Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest wtorek 22 wrz 2020, 10:46

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: niedziela 29 sty 2017, 19:00 
Offline

Rejestracja: środa 12 sie 2015, 23:27
Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Jako iż często potrzebuję naładować pakiety w aucie potrzebuję zakupić przetwornice. Posiadam zasilacz impulsowy serwerowy który chce podłączyć do zasilacza ładowarki i teraz pytanie czy potrzebuję przetwornice z pełną sinusoidą czy z sinusoidą modyfikowaną wystarczy ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 29 sty 2017, 19:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Posty: 1995
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Samochód ma instalację 12V DC.
Ładowarka potrzebuje 12V DC.
Po co przepuszczać to 12V DC ( przetwornica -> ) 230V AC ( zasilacz impulsowy -> ) 12V DC ?
Po prostu podłącz ładowarkę do gniazda zapalniczki lub jeżeli większa do klem akumulatora.

_________________
Świat z góry wygląda lepiej ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 29 sty 2017, 21:38 
Offline

Rejestracja: środa 12 sie 2015, 23:27
Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Gdyż potrzebuję naładować pakiety 6S.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 29 sty 2017, 21:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12704
Lokalizacja: Mikoszewo
Chcesz powiedzieć że jak ładujesz 1s to twoja ładowarka musi mieć zasilanie 4,2V, jak 3s to 12,6 i tak dalej?

To może zamiast w przetwornicę zainwestuj po prostu w porządną ładowarkę która podłączona do 12V akumulatora naładuje ci wszystko od 1 do 6s bez kombinacji?

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 29 sty 2017, 22:06 
Offline

Rejestracja: wtorek 31 maja 2016, 20:08
Posty: 793
Lokalizacja: Gdańsk/Kraków
Qwerterek1, też kiedyś o tym myślałem, ale ładowarka (w moim przypadku imax b6) podłączona pod 12VDC ładuje pakiety na wyższe napięcia, jest w środku przetwornica step-up i działa jak trzeba. Sprawdź tylko wydajność Twojej zapalniczki, często są tam 10A bezpieczniki.

_________________
Smart 650W Battery Discharger
Dragon X5 220/Matek F405-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2306S/5045@3S
Quadcopter 390/Matek F722-STD/Racerstar 30A ESC + Racerstar 2216/1038@4S
Octocopter 900/Pixhawk 2.4.8/Racerstar 30A ESC + Racerstar 4114/2060@4S


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 29 sty 2017, 22:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12704
Lokalizacja: Mikoszewo
Tanner pisze:
Sprawdź tylko wydajność Twojej zapalniczki, często są tam 10A bezpieczniki.

Lepiej pociągnąć sobie kable bezpośrednio z akku do kabiny. Mało która wtyczka zapalniczkowa jest w stanie wytrzymać zwykłe 3S2200mAh na dłuższą metę a wyższych nie wspomnę... Osobiście ze 3 sztuki stopiłem usiłując ładować się w trakcie jazdy na latanie...

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 29 sty 2017, 22:45 
Offline

Rejestracja: środa 12 sie 2015, 23:27
Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Verid pisze:
Chcesz powiedzieć że jak ładujesz 1s to twoja ładowarka musi mieć zasilanie 4,2V, jak 3s to 12,6 i tak dalej?

To może zamiast w przetwornicę zainwestuj po prostu w porządną ładowarkę która podłączona do 12V akumulatora naładuje ci wszystko od 1 do 6s bez kombinacji?


Nie, nie mówie że tak jest i tego nie oczekuje, ale jak "ciągnę" a raczej włączam (z reaktora 2x300W) juz 10A na 26V to reaktor krzyczy że mu prądu mało. A docelowo chcę pobrać 2x18A. Wnioskuję więc że w takim przypadku uratuje mnie tylko przetwornica i stąd moje pytanie czy na pełnym sinusie czy na modyfikowanym... Oczywiście chce to podłaczyć bezpośrednio pod aku


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 30 sty 2017, 07:27 
Offline

Rejestracja: sobota 23 sie 2014, 07:55
Posty: 641
Lokalizacja: Kielce
Ja podłączam bezpośrednio do Akumulatora i nie mam problemu ładuje od 1s do 6s bez problemu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 30 sty 2017, 07:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Posty: 1995
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Qwerterek1 pisze:
reaktor krzyczy że mu prądu mało


Nie mam reaktora, nie znam tego komunikatu i tym bardziej go nie rozumiem.
Może masz zbyt duży spadek napięcia - napięcie na wejściu ładowarka sobie potrafi monitorować.
Tylko skąd bierzesz 26V ?
Jakie progi napięcia wejściowego masz ustawione w ładowarce ?

