Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY

Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy

Droniarz48
Posty: 15
Rejestracja: czwartek 14 cze 2018, 00:47

Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY

Post autor: Droniarz48 »

Witam, ostatnio postanowiłem polatać swoim Phantom 3 SE. Wykonałem lot na jednej baterii i wszystko było ok. Gdy zacząłem latać na drugiej baterii po jakiś 3 minutach gimbal zaczął wariować. W poniżysz filmie widać dziwne zachowanie gimbala. Proszę obejrzeć do końca. Jak do tego doszło? Co miało wpływ na takie zachowanie? Dodam, że prawie 2 miesiące temu dron był w naprawie ponieważ została urwana taśma od gimbala i ramkie. Oczywiście robiłem kalibracje gimpala i IMU https://youtu.be/lbYQST9WpRo
robertcb
Posty: 52
Rejestracja: wtorek 26 gru 2017, 18:43

Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY

Post autor: robertcb »

Droniarz48 pisze:Witam, ostatnio postanowiłem polatać swoim Phantom 3 SE. Wykonałem lot na jednej baterii i wszystko było ok. Gdy zacząłem latać na drugiej baterii po jakiś 3 minutach gimbal zaczął wariować. W poniżysz filmie widać dziwne zachowanie gimbala. Proszę obejrzeć do końca. Jak do tego doszło? Co miało wpływ na takie zachowanie?
Incydent jednorazowy, czy problem się powtarza?
Droniarz48 pisze:Dodam, że prawie 2 miesiące temu dron był w naprawie ponieważ została urwana taśma od gimbala i ramkie.
Naprawa, bo dron zaliczył "kreta" czy z innego powodu?
Robert
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY

Post autor: pawelsky »

Droniarz48 pisze:Dodam, że prawie 2 miesiące temu dron był w naprawie ponieważ została urwana taśma od gimbala i ramkie.
No to trzeba reklamowac te naprawe - czesta przyczyna problemow z gimbalem jest nieoryginalna tasma...
Droniarz48
Posty: 15
Rejestracja: czwartek 14 cze 2018, 00:47

Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY

Post autor: Droniarz48 »

robertcb pisze:
Droniarz48 pisze:Witam, ostatnio postanowiłem polatać swoim Phantom 3 SE. Wykonałem lot na jednej baterii i wszystko było ok. Gdy zacząłem latać na drugiej baterii po jakiś 3 minutach gimbal zaczął wariować. W poniżysz filmie widać dziwne zachowanie gimbala. Proszę obejrzeć do końca. Jak do tego doszło? Co miało wpływ na takie zachowanie?
Incydent jednorazowy, czy problem się powtarza?
Droniarz48 pisze:Dodam, że prawie 2 miesiące temu dron był w naprawie ponieważ została urwana taśma od gimbala i ramkie.
Naprawa, bo dron zaliczył "kreta" czy z innego powodu?
Pierwszy raz taki problem się pojawił i pozostał. Tak zaliczył kreta
Ostatnio zmieniony poniedziałek 20 sie 2018, 19:15 przez Droniarz48, łącznie zmieniany 1 raz.
robertcb
Posty: 52
Rejestracja: wtorek 26 gru 2017, 18:43

Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY

Post autor: robertcb »

Moze sprawa nieoryginalnej taśmy, moze nieprawidlowo zalozona i nie wszystkie ścieżki kontaktują?

Jesli nie to pozostaje reset do ustawień fabrycznych, czyli w praktyce wgranie firmware od nowa.

Jeśli jest gwarancja/ dji care - to pisać do serwisu, wysłać logi z lotu gdzie gimbal wykonywal niekontrolowane ruchy.
Robert
Droniarz48
Posty: 15
Rejestracja: czwartek 14 cze 2018, 00:47

Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY

Post autor: Droniarz48 »

robertcb pisze:Moze sprawa nieoryginalnej taśmy, moze nieprawidlowo zalozona i nie wszystkie ścieżki kontaktują?

Jesli nie to pozostaje reset do ustawień fabrycznych, czyli w praktyce wgranie firmware od nowa.

Jeśli jest gwarancja/ dji care - to pisać do serwisu, wysłać logi z lotu gdzie gimbal wykonywal niekontrolowane ruchy.
Z tego co czytałem jeżeli plomby są zerwane nie podlega gwarancji DJI
gorszysort
Posty: 244
Rejestracja: niedziela 19 cze 2016, 17:55
Lokalizacja: Pomorskie/Zachodniopom.

Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY

Post autor: gorszysort »

Droniarz48 pisze:Z tego co czytałem jeżeli plomby są zerwane nie podlega gwarancji DJI
Jakie plomby?
Gdzie czytałeś?

Osobiście nigdy nie widziałem plomby fabrycznej DJI. Co więcej w niektórych krajach plomby są teraz nielegalne.
Plomby to relikt minionej epoki. U nas chyba nie ma wciąż jasnych przepisów (poprawcie mnie jesli mam przestarzale info), choć w sądzie byś wygrał.
Przepisy ustalają minimalny okres gwarancji i nie ma tam mowy o super-naklejce która może sprawic że te prawo traci moc.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY

Post autor: pawelsky »

gorszysort pisze:Osobiście nigdy nie widziałem plomby fabrycznej DJI.
Malo widziales
gorszysort pisze:Co więcej w niektórych krajach plomby są teraz nielegalne.
A niby dlaczego plomba jako taka mialaby byc nielegalna? Nielegalne moze byc co najwyzej nie uznanie rekojmi z powodu tylko i wylacznie uszkodzenia plomby.

Jesli chodzi o gwarancje to mozesz sobie w niej wymagac nie tylko nie zerwanych plomb, ale wszystkiego innego co Ci przyjdzie do glowy (nawet ze aby byla wazna musisz odtanczyc taniec haka), bo jest to swiadczenie dobrowolne.

Niemniej jednak nie sama plomba a stwierdzony fakt nieuprawnionej ingerencji w urzadzenie badz uzycia niezgodnie z przeznaczeniem moze byc podstawa do odrzucenia nieodplatnej naprawy.

Pomijam juz fakt ze reklamowanie w DJI naprawy przez zewnetrzny serwis po zaliczeniu kreta jest nie tylko nieuprawnione ale i nieetyczne.
gorszysort
Posty: 244
Rejestracja: niedziela 19 cze 2016, 17:55
Lokalizacja: Pomorskie/Zachodniopom.

Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY

Post autor: gorszysort »

pawelsky pisze:
gorszysort pisze:Osobiście nigdy nie widziałem plomby fabrycznej DJI.
Malo widziales
Zbędny komentarz.
pawelsky pisze:A niby dlaczego plomba jako taka mialaby byc nielegalna? Nielegalne moze byc co najwyzej nie uznanie rekojmi z powodu tylko i wylacznie uszkodzenia plomby.
W USA rząd niedawno wlepił kary firmom za samo naklejanie plomb. Za nie uznawanie gwarancji też, ale nawet naklejanie ich uznali za nieuprawnione, bo np. sugeruje pewne rzeczy konsumentowi a nie powinno ich sugerować.

Ale jeśli piszesz o stanie u nas - masz rację.
pawelsky pisze:Jesli chodzi o gwarancje to mozesz sobie w niej wymagac nie tylko nie zerwanych plomb, ale wszystkiego innego co Ci przyjdzie do glowy (nawet ze aby byla wazna musisz odtanczyc taniec haka), bo jest to swiadczenie dobrowolne.
Rzeczywiście, proste wyszukanie w Google pozwoliło mi zrozumieć różnicę między gwarancją a rękojmą. Rękojma jest wymagana prawnie i trwa 2 lata, gwarancja to dobrowolne świadczenie producenta/sprzedającego. Prawo nie wymusza warunków gwarancji, jedynie określa różne terminy i wartości jeśli te nie są wymienione w umowie gwarancyjnej.

Co ciekawe, w przepisach UE gwarancja i rękojma to już to samo... tylko my utrudniamy sobie życie wprowadzając kilka pojęć (i rozdzielnych przepisów) do tak na prawdę jednej rzeczy.
pawelsky pisze:Niemniej jednak nie sama plomba a stwierdzony fakt nieuprawnionej ingerencji w urzadzenie badz uzycia niezgodnie z przeznaczeniem moze byc podstawa do odrzucenia nieodplatnej naprawy.
Dokładnie. Co oznacza że plomba nie ma (raczej nie powinna mieć) znaczenia.
pawelsky pisze:reklamowanie w DJI naprawy przez zewnetrzny serwis po zaliczeniu kreta jest nie tylko nieuprawnione ale i nieetyczne.
Zgadzam się.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY

Post autor: pawelsky »

gorszysort pisze:Zbędny komentarz.
To ze go nie zrozumiales, jeszcze nie oznacza ze jest zbedny. Podobnie jak fakt ze nie widziales plomby DJI nie oznacza ze takowe nie sa sotosowane (bo w niektorych sprzetach sa).
gorszysort pisze:W USA rzad niedawno
Nie jestesmy w USA
gorszysort pisze:utrudniamy sobie życie wprowadzając kilka pojęć (i rozdzielnych przepisów) do tak na prawdę jednej rzeczy.
Wrecz przeciwnie. To wlasnie wprowadzanie jednej nazwy na dwie rozne rzeczy prowadzi do nieporozumien i niepotrzebnych dyskusji. Bo gwarancja to zobowiazanie gwaranta (w naszym przypadku DJI) a rekojmia to zobowiazanie sprzedawcy (czyli wcale niekoniecznie DJI).

Przykladowo jesli kupiles sobie wieze Panascanics w AudioMarkcie i naruszysz warunki gwarancji (np. zrywajac plomby ktore sa ta gwarancja wymagane) nie masz podstaw zeby zglaszac reklamacje do Panascanics, mozesz jedynie zglosic sie do AudioMarktu.
gorszysort pisze:Co oznacza że plomba nie ma (raczej nie powinna mieć) znaczenia.
Jesli jest wymagana w gwarancji, to przy korzystaniu z gwarancji - ma.
ODPOWIEDZ