AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: scorpion10 »

Niestety mam słabe już pakiety i nie wytrzymują zbyt długo pod obciążeniem, trochę ciężarnej Hexy. Podczas auto-tune pakiet wytrzymał zaledwie 9 min. i niestety Auto-tune nie dokończył się a była już prawie zakończona oś PITCH i Pixhawk zaczął alarmować niski stan baterii i urządził Lądowanie. Wobec tego że nie bardzo na pakiecie zakończę cały proces Auto-tune. Jak więc powinienem ustawić w Pixie opcje, by zrobił mi to na raty, bo rozumiem że po tak nie dokończonym AT nic oczywiście nie zapisał w PID-ach. Chciałbym wpierw zrobić ROLL potem PITCH i ostatni chyba YAW, i mam nadzieje że poza tym chyba już nic więcej nie robi PIX i kończy całe to AT ?.. Jeżeli ktoś by opisał jak ustawić takie ratalne AT i czy to ma ostatecznie taki sam skutek jak całościowe AT, bo jeśli nie to nie warto tego robić w ten sposób. jakie są wasze opinie na temat takiego sposobu AT ?
kriczer
Posty: 38
Rejestracja: poniedziałek 21 mar 2016, 10:24
Lokalizacja: Koszalin

Re: AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: kriczer »

musisz ustawić parametr autotune_axes
AUTOTUNE_AXES allows control of which axis are to be tuned. This is useful if the vehicle’s battery life is not long enough to complete all 3-axis). “1” = tune roll, “2” = tune pitch, “4” = tune yaw. Add these numbers together to tune multiple axis in a single session (i.e. “7” = tune all axis)
a po zakonczeniu przez latadło autotune dla danej osi wyladowac i rozbroić silniki. Wtedy nowe wartości PID dla robionej osi zostaną zapisane.

Skutek pewnie taki sam jak całego procesu na raz. Choć moim zdaniem nie zawsze autotune daje dobre rezultaty. Potestować zawsze można jednak.
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: scorpion10 »

Jeśli rezultat nie będzie OK :-) to po prostu wrócę to standardowych ustawień, i co najwyżej zabawa w ręczne dostrajanie, jeśli pojawi się taka potrzeba. Dzięki za info może jutro uda się znaleźć chwile by
to przetestować.

EDIT - scalenie

Nie wiem co jest grane, ale nawet po przełączeniu aby robił AutoT tylko w jednej osi PITCH, to i tak jej nie kończy :( Wpierw robiłem z całym osprzętem, gimbal itd... czas lotu z włączonym AT 8 min. i niestety, nic dalej robił sobie podrygi na niebie, a ja musiałem zakończyć to i sprowadzić go na ziemie bo pakiet się niestety tego domagał. By wydłużyć czas lotu, dzisiaj zdjąłem gimbal i wyłączyłem zbędne na ten czas odbiorniki jak telemetria itp..... Czas lotu wydłużył się na włączonym AT około 12 min. i dalej kur..... to samo, nie zdążył zakończyć, nawet tego samego PITCH :-( To AT to jakieś skopane jest w tej wersji MP czy już nie wiem ile on czasu potrzebuje ? Trzeba by mu chyba kabel z elektrowni podpiąć jak on tak długo robi jedną oś. Co można jeszcze zmienić w ustawieniach lub konfiguracji, by wreszcie zakończyć to nieszczęsne AT, bo ze względu na pogodę już dwa tygodnie się z tym bujam i dalej nic.
przybora
Posty: 33
Rejestracja: środa 09 mar 2016, 16:37
Lokalizacja: Polska Mazury

Re: AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: przybora »

scorpion10, witam rozwiązałeś jakoś problem, znalazłeś przyczynę ? u mnie robi bez końca w Pitch. Roll robi 5 minut a Pitch wytrzymuje mi aku jeszcze 15 minut i ląduję sam żeby nie zajechać Lipo. Dodam, że zmieniłem lekko układ pixa tzn. poszedł lekko do góry zmieniłem również położenie gpd-a ale to chyba nie ma znaczenia, stoi też wyżej. Wcześniej cały autotun zajmował mi 15 minut max 17. Dodam jeszcze, że autotune robiłem w miejscu osłoniętym zero wiatru pogoda idealna!
_____________________________________________________________________
"Dobrym słowem można długo żyć. Dlatego dawaj je ludziom, gdy na to zasłużą.
Bo potrzebują ludzkiej akceptacji. Bo bez niej trudno jest żyć." -M.Maliński
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: scorpion10 »

przybora pisze:scorpion10, witam rozwiązałeś jakoś problem, znalazłeś przyczynę ?
U mnie jak dotąd, brak jest pogody bezwietrznej przy której można by spokojnie robić dalsze próby AutoT. Poza tym czekam na nowe regle, bo w nich podejrzewam problem. Mam E300 DJI, które nie do końca w moim przekonaniu dobrze współpracują z Pixem. Zmieniam je więc, na RCTimer NFS 45A SimonK, mam nadzieje że wówczas nie będzie, nieskończonego oczekiwania na pełne AT. Powinny dotrzeć do mnie w przyszłym tygodniu.
przybora
Posty: 33
Rejestracja: środa 09 mar 2016, 16:37
Lokalizacja: Polska Mazury

