Czarna hexa Pixhawk
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Czarna hexa Pixhawk
Jakiego clona? A w ogóle skalibrowałes akcelerometr? Zrób pełną kalibrację w 6 pozycjach i dopiero kompas.
GPS bym podniósł i nie pchaj PDB, ani blisko GPS, ani pixa. Po co w ogóle Ci PDB...
GPS bym podniósł i nie pchaj PDB, ani blisko GPS, ani pixa. Po co w ogóle Ci PDB...
Re: Czarna hexa Pixhawk
Nooo clona pixa oczywiście i np. problemy z pamięcią.
Akcelerometr oczywiście kalibrowałem. Próbowałem nawet specjalnie odwrotnie dziób z rufą.
Natomiast PDB przydaje się pod stałe zasilanie 12V dla Gimbala lub innych rzeczy.
Zawsze mam na pokładzie PDB.
Myślęże dla GPS w tej chwili PDB nie robi bo jest zamontowany ekran (połączenie z masą/minus).
Ale podłączałem też drugi GPS przy sprawdzaniu zupełnie dalej i było to samo.
I puki co jakoś mam stracha by podłączyć odbiornik (Optima9) pod 6S mimo iż może pracować z tego co pamiętam do 36V.
Akcelerometr oczywiście kalibrowałem. Próbowałem nawet specjalnie odwrotnie dziób z rufą.
Natomiast PDB przydaje się pod stałe zasilanie 12V dla Gimbala lub innych rzeczy.
Zawsze mam na pokładzie PDB.
Myślęże dla GPS w tej chwili PDB nie robi bo jest zamontowany ekran (połączenie z masą/minus).
Ale podłączałem też drugi GPS przy sprawdzaniu zupełnie dalej i było to samo.
I puki co jakoś mam stracha by podłączyć odbiornik (Optima9) pod 6S mimo iż może pracować z tego co pamiętam do 36V.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Re: Czarna hexa Pixhawk
Wydaje mi się, że źle kalibrujesz akcelerometr. Nie bardzo rozumiem, co ma horyzont do kompasu? Kalibrując musisz "na oko" skalibrować boki (prawy lewy góra plecy), i dokładnie skalibrować poziom. Dlaczego nie jest ważna dokładność przy bokach? Bo boki tylko służą do określenia pozycji komputera, a poziom odpowiada za realny poziom (ja poziomuje z poziomicą, efekt idealny). Drugi przycisk przy kalibracji "calibrate level", czy coś takiego, kalibruje sam poziom (UWAGA! Jeżeli klikniesz calibrate level, tym samym "usuwasz" poprzednią kalibrację "dokładną"). Ja używam samego "calibrate level", i nie mam problemów (mam metrową hexę, kalibracja akcelerometru na bokach nie jest przyjemna :) ). Być może właśnie to kliknięcie poziomu usuwa Ci poprawne ustawienie komputera, a gdzieś w parametrach masz ustawione, że komputer jest odwrócony.notgroove pisze:Nooo clona pixa oczywiście i np. problemy z pamięcią.
Akcelerometr oczywiście kalibrowałem. Próbowałem nawet specjalnie odwrotnie dziób z rufą.
Natomiast PDB przydaje się pod stałe zasilanie 12V dla Gimbala lub innych rzeczy.
Zawsze mam na pokładzie PDB.
Myślęże dla GPS w tej chwili PDB nie robi bo jest zamontowany ekran (połączenie z masą/minus).
Ale podłączałem też drugi GPS przy sprawdzaniu zupełnie dalej i było to samo.
I puki co jakoś mam stracha by podłączyć odbiornik (Optima9) pod 6S mimo iż może pracować z tego co pamiętam do 36V.
Re: Czarna hexa Pixhawk
notgroove, przecież przez zdjęcie nie zajrzę, zaskoczyłeś mnie mówiąc szczerze
Ty masz oryginał zdaje się? Albo inaczej produkcji 3DR bo tak naprawdę wszystkie pixy są oryginalne
Ty coś masz tam namotane strasznie, zrób sobie zrzut full parametr list do pliku na wszelki wypadek i wgraj Ardu Rover, a później nowy Ardu Copter i postępuj zgodnie z instrukcją (tylko od razu nie przywracaj parametrów, najpierw spróbuj tak jak by od zera). KROOKOO, dobrze gada - z tą różnicą że, o ile udało mi się doczytać na zagramenicznych stronach, nowa opcja kalibracji kompasu korzysta z poprawnie skalibrowanego akcelerometru więc jakiś tam związek chyba jest bo przy kalibracji kompasu bierze pozycje względem ziemi. Nie mówię tego na 100% - tak wyczytałem.
