Strona 1 z 1

Phantom 4 Adv reanimacja gimbala

: niedziela 13 sty 2019, 08:44
autor: combatdude
Reanimuje P4A, uwalona oś Yaw gimbala (silnik do wymiany - wiem że trzeba zachować obudowę swojego silnika). Pytanie dotyczy osi Roll, hałasuje "trzeszczy" podczas pracy (troszkę słabo słychać na filmie, ale słychać) nie trzyma horyzontu równo, rozjazd następuje przy obrocie w osi pionowej - silnik czy esc oberwało waszym zdaniem ? (Czy przy wymianie silnika roll, tez trzeba sie bawic w podmianę obudowy czy mozna wsadzić cały nowy ?
(Nie ja go tak załatwiłem Obrazek - nie wiem jak wyglądał kret i jak mocno/w jaki sposób oberwał)

https://youtu.be/dNxilCZZ7es

Re: Phantom 4 Adv reanimacja gimbala

: niedziela 13 sty 2019, 09:34
autor: Adrián
To myśl od razu o taśmie, obowiązkowo oryginalnej. Bo zapewne też jest do wymiany, bo to delikatne ustrojstwo.
Zobacz czy ktoś sprzedaje cały, działający, może będzie taniej, bo nie wiadomo co jeszcze w trakcie wyjdzie.

Re: Phantom 4 Adv reanimacja gimbala

: niedziela 13 sty 2019, 12:36
autor: PiotrSz
combatdude, jak wsadzisz nowy silnik to trzeba będzie poddać gimbal kalibracji przez oprogramowanie serwisowe które mają tylko fabryczne serwisy DJI. Przerabiałem już ten temat w P4P który pojawił się u mnie na wymianę silnika osi YAW. Nic z tym nie dało się zrobić a klient wiedział przed wymianą że taka może być sytuacja, gimbal nie patrzy dokładnie do przodu a parę stopni w bok.

Re: Phantom 4 Adv reanimacja gimbala

: niedziela 13 sty 2019, 12:41
autor: pawelsky
PiotrSz pisze:trzeba będzie poddać gimbal kalibracji przez oprogramowanie serwisowe które mają tylko fabryczne serwisy DJI
Obserwujcie to issue, moze sie cos urodzi
https://github.com/o-gs/dji-firmware-tools/issues/99

Re: Phantom 4 Adv reanimacja gimbala

: niedziela 13 sty 2019, 14:09
autor: combatdude
PiotrSz pisze:combatdude, jak wsadzisz nowy silnik to trzeba będzie poddać gimbal kalibracji przez oprogramowanie serwisowe które mają tylko fabryczne serwisy DJI. Przerabiałem już ten temat w P4P który pojawił się u mnie na wymianę silnika osi YAW. Nic z tym nie dało się zrobić a klient wiedział przed wymianą że taka może być sytuacja, gimbal nie patrzy dokładnie do przodu a parę stopni w bok.
Problem można ominąć zostawiając przy wymianie silnika osi Yaw obudowę/rotor tegoż, w nim zamocowany jest pierścień z magnesami, widocznymi dla czujników halla w elektronice - nie wiedzieć czemu DJI tak to wymyśliło, że nie ma dwóch identycznie osadzonych pierścieni z magnesami - każdy egzemplarz Phantoma jest kalibrowany indywidualnie, dlatego wsadzenie silnika z innej sztuki - skutkuje w 99% odchyleniem od właściwej pozycji.

https://www.youtube.com/watch?v=uWCm0QlHTTM

Zastanawiam się czy oś roll będzie miała tą samą historię.

Fakt faktem oprogramowanie do "twardej" kalibracji całego gimbala byłoby fajną sprawą.