Re: AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: przybora »

scorpion10 W moim przypadku to raczej nie chodzi o regle mam hobbywing 40A, a dwa tygodnie wcześniej robiłem autotune to wszystkie osie zajmowały łącznie 15 minut. Przyszło mi coś do głowy podjadę na polanę i zobaczę jak mi dzisiaj pójdzie i dam znać.
_____________________________________________________________________
"Dobrym słowem można długo żyć. Dlatego dawaj je ludziom, gdy na to zasłużą.
Bo potrzebują ludzkiej akceptacji. Bo bez niej trudno jest żyć." -M.Maliński
bartekr
Posty: 84
Rejestracja: środa 13 kwie 2016, 10:22
Lokalizacja: Rzeszów

Re: AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: bartekr »

A Ja mam inne pytanie Latam obecnie na Betaflight.
Chcialem zapytac ktora wersja oprogramowania ma najlepszy Atuttune ? Moze sie na to skusze...
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: scorpion10 »

przybora pisze:Przyszło mi coś do głowy podjadę na polanę i zobaczę jak mi dzisiaj pójdzie i dam znać.
I co, efekty jakieś są ? A tak, w ogóle to jaki pomysł Ci wpadł do głowy, możesz zdradzić ?
przybora
Posty: 33
Rejestracja: środa 09 mar 2016, 16:37
Lokalizacja: Polska Mazury

Re: AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: przybora »

Tak jak pisałem wcześniej troszkę go przebudowałem, pix poszedł lekko do góry i zmieniło się miejsce masztu gps, zauważyłem że sam maszt, który miałem przykręcony jedną śrubą od dołu niby sztywno ale wpadał w drgania co przenosiło się na cały kopter. Usztywniłem go, po tym zrobiłem samo autotune w pitch faktycznie zrobił szybciej bo w około 10 minut ale wartości bardzo małe zapisał, więc wpisałem już z ręki poprzednie. W chwili obecnej pogoda nie dopisuje nawet pada śnieg, co za maj :( ale jak błyśnie słoneczko i uspokoi się wiatr zrobię całe autotune i zobaczę jak wtedy wyjdzie. No i przede wszystkim czy zrobi pitch szybciej.
małe.jpg
małe.jpg (63.98 KiB) Przejrzano 5589 razy
______________________
13.05.2017

Zmieniłem dzisiaj śmigła na mniejsze, na których w sumie najlepiej mi się latało tj. HQprop 12x6
Całe autotune 13 minut
_____________________________________________________________________
"Dobrym słowem można długo żyć. Dlatego dawaj je ludziom, gdy na to zasłużą.
Bo potrzebują ludzkiej akceptacji. Bo bez niej trudno jest żyć." -M.Maliński
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: scorpion10 »

Dzisiaj wreszcie jakaś w miarę normalna pogoda :-) Udało mi się zrobić Auto Tune w osi PITCH. Roll niestety czasowo pozbawia mniej tej możliwości bo trwa zbyt długo i pakiet nie wytrzymuje. Czy ktoś z dobrym doświadczeniem w tej sprawie , może mi powiedzieć, czy przekopiowanie takich samych wartości z osi PITCH po zrobionym AT do osi ROLL jest dobrym pomysłem ? czy w tych w dwóch osiach wartości są najczęściej te same lub zbliżone ?.... Tak w ogóle to Autotune w trakcie działania startuje od jakiś swoich defaultowych wartości czy też bierze pod uwagę te które są aktualnie wprowadzone i tylko je szlifuje ? Bo może wprowadzenie innych wartości skróciło by czas AT w osi ROLL ?


Moje obecne PID-y wyglądają tak po zrobieniu AT w PITCH
pitch-AT.png
pitch-AT.png (25.51 KiB) Przejrzano 5532 razy
przybora
Posty: 33
Rejestracja: środa 09 mar 2016, 16:37
Lokalizacja: Polska Mazury

Re: AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: przybora »

scorpion10 jak tam ktoś coś pomógł ?
_____________________________________________________________________
"Dobrym słowem można długo żyć. Dlatego dawaj je ludziom, gdy na to zasłużą.
Bo potrzebują ludzkiej akceptacji. Bo bez niej trudno jest żyć." -M.Maliński
Awatar użytkownika
MacPiston
Posty: 1051
Rejestracja: niedziela 02 lis 2014, 10:30
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: MacPiston »

Scorpion jak kopter jest symetryczny to te same wartości powinny działać
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: scorpion10 »

przybora pisze:scorpion10 jak tam ktoś coś pomógł ?
No właśnie dopiero teraz
MacPiston pisze:Scorpion jak kopter jest symetryczny to te same wartości powinny działać
podpowiedział, że można spróbować :-)

Kopter jest symetryczny, bo to Hexa na standardowej F550 DJI, więc nie ma tam żadnych udziwnień, w kształtach :-).
Nie wiem jeszcze nadal, czy cały ten proces AuToTune wykonuje się zawsze taki sam czas, nawet jeśli ma już wprowadzone parametry PID bardziej przybliżone do poprawnych. Czy też zawsze będzie je robił taki sam czas i od swoich jakichś tam defaultowych ustawień, bez względu na to jakie ma obiecnie PID wprowadzone. Czy ktoś zna odpowiedź na to pytanie i może coś powiedzieć ?

Jutro powinny dotrzeć od skośnych, już nowe ESC , może na nich proces Autotune będzie trwał krócej niż na tych DJI E300. Jeżeli w weekend pogoda dopisze to może uda się podmienić Regle i zrobić ponownie AT. Wcześniej jednak jeszcze podejmę próbę na obecnych reglach, zrobić ten Roll, bo zakupiłem nowy pakiet który jest szansa, że bez zbędnych bagaży typu gimbal, FPV, na czas AT wytrzyma około 18 min. Jeżeli w takim czasie nie zdoła się wykonać jedna os ROLL to już odpust zupełny :-) Ciekawe czy ktoś jeszcze miał problem z tak długim wykonywaniem AT i jakoś rozwiązał temat ? Czy regle faktycznie mogą mieć znaczący wpływ na czas Autotune ?
przybora
Posty: 33
Rejestracja: środa 09 mar 2016, 16:37
Lokalizacja: Polska Mazury

Re: AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: przybora »

scorpion10 Roll zrobi ci szybciej niż Pitch. Generalnie ludzie narzekają, że Pitch robi długo, u mnie robił długo na śmigłach 14 ale zmieniłem jest ok cały proces 13 minut tak jak pisałem wcześniej. Pidy będzie robił Ci od tych co masz ustawione, może warto byłoby na nowym pakiecie zrobić całość od początku z fabrycznych Pidów. Jeśli się mylę poprawcie. U mnie Pitch pojedynczo robiony. zrobił bardzo niskie pidy majtało nim jak ...
_____________________________________________________________________
"Dobrym słowem można długo żyć. Dlatego dawaj je ludziom, gdy na to zasłużą.
Bo potrzebują ludzkiej akceptacji. Bo bez niej trudno jest żyć." -M.Maliński
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: AUTOTUNE na Raty - Jak najlepiej ?

Post autor: scorpion10 »

przybora pisze:Roll zrobi ci szybciej niż Pitch. Generalnie ludzie narzekają, że Pitch robi długo
No ja dzisiaj, korzystając z uroków pogody naładowałem nowy pakiet i zabrałem się za tą zaległą oś Roll. U mnie pitch zrobiło w 8 min. a dzisiaj mocno sie Mocno zdziwiłem jak zrobił mi ten ROLL w 5 minut, normalnie nie rozumiem tego Autotune. Poprzednio nie wystarczyło mu 12 minut a teraz uporał się w pięć, o co comone z tym AT :-) ? W sumie teraz zaryzykował bym nawet, na tym nowym pakiecie jeszcze raz zrobić AT ale już całość, tylko z drugiej jednak strony, nie opłaca mi się to w tej konfiguracji, bo właśnie dzisiaj dotarły do mnie już nowe regle RC Timer SimonK
RCTimer-ESC.jpg
RCTimer-ESC.jpg (242.25 KiB) Przejrzano 5023 razy
które wylądują w tej Hexie zamiast obecnych DJI E300, i mam zamiar założyć śmigła do tego 10-tki po wcześniejszym sprawdzeniu tych regli na obecnych śmigiełkach DJI 9443. Regle nowe są 45A , pakiet 4S i myślę że silniki dadzą sobie z tym radę DJI2212 i nie będą się zbyt grzać ? Cała Hexa jak założe Gimba będzie ważyć około 2,75 KG

Obecne PID-y po dzisiejszym ROLL u mnie mają się tak, że w sumie mozna było kopiować, te wcześniej zrobione z PITCH bo różnica jest między nimi minimalna.
AUTOTUNE__MojePID-y__Pixhawk_ESC-E300DJI__PITCH_i_ROLL.png
AUTOTUNE__MojePID-y__Pixhawk_ESC-E300DJI__PITCH_i_ROLL.png (26.83 KiB) Przejrzano 5023 razy
ODPOWIEDZ