Lagi przy przesyłaniu obrazu - Mavic Pro
: poniedziałek 09 lip 2018, 12:22
Witam.
Chciałbym zapytać Was o przyczynę powstawania lagów przy przesyłaniu obrazu na telefon.
Sprawa wygląda tak:
Dron: Mavic Pro Platinum - najnowszy firmware w dronie, nadajniku itd
Aplikacja DJI Go - Najnowsza
Telefon- Samsung Galaxy S5 (android 6.0.1)
Podczas lotu a nawet jak dron stoi na ziemi - już pojawiają się "lagi" (opóźnienie w otrzymywanym obrazie) nawet ok 2 sekund. Na ekranie pojawiają się pixele i ogólnie mało co widać - a jeżeli już widać to duże opóźnienie.
W aplikacji sprawdzam jakość połączenia wideo i mam dobrą (próba lotów na łące ok 100 metrów od najbliższych zabudowań) Szybkość przesyłu obrazu w MB waha się od 2 do 5-6, w porywach do 9 mb/s. Zmiana kanałów z auto na manual i wybranie ręczne częstotliwości z wykresu nic nie daje. Tak samo zmiana z 20hz na 10hz. Wczoraj myślałem że to może być kwestia braku miejsca na telefonie (miałem ok 600 mb wolnej przestrzeni w pamięci telefonu). Dzisiaj stan pamięci telefonu to już 1300 mb wolnego miejsca - zero poprawy.
Podczas lotów w telefonie wyłączone dane komórkowe, gps i inne bajery. Próbowałem nawet z opcją trybu samolotowego telefonu - nic to nie dało.
W aplikacji ustawione cache recording na pamięć karty sd. Wyłączyłem cachowanie obrazu - nadal bez zmian. Kiedy zmienię cache na localy to jest jeszcze gorzej - telefon się grzeje i po chwili kończy się dostępna pamięć telefonu.
Co ciekawe kiedy oglądam obraz nagrany przez drona to nie widać pixeli ani opóźnień - wszystko jest ok - czyli nagrywanie wychodzi dobrze - gorzej z przesyłaniem obrazu na żywo.
Wcześniej latałem zawsze na tablecie i nigdy nie miałem problemów ale chwilowo tablet mam w naprawie więc mogę latać tylko na telefonie (sam telefon jest zalecany jako urządzenie dla aplikacji djigo4) więc tutaj też może nie o to chodzi.
Co do samego firmware to ludzie piszą dobre opinie o tym najnowszym więc raczej kwestia firmware odpada.
Jesteście w stanie podać mi waszą prędkość przesyłania obrazu w mb/s ? chciałbym sprawdzić czy jest jakaś znaczna różnica w przesyle obrazu.
Może jeszcze jakaś opcja którą należy włączyć, wyłączyć w samej aplikacji djigo4 ?
Odinstalowałem nawet aplikację DJIGO4 i zainstalowałem ponownie - bez poprawy (ale widzę że dane w aplikacji są zapamiętane więc może trzeba odinstalować i wyczyścić wszystko po djigo4 z telefonu).
Ps po zaktualizowaniu softu w dronie, nadajniku itp itd nie resetowałem ani drona ani nadajnika (ponoć zalecali zresetowanie ale mimo iż aktualizowałem firmware już kilka razy to ani razu nie robiłem tych resetów).
Chciałbym zapytać Was o przyczynę powstawania lagów przy przesyłaniu obrazu na telefon.
Sprawa wygląda tak:
Dron: Mavic Pro Platinum - najnowszy firmware w dronie, nadajniku itd
Aplikacja DJI Go - Najnowsza
Telefon- Samsung Galaxy S5 (android 6.0.1)
Podczas lotu a nawet jak dron stoi na ziemi - już pojawiają się "lagi" (opóźnienie w otrzymywanym obrazie) nawet ok 2 sekund. Na ekranie pojawiają się pixele i ogólnie mało co widać - a jeżeli już widać to duże opóźnienie.
W aplikacji sprawdzam jakość połączenia wideo i mam dobrą (próba lotów na łące ok 100 metrów od najbliższych zabudowań) Szybkość przesyłu obrazu w MB waha się od 2 do 5-6, w porywach do 9 mb/s. Zmiana kanałów z auto na manual i wybranie ręczne częstotliwości z wykresu nic nie daje. Tak samo zmiana z 20hz na 10hz. Wczoraj myślałem że to może być kwestia braku miejsca na telefonie (miałem ok 600 mb wolnej przestrzeni w pamięci telefonu). Dzisiaj stan pamięci telefonu to już 1300 mb wolnego miejsca - zero poprawy.
Podczas lotów w telefonie wyłączone dane komórkowe, gps i inne bajery. Próbowałem nawet z opcją trybu samolotowego telefonu - nic to nie dało.
W aplikacji ustawione cache recording na pamięć karty sd. Wyłączyłem cachowanie obrazu - nadal bez zmian. Kiedy zmienię cache na localy to jest jeszcze gorzej - telefon się grzeje i po chwili kończy się dostępna pamięć telefonu.
Co ciekawe kiedy oglądam obraz nagrany przez drona to nie widać pixeli ani opóźnień - wszystko jest ok - czyli nagrywanie wychodzi dobrze - gorzej z przesyłaniem obrazu na żywo.
Wcześniej latałem zawsze na tablecie i nigdy nie miałem problemów ale chwilowo tablet mam w naprawie więc mogę latać tylko na telefonie (sam telefon jest zalecany jako urządzenie dla aplikacji djigo4) więc tutaj też może nie o to chodzi.
Co do samego firmware to ludzie piszą dobre opinie o tym najnowszym więc raczej kwestia firmware odpada.
Jesteście w stanie podać mi waszą prędkość przesyłania obrazu w mb/s ? chciałbym sprawdzić czy jest jakaś znaczna różnica w przesyle obrazu.
Może jeszcze jakaś opcja którą należy włączyć, wyłączyć w samej aplikacji djigo4 ?
Odinstalowałem nawet aplikację DJIGO4 i zainstalowałem ponownie - bez poprawy (ale widzę że dane w aplikacji są zapamiętane więc może trzeba odinstalować i wyczyścić wszystko po djigo4 z telefonu).
Ps po zaktualizowaniu softu w dronie, nadajniku itp itd nie resetowałem ani drona ani nadajnika (ponoć zalecali zresetowanie ale mimo iż aktualizowałem firmware już kilka razy to ani razu nie robiłem tych resetów).