Apm 2.6 spada
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Apm 2.6 spada
mi kilka razy bateria się wysunęła z rzepów (nie miałem po środku rzepa który by powstrzymywał przed przesuwaniem)
no i wisiała bateria a copter nie spadał i dało się wylądować
no i wisiała bateria a copter nie spadał i dało się wylądować
T-Rex 450 Pro
RadJet (out of service)
Bixler 2
S500@APM2.6
S550@PX4
RadJet (out of service)
Bixler 2
S500@APM2.6
S550@PX4
Re: Apm 2.6 spada
To, że bateria po krecie przesunie się gdziekolwiek, czyli zmieni się wyważenie modelu, nie wpłynie na poziomowanie bo kontroler zawsze będzie utrzymywał horyzont więc tak wysteruje silniki aby do poziomu dociągnąć. Natomiast inną kwestią jest, że kiedy masz kreta i kompas, który jest razem z GPS-em przestawi się, przekręci, przesunie, wykrzywi, nie wiem cokolwiek, to już masz zmianę w poziomowaniu. Kontroler cały czas będzie dążył do poziomu, jaki odczytuje z kompasu. Jeśli kompas zmieni położenie to zmieni się horyzont i wówczas masz kłopot. Taka sytuacja to częsty problem u tych użytkowników quadcopterów, którym modele uciekały z niewyjaśnionych powodów...to właśnie ten powód :)
Zatem kiedy wracasz po krecie do domu i podłączasz APM pod kompa to widzisz przechylenie. Potem kalibrujesz wszystko i masz gotowe. I tak do kolejnego kreta kiedy znów kompas zmieni położenie. Może tak a może nie, ale zwróć na to uwagę. I ważne, kompas jest w GPS-sie taką opcję trzeba ustawić pod czas kalibrowania, ale pewnie o tym wiesz.
Zastanawia mnie tylko jedna opcja, w jaki sposób robisz kreta skoro latasz na Alt Hold? To przedziwne.
Zatem kiedy wracasz po krecie do domu i podłączasz APM pod kompa to widzisz przechylenie. Potem kalibrujesz wszystko i masz gotowe. I tak do kolejnego kreta kiedy znów kompas zmieni położenie. Może tak a może nie, ale zwróć na to uwagę. I ważne, kompas jest w GPS-sie taką opcję trzeba ustawić pod czas kalibrowania, ale pewnie o tym wiesz.
Zastanawia mnie tylko jedna opcja, w jaki sposób robisz kreta skoro latasz na Alt Hold? To przedziwne.
Re: Apm 2.6 spada
Piszesz bzdury.
Nie althold a tylko stabilize i gdzie tu miejsce na kompas.
Chyba nigdy nie latałeś bez wspomagaczy.
Nie althold a tylko stabilize i gdzie tu miejsce na kompas.
Chyba nigdy nie latałeś bez wspomagaczy.
- grzesiuKamionki
- Posty: 19
- Rejestracja: poniedziałek 11 sty 2016, 12:05
- Lokalizacja: Kamionki
Re: Apm 2.6 spada
Mam wrażenie, że Althold nie działa. Generalnie nie ma problemu z lataniem do pierwszego kreta. Pisałem już o tym, że po konfiguracji horyzont jest OK. Po krecie niestety się przestawia.
Czy kompas odpowiada za poziomowanie? Nie wydaje mi się. Ale oczywiście mogę się mylić.
Najchętniej polatałbym na Loiterze, ale też nie działa. Konfiguracja zrobiona dobrze, generalnie raczej wszystko jest na najlepszym porządku. No chyba, że zbyt krótko czekam na znalezienie satelit. Jak APM pokazuje, że ma odpowiednią liczbę satelit?
Pozdrawiam
Czy kompas odpowiada za poziomowanie? Nie wydaje mi się. Ale oczywiście mogę się mylić.
Najchętniej polatałbym na Loiterze, ale też nie działa. Konfiguracja zrobiona dobrze, generalnie raczej wszystko jest na najlepszym porządku. No chyba, że zbyt krótko czekam na znalezienie satelit. Jak APM pokazuje, że ma odpowiednią liczbę satelit?
Pozdrawiam
999 to nie radiotaxi
- RW
- Posty: 1420
- Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
- Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK
Re: Apm 2.6 spada
Kompas nie wpływa na poziom koptera jedynie na kierunek jaki osiąga podczas lotu w pewnych trybach lotu (widziałeś kiedyś, żeby poprzez poruszanie samym dyskiem GPS+kompas udało się wpłynąć na poziom?)flc1976 pisze:kiedy masz kreta i kompas, który jest razem z GPS-em przestawi się, przekręci, przesunie, wykrzywi, nie wiem cokolwiek, to już masz zmianę w poziomowaniu. Kontroler cały czas będzie dążył do poziomu, jaki odczytuje z kompasu. Jeśli kompas zmieni położenie to zmieni się horyzont i wówczas masz kłopot.
Czasem po dokładnej kalibracji kompasu (kiedy trzeba kopterem obracać w różne strony - do góry nogami też) - po zakończeniu horyzont nie chce wyświetlać poprawnie poziomu. Pomaga ponowne podpięcie zasilania (USB lub pakiet).
Moim zdaniem takie zachowanie jest spowodowane zbyt dużym przeciążeniem jakie oddziałuje na akcelerometr.
