Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
- joemonster
- Posty: 562
- Rejestracja: poniedziałek 05 kwie 2010, 21:13
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Samo radio do nasłuchu - tak na szybkiego z allegro:
http://allegro.pl/skaner-uniden-ubc-30xlt-nowy-2-lata-gwarancji-i1657830627.html
http://allegro.pl/skaner-uniden-ubc-30xlt-nowy-2-lata-gwarancji-i1657830627.html
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
No to ciągnąc wątek powiem Wam jak to się powinno robić.
Otóż - miałem niedawno robótkę dość blisko portu lotniczego, CTR lotniska, samoloty latają prawie nad głową. Można to potraktować po partyzancku (nie polecam) albo porządnie. Porządnie - czyli jak w lotnictwie - czyli każdy lot wymaga zgody wieży i stałej łączności dwustronnej z wieżą.
Sama komunikacja z wieżą powinna się odbywać w sposób sformalizowany w lotnictwie, w końcu na tej samej częstotliwości kontroler komunikuje się np. z podchodzącymi do lądowania Boeingami. Do komunikacji dwustronnej potrzebujemy odpowiedniego radia no i pozwolenia na używanie pasma lotniczego (wydaje UKE po zdaniu egzaminu), czasem, jak w moim przypadku, jeszcze anteny zew (okazało się, że na oryginalnej antenie, mimo 5W mocy wieża kiepsko mnie słyszała). "Konstrukcja" na szybkiego ale skuteczna:
A potem można legalnie np. taką unikatową fotkę trzasnąć:
Otóż - miałem niedawno robótkę dość blisko portu lotniczego, CTR lotniska, samoloty latają prawie nad głową. Można to potraktować po partyzancku (nie polecam) albo porządnie. Porządnie - czyli jak w lotnictwie - czyli każdy lot wymaga zgody wieży i stałej łączności dwustronnej z wieżą.
Sama komunikacja z wieżą powinna się odbywać w sposób sformalizowany w lotnictwie, w końcu na tej samej częstotliwości kontroler komunikuje się np. z podchodzącymi do lądowania Boeingami. Do komunikacji dwustronnej potrzebujemy odpowiedniego radia no i pozwolenia na używanie pasma lotniczego (wydaje UKE po zdaniu egzaminu), czasem, jak w moim przypadku, jeszcze anteny zew (okazało się, że na oryginalnej antenie, mimo 5W mocy wieża kiepsko mnie słyszała). "Konstrukcja" na szybkiego ale skuteczna:
A potem można legalnie np. taką unikatową fotkę trzasnąć:
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Nie nie - pełna powaga, testy, komisje, itp.Jedrula pisze:Krall możesz napisać jak to jest z tym ( jak przynajmniej Ty trafiłeś) bo słyszałem że najczęściej egzamin jest w papierach, a w rzeczywistości to nie.
Ale baza pytań to coś ponad 200 więc żaden problem się tego nauczyć
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Wyszkolić musisz się sam. Egzamin to chyba 20złstrejla_u pisze:Z ciekawości, jaki jest koszt takiego szkolenia i jakie ew. warunki trzeba spełnić?
Warunki - hmm - chyba żadne - zapisujesz się na egzamin i tyle. Po zdaniu egzaminu dostajesz "świadectwo radiooperatora"
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Np.Jedrula pisze:A jak z nadawanie czy mógłbys wrzucić coś co nadaje i odbiera w nie szejkowej cenie.
http://sklep.dlapilota.pl/product_info.php?cPath=48&products_id=904
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
No tak - zasadniczo jest to bardziej skomplikowane.
Definicja stacji naziemnej to faktycznie poważniejsza sprawa
Ja swoje uprawnienia zrobiłem - bo musiałem - przy okazji PPL-ki
No Eco - zarządzanie 10-cioma samolotami to poważna sprawa. Sam egzamin - jaki by nie był - to trochę mało. To jednak wymaga sporego doświadczenia i odpowiedzialności. Także z rozwagą bierz się za temat...
Definicja stacji naziemnej to faktycznie poważniejsza sprawa
Ja swoje uprawnienia zrobiłem - bo musiałem - przy okazji PPL-ki
No Eco - zarządzanie 10-cioma samolotami to poważna sprawa. Sam egzamin - jaki by nie był - to trochę mało. To jednak wymaga sporego doświadczenia i odpowiedzialności. Także z rozwagą bierz się za temat...
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
- joemonster
- Posty: 562
- Rejestracja: poniedziałek 05 kwie 2010, 21:13
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
No faktycznie, "tanie" takie radyjko, skromne 1250 zł, pewnie dlatego nie jest tak popularne jak CB
Chciałem zapytać o częstotliwości nadawania szybowców z Pruszcza (i gdziekolwiek indziej), ale już znalazłem w testach:
122,200 – 122,900 MHz
A częstotliwości ratwonicze 121,5 MHz i 123,1 MHz
Czy do takiego skanera z bacikiem z BNC można dodać jakąś antenę? A jeśli tak to jaką? Bo raczej nie z CB?
Chciałem zapytać o częstotliwości nadawania szybowców z Pruszcza (i gdziekolwiek indziej), ale już znalazłem w testach:
122,200 – 122,900 MHz
A częstotliwości ratwonicze 121,5 MHz i 123,1 MHz
Czy do takiego skanera z bacikiem z BNC można dodać jakąś antenę? A jeśli tak to jaką? Bo raczej nie z CB?
Hehe - bo nie ma być - Ci co potrzebują - kupiąjoemonster pisze:No faktycznie, "tanie" takie radyjko, skromne 1250 zł, pewnie dlatego nie jest tak popularne jak CB
122.400Chciałem zapytać o częstotliwości nadawania szybowców z Pruszcza (i gdziekolwiek indziej), ale już znalazłem w testach:
122,200 – 122,900 MHz
121.500A częstotliwości ratwonicze 121,5 MHz i 123,1 MHz
Mam takąCzy do takiego skanera z bacikiem z BNC można dodać jakąś antenę? A jeśli tak to jaką? Bo raczej nie z CB?
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl