Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copter.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
witam,
Mógł by ktoś odczytać log? nie bardzo wiem na co tam patrzeć.
Skonfigurowałem apm według tego poradnika i niby sukces. wystartowałem w stabilize, chwila lotu, przełączyłem w loiter i znowu sukces. kopter wisi jak przyklejony, minimalne odchyły ale myślę ze to wiatr. RTL żeby sprawdzić czy się nic zbytnio nie grzeje, po około 3-4 min lotu. Kopter wraca dokładnie z kąd wystartował bez błędnie, może kilka cm, ale nie zauważalnie. Kolejny start, i po zmnianie na loiter gleba Ręce opadają i sam już nie wiem co jest nie tak, gąbka jest na baro, gps łapie 9satelit i dopiero startuje, kompas jest pod płytką a na górze antena więc ustawiłem rotation roll 180,
link do logu z owego lotu
http://przeklej.org/file/1PWXxY/2016-05-06.19-52-34.bin
kalibracje niby poprawne, akcelerometr skalibrowany, radio poprawnie, kompas offsets x: -70, Y:-14, z:-12
zastanawia mnie tylko bo mam zaznaczone "obtain declination automatically" i wyskakuje degress: 0 minutes 23,
a jak wezmę declinations website to jest +1 minutes 44
Mógł by ktoś odczytać log? nie bardzo wiem na co tam patrzeć.
Skonfigurowałem apm według tego poradnika i niby sukces. wystartowałem w stabilize, chwila lotu, przełączyłem w loiter i znowu sukces. kopter wisi jak przyklejony, minimalne odchyły ale myślę ze to wiatr. RTL żeby sprawdzić czy się nic zbytnio nie grzeje, po około 3-4 min lotu. Kopter wraca dokładnie z kąd wystartował bez błędnie, może kilka cm, ale nie zauważalnie. Kolejny start, i po zmnianie na loiter gleba Ręce opadają i sam już nie wiem co jest nie tak, gąbka jest na baro, gps łapie 9satelit i dopiero startuje, kompas jest pod płytką a na górze antena więc ustawiłem rotation roll 180,
link do logu z owego lotu
http://przeklej.org/file/1PWXxY/2016-05-06.19-52-34.bin
kalibracje niby poprawne, akcelerometr skalibrowany, radio poprawnie, kompas offsets x: -70, Y:-14, z:-12
zastanawia mnie tylko bo mam zaznaczone "obtain declination automatically" i wyskakuje degress: 0 minutes 23,
a jak wezmę declinations website to jest +1 minutes 44
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Składam powoli hexę na APM 2.6 i przy pierwszych próbach wzlotu zaczęły się problemy: ledwo zaczyna odrywać się od ziemi, to zawzięcie próbuje zrobić flipa. W zasadzie chyba wszystko dobrze skonfigurowane, zgodnie z tym poradnikiem, ale nie pomaga. Pomyślałem: PIDy. Wziąłem ramę nad głowę i całe szczęście że byłem w kasku i mocno trzymałem, tak szarpnęło na bok kiedy syn dał gazu leciutko poza idle. Boję się spróbować konkretnego wzlotu, że ją roztłukę, więc autoPID nie zrobię. ESC skalibrowane, na uzbrojonym wszystkie się kręcą.
Przyszło mi jeszcze do głowy: na forum pisaliście, żeby na APM-a najpierw wgrać ArduPilota a dopiero na to ArduCopter. Tak dziś zrobiłem i teraz mam tak, że przy kalibracji RC, APM reaguje jedynie na kanały 1-4, wyższych jakby nie widział, choć je wyświetla w kalibracji, tyle że bez reakcji. To jest typowe ? Da się coś z tym zrobić czy wywalać wszystko i od nowa, na czysto instalować ArduCopter ?
Czy jest jakaś opcja, żeby wyłączyć automatyczne dodawanie gazu przez APM-a, ewentualnie to zminimalizować ? W tej chwili rama jest niedociążona, już przy 15-20% ciągu próbuje się oderwać, to może też źle wpływać na stabilność (?)
Przyszło mi jeszcze do głowy: na forum pisaliście, żeby na APM-a najpierw wgrać ArduPilota a dopiero na to ArduCopter. Tak dziś zrobiłem i teraz mam tak, że przy kalibracji RC, APM reaguje jedynie na kanały 1-4, wyższych jakby nie widział, choć je wyświetla w kalibracji, tyle że bez reakcji. To jest typowe ? Da się coś z tym zrobić czy wywalać wszystko i od nowa, na czysto instalować ArduCopter ?
Czy jest jakaś opcja, żeby wyłączyć automatyczne dodawanie gazu przez APM-a, ewentualnie to zminimalizować ? W tej chwili rama jest niedociążona, już przy 15-20% ciągu próbuje się oderwać, to może też źle wpływać na stabilność (?)
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
A śmigła wszystkie dobrze założone ?
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Tak, śmigła ok, kręcą się w prawidłowe strony. Chyba że coś skopałem z kolejnością podłączenia silników (?) Wg instrukcji na arducopter, patrząc na hexę z góry, ramię nr 1 jest przód i kolejność ramion zgodnie ze wskazówkami zegara, to podłączałem:
APM-out - HEXa - śmigło
1 - 1 - prawe
2 - 4 - lewe
3 - 5 - prawe
4 - 2 - lewe
5 - 6 - lewe
6 - 3 - prawe
tak jest ok ?
APM-out - HEXa - śmigło
1 - 1 - prawe
2 - 4 - lewe
3 - 5 - prawe
4 - 2 - lewe
5 - 6 - lewe
6 - 3 - prawe
tak jest ok ?
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Hej,
Robie przymiarke do APM.
Grzecznie przeczytalem instrukcje z pierwszej strony.
Tylko jedno mnie zastanawia cala instrukcha opiera sie na 8 kanalach a ja niestety mam Spectrum DX6i
Co nie bedzie dzialac lub co trzeba pominac w konfigurowaniu FC.
Ps. Instrukcja superowa - pozdrawiam autora :)
Robie przymiarke do APM.
Grzecznie przeczytalem instrukcje z pierwszej strony.
Tylko jedno mnie zastanawia cala instrukcha opiera sie na 8 kanalach a ja niestety mam Spectrum DX6i
Co nie bedzie dzialac lub co trzeba pominac w konfigurowaniu FC.
Ps. Instrukcja superowa - pozdrawiam autora :)
Valdi
Syma X8, TBS Discovery, QX90, Racer by Jackuzy / NAZA Lite/ FPV Boscam/Vuzix/Xiaomi YI/Misio-OSD
Syma X8, TBS Discovery, QX90, Racer by Jackuzy / NAZA Lite/ FPV Boscam/Vuzix/Xiaomi YI/Misio-OSD
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
6,7,i 8 kanał można pominąć, nie są niezbędne ale bardzo pomocne.
Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Tak jest ok.Geronimo pisze:Tak, śmigła ok, kręcą się w prawidłowe strony. Chyba że coś skopałem z kolejnością podłączenia silników (?) Wg instrukcji na arducopter, patrząc na hexę z góry, ramię nr 1 jest przód i kolejność ramion zgodnie ze wskazówkami zegara, to podłączałem:
APM-out - HEXa - śmigło
1 - 1 - prawe
2 - 4 - lewe
3 - 5 - prawe
4 - 2 - lewe
5 - 6 - lewe
6 - 3 - prawe
tak jest ok ?
Jak postawisz hexe na stole i podłączysz sie do kompa to MP pokazuje równo horyzont ?
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Tak, równo, początkowo była wypoziomowana mniej więcej, później z poziomicą. Same próby startu były z lekko pochyłej powierzchni, nie wspomnę o trzymaniu nad głową gdzie poziom był przypadkowy. Tym niemniej to chyba nie tłumaczy tak silnych szarpnięć ? Żeby APM nie dodawał automatycznie gazu, to mógłym na małym gazie próbować się zorientować, czy hexa ciągnie do poziomu, tylko reakcje ma zbyt gwałtowne, czy też najzwyczajniej uważa że najlepiej jej będzie do góry nogami. Ale przy tym auto-gazie boję się o własne zdrowie. Da się go jakoś wyłączyć ? W APM-ie jest ustawienie mocy do zawisu, ale są tam jakieś jednostki 300-700 i nie wiem co to ma być. Gdyby udało sie ustawić do zawisu 15%, to może nie szarpałoby tak mocno ? Zauważyłem też, że APMowi trochę faluje wysokość. Jest założona gąbka, a w przeciągu kilku minut wys. faluje 0.6-2 metrów. Chciałbym zminimalizować nastawy PIDów, bo mam takie jak początkowe w MissionPlanner, może to powoduje szarpnięcia, ale nie wiem jak się do tego zabrać: czy można wszystkie na początek poustawiać na zero ? Jest coś na forum na ten temat, ale jakby do starszej wersji MissionPlanner'a. I co to jest w PIDach "IMAX" ? Muszę jeszcze popatrzeć w regle, czy nie dałoby się zaprogramować np. 40% mocy dostępnej jako moc maksymalną - wtedy nawet gdyby APM dał te 40-50% ciągu na start, to realny ciąg byłby o połowę mniejszy i reakcje podczas prób spokojniejszewaltz pisze:
Tak jest ok.
Jak postawisz hexe na stole i podłączysz sie do kompa to MP pokazuje równo horyzont ?
-
- Posty: 13
- Rejestracja: sobota 28 maja 2016, 16:45
- Lokalizacja: Poznan
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Geronimo, Witam. Udało Ci się rozwiązać problem ?
Złożyłem hexe na pixhawku, skalibrowałem, ale przy starcie gdy delikatnie dodaję gazu hexsie podnosi się tyłek i dron zachowuje się tak jakby chciał zrobić fikolka do przodu. Nie wiem gdzie szukać błędu. Heksa na MP pokazuje równo horyzont, przechylenie w lewo lub w prawo też widac na monitorze. Jedyne czym się moja konfiguracja różni od tej ze strony to obrócone kierunki obrotu silników, tzn. tam gdzie powinien być CW ja mam CCW i odwrotnie. Oczywiście smigła dobrane do kierunku obrotu silników. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać ? dziękuję za pomoc
Złożyłem hexe na pixhawku, skalibrowałem, ale przy starcie gdy delikatnie dodaję gazu hexsie podnosi się tyłek i dron zachowuje się tak jakby chciał zrobić fikolka do przodu. Nie wiem gdzie szukać błędu. Heksa na MP pokazuje równo horyzont, przechylenie w lewo lub w prawo też widac na monitorze. Jedyne czym się moja konfiguracja różni od tej ze strony to obrócone kierunki obrotu silników, tzn. tam gdzie powinien być CW ja mam CCW i odwrotnie. Oczywiście smigła dobrane do kierunku obrotu silników. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać ? dziękuję za pomoc
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Moze to wina tego że masz zamienione silniki - kierunki CW z CCW ??? :)
Wysłane z Telefonu, przepraszam za zwięzłość.
Wysłane z Telefonu, przepraszam za zwięzłość.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
kolejność silników i kierunek obrotów jest ściśle określona i nie można tego zmieniać
Ostatnio zmieniony niedziela 29 maja 2016, 14:52 przez tombstone, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Proszę poprawić post i nie mylić FC
Prawidłowe podłączenie w apm i pix.
http://ardupilot.org/copter/docs/connec ... otors.html
Prawidłowe podłączenie w apm i pix.
http://ardupilot.org/copter/docs/connec ... otors.html
-
- Posty: 13
- Rejestracja: sobota 28 maja 2016, 16:45
- Lokalizacja: Poznan
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Ok. Zamienie te kierunki. Pytanie dodatkowe: jeśli wszystkie CCW ze schematu mają u mnie kierunek CW a wszystie CW ze schematu kierunek CCW to momenty obrotu dookoła osi YAW powinny się znosic. Czy istnieje zatem jeszcze jakis powod dla ktorego obroty silników maja byc dokładnie takie jak na schemacie ? Dzięki za odpowiedzwrepinski pisze:Moze to wina tego że masz zamienione silniki - kierunki CW z CCW ??? :)
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Aerodynamicznie nie ma to znaczenia ale właśnie dlaczego nie robić tak jak inni (czyżby bunt młodociany:).
Opis twojego problemu to nie problem z kopterem a tylko z pilotem. (z opisu wynika że kalibracja jest prawidłowa)
Opis twojego problemu to nie problem z kopterem a tylko z pilotem. (z opisu wynika że kalibracja jest prawidłowa)
-
- Posty: 13
- Rejestracja: sobota 28 maja 2016, 16:45
- Lokalizacja: Poznan
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Zamieniam te kierunki choć wielkiej nadziei na poprawę nie mam. Poprzednio latałem djiem i stad moje zdziwienie ze obecnie hexa ktorą sam złożylem nie wznosi sie podobnie. Nie jest to też bunt młodociany - po prostu tak wyszło :)maxiiii pisze:Aerodynamicznie nie ma to znaczenia ale właśnie dlaczego nie robić tak jak inni (czyżby bunt młodociany:).
no może oddam ja doświadczonemu pilotowi i niech mi powie jak startować :)maxiiii pisze:Opis twojego problemu to nie problem z kopterem a tylko z pilotem. (z opisu wynika że kalibracja jest prawidłowa)