Źle dobrany środek ciężkości nie wpływa na poziom koptera, sprawia jedynie że silniki znajdujące się po stronie przesuniętego środka ciężkości będą pracować na wyższych obrotach (możliwe przeciążenie i przegrzanie) aby utrzymać poziom określony akcelerometrem.
Duża wartość prądu wyświetlana w panelu głównym może być spowodowana nieprawidłowym wyborem układu mierzącego prąd i napięcie.
Tryby lotu są na kanale 5 (taki w aparaturze musisz sobie wybrać), w zakładce Flight Modes zmiany trybów są podświetlane na zielono (aktualnie wybrany tryb) - tylko musisz sobie wybrać jaki tryb lotu chcesz w kolejności mieć.
GPS_TYPE ustawione na AUTO
AltHold najlepiej sprawdzić podczas lekkiego wznoszenia koptera - po włączeniu kopter powinien wyhamować i się zatrzymać.
Jakiej konfiguracji? Tylko akcelerometru?grzesiuKamionki pisze:po konfiguracji horyzont jest OK
LEDy sygnalizacyjne na APM masz rozpisane tutaj: http://copter.ardupilot.com/wiki/common-apm-board-leds/
Rafał Wojtyniak
- grzesiuKamionki
- Posty: 19
- Rejestracja: poniedziałek 11 sty 2016, 12:05
- Lokalizacja: Kamionki
Re: Apm 2.6 spada
Dzięki RW za wyczerpującą odpowiedź. Niestety nie ogarniam ustawiania kanałów do zmiany trybów ale już niedługo chyba będzie ogarnięte.
Tak - chodzi mi o konfigurację akcelerometru.
Tak - chodzi mi o konfigurację akcelerometru.
999 to nie radiotaxi
- RW
- Posty: 1420
- Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
- Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK
Re: Apm 2.6 spada
Po prostu w aparaturze (nie wiem jaką masz) jest jakaś zakładka z numerami kanałów. Przypisujesz do kanału 5 jakiś przełącznik. I to na razie tyle.
Podpinasz koptera do kompa (kontroler i odbiornik RC muszą być zasilone) i w zakładce Flight Mode masz 6 belek - jedna zawsze będzie na zielono. Przełączasz pstryczkiem na aparaturze - widzisz jak zmienia się tryb lotu. Edytujesz tylko te belki które podświetliły się na zielono podczas ruchu pstryczkiem. Najlepiej sobie na początek ustawić po kolei: Stabilize, AltHold, Loiter. Belki nieużywane mają zostać na Stabilize. Potem trzeba zapisać te ustawienia i już.
Podpinasz koptera do kompa (kontroler i odbiornik RC muszą być zasilone) i w zakładce Flight Mode masz 6 belek - jedna zawsze będzie na zielono. Przełączasz pstryczkiem na aparaturze - widzisz jak zmienia się tryb lotu. Edytujesz tylko te belki które podświetliły się na zielono podczas ruchu pstryczkiem. Najlepiej sobie na początek ustawić po kolei: Stabilize, AltHold, Loiter. Belki nieużywane mają zostać na Stabilize. Potem trzeba zapisać te ustawienia i już.
Rafał Wojtyniak
- grzesiuKamionki
- Posty: 19
- Rejestracja: poniedziałek 11 sty 2016, 12:05
- Lokalizacja: Kamionki
Re: Apm 2.6 spada
Ale ja jestem tak nieogarnięty, ze nie wiem jak przypisać przełącznik do danego kanału :)
999 to nie radiotaxi
- RW
- Posty: 1420
- Rejestracja: czwartek 13 lut 2014, 00:09
- Lokalizacja: LUBOŃ CITY, MATZ/MCTR EPKS, BSP_WOJTYNIAK
Re: Apm 2.6 spada
No to niestety musisz najpierw zająć się poznawaniem wszystkich podzespołów (instrukcje obsługi, opisy) a dopiero później konstruowaniem i lataniem
Rafał Wojtyniak
Re: Apm 2.6 spada
Czas się ogarnąć i poczytać instrukcję, jak nie da rady, to może zmienić fc?
Lub hobby?
Lub hobby?
- grzesiuKamionki
- Posty: 19
- Rejestracja: poniedziałek 11 sty 2016, 12:05
- Lokalizacja: Kamionki
Re: Apm 2.6 spada
Nie zrozum mnie źle, ale bez czytania instrukcji się nie da..
Nawet mając naze, trzeba się zapoznać jak jesteś początkujący, co dopiero w przypadku apm / pixhawk.
Nawet mając naze, trzeba się zapoznać jak jesteś początkujący, co dopiero w przypadku apm / pixhawk.
- grzesiuKamionki
- Posty: 19
- Rejestracja: poniedziałek 11 sty 2016, 12:05
- Lokalizacja: Kamionki
Re: Apm 2.6 spada
Tak, faktycznie, trochę pochrzaniłem. Przepraszam. Kompas nie zmienia horyzontu a kierunek.
Re: Apm 2.6 spada
Mam pytanie. Mam APM 2.6. Przy włączonej opcji loiter model nie utrzymuje stałej wysokości pod czas lotu. Stopniowo opada. Czy to jest normalne? Wydaje mi się, że powinien mniej więcej utrzymywać wysokość. Czy się mylę?