Czarna hexa Pixhawk

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2350
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: maxiiii »

A gdzie browar:)) ?


A co masz w parametrach THR?
Obrazek
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: scorpion10 »

Haahh... podeślij adres na priv :-) to nie ma bata się wyślę, tylko życzenie jaki :-) W sumie już wcześniej kusiło mnie obniżyć wersje firmware, ale z drugiej strony nie do końca chciałem wierzyć w to, że tak ważne opcje mogły by zniknąć w nowym Firmware, a jednak ...
Ja mam obecnie takie ustawienia po wgraniu tego FW 3.2.1, czy wyglądają ok ?
Załączniki
Pix003.png
Pix003.png (86.25 KiB) Przejrzano 3055 razy
KROOKOO
Posty: 33
Rejestracja: wtorek 03 maja 2016, 13:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: KROOKOO »

maxiiii pisze:A gdzie browar:)) ?


A co masz w parametrach THR?
W pierwszym linku który podałeś, pierwsze co się moim oczom okazało jest:
Setting Throttle Mid (aka Hover Throttle)

Copter-3.4 (and higher) includes automatic learning of hover throttle which means manually setting the parameter is generally not required.

Kolega lata na PixHawku który ciągle dostaje nowe firmware'y, a Ty na APMie, który umarł na 3.2.1, więc stąd ta rozbieżność :)
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: scorpion10 »

KROOKOO pisze:Copter-3.4 (and higher) includes automatic learning of hover throttle which means manually setting the parameter is generally not required.
zauważyłem ten opis. ale szczerze ci powiem bo włączeniu /Enable/ nie zauważyle żeby Przepustnica jakos automatycznie sie uczyła sterowania i ustawial swoje wartości, a teraz po wgraniu wersji 3.2.1 Gaz działa jak powinien widać spora różnicę, więc coś jest nie tak z tym najnowszym frimware. według mnie to nie działa lub działa źle, i powinien zostać wybór do ustawień ręcznych w sposób taki jak jest to w 3.2.1. mam nadzieje że szybko to poprawią. Wersji beta trochę strach testować, jak dokonywane sa tak drastyczne zmiany, no ale może tam jest lepiej
KROOKOO
Posty: 33
Rejestracja: wtorek 03 maja 2016, 13:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: KROOKOO »

scorpion10 pisze:
KROOKOO pisze:Copter-3.4 (and higher) includes automatic learning of hover throttle which means manually setting the parameter is generally not required.
zauważyłem ten opis. ale szczerze ci powiem bo włączeniu /Enable/ nie zauważyle żeby Przepustnica jakos automatycznie sie uczyła sterowania i ustawial swoje wartości, a teraz po wgraniu wersji 3.2.1 Gaz działa jak powinien widać spora różnicę, więc coś jest nie tak z tym najnowszym frimware. według mnie to nie działa lub działa źle, i powinien zostać wybór do ustawień ręcznych w sposób taki jak jest to w 3.2.1. mam nadzieje że szybko to poprawią. Wersji beta trochę strach testować, jak dokonywane sa tak drastyczne zmiany, no ale może tam jest lepiej
Osobiście nie radzę Ci używać 3.2.1 na Pixie. Jest dużo fajnych ficzerów w nowym sofcie. Twój problem polega na tym, że mało czytasz, dużo robisz :) Ja np poza czytaniem dokumentacji, bardzo często oglądam np na YT jak komuś coś nie działa, albo jak poprawił coś co nie działało. Z biegiem czasu sporo poszerzasz swoją wiedzę, co, jak i dlaczego. Mam wrażenie, że Ty chciałbyś w 3 dni zbudować niezawodną maszynę :)
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: scorpion10 »

Szczerze ci powiem , że chyba zbyt dużo czytam, bo nic innego przez ostatnie dni nie robię :-) i mam coraz wiekszy mętlik. jak sam widzisz nikt nawet nie zwrócił uwagi na to co ty, a pisałem wyraźnie że mam PIXa a nie AP. i każdy podrzuca swoje linki które okazuja się już nie na czasie. Ale fakt faktem nie rozumiem dlaczego ten Throtle tak sie zachowuje na nowym Firmware. Moze to jest zwiazane z tym że mam Regle E300 DJI i one z tym nowym softem mają problem, nie wiem, nie mam aż tak dużo wolnego czasu na różne testy i próby, chciałbym doprowadzic do użytku tą Hexe i coś polatać , bo na Nazie nie było takich kłopotów i to była jej jedyna przewaga na Pixem.
Awatar użytkownika
Prono
Posty: 1496
Rejestracja: wtorek 23 paź 2012, 20:07
Lokalizacja: Katowice

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: Prono »

Mój quadro na Pixhawku ładnie nauczył się throttle po 2 pakietach, teraz ładnie wisi z drążkiem na środku ;)
Pogoda się poprawia, więc niebawem dalej będę walczył z autotune albo ręcznymi ustawieniami.
Do tego przyszły mi moduły LRS z OrangeRX, będę wgrywał UltimateLRS http://www.itluxembourg.lu/site/
i powinien link RC i telemetria Pixhawkowa działać na jednym linku.
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: scorpion10 »

Prono pisze:Mój quadro na Pixhawku ładnie nauczył się throttle po 2 pakietach, teraz ładnie wisi z drążkiem na środku ;)
A powiedz czy tez tak miałeś z Throttle że do 50% właściwie nie reagował a potem na odcinku kolejnych 5% dostawała całego możliwego kopa ? Wtedy jest to nie do opanowania na tak minimalnym odcinku przepustnicy żeby go utrzytmać na stabilnej wysokości. ja tak miałem na najnowszym Firmware Coptera. Dzisiaj po wgraniu starszej wersji 3.2.1 wlasnie wróciłem z probnego latania. Na LOITER nawet super, jest straszny mułek ale stabilnie nawet. HOLD - tez nie najgorzej, jest bardzie żywy ale nie wiem czemu ma tendencje do lekkiego uciekania w przód i nie moge tego zwalczyć, cieżko Autotune dokonczyc bo trzeba go cały czas kontrolować a to przerywa Autotune. W STABILNYM nie próbowałem go zostawie na później. Narazie zostane przy 3.2.1 aż doszlifuje ustawienia i Hexa bedzie latac tak jak powinna a potem dopiero pomyślę o aktualnym Firmware, może do tego czasu coś dopracują z tym Throttle.
Mam pytanie czy ktoś dobrze obczajony w logach, zerknął by do mich, z dzisiejszej próby i pomógł by mi znaleść błędy i co jest przyczyną w HOLD że tak podciąga na Pitch do przodu ? było by cool :-)

I jeszcze jedno. Jeżeli mam zaznaczonego ptaszka przy opcji Lock Pitch And Roll Values to znaczy że uruchomiony Tryb AUTOTUNE nie zapisze nowych wartości i cały autotune idzie na marne ? czy to tylko blokada przed zmianami w samy programie ?
Autotune_001.png
Autotune_001.png (45.18 KiB) Przejrzano 3123 razy
EDIT - scalenie

Przed godziną, zakończyłem jeszcze jedną próbę ale szczerze powiem że było gorzej niż wcześniej :( Dalej nachalnie w trybie HOLD Ucieka w przód. W trybie Stabilize jest ciężko wystartować i łatwo robi kozła przy starcie. najlepszy efekt jest na LOITER ale też bez rewelacji. Autotune nie przynosi żadnych zmian, bo przy jego zastosowaniu powinny się zmieniać wartości w Extendend Tuning, tak to rozumiem czy nie ? Podnoszę na kilka minut do góry włączam Autotune widać jak nim często podszarpuje w różne strony, najczęściej boki, potem lądowanie i wyłaczam Autotune, co powinno zapisac nowe wartości, ale je jakoś ich nie widzę. poza tym za każdym lotem pojawia mi się w logach błąd Err FLIGHT_MODE-15 co to za błąd, nawet nie mam na liście MP takiego kanału 15, czyzby to jakies nie dogadanie sie z 16 kanałowym X8R nie mam jak sprawdzić co się dzieje na tym kanale FC. natomiast w RC kanał jest na mikserze wyłączony. Po kilku minutach lotu zaczął też nagle wyraźnie sam się wznośić i problem po wylądowaniu był z rozbrojeniem silników, za nic nie chciał ich rozbroić ani w trybie HOLD ani LOITER tylko w STABILIZE mogłem je rozbroić a na pozostałych jakby dalej chciał sam się podnieść miał coraz wyższe obroty :( o co kurde KAMAN z tym Pix-em bo już oszaleć można



Jak widać na załączonym filmiku, hexa jest ciężka do utrzymania, nie ma tu mowy o jakimś zwisie, ona gania w różne miejsca
ale cały czas, co też chyba widać ucieka w przód, non stop musiałem ją przyciągać do siebie.
Autotune_002.png
Autotune_002.png (45.97 KiB) Przejrzano 2818 razy
KROOKOO
Posty: 33
Rejestracja: wtorek 03 maja 2016, 13:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: KROOKOO »

