Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copter.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
- patrikosol
- Posty: 48
- Rejestracja: piątek 01 sty 2016, 10:29
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Dlatego jak wroce to zains taluje na nowo wszystko i sprawdze i napewno sie uda. W kazdym razie dzieki za info i podpowiedzi
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Wiesza sie ale tylko w momencie zczytywania logów ... poza tym nie mam w ogóle z nim problemów ...maxiiii pisze:Jeżeli doszedłeś do tego, że wina nie leży po stronie komputera a apm "jakby się zawiesza" to proponuję ograniczyc loty i na nowo wgrać oprogramowanie do apema czyszcząc pamięć.
Czyli:
wgrywasz najpierw plane a następnie copter.
Potem ponownie cała procedura kalibracji coptera.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
No to już nic nie wiem.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Bardzo cenna instrukcja. Mam jeszcze 1 pytanie. Nie mogę ustawić automatycznego wyzwalania RTL po zaniku sygnału Throttle w motoszybowcu. Mój zakres throttle to 1096-1900, natomiast Throttle Failsafe mam na 950. Po wyłączeniu aparatury nie przełącza mi się na RTL, gdyż sygnał spada jedynie do 1100, czyli za mało. Jak podciągnę parametr Throttle Failsafe do 1105 to wtedy zadziała, ale jednocześnie tryb ten włącza się też podczas normalnego lotu, kiedy drążek opuszczę na minimum.
Pozdrawiam,
Jarek
Pioneer 1400
APM 2.6
Jarek
Pioneer 1400
APM 2.6
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Jaka aparatura i odbiornik?
Wychodzi na to że odbiornik nie ma failsafe lub nie zostało to ustawione.
Wychodzi na to że odbiornik nie ma failsafe lub nie zostało to ustawione.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Mała zagadka.
Wszystkie silniki podłączyłem tak samo do regulatorów.
Ta sama kolejność kabli w ESC i w silniku.
Wszystkie silniki krącą się dobrze tzn zgodnie z "hexa x"
Ale jeden kręci się w inną stronę po uzbrojeniu.
Zamieniłem więc kierunek na kablach w silniku i tu uwaga pomoglo na chwilkę,
bo przy starcie kierunek się odwraca, czyli dodaję gazu i zmienia kierunek.
Od razu mówię, że wszystko połączyłem prawidłowo.
Więc zmieniłem do pierwszego ustawienia bo kierunek liczy się jak latam a nie jak stoję na ziemi.
1.Czy to jest wina ESC czy można coś przestawić w APM?
2. Wiem, że mógłbym to zrobić po przez zamianę polaryzacji w silniku
Ale przy okazji z ciekawości na przyszłość, czy w APM da się zmienić kierunek obrotów?
Czy te kanały wyjściowe już mają przypisane kierunki podstawowe do programu i koniec?
Wszystkie silniki podłączyłem tak samo do regulatorów.
Ta sama kolejność kabli w ESC i w silniku.
Wszystkie silniki krącą się dobrze tzn zgodnie z "hexa x"
Ale jeden kręci się w inną stronę po uzbrojeniu.
Zamieniłem więc kierunek na kablach w silniku i tu uwaga pomoglo na chwilkę,
bo przy starcie kierunek się odwraca, czyli dodaję gazu i zmienia kierunek.
Od razu mówię, że wszystko połączyłem prawidłowo.
Więc zmieniłem do pierwszego ustawienia bo kierunek liczy się jak latam a nie jak stoję na ziemi.
1.Czy to jest wina ESC czy można coś przestawić w APM?
2. Wiem, że mógłbym to zrobić po przez zamianę polaryzacji w silniku
Ale przy okazji z ciekawości na przyszłość, czy w APM da się zmienić kierunek obrotów?
Czy te kanały wyjściowe już mają przypisane kierunki podstawowe do programu i koniec?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 22 lut 2016, 21:04 przez symianin, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Aparatura DX6i. Zauważyłem, że po wyłączeniu aparatury parametr Throttle spada mi do 1100. W rezultacie w Initial Setup dla parametru Throttle failsafe muszę wprowadzić np. 1105. Wtedy Failsafe uruchamia mi RTL, ale również jest on uruchamiany przy zjechaniu drążkiem Throttle do min. Mogę to skorygować trymerem Throttle, ale wtedy są problemy z uzbrojeniem się silnika samolotu po podaniu zasilania. Wydaje mi się, że rozwiązaniem byłoby obniżyć parametr 1100, który pojawia mi się po utracie sygnału ( np. po wyłączeniu aparatury) do np. 900. Jest taka możliwość?
Pozdrawiam,
Jarek
Pioneer 1400
APM 2.6
Jarek
Pioneer 1400
APM 2.6
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
W instrukcji do aparatury na stronie 18 jest instrukcja ustawienia failsafe.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Ze wszystkimi się uporałem,
ale mam kolejny
Gdy startuję hexa kręci się wokół własnej osi czasem w lewo czasem, a czasem w prawo.
To co sprawdziłem to,
-kompas nie jest odwrócony,
wyjścia dobrze podłączone
-silniki i śmigła w dobrą stronę.
Dalej już nie mam pomysłów, proszę o pomoc
Sam doszedłem.
Komputer pokładowy byl tyl na przód.
Latam
ale mam kolejny
Gdy startuję hexa kręci się wokół własnej osi czasem w lewo czasem, a czasem w prawo.
To co sprawdziłem to,
-kompas nie jest odwrócony,
wyjścia dobrze podłączone
-silniki i śmigła w dobrą stronę.
Dalej już nie mam pomysłów, proszę o pomoc
Sam doszedłem.
Komputer pokładowy byl tyl na przód.
Latam
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
przy okazji doszedłem że mój GPS też dziwnie/nietypowo wskazuje, ale ustawiłem go razem z ręcznym kompasem i nie ma problemu.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Mam problem z FailSafe
FS Pwm dobrze ustawiłem 925 (radio 3 mam 900 gdy wyłączę aparaturę)
Radio (FS_THR_ENABLE 1) mam 1:Enabled always RTL
Ale gdy wyłączę aparaturę, to pokazuje tryb LAND,
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale w tryb FailSafe wchodzi dopiero,
gdy drążek kanał 3 mam na 50%, jak jest na minimum to mi rozbraja układ i dron spada.
Co jest totalnie niebezpieczne, bo jak bym stracil zasięg przy manewrze poniżej 50% to mam glebę.
Proszę o pomoc.
FS Pwm dobrze ustawiłem 925 (radio 3 mam 900 gdy wyłączę aparaturę)
Radio (FS_THR_ENABLE 1) mam 1:Enabled always RTL
Ale gdy wyłączę aparaturę, to pokazuje tryb LAND,
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale w tryb FailSafe wchodzi dopiero,
gdy drążek kanał 3 mam na 50%, jak jest na minimum to mi rozbraja układ i dron spada.
Co jest totalnie niebezpieczne, bo jak bym stracil zasięg przy manewrze poniżej 50% to mam glebę.
Proszę o pomoc.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Sam sobie odpowiem
Bo znalazłem może się komuś przyda,
Bałem się polecieć daleko dlatego takie zachowanie,
W wiki piszą:
Return-to-Launch (RTL) if the vehicle has a GPS lock and is more than 2 meters from the home position
LAND if the vehicle has:
-no GPS lock
-is within 2 meters of home (u mnie to wpłynęło na to, że przełączał w tryb Land a nie RTL )
-the FS_THR_ENABLE parameter is set to “Enabled Always Land”
Bo znalazłem może się komuś przyda,
Bałem się polecieć daleko dlatego takie zachowanie,
W wiki piszą:
Return-to-Launch (RTL) if the vehicle has a GPS lock and is more than 2 meters from the home position
LAND if the vehicle has:
-no GPS lock
-is within 2 meters of home (u mnie to wpłynęło na to, że przełączał w tryb Land a nie RTL )
-the FS_THR_ENABLE parameter is set to “Enabled Always Land”
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
ja odradzam pierwszy lot w trybie alt-hold czy loiter.
Jak tylko pojawią się za duże wibrację to kopter wystrzeli w powietrze na tych trybach, na stabilize nie.
a jeszcze z połączeniem innego błędu np. złe ustawienie kompasu spowoduje niemal pewną krakse.
Do reszty nie mam zastrzeżeń, fajnie napisane. Polecam oblatywać w stabilize
Jak tylko pojawią się za duże wibrację to kopter wystrzeli w powietrze na tych trybach, na stabilize nie.
a jeszcze z połączeniem innego błędu np. złe ustawienie kompasu spowoduje niemal pewną krakse.
Do reszty nie mam zastrzeżeń, fajnie napisane. Polecam oblatywać w stabilize
T-Rex 450 Pro
RadJet (out of service)
Bixler 2
S500@APM2.6
S550@PX4
RadJet (out of service)
Bixler 2
S500@APM2.6
S550@PX4
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Wykonując wszystko zgodnie z poradnikiem nie ma możliwości źle ustawić kompas a w althold działa dodatkowo tylko baro i jak jest załozona gąbka to nic złego nie może się stać. W LOITER jak będzie kompas dobrze ustawiony też nie ma możliwości złego lotu coptera.
Decyzję o sposobie startu i tak należy do startującego
Decyzję o sposobie startu i tak należy do startującego