Ty masz oryginał zdaje się? Albo inaczej produkcji 3DR bo tak naprawdę wszystkie pixy są oryginalne
Ty coś masz tam namotane strasznie, zrób sobie zrzut full parametr list do pliku na wszelki wypadek i wgraj Ardu Rover, a później nowy Ardu Copter i postępuj zgodnie z instrukcją (tylko od razu nie przywracaj parametrów, najpierw spróbuj tak jak by od zera). KROOKOO, dobrze gada - z tą różnicą że, o ile udało mi się doczytać na zagramenicznych stronach, nowa opcja kalibracji kompasu korzysta z poprawnie skalibrowanego akcelerometru więc jakiś tam związek chyba jest bo przy kalibracji kompasu bierze pozycje względem ziemi. Nie mówię tego na 100% - tak wyczytałem.
Re: Czarna hexa Pixhawk
Znalazłem parametr wprowadzający złą orentację AHRS_ORIENTATION było ma 4. Zmieniłem na 0 i jest OK ale i tak muszę zrobić remanent z firmware i ogólnie wszystkimi ustawieniami. Może znajdę jakieś gotowe ustawienia jako pkt wyjściowy z ramy o podobnych gabarytach.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Re: Czarna hexa Pixhawk
Nie kombinuj bo zamiast ułatwić sobie życie to utrudnisz :) Skoro jeszcze i tak nim nie latałeś zrób mu czyszczenie tak jak mówiłem, ustaw RC_SPEED, pokalibruj wszytko i w górę. Zrobisz autotune, później będziesz go dopieszczał. O fail-safe nie zapomnij przed startemnotgroove pisze:Może znajdę jakieś gotowe ustawienia jako pkt wyjściowy
Re: Czarna hexa Pixhawk
Oczywiście że będę go resetował.
FS to podstawa ;)
Edit...
Zresetowamy jak radzono i teraz wstępnie wszytko działa.
Edit...
Już po świętach i wróciłem do pracy więc kolejne ruchy z pixhawkiem dopiero w połowie maja jak wrócę z delegacji.
Ale zmieniłem położenie pixy na prawie centralne tak że GPS i PX4 są centralnie w osi.
FS to podstawa ;)
Edit...
Zresetowamy jak radzono i teraz wstępnie wszytko działa.
Edit...
Już po świętach i wróciłem do pracy więc kolejne ruchy z pixhawkiem dopiero w połowie maja jak wrócę z delegacji.
Ale zmieniłem położenie pixy na prawie centralne tak że GPS i PX4 są centralnie w osi.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Re: Czarna hexa Pixhawk
Działa Wam pomiar prądu w najnowszym sofcie? Napięcie jeszcze da się ustawić, a w polu gdzie pokazywała się wartość prądu jest pustka. Chodzi o klasyczny power module do pixhawka.
Re: Czarna hexa Pixhawk
Tak patrzę na projekt notgroove i zastanawiam się dlaczego GPS jest na środku a pix z przodu w osi? Czy położenie pixa ma znaczenie ? Moje pytanie bierze się stąd, że jakiś czas temu podniosłem pixa z 1.5 cm do góry i poszedł minimalnie do przodu jakieś 0.5 cm. Po tym zabiegu miałem problem ze zrobieniem Autotune, oś Pitch robił dla moich Lipo bez końca, ostatecznie zmieniłem śmigła i zrobiłem pidy. Ale zmieniłem tez położenie GPS-a również poszedł lekko do góry i został ustawiony centralnie w osi.
EDIT - scalenie
Może ktoś pomoże, dzisiaj pojawił mi się taki komunikat:
PreArm: Duplicate Aux Switch Options
Oczywiście nie mogę uzbroić maszyny, ktoś może spotkał się z takim komunikatem ?
