APM 2.6 Odwraca Kierunki ??

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Eski
Posty: 407
Rejestracja: poniedziałek 05 kwie 2010, 22:19
Lokalizacja: UK

APM 2.6 Odwraca Kierunki ??

Post autor: Eski »

Dziś po uzbrojeniu wszystkiego i upchaniu do mojego kopterka próbowałem dokonać pierwszego lotu. 4 próby okazały i 4 kraksy.

Prosze was o pomoc , co mogłem zrobić źle , lub co może być przyczyną takiego zachowania.

Wszystkie dotychczasowe kalibracje dokonywałem według filmików znalezionych w sieci i generalnie wszystko wskazywało że jest ok.Jak widać na filmiku nie jest ok jest totalna klapa.

Teraz po nieudanym starcie , chciałem sprawdzić czy wszystko działa i jest taki dziwny objaw , że gdy uzbroje silniki dodaje gazu silniki zaczynają się obracać , ale gdy daje gaz na 0 wtedy np. 1 , lub 2 dalej się obracają jeszcze przez kilka sekund. Dziwne to dla mnie trochę.

https://www.youtube.com/watch?v=oIY_yXQkzkU

Prosze was po pomoc i z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony czwartek 19 cze 2014, 07:57 przez Eski, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Prono
Posty: 1496
Rejestracja: wtorek 23 paź 2012, 20:07
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Prono »

Bo generalnie jak dasz gaz na minimum to silniki powinny się wszystkie kręcić z minimalnymi obrotami.
Podnoś parametr minthrottle np. po 10 oczek i sprawdzaj.

Jaki masz dokładnie kontroler lotu (FC)?

Zakres gazu w regulatorach skalibrowany?
Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 2324
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 02:17
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Mateusz »

Skad jesteś, to może też ułatwi.
Trutututu nici z drutu.
porferalfa
Posty: 216
Rejestracja: wtorek 26 mar 2013, 20:37
Lokalizacja: Mikołów_Sl

Post autor: porferalfa »

Prono pisze:Bo generalnie jak dasz gaz na minimum to silniki powinny się wszystkie kręcić z minimalnymi obrotami.
Podnoś parametr minthrottle np. po 10 oczek i sprawdzaj.?
A moze parametr MOT_SPIN_ARMED na 70 lub 100 ustawic?
Awatar użytkownika
Eski
Posty: 407
Rejestracja: poniedziałek 05 kwie 2010, 22:19
Lokalizacja: UK

Post autor: Eski »

Prono- robie kalibracje esc , wczesniej tego nie zrobiłem być moze to jest przyczyną.
Mateusz- mieszkam w Anglii

Prono- sprawdze te ustawienia o których piszesz.


A teraz jeszcze żeby było śmieszniej to już jakieś kompletne cyrki się dzieją

https://www.youtube.com/watch?v=x7ER6jHVFMo

Tutaj można sobie posłuchać.
Awatar użytkownika
waszka
Posty: 1141
Rejestracja: sobota 12 maja 2012, 23:28
Lokalizacja: z krainy wiatrow

Post autor: waszka »

...na pierwszym filmie to wyglada na silniki polaczone w zlej kolejnosci do kontrolera.
(...i dobrze nie widze na filmie ale wyglada ze chyba przedni lewy silnk kreci sie w zla strone ale nie jestem pewny: czy dwa przednie silniki kreca sie w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara ?)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 16 cze 2014, 15:33 przez waszka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ReMo
Posty: 2133
Rejestracja: środa 04 kwie 2012, 17:24
Lokalizacja: Skoczów,Bielsko

Post autor: ReMo »

Proszę o zmianę tytułu. W innym wypadku wyląduje wątek w archiwum.
[b]"Tylko życie poświęcone innym, warte jest przeżycia"[/b]
Awatar użytkownika
waszka
Posty: 1141
Rejestracja: sobota 12 maja 2012, 23:28
Lokalizacja: z krainy wiatrow

Post autor: waszka »

...ReMo, moze wytlumacz jeszcze o co chodzi z tym tytulem, bo nigdzie nie bylo pisane o jakichs restrykcjach, chyba ze cos przeoczylem ?, czy moze ten tytul jest juz zastrzezony czy co ?
...pozatym jest juz kilka takich tematow ale w takim razie niedlugo nic nie bedzie mozna napisac bo wszystkie logiczne kombinacje slow nam sie skoncza. :-D
Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 2324
Rejestracja: niedziela 21 mar 2010, 02:17
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Mateusz »

Waszka, chodzi o to , że łatwiej taki temat znaleźć w googlach, bądź na forum :)
Trutututu nici z drutu.
Awatar użytkownika
waszka
Posty: 1141
Rejestracja: sobota 12 maja 2012, 23:28
Lokalizacja: z krainy wiatrow

Post autor: waszka »

Eski pisze:A teraz jeszcze żeby było śmieszniej to już jakieś kompletne cyrki się dzieją

https://www.youtube.com/watch?v=x7ER6jHVFMo

Tutaj można sobie posłuchać.
...te dzwieki to tryb programowania regli od silnikow, gdzie musisz zwrocic uwage na to zeby np. byl wylaczony chamulec i wlaczony tryb pracy na batrie NIMH zeby nie wylaczylo silnikow przy slabym napieciu...w zaleznosci od uzytych regli sa rozne parametry do ustawiania, ale dzisiaj do copterow stosujemy przeprogramowane regle na fast PWM albo fast PWM silab jest jeszcze SimonK czy ostatnio BL-Heli-Suite co dokladnie opisal na forum kolega Rurek: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=20146
Awatar użytkownika
Eski
Posty: 407
Rejestracja: poniedziałek 05 kwie 2010, 22:19
Lokalizacja: UK

Post autor: Eski »

Na razie walcze dalej Waszka , sprawdzam wszystko od nowa. O przeprogramowaniu wiem , ale pierw ulotnić chce to co jest. nie wszystko na raz. Na chwile obecną zaprogramowałem ESC , będę od nowa wgrywał oprogramowanie do APM i jechał od nowa.




Sprawa została rozwiązana.

Od samego początku byłem święcie przekonany gdzie jest przód a gdzie tył apm.
Okazało się że jestem w błędzie , zamiana apm , zamiana silników i wzniósł się bez problemu.
DZieki wszystkim za pomoc. Temat można zamknąć.



Pojawił się kolejny problem więc zwracam się ponownie do was z podpowiedziami.



Quad uruchami się normalnie wszystko działa ok , ale po paru chwilach lotu samoistnie zmieniaja się kierunki , Prawo to lewo lewo to prawo itd. Wiecie o co może chodzić ??

Nagrałem wam filmik jak to wygląda , i mam logi więc też jeśli będą potrzebne to prześle.

https://www.youtube.com/watch?v=-NsUrV13jVI
ODPOWIEDZ