Czarna hexa Pixhawk

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Waldekxxx
Posty: 8
Rejestracja: poniedziałek 22 maja 2017, 17:34

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: Waldekxxx »

notgroove pisze:Nikt Ci na to pytanie w prost nie napisze bo istotnych jest kilka rzeczy a nie tylko pobór i pojemność baterii.

Generalnie przy 20,5V na 6S powinieneś być już na ziemi bo to wychodzi 3.41V na cele a to już jest dość mało i poniżej tego napięcia bateria może drastycznie tracić na mocy.

Druga sprawa to sama bateria. Musisz sam zobaczyć jak Twoja bateria się zachowuje i jak spada napięcie w czasie i obciążeniu.
Są lepsze i gorsze baterie co pewnie już zauważyłeś że taka 10000mAh 6S może kosztować ponad 1000zł lub poniżej 400zł.

Druga sprawa to ilość baterii.
Nie raz lepiej mieć 2 baterie po 5000mAh 6S i jedną 10000mAh 6S.
2 baterie to 50% więcej szans że model spadnie z jej powodu jeśli wystąpi jej awaria.

Kolejna sprawa to waga jak i warunki atmosferyczne.

Sam pobór prądu jest bardziej teoretyczny i lepiej by było gdybyś przeprowadził sobie testy ile czasu twój model lata do napięcia max 21,6V (3.6V na cele). To powinien być Twój bezpieczny pkt przy którym model powinien już wylądować.
Czyli wracać powinien np przy napięciu 3.8V lub 3.9V na celę.
Oczywiście wszystko zależy od baterii. Kiepskie baterie szybko spadają z napięciem.
Dobre mają długie spadki i są bardziej wydajne mimo takiej same deklarowanej pojemności (bez wnikania w szczegóły).

Sprawdzaj to oczywiście latając w podobnym stylu czyli postępowy ale nie dynamiczny.

Kolejna sprawa to sam fakt oddalenia się 500m od pilota.
Zakładam że nie znasz obowiązujących przepisów a do tego jeszcze nie opanowałeś chyba swojej maszyny i technicznych aspektów.

By oddalić się 500m od pilota trzeba naprawdę być pewny swojej maszyny lub latać nad obszarem nie zagrażającym nieszczęśliwemu wypadkowi.
Dziękuję kolego za zwięzłe i logiczne opisanie tematu. Właśnie chodziło mi o opis osoby doświadczonej, bo jak widać jestem początkującym (ale prawo i przepisy znam ;-) ) ale powoli ogarniam temat. Właśnie doszły nowe ESC i będę testował tak jak mówisz. Już w sumie latałem trochę, tyle że bez ustawionej telemetrii i na dodatek zaliczyłem kreta bo ESC padły z jakiegoś powodu.
Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: notgroove »

Panowie mam problem z PRE Arm Check Mag Field.

W domu wszystko elegancko działa a jak wyjdę na dwór to pojawia się ten problem.

Ktoś coś podpowie??

Edit...

OK skalibrowałem jeszcze raz compas na zewnątrz i błąd zniknął.
Ale ale pierwszy lot octy bardzo niestabilny.
Startowałem w AttHold.
Wariawała troche i nie stabilizowała się dobrze.

Wyskoczyły ostrzeżenia EKF2 IMU0 i IMU1 Ground mag anormaly yaw re-aligned.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Awatar użytkownika
arek2081
Posty: 1054
Rejestracja: sobota 20 paź 2012, 04:53
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: arek2081 »

notgroove pisze:Wyskoczyły ostrzeżenia EKF2 IMU0 i IMU1 Ground mag anormaly yaw re-aligned.
No z reguły kalibracje kompasu robi się na zewnątrz, orientacja kompasu poprawnie ustawiona?
Jakie offsety po kalibracji kompasów i wibracje na jakim poziomie?
Optic 6 (expander 12ch), eleres mod, OSD Remzibi, Fox 800, AP eleres V2, sony 600, gopro 4 sliver, pixhawk
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: notgroove »

Kalibracje zrobiłen DroidPlanerem na telefonie więc nie wiem czy na pewno kalibracja była OK.

Wibracje też zobaczę dopiero z logów.

Następnym razem musze zabrać ze sobą jednak kompa.
Teraz się rozpadało trochę jak na złość.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: notgroove »

Wygląda na to że miałem też źle skalibrowane ESC.
Bo nie startowały od razu wszystkie silniki. W powietrzu to nawet widziałem że czasem po jednym się nie kręciły w zawisie ale mimo to nie spadał.
Dobrze wiedzieć że kontroler daje sobie faktycznie radę w takich przypadkach.

Teraz skalibrowałem ponownie i odpalają się nawet przed startem w trybie STABILIZE.
I teraz tak się zastanawiam...
OK kompas był skalibrowany w domu co było nie właściwe i dlatego na zewnątrz był problem.
Skalibrowałem go i problem zniknął więc mogłem wystartować i tu pojawił się kolejny problem bo nie skalibrowane ESC, przez co zapewne MPU nie mogło poradzić sobie z kierunkami i słabo poziomowało.
Po około 5-10sec w powietrzu chyba MPU ogarnął jak mógł rozjechane ESC i dlatego trochę się ustabilizował ale i tak było kiepsko.
Jednak udało się go na tyle kontrolować by wrócić trochę do siebie i powoli wylądować.
Powoli bo kołysało nim trochę i nie chciałem by się przewrócił i połamał mi śmigła.

Wydaje mi się że problem EKF2 w czasie lotu powstał przez nie skalibrowane ESC co powodowało obroty modelu w osi YAW i problem z właściwą stabilizacją.

Tak wyglądał nieszczęsny start:


Tutaj są logi do pobrania:
https://drive.google.com/open?id=0B9pO- ... XVlUEdYNXc
Są one dość długie bo czekałem i czytałem w tym czasie w necie o co kaman za min skalibrowałem jeszcze raz kompas.

Generalnie nie spodziewałem się coś jest nie tak z kompasem bo offsety są na zielono a nie czerwono.
Obrazek
Obrazek

Tak wygląda mój model:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: maxiiii »

Faktycznie prawie dobrze - kompas zewnętrzny i brak rotacji, długo na takim ustawieniu nie polatasz. Zmień rotację na zgodną ze stanem faktycznym.

No i te cudowne tryby lotu - zmień język na angielski.
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: notgroove »

No na tym kompie akurat potem zorientowałem się że jest po polsku bo to firmowy sobie użyłem.

Ale podpowiedz może dokładnie co i jak??

PS. Co ciekawe teraz dopiero zauważyłem że silnik no.2 miał złe śmigła...kurde taki błąd zdarzył mi się pierwszy raz...aż wstyd.
Dlatego poleciał do przodu po starcie.

Edit...

Wieczorkiem się udało już lepiej.
Tzn poprawiony błąd ze śmigłami czyli wszystkie są już OK.
Skalibrowane ESC.
Niestety musiałem wykonać ponownie kalibrację. Mimo iż zabrałem kompa zrobiłem to ponownie na DroidPlanerze.
Udało się wystartować ale mimo wszystko magnetometr pierniczył się.
Wylatałem sobie całą baterię mimo wszystko by zobaczyć jak się zachowuje.
Obrazek

Niestety w trybie Loiter nie najlepiej trzymał pozycję.
Raz nawet zaczął zataczać mi coraz większe koła.
Generalnie w trybie AttHold latał Dobrze. Nie robiłem jeszcze nawet AutoTune ale mimo to było OK.
W Loiter kiepsko reagował na kierunki. Chciałem w prawo to np leciał lekko na ukos prawo/przód itp. ale nie zawsze.



Jutro zrobię nową kalibrację compasu Mission Planerem.
To w sumie moje pierwsze prawdziwe kroki z pixhawkiem bo ciągle nie miałem na to czasu w Polsce więc spakowałem model do Norwegii.
Ale mimo wszystko jestem pod wrażeniem jak dobrze sobie radzi mimo pewnych usterek.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
Awatar użytkownika
maxiiii
Posty: 2348
Rejestracja: piątek 03 kwie 2015, 07:04

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: maxiiii »

notgroove pisze:Niestety w trybie Loiter nie najlepiej trzymał pozycję.
Właśnie przez ten kompas.
Jeżeli masz kompas na płytce GPS to zazwyczaj jest odwrócony do góry nogami. więc w MP zaznaczamy kompas zewnętrzny roll 180.
Ofsety masz zbyt duże.
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: notgroove »

Ustawiłem by używał kompasu zewnętrznego bo początkowo miałem problemy z nim.
Ogólnie wyczytałem też że lepiej używać właśnie zewnętrznego. Puki co nie miałem czasu jeszcze ogarniać tego modelu i dopiero teraz za to się biorę.
Stad taka moja cisza w tej sprawie od kwietnia i dopiero pierwsze loty.

