OK, ale przy takich samych, wcześniejszych próbach z nazą oraz z APM + silniki Sunnysky nie doświadczałem takiego wzrostu temperatury. A w tym przypadku po paru min. silniki delikatnie mówiąc stawały się mocno ciepłe. Teraz po obniżeniu parametru RC_SPEED do wartości 320 , jak sugerował kolega Ziele, silniki są tylko odrobinę ciepłe.wrepinski pisze:No to nie są chłodzone ruchem powietrza od śmigieł.
Nie wiem czy takie testy są miarodajne, ja testuje temperaturę silników po lotach testowych.
Idź na dwór i zrób testy ... boisz sie o temp silników to pokręć chwile nimi na "biegu jałowym" bez wznoszenia i wtedy sprawdz ... bedzie ok to krótki lot i sprawdzic .....
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Czarna hexa Pixhawk
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Czarna hexa Pixhawk
Re: Czarna hexa Pixhawk
Sprawdź czy Twoje regle są kompatybilne z BLHeli i wgraj go sobie jeśli są. Często soft w reglach jest kiepski i zatyka się przy zbyt szybkim PWM. APM używa domyślnie 490Hz co jest prawie 10x szybsze od standardowego 50Hz.
Re: Czarna hexa Pixhawk
RC_SPEED na 400 powinno działać idealnie, o ile dobrze pamiętam Naza właśnie na tyle śmiga.
Re: Czarna hexa Pixhawk
Witam. Widzę, że temat można powiedzieć ogólny, więc chciałem was zapytać, mniej więcej jaką wartość napięcia, przy użyciu baterii 6s (10000mah) macie ustawioną (lub możecie zasugerować) w Mission Plannerze przy opcji fail safe do RTL? Tak żeby quadrokopter powrócił do miejsca startu bezpiecznie, z dystansu około 500m i żeby przy okazji nie uszkodzić baterii zbytnim rozładowaniem. Dodam że maksymalny pobór prądu jednego silnika to 36A. Z góry dzięki za podpowiedź i pozdrawiam.
Re: Czarna hexa Pixhawk
Męczę się z zewnętrznym modułem led na I2C w pixie. Kupiłem dwie takie sztuki:
I nie mogę tego zmusić do działania. Po podłączeniu do pixa obie sztuki nie święcą a wewnętrzny led jest wyłączony.
Powinienem coś jeszcze zmienić w sofcie?
I nie mogę tego zmusić do działania. Po podłączeniu do pixa obie sztuki nie święcą a wewnętrzny led jest wyłączony.
Powinienem coś jeszcze zmienić w sofcie?
Re: Czarna hexa Pixhawk
A to to ma wogle jakiś układzik czy tylko ten jeden rezystor lub coś??
Nie widziałem takiego golasa do pixhawka jeszcze.
Nie widziałem takiego golasa do pixhawka jeszcze.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Re: Czarna hexa Pixhawk
Nie jest całkiem goły: http://www.goodluckbuy.com/apm-px4-pixh ... l-led.htmlnotgroove pisze:Nie widziałem takiego golasa do pixhawka jeszcze.
Re: Czarna hexa Pixhawk
Faktycznie nie jest.
Ja podłączam zewnętrznego LEDa i działa.
Nigdy się przez to nie zastanawiałem czy coś w sofcie można przy tym ustawiać.
A nie lepiej było kupić ten??
http://www.goodluckbuy.com/pixhawk-rgb- ... oller.html
lub
http://www.goodluckbuy.com/pixhawk-inte ... cator.html
Ja podłączam zewnętrznego LEDa i działa.
Nigdy się przez to nie zastanawiałem czy coś w sofcie można przy tym ustawiać.
A nie lepiej było kupić ten??
http://www.goodluckbuy.com/pixhawk-rgb- ... oller.html
lub
http://www.goodluckbuy.com/pixhawk-inte ... cator.html
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Re: Czarna hexa Pixhawk
Moze sie nie znam ... ale to wyglada na diode typu WS, na plytce kondensator, to chyba nie przez I2C
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Czarna hexa Pixhawk
Kupiłem je dlatego, że robię panel do swojej ramy do którego miał wchodzić led sygnalizujący stan pixhawka. Zależało mi żeby była to pojedyncza płytka z ledem bez usb.notgroove pisze:A nie lepiej było kupić ten??
Na płytkach które zalinkował kolega notgroove rozwiązanie wydaje się być takie samo i jest to także realizowane poprzez I2C.wrepinski pisze:Moze sie nie znam ... ale to wyglada na diode typu WS, na plytce kondensator, to chyba nie przez I2C
Re: Czarna hexa Pixhawk
I co pomoże ktoś z tym ustawieniem baterii 6s na pixhawku? Ile wolt wystarczy żeby quad wrócił z około 500m do miejsca startu? 20,5V wystarczy do failsafe RTL? Bateria 1000mAh i maksymalny pobór prądu przez silniki to 144A
Re: Czarna hexa Pixhawk
Nikt Ci na to pytanie w prost nie napisze bo istotnych jest kilka rzeczy a nie tylko pobór i pojemność baterii.
Generalnie przy 20,5V na 6S powinieneś być już na ziemi bo to wychodzi 3.41V na cele a to już jest dość mało i poniżej tego napięcia bateria może drastycznie tracić na mocy.
Druga sprawa to sama bateria. Musisz sam zobaczyć jak Twoja bateria się zachowuje i jak spada napięcie w czasie i obciążeniu.
Są lepsze i gorsze baterie co pewnie już zauważyłeś że taka 10000mAh 6S może kosztować ponad 1000zł lub poniżej 400zł.
Druga sprawa to ilość baterii.
Nie raz lepiej mieć 2 baterie po 5000mAh 6S i jedną 10000mAh 6S.
2 baterie to 50% więcej szans że model nie spadnie z jej powodu jeśli wystąpi jej awaria.
Kolejna sprawa to waga jak i warunki atmosferyczne.
Sam pobór prądu jest bardziej teoretyczny i lepiej by było gdybyś przeprowadził sobie testy ile czasu twój model lata do napięcia max 21,6V (3.6V na cele). To powinien być Twój bezpieczny pkt przy którym model powinien już wylądować.
Czyli wracać powinien np przy napięciu 3.8V lub 3.9V na celę.
Oczywiście wszystko zależy od baterii. Kiepskie baterie szybko spadają z napięciem.
Dobre mają długie spadki i są bardziej wydajne mimo takiej same deklarowanej pojemności (bez wnikania w szczegóły).
Sprawdzaj to oczywiście latając w podobnym stylu czyli postępowy ale nie dynamiczny.
Kolejna sprawa to sam fakt oddalenia się 500m od pilota.
Zakładam że nie znasz obowiązujących przepisów a do tego jeszcze nie opanowałeś chyba swojej maszyny i technicznych aspektów.
By oddalić się 500m od pilota trzeba naprawdę być pewny swojej maszyny lub latać nad obszarem nie zagrażającym nieszczęśliwemu wypadkowi.
Generalnie przy 20,5V na 6S powinieneś być już na ziemi bo to wychodzi 3.41V na cele a to już jest dość mało i poniżej tego napięcia bateria może drastycznie tracić na mocy.
Druga sprawa to sama bateria. Musisz sam zobaczyć jak Twoja bateria się zachowuje i jak spada napięcie w czasie i obciążeniu.
Są lepsze i gorsze baterie co pewnie już zauważyłeś że taka 10000mAh 6S może kosztować ponad 1000zł lub poniżej 400zł.
Druga sprawa to ilość baterii.
Nie raz lepiej mieć 2 baterie po 5000mAh 6S i jedną 10000mAh 6S.
2 baterie to 50% więcej szans że model nie spadnie z jej powodu jeśli wystąpi jej awaria.
Kolejna sprawa to waga jak i warunki atmosferyczne.
Sam pobór prądu jest bardziej teoretyczny i lepiej by było gdybyś przeprowadził sobie testy ile czasu twój model lata do napięcia max 21,6V (3.6V na cele). To powinien być Twój bezpieczny pkt przy którym model powinien już wylądować.
Czyli wracać powinien np przy napięciu 3.8V lub 3.9V na celę.
Oczywiście wszystko zależy od baterii. Kiepskie baterie szybko spadają z napięciem.
Dobre mają długie spadki i są bardziej wydajne mimo takiej same deklarowanej pojemności (bez wnikania w szczegóły).
Sprawdzaj to oczywiście latając w podobnym stylu czyli postępowy ale nie dynamiczny.
Kolejna sprawa to sam fakt oddalenia się 500m od pilota.
Zakładam że nie znasz obowiązujących przepisów a do tego jeszcze nie opanowałeś chyba swojej maszyny i technicznych aspektów.
By oddalić się 500m od pilota trzeba naprawdę być pewny swojej maszyny lub latać nad obszarem nie zagrażającym nieszczęśliwemu wypadkowi.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 26 cze 2017, 09:08 przez notgroove, łącznie zmieniany 1 raz.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Re: Czarna hexa Pixhawk
Jako że to mój pierwszy post chciałem się przywitać i podziękować za tą " encyklopedie " ;)
Witam
Od kilku dni męczę się z ciekawym ( jak dla mnie ) problemem.
Zbudowałem cuadrocopter z rozstawem 680mm motory to Rocket X4114 400kV ( swoją drogą beznadziejne ) i sterownikiem Pix PX4 regle to 40A Hobbywing XRotor całość zasila 6S 12000 mah waga z gimbalem kamerą i aku to 3100g, śmigła na początku miałem tylko 13/5.5. Wszystko udało się uruchomić i z powodzeniem można było się cieszyć fajnymi ujęciami z powietrza, dało się zauważyć troszkę słabą stabilizacje w zawisie ale gimbal robił swoje ;) . Jednak aby uzyskać lepsze wyniki zamówiłem większe śmigła 16/5.5. Po zamontowaniu i starcie copter w trybach alt hold czy loiter tak jakby "pulsuje" to jest podnosi się i opada o około 40 cm i to jednostajnie ciągle tak samo. Pulsowanie widać w logu. Na śmigłach 15 cali efekt podskakiwania nieco mniejszy ale występuje. Przykryłem całego pixa odpowiednią kopułą myśląc że to strugi powietrza zakłócają baro ale niestety to kompletnie nic nie dało. Zmiany ustawień przepustnicy czy innych parametrów też jakoś specjalnie nie wpływa na ten efekt. Kombinuje już kilka dni i powoli tracę pomysły. Ustawienie wszystkiego od nowa kończy się w w.w trybach dość szybkim "sprintem" coptera w górę dopiero stabilize pozwala przejąc kontrole ( na domyślnych PID i innych parametrach ). Dodaje też loga z takiego minutowego testu po zmianach. - https://1drv.ms/u/s!AnlyL1fP08AVgvAhNuqP3j7u4jW2Zw ( u góry kliknąć "pobierz" )
Może ktoś mi podpowiedzieć gdzie zrobiłem błąd ? Copter ma dźwigać nieco cięższe zestawy więc i zapas mocy chciałem zrobić większy.
Witam
Od kilku dni męczę się z ciekawym ( jak dla mnie ) problemem.
Zbudowałem cuadrocopter z rozstawem 680mm motory to Rocket X4114 400kV ( swoją drogą beznadziejne ) i sterownikiem Pix PX4 regle to 40A Hobbywing XRotor całość zasila 6S 12000 mah waga z gimbalem kamerą i aku to 3100g, śmigła na początku miałem tylko 13/5.5. Wszystko udało się uruchomić i z powodzeniem można było się cieszyć fajnymi ujęciami z powietrza, dało się zauważyć troszkę słabą stabilizacje w zawisie ale gimbal robił swoje ;) . Jednak aby uzyskać lepsze wyniki zamówiłem większe śmigła 16/5.5. Po zamontowaniu i starcie copter w trybach alt hold czy loiter tak jakby "pulsuje" to jest podnosi się i opada o około 40 cm i to jednostajnie ciągle tak samo. Pulsowanie widać w logu. Na śmigłach 15 cali efekt podskakiwania nieco mniejszy ale występuje. Przykryłem całego pixa odpowiednią kopułą myśląc że to strugi powietrza zakłócają baro ale niestety to kompletnie nic nie dało. Zmiany ustawień przepustnicy czy innych parametrów też jakoś specjalnie nie wpływa na ten efekt. Kombinuje już kilka dni i powoli tracę pomysły. Ustawienie wszystkiego od nowa kończy się w w.w trybach dość szybkim "sprintem" coptera w górę dopiero stabilize pozwala przejąc kontrole ( na domyślnych PID i innych parametrach ). Dodaje też loga z takiego minutowego testu po zmianach. - https://1drv.ms/u/s!AnlyL1fP08AVgvAhNuqP3j7u4jW2Zw ( u góry kliknąć "pobierz" )
Może ktoś mi podpowiedzieć gdzie zrobiłem błąd ? Copter ma dźwigać nieco cięższe zestawy więc i zapas mocy chciałem zrobić większy.
Re: Czarna hexa Pixhawk
Nie Wypidowałeś.
Re: Czarna hexa Pixhawk
Dziś nie wieje więc spróbuje jeszcze raz wypidować w Auto Tune. Dzięki ;)Baqsthc pisze:Nie Wypidowałeś.