Jeżeli ucieka Ci w trybie ALTHOLD, to znaczy, że masz nieskalibrowany akcelerometr.
Awatar użytkownika
Prono
Posty: 1496
Rejestracja: wtorek 23 paź 2012, 20:07
Lokalizacja: Katowice

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: Prono »

scorpion10 pisze:A powiedz czy tez tak miałeś z Throttle że do 50% właściwie nie reagował a potem na odcinku kolejnych 5% dostawała całego możliwego kopa ?
Nie, u mnie do 30% throttle dawał pełny palnik ;)
Autotune musi się sam zakończyć procedurę, wtedy zapisuje nowe ustawienia po wylądowaniu (tak mi się wydaje i na logikę).
U mnie autotune pracował około 15 minut z wszystkimi osiami ale sporo musiałem koptera poprawiać bo trochę wiatr go znosił.
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: scorpion10 »

A czy wtedy nie tak samo powinien się zachować w trybie Loiter ? Bo akcelerometr też wtedy działa, no chyba że jakoś GPS wówczas rekompensuje te niedokładności. Ale akcelerometr przechodzi kalibracje poprawnie, więc jak inaczej to sprawdzić ?
Tak ogólnie to zastanawiam się nad wymianą Regli gdyż moje E300 mają Sygnał max 450Hz i nie wiem czy to nie za mało. Czy ktoś może mi podać jakie Regle będą na 100% dobrze pracować z moimi silnikami DJI 2212/920KV i FC Pixhawk 2.4.8 ?? Tak by nie było żadnych problemów ze współpracą ze sobą. Regle w okolicach 20A powinny być wystarczające skoro ja do tej pory na Nazie latałem na E300 16A i nighy nie były nawet mocno ciepłe. Ktoś może obecnie lata na takim zestawieniu jak mój i ma inne własnie regle niz seryjne E300 od DJI więc może poda na jakich lata i jest na pewno dobrze. Po dzisiejszej próbie widze że jednak powalczę z tym uczeniem Trotthle i wrócę do najnowszego Firmware dla Pixa 3.4.6 bo jednak sam lot na tym firmware był o wiele bardziej stabilny i Hexa była bardziej przewidywalne, a jedynie problem z przepustnicą, co jakoś musi dać sie rozwiązać.

No ten Autotune dość długo trwa jak sie musi non stop poprawiać pozycję koptera, ale czytałem gdzieś ze nie trzeba czekac na jego zakończenie, tylko wylądować i wyłączyć AT i powinno zapisać nowe wartości
Ostatnio zmieniony niedziela 26 mar 2017, 22:09 przez scorpion10, łącznie zmieniany 1 raz.
KROOKOO
Posty: 33
Rejestracja: wtorek 03 maja 2016, 13:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: KROOKOO »

Prono pisze:
scorpion10 pisze:A powiedz czy tez tak miałeś z Throttle że do 50% właściwie nie reagował a potem na odcinku kolejnych 5% dostawała całego możliwego kopa ?
Nie, u mnie do 30% throttle dawał pełny palnik ;)
Autotune musi się sam zakończyć procedurę, wtedy zapisuje nowe ustawienia po wylądowaniu (tak mi się wydaje i na logikę).
U mnie autotune pracował około 15 minut z wszystkimi osiami ale sporo musiałem koptera poprawiać bo trochę wiatr go znosił.
Czemu Wy wszyscy robicie AutoTune we wietrzne dni?
"How to invoke AutoTune
Wait for a calm day and go to a large open area."
Ja co prawda na mniejszych kopterach, ale każdy AT wyszedł mi idealnie (zawsze robiony w bezwietrzne dni).
Mam wrażenie Scorpion, że Ty po prostu źle latasz. Jeżeli wiesz, że dziwnie działa Ci Throttle na loiterze i ALTHOLDZIE, to czemu startujesz z tych modów? Na filmie gdy opisujesz "a teraz stabilize i kozioł", wyraźnie widać, że kopter leci Ci do przodu. Czemu leci do przodu? Bo wg akcelerometru dron stara się "wypoziomować", a w rezultacie leci do przodu. Tak samo lądujesz na na ALTHOLDZIE? Próbowałem raz, złamałem nogę ^^. Ląduj albo na stabilize, albo na land. W instrukcji AutoTune jest napisane "Copter needs to be “basically” flyable in AltHold mode before attempting to use AutoTune". U Ciebie nie da się latać, a próbujesz skalibrować AT... Mówisz, że czytasz wszystko, ale jest nieaktualne itp, ale na każdym kroku wydaje mi się, że wszystko robisz na łapu-capu.

