APM problem z YAW i magnetometrem

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
macgyverek
Posty: 273
Rejestracja: niedziela 26 paź 2014, 21:21
Lokalizacja: śląsk

APM problem z YAW i magnetometrem

Post autor: macgyverek »

Od dłużeszego czasu męcze się z osią YAW i trzymaniem magnetometru. GPS z magnetometrem to Drotek M8N.
Dziś jeszcze raz zabrałem się za sprawdzanie co może być problemem i odkryłem problem z kompasem. Połnoc jest przesunięta dokładnie o 45stopni niż pokazuje to magentometr. Kompas mam ustawiony jako Roll 180 i obrócenie quada powoduje ruch w dobrym kierunku. Już kilka razy przeprowadzałem kalibracje kompasu i dalej to samo północ nie w tą stronę. Z ciekawości uruchomiłem Roll 180 i YAW45. I jest ok. Hmmm. Czy to może mieć wpływ na złe trzymanie osi YAW (YAW pływa mi lekko na lewo i prawo). Dodam, że ostatnio robiłem znajomemu quada i tez był ten sam problem, że musiałem ustawić Roll180 i Yaw45. Tylko, że tam był inny GPS z magnetometrem.

Jeszcze przychodzi mi myśl czy ten problem nie ma cos wspolnego ze zmianą parametru AHRS_Orientation APMa. Ja mam odwórcony o 180YAW. Czyli tył na przodzie a przód na tyle. Może jest jakiś bug w oprogamowaniu. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Syma 107G | Walkera Ladybird QR V1 | Align TREX 450L DOMINATOR | Align TREX 250 DFC | DJI SPARK | HELL QUAD 3D | Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0
bandyr
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 06 kwie 2014, 12:04
Lokalizacja: Wołomin

Re: APM problem z YAW i magnetometrem

Post autor: bandyr »

Miałem to samo m7n ... w initial setup ustaw na kompas GPS zewnętrzny i tam masz tabelkę rozwijaną możesz programowo obrócić kompas jak chcesz zajrzyj do apm instalacja i pierwszy lot w tym dziale na chyba 1 stronie człowiek zrobił kawał dobrej roboty i stworzył zajebisty tutorial co i jak . Musisz jeszcze ustawić deklinacje magnetyczną wchodzisz na stronę link jest pod ustawieniami deklinacji podajesz nazwę swojej miejscowości i wpisujesz do apma te wartości dopiero jak kompas będzie pokazywał północ poprawnie i punkt zero po obróceniu w lewo czyli przeciwną ruchu wskazówek zegara o 90stopni powinno pokazywać około 270stopni w pierwszym oknie na mp tam gdzie sztuczny horyzont. Dopiero po tej akcji mozna zrobić live calibration . U mnie kompas był fabrycznie odwrócony do góry nogami i jeszcze obrócony o 270stopni w prawo.
ODPOWIEDZ