Orientacja aktualnie zewnętrznego kompasu jest raczej prawidłowa bo żyroskop dobrze pokazuje przechyły modelu.
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: kuczy »

No to apropos kompasów to właśnie w Pixie doszedłem do tego że:

- gdy nie mamy zewnętrznego kompasu - kompasem #1 jest Wewnętrzny
- gdy mamy kompas na tyczce.... - kompasem #1 jest Zewnętrzny, a #2 - Wewnętrzny - więc numeracja się przesuwa. Taki wniosek nasunął mi się po porównaniu offsetów.

druga rzecz - mój kompas w obudowie GPS jest oczywiście również odwrócony "do góry nogami" - jednak moja konfiguracja wygląda następująco:
Przechwytywanie.JPG
więc mam obrót na kompasie #1: NONE
najlepsze, że to DZIAŁA.
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: notgroove »

Tak z kompasami doczytałem kiedyś że się zamieniają.
Obrazek

Jak miałem włączone oba to miałem problem z wewnętrznym.
I mój również działa prawidłowo bez odwracania osi Yaw. Może Drotek poprawił już to na etapie produkcji.

Zapisałem parametry z Fullparametr List i spróbuję uruchomić jeszcze raz oba.

Jest tyle manuali jak kalibrują kompasy w mieszkaniu i pierwszy raz w sumie słyszę że trzeba robić to na zewnątrz.
DJI nie było takiej konieczności i kalibrowałem go raz na ruski rok i nigdy nie miałem żadnego problemu dlatego tak mnie trochę ten temat w tej pixie denerwuje puki co :)
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
credens
Posty: 109
Rejestracja: niedziela 07 gru 2014, 19:59
Lokalizacja: Zambrów

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: credens »

Też miałem w Pixhawku problem z kompasem i również fizyczny obrót w module M8N należało pominąć w konfiguracji.

Dla potomnych:

Obrazek
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: kuczy »

notgroove, ja na początku przygody z pixem również się zdziwiłem tym że tak się zmienia jakoś... ogólnie kiedyś kliknąłem tem przycisk u góry: "Select device to...." - przycisk [Pixhawk/PX4] - podłączyłem wszystko bez żadnych zmian... i poszło :) widać za bardzo mam we krwi kombinowanie i psułem :)

co do kalibracji - ja również robiłem ją w domu i też działało ok... - raz zrobiłem w lesie raz chyba na jakiejś łące... Jak robiłem kalibrację w domu, to jedyne co - odłączyłem i wyniosłem z pokoju kolumny głośnikowe ;)
Pixa też kalibrujesz raz i zapominasz...... - a dla mnie ważniejsze od offsetów jest EKF Status:

na dole "sztucznego horyzontu" klikasz napis EKF i pojawia się takie małe okienko. Tam masz także "Compass".... - powinno być zielone i powinno być jak najmniejsze. możesz np położyć maszt GPSa i obserwować jak bardzo się EKF powiększy ;) - powinien szybko wskoczyć na kolor czerwony :D
Taki mały "TIP" - za pomocą tego okienka ustawiłem dokładnie kierunek kompasu na maszcie... - delikatnie pouszczasz śruby, obracasz GPSa i obserwujesz w którym momencie jest minimum - i tu go zostawiasz blokując śrubką.

PS obrazek poniżej to podpowiedż - odpaliłem samego mission plannera bez podłączonego drona.
Przechwytywanie.JPG
Awatar użytkownika
notgroove
Posty: 520
Rejestracja: czwartek 13 mar 2014, 23:24

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: notgroove »

Teraz brak mi Live Calibration??

Obrazek
DJI Mavic Pro - DJI Inspire 1Pro X5 - DJI S1000 - Canon - Sony - Panasonic - Sigma - HiTec - DJI - 3DR - Align
kuczy
Posty: 2199
Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03

Re: Czarna hexa Pixhawk

Post autor: kuczy »

notgroove, tak - niestety po jakiejś aktualizacji wywalili możliwość kalibrowania za pomocą "kulek" - masz nowszego MissionPlannera niż na (specjalnie go nie uaktualniam ;) )

teraz klikasz "START" i tańczysz z dronem - ale z praktyki wiem, że po kilku okrążeniach przydaje mu się jeszcze "breakdance" - czyli machanie jak popadnie jak tylko fantazja ci podpowie. jak nie będzie chciało zakończyć albo będzie wywalało błąd któregoś z kompasu możesz zmniejszyć parametr Fitness... - ale zrobiłbym to jakby np na default nie poszło mi z 4 razy pod rząd....
ODPOWIEDZ