_________________
Świat z góry wygląda lepiej ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 30 sty 2017, 08:44 
Offline

Rejestracja: niedziela 16 lis 2014, 18:28
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
A nie łatwiej podpiąć na krótko do aku ładowarkę i sprawdzić czy są radę ? Moim zdaniem bez problemu i będzie to lepiej działać niż kombinowanie z przetwornicami

_________________
lisam210: SP Pro Racing F3 - Betaflight 2.6.1, emax rs2205 2300kv, LittleBee 30A, Foxeer XAT600M (hs1177), Eachine ET200
HEXA Tarot 680PRO: Pixhawk Lite, Turnigy Multistar 4822-690Kv, ESC Sunrise BLHELI Multi-30A Slim
Turnigy 9XR + FrSky DJT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 30 sty 2017, 09:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 12704
Lokalizacja: Mikoszewo
Komunikat może wynikać ze zbyt wysoko ustawionego progu alarmu niskiego napięcia. Napięcie na akku, nawet takim dużym jak samochodowe zawsze trochę klęknie jak będziesz usiłował wypompować z niego większe ilości ampów. Albo odpal auto żeby alternator nadganiał albo obniż próg alarmu w ładowarce.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 30 sty 2017, 10:22 
Offline

Rejestracja: środa 12 sie 2015, 23:27
Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
misiekkk pisze:
Qwerterek1 pisze:
reaktor krzyczy że mu prądu mało


Nie mam reaktora, nie znam tego komunikatu i tym bardziej go nie rozumiem.
Może masz zbyt duży spadek napięcia - napięcie na wejściu ładowarka sobie potrafi monitorować.
Tylko skąd bierzesz 26V ?
Jakie progi napięcia wejściowego masz ustawione w ładowarce ?


Wkradł się błąd - chodziło o 24V. Faktycznie miałem ustawione cut-off na 14V, co mogło skutkować odcięciem reaktora przy 12V. Ustawiłem 11V i wieczorem sprawdzę czy pójdzie. Jednakże reaktor optymalnie (300W na kanał) podaje przy 18V, ale zobaczymy może starczy. Oczywiście zawsze testuję na podłączeniu bezpośrednim do akumulatora i z odpalonym silnikiem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 30 sty 2017, 10:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Posty: 1430
Lokalizacja: Mielec
Qwerterek1 pisze:
Nie, nie mówie że tak jest i tego nie oczekuje, ale jak "ciągnę" a raczej włączam (z reaktora 2x300W) juz 10A na 26V to reaktor krzyczy że mu prądu mało. A docelowo chcę pobrać 2x18A. Wnioskuję więc że w takim przypadku uratuje mnie tylko przetwornica i stąd moje pytanie czy na pełnym sinusie czy na modyfikowanym... Oczywiście chce to podłaczyć bezpośrednio pod aku

Jeżeli akumulator nie daje rady przy 300W ładowarki to przetwornica nic nie zmieni. Ona też nie ma 100% sprawności.

_________________
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 30 sty 2017, 10:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 26 maja 2010, 21:40
Posty: 2529
Lokalizacja: Poznań
Są wtyczki prądowe do zapalniczek samochodowych. Przewody w nich są skręcane (jak we wtyczce 230V na śruby) a nie lutowane. Zwykłe nadają się do max 2-3A (z miedziowaną sprężyną 5A). Potem to już tylko wydajność prądowa przewodów w instalacji samochodowej. Bezpieczniki to zależy od samochodu raz 10A czasami 15A na zapalniczkę.

Montuję dziennie kilka sztuk takich wtyczek kierowcom w ciężarówkach i osobówkach do przetwornic 230V, lodówek, samochodowych odkurzaczy, kompresorów elektrycznych, czyli tam gdzie idzie dużo prądu. Wtyczka jest na duże gniazdo samochodowe jak i na małe (ściągana końcówka) ale to tylko w ciężarówkach.


Chodzi mi o takie wtyczki :


Obrazek

_________________
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek 30 sty 2017, 11:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 07 sie 2013, 20:31
Posty: 791
Lokalizacja: Bestwinka
Cytuj:
juz 10A na 26V to reaktor krzyczy że mu prądu mało.

10Ax26V=260W. Uwzględniając sprawność przetwornicy i być może nieco naciągnięte parametry ładowarki, osiągasz w tym momencie granice możliwości sprzętu. Przetwornica nic nie da. Po prostu musisz pogodzić się z takim prądem przy aku 6s lub kupić sporo mocniejszą łądowarkę.

_________________
Pozdrawiam
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.