Przeszukałem forum nic nie znalazłem
________________________________________
Edit:
Niby nic a kupę czasu straciłem, coś miałem zmienić i zostawiłem dwa razy autotune, może komuś się przyda:
Nie może być duplikowana funkcja na kanale 6 7 czy 8
EDIT - scalenie
Może ktoś pomoże, dzisiaj pojawił mi się taki komunikat:
PreArm: Duplicate Aux Switch Options
Oczywiście nie mogę uzbroić maszyny, ktoś może spotkał się z takim komunikatem ?
Przeszukałem forum nic nie znalazłem
________________________________________
Edit:
Niby nic a kupę czasu straciłem, coś miałem zmienić i zostawiłem dwa razy autotune, może komuś się przyda:
Nie może być duplikowana funkcja na kanale 6 7 czy 8
_____________________________________________________________________
"Dobrym słowem można długo żyć. Dlatego dawaj je ludziom, gdy na to zasłużą.
Bo potrzebują ludzkiej akceptacji. Bo bez niej trudno jest żyć." -M.Maliński
"Dobrym słowem można długo żyć. Dlatego dawaj je ludziom, gdy na to zasłużą.
Bo potrzebują ludzkiej akceptacji. Bo bez niej trudno jest żyć." -M.Maliński
Re: Czarna hexa Pixhawk
ziele, W 3.4.6 działa jak należy na 2 modelach z różnymi PM. Pewnie już do tej pory sobie poradziłeś, ale sprawdź przewody
Re: Czarna hexa Pixhawk
Witam,
Panowie mam problem z silnikami.
Po wymianie Nazy na Pixhawka z Aliexpress - chcę wykorzstać zestaw DJI E310 (silniki+ ESC).
W pixhawku dioda Zennera.
W trakcie testów domowych po podłączeniu Lipo 4s 5000 i próbach uzbrojenia , silniki po 2-3 mi. pracy zaczynają się mocno grzać. Nie mogę załapać , co jest nie tak.
Jakieś sugestie?
Panowie mam problem z silnikami.
Po wymianie Nazy na Pixhawka z Aliexpress - chcę wykorzstać zestaw DJI E310 (silniki+ ESC).
W pixhawku dioda Zennera.
W trakcie testów domowych po podłączeniu Lipo 4s 5000 i próbach uzbrojenia , silniki po 2-3 mi. pracy zaczynają się mocno grzać. Nie mogę załapać , co jest nie tak.
Jakieś sugestie?
Re: Czarna hexa Pixhawk
Poradziłem sobie wpisując z palca dane w liście parametrów. Dobrze, że miałem zapisane dzielniki, gdy kiedyś robiłem kalibrację. Doszedłem do tego, że to wina MP, a nie pixhawka bo na różnych wersjach APM to samo. Na OSD pokazują się prawidłowe wartości, a na MP nic albo jakieś wartości z czapy.Głuś pisze:ziele, W 3.4.6 działa jak należy na 2 modelach z różnymi PM. Pewnie już do tej pory sobie poradziłeś, ale sprawdź przewody
EDIT - scalenie
Być może Twoje regle nie ogarniają szybkiego odświeżania PWM. Zmień parametr RC_SPEED z 490 na niższy, np. 200.mergus56 pisze:Witam,
Panowie mam problem z silnikami.
Po wymianie Nazy na Pixhawka z Aliexpress - chcę wykorzstać zestaw DJI E310 (silniki+ ESC).
W pixhawku dioda Zennera.
W trakcie testów domowych po podłączeniu Lipo 4s 5000 i próbach uzbrojenia , silniki po 2-3 mi. pracy zaczynają się mocno grzać. Nie mogę załapać , co jest nie tak.
Jakieś sugestie?
Re: Czarna hexa Pixhawk
Grzeją się ze śmigłami czy bez ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Czarna hexa Pixhawk
Bez śmigieł.
Czarna hexa Pixhawk
No to nie są chłodzone ruchem powietrza od śmigieł.
Nie wiem czy takie testy są miarodajne, ja testuje temperaturę silników po lotach testowych.
Idź na dwór i zrób testy ... boisz sie o temp silników to pokręć chwile nimi na "biegu jałowym" bez wznoszenia i wtedy sprawdz ... bedzie ok to krótki lot i sprawdzic .....
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem czy takie testy są miarodajne, ja testuje temperaturę silników po lotach testowych.
Idź na dwór i zrób testy ... boisz sie o temp silników to pokręć chwile nimi na "biegu jałowym" bez wznoszenia i wtedy sprawdz ... bedzie ok to krótki lot i sprawdzic .....
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk