Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu. Copter.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Każdy sposób kalibracji kompasu jest wygodny pod warunkiem że mamy telemetrię. Na kablu jest przesrane:) i właśnie z tym problemem się borykam. Jest opcja wyzwolić kalibrację z przełącznika?
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Sugeruje odznaczyć ( wyłączyć ) opcje "Use Auto Accept". Jak robiłem kalibracje po wgraniu nowego softu to bardzo szybko kończyła mi sie cała procedura zatwierdzając kalibracje przy bardzo małej ilości punktów. Po odznaczeniu tej opcji obracałem dronem długo, uzbierałem dużo punktów i sam zatwierdziłem koniec kalibracji.
Klon Symy 5 ( wiele razy na drzewach wieszanej ), IRIS+
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Nie rozumiem waszego podejścia do tematu. "kliknij live calibration, pokręć sobie dronem i będzie ok". Jest napisane w 2 zdaniach co trzeba zrobić wg twórców oprogramowania. Tak na prawdę wystarczy jeden obrót na pitch, i jeden na roll, więc nawet na kablu wydaje się to banalne, skoro po tych 2 obrotach zaznaczymy wszystkie punkty... Sprawdzałem to kilka razy, i to na prawdę działa :)yoseph pisze:Każdy sposób kalibracji kompasu jest wygodny pod warunkiem że mamy telemetrię. Na kablu jest przesrane:) i właśnie z tym problemem się borykam. Jest opcja wyzwolić kalibrację z przełącznika?
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Działać działa,.. tylko czy dobrze. Mi jak kompas się kalibrował w ciagu 15 sekund po zebraniu kilkunastu punktów to dron w trybie "loiter" nie trzymał pozycji. Co kilka sekund przesuwał się o kawałek, dryfował do przodu takimi skokami. Odznaczyłem "Use Auto Accept" i zebrałem znacznie więcej punktów. I teraz dron nie dryfuje. Na wcześniejszym sofcie kalibracja pozwalała nawet z zaznaczonym "Use Auto Accept" na zebranie znacznie większej ilości punktów.
Klon Symy 5 ( wiele razy na drzewach wieszanej ), IRIS+
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Żeby nie zakładań nowego tematu mam dziwny problem.Wykonałem 1 lot niby wszytko dobrze poza RLT.
Zrobiłem mały experyment
podłączyłem drona pod mision planned ,podpiąłem pakiet i uzbroiłem silniki i gaz.Podczas pracy silników kompas w mision planned zaczyna powoli sie przesuwać, przeciwnie do wskazówek zegara.Jeśli coś takiego dzieje się w locie nie dziwota ze nie wraca.Kompas ustawiałem wg .powyższego poradnika i chodzi dobrze .Dopiero kiedy opale silniki w programie kompas wariuje?Mozna cos z tym zrobić?Czy moze to normalne ze podczas racy silinkow kompas zaczyna sie krecic w koło?zaizolowałem wcześniej kompas wcześniej folia aluminiową.
Kompas mam w obudowie coptera
Jak sciagne smigla i gaz na silnikah bez smigiel to nie zmienia sie tak mocno.
Poradzie cos Panowie.
Zrobiłem mały experyment
podłączyłem drona pod mision planned ,podpiąłem pakiet i uzbroiłem silniki i gaz.Podczas pracy silników kompas w mision planned zaczyna powoli sie przesuwać, przeciwnie do wskazówek zegara.Jeśli coś takiego dzieje się w locie nie dziwota ze nie wraca.Kompas ustawiałem wg .powyższego poradnika i chodzi dobrze .Dopiero kiedy opale silniki w programie kompas wariuje?Mozna cos z tym zrobić?Czy moze to normalne ze podczas racy silinkow kompas zaczyna sie krecic w koło?zaizolowałem wcześniej kompas wcześniej folia aluminiową.
Kompas mam w obudowie coptera
Jak sciagne smigla i gaz na silnikah bez smigiel to nie zmienia sie tak mocno.
Poradzie cos Panowie.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Compasmot
To naprawi twój problem
To naprawi twój problem
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Dziekuje .A mógłby ktos opisać w naszym ojczystym języku jak to zrobic ?
Z nalazlem z dwa filmiki na you tube ale niewiele z nich zrozumiałem.
Z nalazlem z dwa filmiki na you tube ale niewiele z nich zrozumiałem.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Kompas musisz odsunac od silnikow / przewodow, czyli wystawic na patyczku ponad koptera.
10cm bedzie ok.
Albo kupic kawalek mumetalu i troche mniej odsunac od kabli pradowych.
Sa tez tacy co kalibruja przy polowie gazu, ale to juz hardcore.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
10cm bedzie ok.
Albo kupic kawalek mumetalu i troche mniej odsunac od kabli pradowych.
Sa tez tacy co kalibruja przy polowie gazu, ale to juz hardcore.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Hmm całość mam w obudowie ala dji phantom,podklejałem już gps folia aluminiowa jak na filmikach ale niewiele to izoluje od zakłóceń.
Czy to ma być jakaś specjalna folia aluminiowa czy taka jak się piecze ciasto ?(czy ma być obrócona matowa strona do gps czy odwrotnie,jeśli w ogóle to coś daje .
Czy to ma być jakaś specjalna folia aluminiowa czy taka jak się piecze ciasto ?(czy ma być obrócona matowa strona do gps czy odwrotnie,jeśli w ogóle to coś daje .
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Ty chyba nie czytałeś
Nie potrzebujesz foli lub innych prowizorek.
compasmot jest kalibracją programową wykonywaną dokładnie w twoim przypadku.maxiiii pisze:Compasmot
To naprawi twój problem
Nie potrzebujesz foli lub innych prowizorek.
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
kompasu nie izolujemy folią i odsuwamy go jak najdalej od metalowych elementów
i silników ,bo go zakłócają. można zaekranować gps ,po moich testach najlepsza folia to taka z kefirów, jogurtów, serków, ogólnie z wieczek - jest sztywna, lekka i najlepiej ekranuje. można przykleić klejem cyjanoakrylowym, albo 2 składnikowym ,albo na taśmie klejącej dwustronnej.
najlepsze wyjście to maszt i odsunąć ponad silniki.
to że ci kompas/gps wariuje w mision planer na mapce - tak zrozumiałem że kręci bączki
to może w domu pod dachem się tak dziać i w pobliżu np. kaloryfera
i silników ,bo go zakłócają. można zaekranować gps ,po moich testach najlepsza folia to taka z kefirów, jogurtów, serków, ogólnie z wieczek - jest sztywna, lekka i najlepiej ekranuje. można przykleić klejem cyjanoakrylowym, albo 2 składnikowym ,albo na taśmie klejącej dwustronnej.
najlepsze wyjście to maszt i odsunąć ponad silniki.
to że ci kompas/gps wariuje w mision planer na mapce - tak zrozumiałem że kręci bączki
to może w domu pod dachem się tak dziać i w pobliżu np. kaloryfera
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
Odizolowałem folia aluminiowa .Zrobiłem w misiom planerze COMPASS /MOTOR CALIBRATION i jest troszku lepiej ale nadal ale juz nieznacznie przesuwa sie podczas pracy silników pare stopni w bok(8-9) ,Mam rozumieć ze podczas pracy silników kompas nie bedzie idealnie trzymał pozycji zawsze będzie się przemieszczał?
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
ale obraca ci go wokół osi o 9* ? ale to pod chmurką na zewnątrz ,czy w domu ?
może śmigła nie wyważone i dryfuje ?
może śmigła nie wyważone i dryfuje ?
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
W mieszkaniu na blacie z odpalonymi silnikami, nie mam możliwości sprawdzić tego w locie z podłączonym mision plannerem.
Jako,że model nie bardzo wraca na miejsce startu, pomyślałem ze to wina tego .
Jako,że model nie bardzo wraca na miejsce startu, pomyślałem ze to wina tego .
Re: Instalacja i konfiguracja APM do pierwszego startu.
teraz będzie.:)