Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest piątek 14 gru 2018, 02:59


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: wtorek 05 gru 2017, 23:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 11968
Lokalizacja: Mikoszewo
PolakPL2002 pisze:
A co myślicie o tych:

Bardzo brzydko o nich myślę. Obie mają te same gwintowane osie i stożki o których mam jak najgorsze zdanie.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 05 gru 2017, 23:45 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 29 maja 2017, 15:01
Posty: 25
A czy APM zapisuje log podczas testu silników czy nie? Bo bym odpalał po kolei i potem na logu sprawdził wibracje :idea:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 06 gru 2017, 16:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 1732
Lokalizacja: Gdynia
PolakPL2002 pisze:
A czy APM zapisuje log podczas testu silników czy nie? Bo bym odpalał po kolei i potem na logu sprawdził wibracje :idea:


Nie. Test silników nie ppwoduje zapisu loga.
Dobrze kombinujesz z zakładką test, tam odpalasz konkretny silnik z konkretną mocą na konkretny czas. Teraz tylko przezwyciężyć lenistwo, podłączyć czujnik nagrac to co z siebie wypluwa i przy pomocy analizatora widma zmniejszać ilosc wibracji (naklejajac na silniczek kawalki taśmy) zabawa w sam raz na dluugie zimowe wieczory.

A pochwalisz sie jakimś zdjęciem jakie to tam masz silniki i smigla, ze tyle z nimi problemow?

_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 08 gru 2017, 14:41 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 29 maja 2017, 15:01
Posty: 25
kuczy pisze:
A pochwalisz sie jakimś zdjęciem jakie to tam masz silniki i smigla, ze tyle z nimi problemow?


Na razie się nie pochwalę (do drona będę miał dostęp dopiero jutro), ale wiem, że silniki to Emax MT2213, ale śmigła to Bóg jeden wie co za cuda, bo były w zestawie z silnikami. Rama hexa Tarot chyba FY-650 ale nie jestem pewien(kolorowa, z plastiku, kupiona w abc-rc).

I mam pytanko co się tak teoretycznie może stać jak odwrócę śmigła i dam full throttle? ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 08 gru 2017, 14:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 1888
Będziesz mógł przeprowadzić kalibrację compasmot.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek 08 gru 2017, 17:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 1732
Lokalizacja: Gdynia
Fy650 to rama quadro z carbonu, jak plastik to byc moze S550... zwłaszcza patrząc na silniki, to by pasowało.
Nie wiem jak emaxy, ale ja identyczne silniki, tylko DYSa musialem wywazac.

PolakPL2002 pisze:
kuczy pisze:
A pochwalisz sie jakimś zdjęciem jakie to tam masz silniki i smigla, ze tyle z nimi problemow?


Na razie się nie pochwalę (do drona będę miał dostęp dopiero jutro), ale wiem, że silniki to Emax MT2213, ale śmigła to Bóg jeden wie co za cuda, bo były w zestawie z silnikami. Rama hexa Tarot chyba FY-650 ale nie jestem pewien(kolorowa, z plastiku, kupiona w abc-rc).

I mam pytanko co się tak teoretycznie może stać jak odwrócę śmigła i dam full throttle? ;)

_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 09 gru 2017, 07:25 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 29 maja 2017, 15:01
Posty: 25
A czy to nie będzie problem jak zamienię śmigła miejscami podczas wyważania? (Z silnika CW na silnik CCW obok)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 09 gru 2017, 16:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 1732
Lokalizacja: Gdynia
PolakPL2002, zalezy do czego chces tego użyć.
Jak do kalibracji compasmot wlasnie, to wg mnie odwrócenie smigiel gora-dół jest lepsze, lepiej oddaje warunki obciazenia silnika przy normalnych lotach - zauwaz, ze śmigła są odpowiednio profilowanie ksztaltem i przekrojem, i puszczenie go "odwrotnie" da zupelnie inny przeplyw powietrza, wiec i obciazenie silnika.
Praktycznie to chyba i tak by nic sie nie stalo, ale zachowajmy jakieś zasady :P

Tylko dopowiem, że są drony ktore mają śmigła symetryczne, a silniki w nich obracają sie w obie strony - dron latający do góry nogami jest bardzo ciekawy - kolega takim latał :D

_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 12 gru 2017, 17:06 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 29 maja 2017, 15:01
Posty: 25
kuczy pisze:
PolakPL2002 pisze:
A czy APM zapisuje log podczas testu silników czy nie? Bo bym odpalał po kolei i potem na logu sprawdził wibracje


Nie. Test silników nie ppwoduje zapisu loga.


A to co powoduje zapis logu?

Edit: Zdjęcia drona

Obrazek

[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171212/78f2b5a7a807b49927934df845bd6df9.jpg[/img]

[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171212/a8fad9a95f1394169e350ee8e7581924.jpg[/img]

[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171212/3925e7b2fedfbdeae4163bc950e9203b.jpg[/img]

[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171212/0888c796c57a4f05dd183c0119879397.jpg[/img]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 12 gru 2017, 17:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04
Posty: 1888
Można.
Przeanalizuj parametr LOG_BITMASK.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 25 gru 2017, 14:34 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 29 maja 2017, 15:01
Posty: 25
Po krótkiej przerwie wracam do tematu. Okazało się, że motor test wyzwala zapis logu!

I mam pytanie: Czy do zapisu wibracji w logu trzeba jakiś mnożnik dodać? Bo na 1 silniku mam około 0.2 największe, więc trochę małe.

Edit: Screen logu wibracji.
motor.png
motor.png [ 97.87 KiB | Przeglądany 456 razy ]


Edit2: Ja jakiś niepełnosprytny chyba jestem. Nie pomyślałem, że jak zmienię śmigło to wypadałoby je odsunąć od drona, a nie zostawiać pod silnikiem. A jako, że silnik dmucha w górę, a odpalałem na 50% ciągu to zassał śmigło i oba do wymiany (stare i nowe...)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.