeśli ktos sie tym zainteresował.

Autor:  Poli25 [ środa 27 gru 2017, 20:56 ]
Tytuł:  Re: Quad Apm 2.8 Problem z obracaniem się po starcie.

Jeśli wszystkie silniki kręcą się odwrotnie to nie ma to znaczenia. Ja bym sprawdzil kompas i gps czy nie szaleje, najlepiej jeszcze raz skalibrować wszystko. Sprawdź czy masz ustawiona opcje kompasu Roll 180 w MP i ponowna kalibracja. Nie apomnij też sparwdzić w kompasie gdzie faktycznie jest jego przód, poniżej masz djęcie.
Obrazek
Obrazek

Autor:  hugo19 [ czwartek 28 gru 2017, 11:58 ]
Tytuł:  Re: Quad Apm 2.8 Problem z obracaniem się po starcie.

Dziękuję za pomoc. Z kompasem wszystko mam tak ustawione. Zamieniłem silniki, tak żeby się piasty same dokręcały i kręciły się według schematu dla apm no i wszystko śmiga. Jak na pierwszą próbę w trybie lotier ładnie trzyma pozycję tylko trochę się chwieje, myślę że jeszcze z pidami coś nie tak ale najważniejsze że lata :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/