Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY
Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 15
- Rejestracja: czwartek 14 cze 2018, 00:47
Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY
Witam, ostatnio postanowiłem polatać swoim Phantom 3 SE. Wykonałem lot na jednej baterii i wszystko było ok. Gdy zacząłem latać na drugiej baterii po jakiś 3 minutach gimbal zaczął wariować. W poniżysz filmie widać dziwne zachowanie gimbala. Proszę obejrzeć do końca. Jak do tego doszło? Co miało wpływ na takie zachowanie? Dodam, że prawie 2 miesiące temu dron był w naprawie ponieważ została urwana taśma od gimbala i ramkie. Oczywiście robiłem kalibracje gimpala i IMU https://youtu.be/lbYQST9WpRo
Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY
Incydent jednorazowy, czy problem się powtarza?Droniarz48 pisze:Witam, ostatnio postanowiłem polatać swoim Phantom 3 SE. Wykonałem lot na jednej baterii i wszystko było ok. Gdy zacząłem latać na drugiej baterii po jakiś 3 minutach gimbal zaczął wariować. W poniżysz filmie widać dziwne zachowanie gimbala. Proszę obejrzeć do końca. Jak do tego doszło? Co miało wpływ na takie zachowanie?
Naprawa, bo dron zaliczył "kreta" czy z innego powodu?Droniarz48 pisze:Dodam, że prawie 2 miesiące temu dron był w naprawie ponieważ została urwana taśma od gimbala i ramkie.
Robert
Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY
No to trzeba reklamowac te naprawe - czesta przyczyna problemow z gimbalem jest nieoryginalna tasma...Droniarz48 pisze:Dodam, że prawie 2 miesiące temu dron był w naprawie ponieważ została urwana taśma od gimbala i ramkie.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: czwartek 14 cze 2018, 00:47
Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY
Pierwszy raz taki problem się pojawił i pozostał. Tak zaliczył kretarobertcb pisze:Incydent jednorazowy, czy problem się powtarza?Droniarz48 pisze:Witam, ostatnio postanowiłem polatać swoim Phantom 3 SE. Wykonałem lot na jednej baterii i wszystko było ok. Gdy zacząłem latać na drugiej baterii po jakiś 3 minutach gimbal zaczął wariować. W poniżysz filmie widać dziwne zachowanie gimbala. Proszę obejrzeć do końca. Jak do tego doszło? Co miało wpływ na takie zachowanie?
Naprawa, bo dron zaliczył "kreta" czy z innego powodu?Droniarz48 pisze:Dodam, że prawie 2 miesiące temu dron był w naprawie ponieważ została urwana taśma od gimbala i ramkie.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 20 sie 2018, 19:15 przez Droniarz48, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY
Moze sprawa nieoryginalnej taśmy, moze nieprawidlowo zalozona i nie wszystkie ścieżki kontaktują?
Jesli nie to pozostaje reset do ustawień fabrycznych, czyli w praktyce wgranie firmware od nowa.
Jeśli jest gwarancja/ dji care - to pisać do serwisu, wysłać logi z lotu gdzie gimbal wykonywal niekontrolowane ruchy.
Jesli nie to pozostaje reset do ustawień fabrycznych, czyli w praktyce wgranie firmware od nowa.
Jeśli jest gwarancja/ dji care - to pisać do serwisu, wysłać logi z lotu gdzie gimbal wykonywal niekontrolowane ruchy.
Robert
-
- Posty: 15
- Rejestracja: czwartek 14 cze 2018, 00:47
Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY
Z tego co czytałem jeżeli plomby są zerwane nie podlega gwarancji DJIrobertcb pisze:Moze sprawa nieoryginalnej taśmy, moze nieprawidlowo zalozona i nie wszystkie ścieżki kontaktują?
Jesli nie to pozostaje reset do ustawień fabrycznych, czyli w praktyce wgranie firmware od nowa.
Jeśli jest gwarancja/ dji care - to pisać do serwisu, wysłać logi z lotu gdzie gimbal wykonywal niekontrolowane ruchy.
-
- Posty: 244
- Rejestracja: niedziela 19 cze 2016, 17:55
- Lokalizacja: Pomorskie/Zachodniopom.
Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY
Jakie plomby?Droniarz48 pisze:Z tego co czytałem jeżeli plomby są zerwane nie podlega gwarancji DJI
Gdzie czytałeś?
Osobiście nigdy nie widziałem plomby fabrycznej DJI. Co więcej w niektórych krajach plomby są teraz nielegalne.
Plomby to relikt minionej epoki. U nas chyba nie ma wciąż jasnych przepisów (poprawcie mnie jesli mam przestarzale info), choć w sądzie byś wygrał.
Przepisy ustalają minimalny okres gwarancji i nie ma tam mowy o super-naklejce która może sprawic że te prawo traci moc.
Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY
Malo widzialesgorszysort pisze:Osobiście nigdy nie widziałem plomby fabrycznej DJI.
A niby dlaczego plomba jako taka mialaby byc nielegalna? Nielegalne moze byc co najwyzej nie uznanie rekojmi z powodu tylko i wylacznie uszkodzenia plomby.gorszysort pisze:Co więcej w niektórych krajach plomby są teraz nielegalne.
Jesli chodzi o gwarancje to mozesz sobie w niej wymagac nie tylko nie zerwanych plomb, ale wszystkiego innego co Ci przyjdzie do glowy (nawet ze aby byla wazna musisz odtanczyc taniec haka), bo jest to swiadczenie dobrowolne.
Niemniej jednak nie sama plomba a stwierdzony fakt nieuprawnionej ingerencji w urzadzenie badz uzycia niezgodnie z przeznaczeniem moze byc podstawa do odrzucenia nieodplatnej naprawy.
Pomijam juz fakt ze reklamowanie w DJI naprawy przez zewnetrzny serwis po zaliczeniu kreta jest nie tylko nieuprawnione ale i nieetyczne.
-
- Posty: 244
- Rejestracja: niedziela 19 cze 2016, 17:55
- Lokalizacja: Pomorskie/Zachodniopom.
Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY
Zbędny komentarz.pawelsky pisze:Malo widzialesgorszysort pisze:Osobiście nigdy nie widziałem plomby fabrycznej DJI.
W USA rząd niedawno wlepił kary firmom za samo naklejanie plomb. Za nie uznawanie gwarancji też, ale nawet naklejanie ich uznali za nieuprawnione, bo np. sugeruje pewne rzeczy konsumentowi a nie powinno ich sugerować.pawelsky pisze:A niby dlaczego plomba jako taka mialaby byc nielegalna? Nielegalne moze byc co najwyzej nie uznanie rekojmi z powodu tylko i wylacznie uszkodzenia plomby.
Ale jeśli piszesz o stanie u nas - masz rację.
Rzeczywiście, proste wyszukanie w Google pozwoliło mi zrozumieć różnicę między gwarancją a rękojmą. Rękojma jest wymagana prawnie i trwa 2 lata, gwarancja to dobrowolne świadczenie producenta/sprzedającego. Prawo nie wymusza warunków gwarancji, jedynie określa różne terminy i wartości jeśli te nie są wymienione w umowie gwarancyjnej.pawelsky pisze:Jesli chodzi o gwarancje to mozesz sobie w niej wymagac nie tylko nie zerwanych plomb, ale wszystkiego innego co Ci przyjdzie do glowy (nawet ze aby byla wazna musisz odtanczyc taniec haka), bo jest to swiadczenie dobrowolne.
Co ciekawe, w przepisach UE gwarancja i rękojma to już to samo... tylko my utrudniamy sobie życie wprowadzając kilka pojęć (i rozdzielnych przepisów) do tak na prawdę jednej rzeczy.
Dokładnie. Co oznacza że plomba nie ma (raczej nie powinna mieć) znaczenia.pawelsky pisze:Niemniej jednak nie sama plomba a stwierdzony fakt nieuprawnionej ingerencji w urzadzenie badz uzycia niezgodnie z przeznaczeniem moze byc podstawa do odrzucenia nieodplatnej naprawy.
Zgadzam się.pawelsky pisze:reklamowanie w DJI naprawy przez zewnetrzny serwis po zaliczeniu kreta jest nie tylko nieuprawnione ale i nieetyczne.
Re: Phantom 3 SE. Gimbal zwariował. POMOCY
To ze go nie zrozumiales, jeszcze nie oznacza ze jest zbedny. Podobnie jak fakt ze nie widziales plomby DJI nie oznacza ze takowe nie sa sotosowane (bo w niektorych sprzetach sa).gorszysort pisze:Zbędny komentarz.
Nie jestesmy w USAgorszysort pisze:W USA rzad niedawno
Wrecz przeciwnie. To wlasnie wprowadzanie jednej nazwy na dwie rozne rzeczy prowadzi do nieporozumien i niepotrzebnych dyskusji. Bo gwarancja to zobowiazanie gwaranta (w naszym przypadku DJI) a rekojmia to zobowiazanie sprzedawcy (czyli wcale niekoniecznie DJI).gorszysort pisze:utrudniamy sobie życie wprowadzając kilka pojęć (i rozdzielnych przepisów) do tak na prawdę jednej rzeczy.
Przykladowo jesli kupiles sobie wieze Panascanics w AudioMarkcie i naruszysz warunki gwarancji (np. zrywajac plomby ktore sa ta gwarancja wymagane) nie masz podstaw zeby zglaszac reklamacje do Panascanics, mozesz jedynie zglosic sie do AudioMarktu.
Jesli jest wymagana w gwarancji, to przy korzystaniu z gwarancji - ma.gorszysort pisze:Co oznacza że plomba nie ma (raczej nie powinna mieć) znaczenia.