EDIT - scalenie
scorpion10 pisze:A czy wtedy nie tak samo powinien się zachować w trybie Loiter ? Bo akcelerometr też wtedy działa, no chyba że jakoś GPS wówczas rekompensuje te niedokładności. Ale akcelerometr przechodzi kalibracje poprawnie, więc jak inaczej to sprawdzić ?
Tak ogólnie to zastanawiam się nad wymianą Regli gdyż moje E300 mają Sygnał max 450Hz i nie wiem czy to nie za mało. Czy ktoś może mi podać jakie Regle będą na 100% dobrze pracować z moimi silnikami DJI 2212/920KV i FC Pixhawk 2.4.8 ?? Tak by nie było żadnych problemów ze współpracą ze sobą. Regle w okolicach 20A powinny być wystarczające skoro ja do tej pory na Nazie latałem na E300 16A i nighy nie były nawet mocno ciepłe. Ktoś może obecnie lata na takim zestawieniu jak mój i ma inne własnie regle niz seryjne E300 od DJI więc może poda na jakich lata i jest na pewno dobrze. Po dzisiejszej próbie widze że jednak powalczę z tym uczeniem Trotthle i wrócę do najnowszego Firmware dla Pixa 3.4.6 bo jednak sam lot na tym firmware był o wiele bardziej stabilny i Hexa była bardziej przewidywalne, a jedynie problem z przepustnicą, co jakoś musi dać sie rozwiązać.

No ten Autotune dość długo trwa jak sie musi non stop poprawiać pozycję koptera, ale czytałem gdzieś ze nie trzeba czekac na jego zakończenie, tylko wylądować i wyłączyć AT i powinno zapisać nowe wartości
Ja latam na DJI E800, więc wątpie, żeby regle były problemem. To że kalibracja przeszła poprawnie, nie oznacza, że masz dobrze skalibrowany poziom... Mi też uciekał na alt holdzie, a na loiterze idealnie. Wszedłem w MissionPlannera, i okazało się, że gdy położyłem poziomice na dronie i w MP był horyzont, poziomica pokazała 2 stopnie przechyłu w przód. Stąd powoli uciekał :)
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: scorpion10 »

Ale przecież ja nie pisałem że było u mnie wietrznie dzisiaj, było własnie idealnie bez wiatru. A co możecie powiedzieć o tym błędzie FLIGHT_MODE-15 i to że w żaden sposób po wylądowaniu nie mogłem rozbroić silników w trybie LOITER czy A-HOLD nie było szans nawet trzymajac drążek kilkanascie sekund na rozbrojeniu, tylko w STABILIZE sie rozbrajały.
KROOKOO pisze:Bo wg akcelerometru dron stara się "wypoziomować", a w rezultacie leci do przodu
To w takim razie co mogę jeszcze zrobić z akcelerometrem poza jego skalibrowaniem, co jest zrobione.
KROOKOO pisze:Tak samo lądujesz na na ALTHOLDZIE? Próbowałem raz, złamałem nogę ^^. Ląduj albo na stabilize, albo na land.
Ale to jakaś żelazna zasada ? Nie wiedziałem że lądowanie musi być w tych trybach, latajac na Nazie nigdy nie musiałem zmieniać jakiś
specjalnych trybów inny na strart inny na lot i jeszcze inny na lądowanie, to chyba leeko nie normalne ?
KROOKOO pisze:Jeżeli wiesz, że dziwnie działa Ci Throttle na loiterze i ALTHOLDZIE, to czemu startujesz z tych modów?
Startuje na tych modach super prosto i bez żadnych problemów co widać, problem jest potem w locie z jego kontrolą i wykonaniem AT.
Wszedłem w MissionPlannera, i okazało się, że gdy położyłem poziomice na dronie i w MP był horyzont, poziomica pokazała 2 stopnie przechyłu w przód. Stąd powoli uciekał :)
Aaaa to może byc jakiś pomysł, fakt sprawdzę to jutro dokładnie.
KROOKOO
Posty: 33
Rejestracja: wtorek 03 maja 2016, 13:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: KROOKOO »

scorpion10 pisze:Ale przecież ja nie pisałem że było u mnie wietrznie dzisiaj, było własnie idealnie bez wiatru. A co możecie powiedzieć o tym błędzie FLIGHT_MODE-15 i to że w żaden sposób po wylądowaniu nie mogłem rozbroić silników w trybie LOITER czy A-HOLD nie było szans nawet trzymajac drążek kilkanascie sekund na rozbrojeniu, tylko w STABILIZE sie rozbrajały.
KROOKOO pisze:Bo wg akcelerometru dron stara się "wypoziomować", a w rezultacie leci do przodu
To w takim razie co mogę jeszcze zrobić z akcelerometrem poza jego skalibrowaniem, co jest zrobione.
KROOKOO pisze:Tak samo lądujesz na na ALTHOLDZIE? Próbowałem raz, złamałem nogę ^^. Ląduj albo na stabilize, albo na land.
Ale to jakaś żelazna zasada ? Nie wiedziałem że lądowanie musi być w tych trybach, latajac na Nazie nigdy nie musiałem zmieniać jakiś
specjalnych trybów inny na strart inny na lot i jeszcze inny na lądowanie, to chyba leeko nie normalne ?
KROOKOO pisze:Jeżeli wiesz, że dziwnie działa Ci Throttle na loiterze i ALTHOLDZIE, to czemu startujesz z tych modów?
Startuje na tych modach super prosto i bez żadnych problemów co widać, problem jest potem w locie z jego kontrolą i wykonaniem AT.
Wszedłem w MissionPlannera, i okazało się, że gdy położyłem poziomice na dronie i w MP był horyzont, poziomica pokazała 2 stopnie przechyłu w przód. Stąd powoli uciekał :)
Aaaa to może byc jakiś pomysł, fakt sprawdzę to jutro dokładnie.
Ty dalej swoje "skalibrowałem, ustawiłem". Przy kalibracji dostałeś komunikat "calibration succesfull", bo poprawnie ustawiałeś komputer, tj jak kazali na prawo, to dałeś na prawo, jak na lewo, to na lewo, ale ogólnie kalibracje zrobiłeś NIEDOKŁADNIE I ŹLE. Nie startujesz na loiterze i ALTHOLDZIE choćby dlatego, że jak sam widzisz, throttle jest trudny do opanowania. Na stabilize po prostu dajesz w palnik to leci do góry. Często mam podobne starty do Twojego (tj noga zaczepi o podłoże i jest punktem podparcia, a sam dron zamiast lecieć do góry próbuje się przewrócić np w przód), ale wtedy po prostu delikatnie kontrujesz i dajesz więcej gazu. Jeżeli masz poprawnie ustawiony poziom drona, wtedy na stabilize, zawsze jak dajesz tylko throttle powinien lecieć TYLKO w górę. Chyba Maxii wcześniej pisał, żeby nie bać się "dać w palnik". Tak samo z lądowaniem. Na ALTHOLDzie i LOITERze po prostu powoli dron się opuszcza. Dokładność GPSa masz ~1m, to skąd on wie czy jest już na ziemi czy nie? Mam wrażenie, że na siłę chcesz utrudnić sobie życie :)
scorpion10
Posty: 138
Rejestracja: czwartek 12 sty 2017, 22:19
Lokalizacja: Sufczyn k/o Tarnowa

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: scorpion10 »

No nie wiem, ja mam wrażenie ze ty w pewnych chwilach nie czytasz co pisze bo sie na mnie wkurzasz skąd wiem że jest skalibrowane ? To po kiego jest taka opcja skoro nie daje nic bo i tak jest jak jest ?? Jeszce raz pisze Start w Loiter i A-HOLD jest właśnie super SUPER !!! ale sam start Startuje prosto i bez problemów, gorzej po chwili lotu że zaczyna robić swoje anomalie, w AH ucieka po woli ale jednak wyraźnie w przód, czego juz nie robi w LOITER. A czy mozesz mi podpowiedzieć dlaczego sie nie rozbraja w tych trybach po chwili lotu ? bo jak testuje na biurku bez smigieł w tych trybach to rozbraja sie bez problemu.
KROOKOO pisze:Na ALTHOLDzie i LOITERze po prostu powoli dron się opuszcza. Dokładność GPSa masz ~1m, to skąd on wie czy jest już na ziemi czy nie?
No własnie chyba w tych tryba wspomaganych przez GPS i inne czujniki powinen najlepiej wiedzieć że jest na ziemi ?? To skąd to wie w trybach RTL i LAND, bo ja już mam mętlik chyba, każdy pisze co uważa i niestety sporo sprzeczności powstaje.


KROOKOO pisze:Mam wrażenie, że na siłę chcesz utrudnić sobie życie :)
Co więc według ciebie powinienem zrobić by było dobrze, skoro wszystko robię źle ?
sprawdzę poziom jutro podłoża, ale co więcej mam zrobić ? Nie latać w LOITER, nie latać A-HOLD to co mam latać w STABILIZE
w którym właśnie najgorzej mi startuje ?
ODPOWIEDZ