zmiana czułości / szybkości lądowania

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
mocart
Posty: 141
Rejestracja: sobota 22 paź 2016, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: mocart »

Co i gdzie mam ustawić aby zmniejszyć szybkość lądowania koptera? Na chwilkę obecną jest dla mnie za bardzo czuły, za szybko ląduje, połamałem ostatnio jedną nóżkę od za szybkiego lądowania.
Czy to ustawienia kontrolera lotu czy też mam coś zmienić na aparaturze RC ?
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: kuczy »

mocart, nie napisales w jakim trybie lotu ladowales.
Awatar użytkownika
mocart
Posty: 141
Rejestracja: sobota 22 paź 2016, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: mocart »

stabilize. czy jak przełączę się na alt-hold to będzie zachowywał się dużo inaczej przy lądowaniu?
i tak przy okazji ...czy odpowiednikiem ATTI nazy jest Alt-hold w pixhawku ?
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: kuczy »

Tak, Alt-Hold to takie Atti.

Stabilize to prosty tryb, który nie używa barometru. Jeśli przyglebiłes to tylko dlatego, ze za bardzo zadjąles gaz. W tym trybie sam musisz kontrolować drona, do pomocy masz zyroskop i akcelerometr.
Radzę mimi wszystko próbować, poniewaz jest to bardzo przydatny tryb w sytuacjach awaryjnych.

Lądowanie spokojniejsze (z baro) to althold albo loiter, rth lub land. Wtedy mozesz dac gaz na zero i kopter powinien siąść w miare spokojnie
Awatar użytkownika
mocart
Posty: 141
Rejestracja: sobota 22 paź 2016, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: mocart »

Dzięki, tak popróbuję ale najpierw muszę go troszkę wyczuć na jakiś trybie z wspomaganiem. Masz rację , tu akurat robiłem test "na biegu" na małej przestrzeni i spanikowałem wciskając gaz do min na maxa :(
Połamałem 2 nóżki i osłony wiec na już mam nauczkę.
Awatar użytkownika
RW
Posty: 1420
Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK

Re: zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: RW »

Parametr LAND_SPEED odpowiada za prędkość lądowania ale tylko w trybach, kiedy lądowanie jest wykonywane bez twojego udziału.
Rafał Wojtyniak
Awatar użytkownika
mocart
Posty: 141
Rejestracja: sobota 22 paź 2016, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: mocart »

W sumie parametryzacja trybow auto też mnie interesuje. A czy ktoś wie czy jest możliwość ustawienia interwalu czasowego gdy pixhawk straci link i wejdzie w tryb "disconnected" tak aby przeszedł np. w tryb RTL lub land po np. 1 minucie a nie od razu?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2350
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: maxiiii »

Takie rzeczy ustawia się w odbiorniku.
Awatar użytkownika
mocart
Posty: 141
Rejestracja: sobota 22 paź 2016, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: mocart »

W moim przypadku copter posiada polaczenie z ground station przez siec komorkowa. ( odbiornik / nadajnik mam do trybu manualnego i nauki latania ). W trybie auto moge leciec bez r/c a telemetria idzie po sieci komórkowej. W przypadku rozłączenia połączenia chciałbym żeby copter mial mozliwosc nawiazania go ponownie (potrzeba na to chwilkę czasu), a jak autoconnect nie zadziała po np. 30 sekundach chciałbym żeby automatycznie wszedł w tryb RTL.
Dlatego pytam sie czy jest gdzies taki parametr na poziomie autopilota. Oczywiscie powiem ze "backupowo" dla bezpieczenstwa aparatura r/c bedzie nadal aktywna na modelu zeby w razie czego wywolac tryb RTL manualnie. Po prostu chce sobie potestowac latanie autonomiczne na malej odleglosci i sprawdzić mozliwosci sieci lte/3g.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: kuczy »

Cóż, kombinacje alpejskie. :/
W przypadku kiedy zrywa się telemetria to się zrywa i tyle. Polaczenie rc masz nadal, wiec kopter dalej wykonuje daną misje w trybie auto. Nie wiem w czym problem - na aparaturze mozesz nadal mu wywolac RTH jesli nie uda ci się odzyskać łączności telemetrycznej. Włączanie rth przy utracie telemetrii dawaloby wiecej problemow niż pozytku - telemetria jest przydatnym dodatkiem, a nie podstawowym kanałem sterowania.

Coś mi sie wydaje, ze kolega chce latać bez zachowania VLOS, czyli bez ciaglej obserwacji maszyny golym nieuzbrojonym okiem. Aparatura "beckupowo" bedzie wlaczona? Kilka postow wczesniej udowodniles, ze nie masz opanowanego ladowania w trybie stabilize, a juz zapędy, aby komputerkiem sterowac drona??? Dla mnie to co piszesz jest stworzeniem zagrożenia w ruchu lotniczym kolego. Proszę poczytaj przepisy dotyczace dronow, uswiadom sobie nievezpieczenstwo jakie stwarzasz odkladajac aparature na bok, podnieś najpierw umiejętności pilotazu na trubie stabilize, a dopiero potem myśl o jakiejkolwiek autonomii.
- radze wykupic OC na drona tak przy okazji
Awatar użytkownika
mocart
Posty: 141
Rejestracja: sobota 22 paź 2016, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: mocart »

No i dostało mi się za zadawanie pytań. Interesuje mnie po prostu czy taki parametr istnieje czy też nie. Pixhawk jak większość open source daje możliwość lotu bez R/C czy tego chcesz czy nie i tego nie zmienisz. To czy ktoś będzie z tego korzystał czy nie to już inne pytanie.

W sumie jest chyba na rynku kilka modeli co dają sterować się z komórki przez Wi-Fi link i jakoś nikt nie płacze z tego powodu , że nie ma tam R/C. Nawet taka książeczka jest dostępna: http://www.dummies.com/consumer-electro ... t-devices/. :). Jedyną wadą jest mniejszy zasięg.

Ja nie planuje obecnie żadnych przelotów bez R/C, a to że akurat konstrukcja mojego coptera na to pozwala to nie oznacza że od razu będę tak latał. Zmieniłem Nazę na Pixhawka żeby mieć takie możliwości i teraz je poznaje, co do Nazy nawet nie odważyłem się latać na ich GPSsie.
Co do bezpieczeństwa lotów to myślę, że jeden uświadomiony osobnik nie zrobi więcej szkód niż właściciele rozwiązań DJI które odlatują w nieznanym kierunku bez kontroli jak w takich postach http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=15039. Myśle ze skala sprzedaży Naza podobnych rozwiązań stwarza troszkę większe niebezpieczeństwo.

Mam nadzieję ze to pozwoli nam kontynuować dalej rozmowy bez takiego hejta. tzw. "Companion computer" to rozwiązanie coraz częściej stosowane w wielu modelach i nie sądzę że nie będzie rozwijane w przyszłości :). Latanie autonomiczne i sterowanie ręczne to dla mnie dwa kompletnie inne światy. Fakt, uczę się ręcznego sterowania na pixhawku ale nie ma to żadnego wpływu na w którą stronę chciałbym w przyszłości rozbudować mojego koptera.
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: kuczy »

mocart pisze:No i dostało mi się za zadawanie pytań....
......Mam nadzieję ze to pozwoli nam kontynuować dalej rozmowy bez takiego hejta.
Nie sądziłem, że można to odebrać jako hejt. Wyraziłem swoją opinię (fakt, negatywną) ale nie po to, aby Ciebie jakoś dołować ale żeby zasygnalizować ew. problemy.
Moja nieufność w stosunku do rozwiązań "komputerowych" związana jest z przykrymi doświadczeniami, kiedy mój kopter zaczął uciekać w środku Gdyni - mimo ustawionego failsafe, łączności z aparaturą itp... więc po prostu od tej pory mam ograniczone zaufanie do maszyny będącej w powietrzu - i każde dodatkowe zagrożenie staram się eliminować.

Jeśli chodzi o sterowanie tylko smartfonem / tabletem - ok nie mam nic przeciwko takiemu sterowaniu zabawkami o wadze ok 100g z zasięgiem wifi - czyli 50m. Zabawaka tańsza bo nie potrzebuje aparatury, a właciciel nie musi wiele "orarniać"
Natomiast zobacz, że nie bez powodu w rozwiązaniach DJI czy w "karmie" aparatura jest bardzo ważną częścią systemu, a ew telefon/tablet jest dodatkiem. Phantomy nie wchodzą w Return to Home po wywaleniu się telefonu, chociaż zostajesz wtedy i bez podglądu z kamery i bez telemetrii. Druga sprawa - przycisk RTH jest zawsze fizycznym przełącznikiem na aparaturze - a nie softowym odpowiednikiem w programie obsługującym bardziej zaawansowane funkcje.
mocart pisze: Pixhawk jak większość open source daje możliwość lotu bez R/C czy tego chcesz czy nie i tego nie zmienisz.
Pixhawk - jeśli mu nie zamieszasz w parametrach ma swój Arm-Check przy którym sprawdza, czy masz aktywne połączenie z odbiornikiem który odbiera sygnał z włączonej aparatury RC. Inaczej nie powinien (i wg mnie słusznie) się uzbroić. Opcja kontynuowania lotu w trybie Auto po zaniku sygnału RC to zupełnie inna bajka.

No i powtórzę - nie mam zamiaru ciebie hejtować czy gasić zapału. Mam bardzo odmienne zdanie na temat sterowania modelem i tyle. A odpowiadając wprost - nie widziałem, aby taka opcja (rth po zaniku telemetrii) istniała.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9760
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: pawelsky »

mocart pisze:co do Nazy nawet nie odważyłem się latać na ich GPSsie.
Bo?
mocart pisze:DJI które odlatują w nieznanym kierunku bez kontroli jak w takich postach http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=15039.
Mysle ze najlepszym podsumowaniem tego typu histerii jest ten post:
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=262499#p262499
mocart pisze:Myśle ze skala sprzedaży Naza podobnych rozwiązań stwarza troszkę większe niebezpieczeństwo.
Niebezpieczenstwo stwarzaja piloci ktorzy zamiast zaczac od podstaw rzucaja sie na rzeczy ktorych nie rozumieja a potem sie dziwia ze odlecial w sina dal. I nie ma znaczenia czy to DJI czy pixhawk czy co innego...

Musze tez odniesc sie do tego co pisze kuczy bo niebezpiecznie upraszcza
kuczy pisze:Druga sprawa - przycisk RTH jest zawsze fizycznym przełącznikiem na aparaturze - a nie softowym odpowiednikiem w programie obsługującym bardziej zaawansowane funkcje.
Fizyczny przycisk RTH to tylko jeden z wielu sposobow wywolania RTH. Oprocz tego sa jak najbardziej softwarowe (i jak najbardziej potrzebne) metody np. RTH przy niskim stanie baterii, RTH przy utracie linku (kiedy fizyczny przycisk RTH na nic sie nie zda), czy tez RTH jako ostatni element zaprogramowanej wczesniej misji. Nawet bez fizycznego przycisku failsafe powinno dac sie wymusic fizycznie (poprzez wylaczenie aparatury).

Pytanie mocarta o RTH przy utracie telemetrii jest jak najbardziej uzasadnione, bo to pilot powinien decydowac jakie sytuacje awaryjne wywoluja tryb failsafe. Jesli uzna ze link telemetryczny jest w jego zastosowaniu krytyczny - powinien jak najbardziej na to reagowac.

I istnieje taka mozliwosc - patrz FS_GCS_ENABLE

Ale tak jak pisalem - najpierw podstawy, potem bawimy sie w zaawansowane funkcje.
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: kuczy »

pawelsky pisze:I istnieje taka mozliwosc - patrz FS_GCS_ENABLE
To oprogramowanie i twoja wiedza o nim co chwilę mnie zaskakuje :O
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2350
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: zmiana czułości / szybkości lądowania

Post autor: maxiiii »

FS_LONG_TIMEOUT
Niestety ale tylko w samolocie
ODPOWIEDZ