Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomóżcie
Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy
Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomóżcie
Witam serdecznie.
Koledzy i koleżanki (jeśli są) od jakiegoś czasu Mavic Air zaczął samoczynnie skręcać. Chcę zrobić kalibrację, ale albo jestem idiota, albo coś tu nie gra nie pokazuje mi się ekran z tymi kropkami a calibrate now szare i obracający się znaczek jak by coś wczytywało. No i tak stoi i nie rusza dalej. Jak to dokładnie się robi pomóżcie.
Koledzy i koleżanki (jeśli są) od jakiegoś czasu Mavic Air zaczął samoczynnie skręcać. Chcę zrobić kalibrację, ale albo jestem idiota, albo coś tu nie gra nie pokazuje mi się ekran z tymi kropkami a calibrate now szare i obracający się znaczek jak by coś wczytywało. No i tak stoi i nie rusza dalej. Jak to dokładnie się robi pomóżcie.
Re: Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomó
Podnosisz drona podpiętego kablem do komputera i kierujesz czujnikami w stronę tych kropek na ekranie. Później śledzisz czujnikami przesuwający się kwadrat. Ale tak się kalibruje czujniki optyczne. Skalibruj jeszcze IMU i kompas.
Re: Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomó
A jeśli wyłączysz system "wizualny" i zostaniesz na samym GPS, np. poprzez przejście w tryb sport, to też skręca? Ja ze swoim mam coś podobnego: jeśli leci na całą parę do przodu właśnie w trybie sport to też samoistnie skręca, ale przy powolnym lataniu albo w zawisie wszystko jest ok.zlotix pisze:Witam serdecznie.
Koledzy i koleżanki (jeśli są) od jakiegoś czasu Mavic Air zaczął samoczynnie skręcać. Chcę zrobić kalibrację, ale albo jestem idiota, albo coś tu nie gra nie pokazuje mi się ekran z tymi kropkami a calibrate now szare i obracający się znaczek jak by coś wczytywało. No i tak stoi i nie rusza dalej. Jak to dokładnie się robi pomóżcie.
Re: Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomó
No patrz, czyżby MA wyłaził z wiekiem jakiś babol? Mnie też to ostatnio odstawił. Lot postępowy w trybie SPORT, potem zatrzymanie, wyjście ze SPORT i MA samoistnie kręci w prawo.
Wylądowałem, zmieniłem baterię, puściłem kalibrację kompasu (szczere pole i cały złom jaki miałem na sobie zostawiłem kilka metrów dalej), kolejny lot w podobnym stylu i to samo.
Baterie mi się skończyły więc po powrocie do domu zrobiłem rekalibrację drążków i teraz czekam aż przestanie lać żeby móc sprawdzić czy to coś dało.
Wylądowałem, zmieniłem baterię, puściłem kalibrację kompasu (szczere pole i cały złom jaki miałem na sobie zostawiłem kilka metrów dalej), kolejny lot w podobnym stylu i to samo.
Baterie mi się skończyły więc po powrocie do domu zrobiłem rekalibrację drążków i teraz czekam aż przestanie lać żeby móc sprawdzić czy to coś dało.
Ten wredny...
Re: Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomó
Trzeba rozkręcić kontroler i drążki wyczyścić. Tutaj co i jak: https://youtu.be/tJSEKlB77XQ
Re: Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomó
Dzięki za podpowiedź, zawsze warto zadbać o higienę drążków Ale moim skromnym zdaniem to raczej nie to, MA w tej sytuacji skręca w osi Yaw, czyli lewy drążek, a w użyciu akurat wtedy jest tylko prawy - wychylony maksymalnie do przodu. Zakładając, że akurat w tym momencie dronik pracuje z maksymalną wydajnością, to raczej w którymś z ESC albo silniczków kończy się moc.potrek pisze:Trzeba rozkręcić kontroler i drążki wyczyścić. Tutaj co i jak: https://youtu.be/tJSEKlB77XQ
Re: Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomó
No nie wiem czy to od napędu bo przynajmniej w moim przypadku kręćka dostaje jak już się zatrzyma czyli do dyspozycji ma mocy ile dusza zapragnie.
Z aparaturą może być coś na rzeczy o tyle przy okazji oględzin zauważyłem u siebie opory na pokrętle gimbala - nie zawsze wracało do neutrum. Perswazja kompresorem pomogła więc skoro tam się coś nazbierało to czemu nie na YAW, powodując okazjonalne szumy. Póki co leje nadal więc z testów nici. Jak dotychczasowe zabiegi nie przyniosą efektu to jeszcze kalibracja IMU, a w późniejszej perspektywie kąpiel w IPA a na koniec znienawidzona aktualizacja softu
Jak dalej będzie świrował to przynajmniej będę miał pretekst żeby zbierać na "dwójkę"
Z aparaturą może być coś na rzeczy o tyle przy okazji oględzin zauważyłem u siebie opory na pokrętle gimbala - nie zawsze wracało do neutrum. Perswazja kompresorem pomogła więc skoro tam się coś nazbierało to czemu nie na YAW, powodując okazjonalne szumy. Póki co leje nadal więc z testów nici. Jak dotychczasowe zabiegi nie przyniosą efektu to jeszcze kalibracja IMU, a w późniejszej perspektywie kąpiel w IPA a na koniec znienawidzona aktualizacja softu
Jak dalej będzie świrował to przynajmniej będę miał pretekst żeby zbierać na "dwójkę"
Ten wredny...
Re: Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomó
Mi odpukać air lata prościutko (za to zdechł buzzer).
Ale mam w "rodzinie" m1pro którego czasem dryfuje w yaw, chyba w prawo właśnie.
Był nawet wysłany na gwarancję do dji, niby wymienili na nowy/inny (standardowo, odsyłka innego sprawnego drona na drugi dzień po przyjęciu reklamacji), ale objaw pozostał.
Więc może faktycznie to gimbale, bo kontrolera nie wysłaliśmy do serwisu razem w maviciem.
Ale mam w "rodzinie" m1pro którego czasem dryfuje w yaw, chyba w prawo właśnie.
Był nawet wysłany na gwarancję do dji, niby wymienili na nowy/inny (standardowo, odsyłka innego sprawnego drona na drugi dzień po przyjęciu reklamacji), ale objaw pozostał.
Więc może faktycznie to gimbale, bo kontrolera nie wysłaliśmy do serwisu razem w maviciem.
Re: Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomó
Możliwe, w końcu to tylko potencjometr. W moim przypadku przy spokojnym lataniu jeszcze -także odpukać- nic się nie działo. Trybu sport używam żeby się przemieścić w docelowe miejsce i z powrotem, więc ogólnie znacznie częściej latam w normalnym trybie. Może to dwa różne przypadki z podobnym objawem... Jeśli podejrzana jest aparaturka, to zawsze można na próbę polatać przy nodze używając samego smartfona.
Re: Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomó
Puściłem dzisiaj kopter testowo - wiatr na tyle mocny że cała naprzód w SPORT wprowadzała silniki na maksymalne obroty (komunikat). Przeleciałem tak kawałek po czym stop i od razu wyjście ze SPORT. No i wygląda na to że traktowanie sprężonym powietrzem coś pomogło (przynajmniej w tym locie) bo MA zachowywał się wzorowo.
W związku z tym pytanie do bardziej obeznanych - czy potencjometry można czyścić w IPA i myjce ultradźwiękowej? Mam świadomość że przedmuchanie bez rozkręcania to raczej chwilowe remedium więc przy ewentualnym kolejnym wystąpieniu problemu zamierzam się posłużyć w/w filmikiem, wybebeszyć drążki i utopić je w IPA wspomaganym ultradźwiękami bo takie psik-psik po wierzchu średnio do mnie przemawia. Tylko czy mi te ultradźwięki czegoś tam w poti nie zdewastują...?
W związku z tym pytanie do bardziej obeznanych - czy potencjometry można czyścić w IPA i myjce ultradźwiękowej? Mam świadomość że przedmuchanie bez rozkręcania to raczej chwilowe remedium więc przy ewentualnym kolejnym wystąpieniu problemu zamierzam się posłużyć w/w filmikiem, wybebeszyć drążki i utopić je w IPA wspomaganym ultradźwiękami bo takie psik-psik po wierzchu średnio do mnie przemawia. Tylko czy mi te ultradźwięki czegoś tam w poti nie zdewastują...?
Ten wredny...
Re: Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomó
Kiedyś dłubałem w podobny sposób w aparaturze Spektrum, a na końcu i tak zamówiłem nowy gimbal...
Re: Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomó
Miałem właśnie opisać swoj, ten sam problem, ale widzę, że ktoś już mnie wyprzedził.
Mój Air jest raczej mało używany więc trudno mi uwierzyć w usterki mechaniczne. Faktem jest jednak, że przy zwykłym oblocie, leci ewidentnie w prawo, przy czym nie zawsze tak samo mocno skręca. Do tego zdarza się, że gdy Gimbal kieruje ku dolowi, dron też zaczyna skręcać (!!!).
Wcześniej miałem problem z pikającą aparaturą, i to kilka razy ale jakoś przechodziło (pewnie po kalibracji). Gwarancja już minęła więc nigdzie wysyłać narazie nie będę ale jest sens przywracać ustawienia fabryczne? Jest jakiś jeden przycisk do tego czy trzeba po kolei tam kasować?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Mój Air jest raczej mało używany więc trudno mi uwierzyć w usterki mechaniczne. Faktem jest jednak, że przy zwykłym oblocie, leci ewidentnie w prawo, przy czym nie zawsze tak samo mocno skręca. Do tego zdarza się, że gdy Gimbal kieruje ku dolowi, dron też zaczyna skręcać (!!!).
Wcześniej miałem problem z pikającą aparaturą, i to kilka razy ale jakoś przechodziło (pewnie po kalibracji). Gwarancja już minęła więc nigdzie wysyłać narazie nie będę ale jest sens przywracać ustawienia fabryczne? Jest jakiś jeden przycisk do tego czy trzeba po kolei tam kasować?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Re: Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomó
Jeśli zaraz po włączeniu aparaturka pika to znaczy, że któryś drążek nie jest w neutralnej pozycji, trzeba nimi trochę poruszać.
Re: Mavic Air... Problem z kalibracja w DJI Assistant 2 pomó
No niestety, dymanie sprężonym powietrzem rozwiązało problem na kilka lotów. Wczoraj wylatałem pakiet, całkiem na spokojnie (bez trybu SPORT) i problem z dryfowaniem YAW wrócił. Dodatkowo poti od gimbala zaczęło się momentami blokować przy powrocie do neutrum więc dzisiaj, korzystając z wyjątkowo plugawej pogody, rozebrałem aparaturę według instrukcji którą podrzucił potrek. Dodatkowo posiłkowałem się jeszcze https://www.youtube.com/watch?v=vXbEmgV9YCo bo jak już wspomniałem, nie tylko YAW zaczął stroić fochy a nie chciałem czegoś niechcący zdewastować.
No i faktycznie, mechanizm "zerujący" poti gimbala nałapał jakiegoś syfu a poti od YAW było od środka opylone na czarno, tak płytka jak i druciki.
Wyczyściłem IPA, poskładałem do kupy, kalibracja przeszła bez ekscesów - teraz tylko poczekać na poprawę pogody i sprawdzę czy i na ile jest poprawa.
Jedna uwaga tylko - otwierając obudowę potencjometru drążków przeginamy nóżki czyli zabieg można wykonać raz, góra dwa razy. Potem znacząco rośnie ryzyko że któreś wyprowadzenie się utrąci i, jak to w reklamie kiedyś mówili, będą kłopociki i wtedy pozostaje skorzystać z rady Myshor'a i fundnąć sobie nowy gimbal.
No i faktycznie, mechanizm "zerujący" poti gimbala nałapał jakiegoś syfu a poti od YAW było od środka opylone na czarno, tak płytka jak i druciki.
Wyczyściłem IPA, poskładałem do kupy, kalibracja przeszła bez ekscesów - teraz tylko poczekać na poprawę pogody i sprawdzę czy i na ile jest poprawa.
Jedna uwaga tylko - otwierając obudowę potencjometru drążków przeginamy nóżki czyli zabieg można wykonać raz, góra dwa razy. Potem znacząco rośnie ryzyko że któreś wyprowadzenie się utrąci i, jak to w reklamie kiedyś mówili, będą kłopociki i wtedy pozostaje skorzystać z rady Myshor'a i fundnąć sobie nowy gimbal.
Ten wredny...