Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copter.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 632
- Rejestracja: czwartek 15 sty 2015, 19:17
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Jeśli samolot to acgl ja tak mam. A jak dron to heli lepiej myślę.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Kazdy heli ma włączone mixy i nie nadaje się do copterów.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
A tu niemiec w apce identycznej jap Hitec Optic6 ustawił HELI, od 3:18 https://www.youtube.com/watch?v=KMH802b ... oJnAL_fg_Y.
I druga sprawa, czy ma sens taki montaż APMa https://www.youtube.com/watch?v=XkzAgDYBE08
I druga sprawa, czy ma sens taki montaż APMa https://www.youtube.com/watch?v=XkzAgDYBE08
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
A potem zaczął grzebać i przestawiać miksery.:))azja63 pisze:ustawił HELI
A co jest nie teges w tym mocowaniu?azja63 pisze:czy ma sens taki montaż APMa https://www.youtube.com/watch?v=XkzAgDYBE08
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Chodzi mi o tak precyzyjne ustawienie żyroskopu na nitki, bo wszyscy piszą, żeby APM był centrycznie na ramie zamocowany, a żyroskop nie jest w centralnbej części APMa wlutowany.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
To nie ma żadnego znaczenia. Jak ktoś chce to niech robi a jak tego nie chce robić to też nic się nie stanie.:)))
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
A co mam ustawić jak kompas mam od spodu płytki z GPSem ale nie mam opcji Rotation Roll 180 tylko z grubsza to co na załączniku? Kompass jest w prawiłowej pozycji (bokiem L do przodu)
Podczas kalibracji zbiera próbki ale czego bym nie robił mam:
Setting new offset for comapss #1 failed
Podczas kalibracji zbiera próbki ale czego bym nie robił mam:
Setting new offset for comapss #1 failed
- Załączniki
-
- Bez tytułu.png (12.88 KiB) Przejrzano 2564 razy
Helikoptery
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
robię to po raz pierwszy i nic nie jest jak w opisach - nie wiem nie znam się, w helikopterach nie ma roll więc myślałem, że ROLL 180 ma jeszcze jeden tryb ROTAED ROLL 180- ok, nieważne :)
Robię wszystko jak na pierwszej stronie w opisie, przynajmniej tak mi się wydaje.
A błąd tego offsetu kompasu? Co to może być?
I mam jeszcze problem z kalibracją ESC- zaraz po kalibracji chodzą ok (prawie do połowy płynnie a od połowy jest już max) ale potem, po uzbrojeniu kręcą się wolno ale delikatne dotknięcie gazu to jest spory kop od razu ale kopter nie startuje- natomiast w acro jest płynniej (jeszcze nie próbowałem startować)
Robię wszystko jak na pierwszej stronie w opisie, przynajmniej tak mi się wydaje.
A błąd tego offsetu kompasu? Co to może być?
I mam jeszcze problem z kalibracją ESC- zaraz po kalibracji chodzą ok (prawie do połowy płynnie a od połowy jest już max) ale potem, po uzbrojeniu kręcą się wolno ale delikatne dotknięcie gazu to jest spory kop od razu ale kopter nie startuje- natomiast w acro jest płynniej (jeszcze nie próbowałem startować)
Helikoptery
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Teraz to ja nie rozumiem.wojtekr pisze:A błąd tego offsetu kompasu? Co to może być?
Jakie masz regulatory?wojtekr pisze:I mam jeszcze problem z kalibracją ESC
OK - oprogramowanie zmieniło się i w poszczególnych wersjach są trochę inne napisy ale sens jest taki sam.wojtekr pisze:robię to po raz pierwszy
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Czegobym nie robił to mam komunikat: Setting new offset for comapss #1 failed
A regle mam ZTW Spider 30A [A za kolejnego posta pod postem zaliczysz krawat]
EDIT - scalenie
A tu jest jak to się zachowuje:
http://www.youtube.com/watch?v=oMYZjMdz ... e=youtu.be
A regle mam ZTW Spider 30A [A za kolejnego posta pod postem zaliczysz krawat]
EDIT - scalenie
A tu jest jak to się zachowuje:
http://www.youtube.com/watch?v=oMYZjMdz ... e=youtu.be
Helikoptery
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
ile próbek można zebrać bez tego błędu?wojtekr pisze:Czegobym nie robił to mam komunikat: Setting new offset for comapss #1 failed
Co dziwne to już druga osoba z błedami zapisu ofsetów. Jaką masz wersję MP? Może błąd tkwi w zbyt nowej wersji.
Ja używam 1.3.36 i nie mam takich problemów.
ZTW dają się bez problemu kalibrować przez apema więc robisz coś źle i dlatego nie działają prawidłowo.
To co robisz na filmie nic nie znaczy. jest to uruchomienie silników w jakimś automatycznym trybie.
Przełącz na stabilize i wtedy sprawdzaj.
Ostatnio zmieniony czwartek 02 lut 2017, 21:02 przez maxiiii, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Coś w tym może być: problemy się chyba zaczeły po aktualizacji.
Co do kalibracji to w radiu mam 0-50-100, end pointy ustawione na 1000-2000, środek na 1500.
Włączam z gazem na maksa, wyłączam, pika, gaz na dół, pika i działa. Potem restart i jest jak jest. W drugiej części filmu jest tryb Acro, w którym jest trochę lepiej.
EDIT - scalenie
Wgrałem wersję 1.3.36 i kompas poszedł z offsetem < 45 wiec to pomogło, dzięki.
Co do kalibracji to w radiu mam 0-50-100, end pointy ustawione na 1000-2000, środek na 1500.
Włączam z gazem na maksa, wyłączam, pika, gaz na dół, pika i działa. Potem restart i jest jak jest. W drugiej części filmu jest tryb Acro, w którym jest trochę lepiej.
EDIT - scalenie
Wgrałem wersję 1.3.36 i kompas poszedł z offsetem < 45 wiec to pomogło, dzięki.
Helikoptery
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
poprawiłem swój poprzedni post.
po kalibracji nie wyłączaj aparatury tylko możesz sprawdzić silniki dodając gazu i tylko tutaj sprawdzaj silniki. Sprawdzenie silników w trybach lotu nie ma znaczenia.
Cytuję już sam siebie :)
Ogólnie to 2 razy podłączasz zasilanie do apema. Po jednym podłączeniu zasilania nie skalibrujesz ESC.
po kalibracji nie wyłączaj aparatury tylko możesz sprawdzić silniki dodając gazu i tylko tutaj sprawdzaj silniki. Sprawdzenie silników w trybach lotu nie ma znaczenia.
maxiiii pisze:Kolejnym elementem który musimy wykonać jest kalibracja ESC.
Wykonujemy ją w następujący sposób:
Włączamy aparaturę i dźwignię gazu ustawiamy na maksimum.
Podłączamy zasilanie do coptera.
Po 5 sekundach odłączamy zasilanie od coptera.
Ponownie podłączamy zasilanie do coptera nasłuchując dźwięków wydawanych przez silniki.
O usłyszeniu pojedynczego dźwięku dźwignię gazu opuszczamy na minimum.
Po sekundzie silniki zagrają melodyjkę lub dłuższy dźwięk oznaczający zapisanie parametrów Endpointów do regulatorów i pamięci APM.
Przesuwamy drążek gazu na wartość ok. 1 wszystkie silniki powinny uruchomić się równocześnie.
Możemy sprawdzić działanie silników w całym zakresie pracy drążka gazu.
Cytuję już sam siebie :)
Ogólnie to 2 razy podłączasz zasilanie do apema. Po jednym podłączeniu zasilania nie skalibrujesz ESC.
Ostatnio zmieniony czwartek 02 lut 2017, 21:12 przez maxiiii, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
tak jak pisałem po kalibracji jest lepiej- ale od połowy i tak jest full
edit: tak, dwa razy
edit: tak, dwa razy
Helikoptery