DJI Spark

Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Kyokushin
Posty: 464
Rejestracja: czwartek 04 cze 2015, 01:08
Kontakt:

Re: DJI Spark

Post autor: Kyokushin »

ts3362 pisze:
Kyokushin pisze:
ts3362 pisze:Forum modelarzy i pilotów FPV.
No właśnie :)
Ale co "właśnie"? Czy użytkownik Sparka może nie pasować do poziomu forum, bo nie jest jednocześnie modelarzem, czy dlatego, że nawet nie zaliczasz go do pilotów FPV?
Jakby Ci to przedstawić za pomocą paraleli.
Weźmy np gościa który tuninguje samochody, i gościa który kupuje seryjne, droższe, o podobnej mocy.
I jeden i drugi jest kierowcą, natomiast ten pierwszy wie co ma w aucie, co do jednej śrubki, czasami coś tam nie działa, czy się urywa, ale generalnie przekracza granice swoje i sprzętu, natomiast ten drugi zielonego pojęcia niema, wlewa benzynę, jeździ z zapiętą przez DJI kontrolą trakcji, które go nie wpuszcza pod parking kochanki, bo ma no-drive-zone.

Nie mówię co jest lepsze czy gorsze, tylko że to inny rodzaj ludzi.
Z pilota sparka modelarz będzie średni raczej a co do pilotowania, to raczej 'operator'.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: DJI Spark

Post autor: Verid »

Kyokushin pisze:Nie mówię co jest lepsze czy gorsze, tylko że to inny rodzaj ludzi.
Ale obaj będą przeszczęśliwi za "kierownicą" swoich zabawek i na tym proponuję urwać ten temat.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
Kyokushin
Posty: 464
Rejestracja: czwartek 04 cze 2015, 01:08
Kontakt:

Re: DJI Spark

Post autor: Kyokushin »

Verid pisze:
Kyokushin pisze:Nie mówię co jest lepsze czy gorsze, tylko że to inny rodzaj ludzi.
Ale obaj będą przeszczęśliwi za "kierownicą" swoich zabawek i na tym proponuję urwać ten temat.
Bardzo dobre podsumowanie.
ts3362
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 21 wrz 2017, 17:21
Lokalizacja: Stare Babice

Re: DJI Spark

Post autor: ts3362 »

Kyokushin pisze:
ts3362 pisze:Czy użytkownik Sparka może nie pasować do poziomu forum, bo nie jest jednocześnie modelarzem, czy dlatego, że nawet nie zaliczasz go do pilotów FPV?
Jakby Ci to przedstawić za pomocą paraleli.
Weźmy np gościa który tuninguje samochody, i gościa który kupuje seryjne, droższe, o podobnej mocy.
I jeden i drugi jest kierowcą, natomiast ten pierwszy wie co ma w aucie, co do jednej śrubki, czasami coś tam nie działa, czy się urywa, ale generalnie przekracza granice swoje i sprzętu, natomiast ten drugi zielonego pojęcia niema, wlewa benzynę, jeździ z zapiętą przez DJI kontrolą trakcji, które go nie wpuszcza pod parking kochanki, bo ma no-drive-zone.
Twoja paralela ma się nijak do praktyki. Wynikałoby z niej, że niejaki Robert Kubica powinien być gorszym kierowcą od gości, którzy mu rasują auta na wyścigi. Twoja prawdopodobnie lepsza umiejętność latania od mojej (uważam się ciągle za nowicjusza) pochodzi nie stąd, że sam sobie zrobiłeś "latadło", tylko z większej praktyki latania, którą jako modelarz nabywasz równolegle z konstruowaniem.
Kyokushin pisze:Nie mówię co jest lepsze czy gorsze, tylko że to inny rodzaj ludzi.
Z pilota sparka modelarz będzie średni raczej a co do pilotowania, to raczej 'operator'.
Ostatnie zdanie właśnie zaprzecza temu poprzedniemu, bo jednak dokonałeś jakiegoś wartościowania. No to w ślad za takim podejściem należałoby wywalić "operatorów" z samolotów i posadzić przy sterach pilotów - mechaników i konstruktorów lotniczych:)
Kończąc tą akademicką już dyskusję chcę zaznaczyć, że rozumiem i szanuję cały aspekt pasji wynikający z modelarstwa, analogicznie jak sportu, czy innych dyscyplin polegających na jakimś wyczynie. Jeśli i Ty to miałeś na myśli pisząc o "innym rodzaju ludzi" to jak najbardziej masz rację. Szkoda tylko, że wyrażasz to równocześnie z sugestiami o zaniżaniu poziomu i tym, że to Forum nie jest dla takich jak ja - "latających nie-modelarzy":)

A przechodząc już do merytoryki, czy możesz dokładniej opisać, lub podlinkować opis, sposób przeprogramowania przełącznika SPORT na ATTI w kontrolerze Sparka? Wspominałeś, że jest taka możliwość. Chciałbym pofruwać Sparkiem podobnie jak Symą - bez pozycjonowania. I tak będzie łatwiej, bo na ATTI trzyma pułap, a Syma fruwała w każdym kierunku.
ts3362
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 21 wrz 2017, 17:21
Lokalizacja: Stare Babice

Re: DJI Spark

Post autor: ts3362 »

Verid pisze:Jeżeli poprawnie założyłeś zakuwki łopat to nie ma powodu traktować tych śmigieł jako gorszy sort. W samolotach czy pseudohelikopterkach wymiana łopat to standardowa procedura serwisowa. Z wyważeniem możesz mieć problem - śmigła składane stosowane w samolotach z reguły można przyblokować i wyważyć jak normalne śmigło. Tu nie masz takiej możliwości więc wyważenie tradycyjną wyważarką może być kłopotliwe lub po prostu mało wiarygodne. Pozostaje ci albo wyważać wagą jubilerską (ważysz kolejno łopaty i delikatnie szlifujesz cięższą aż do uzyskania jednolitej masy) albo możesz spróbować dostosować wyważarkę do łopat helikopterowych taką jak tu...
Mechanicznie na pewno wszystko jest poprawnie złożone i śladu nie widać. No ale ze sprawdzeniem wyważenia takich składanych i lekkich listków rzeczywiście mam problem. Ani wagi jubilerskiej, ani żadnej gotowej wyważarki nie mam. Poza tym ważenie samych łopat wymaga wyjęcia obu z nich, a w przypadku podmiany jednej uszkodzonej, tej drugiej już nie musimy wyciągać. No i to raczej odpada przy kontroli wyważenia nowych śmigieł. Nie będziemy ich przecież rozbierać. Nie wiem, czy w praktyce istnieje jakaś dynamiczna metoda kontroli - wirujące śmigło (wtedy się rozłoży) i pomiar lub obserwacja drgań lub bicia. Coś takiego, jak wyważanie kół samochodowych. Trochę to skomplikowane w warunkach domowych, ale wydaje mi się, że wiem, jak by to mogło wyglądać i jak przy tym ustalić, która łopata jest cięższa.

PS: dyskusję o wyższości jednych czy drugich pilotów też już zakończyłem:)
Awatar użytkownika
Kyokushin
Posty: 464
Rejestracja: czwartek 04 cze 2015, 01:08
Kontakt:

Re: DJI Spark

Post autor: Kyokushin »

ts3362 pisze:
Kyokushin pisze:
ts3362 pisze:Czy użytkownik Sparka może nie pasować do poziomu forum, bo nie jest jednocześnie modelarzem, czy dlatego, że nawet nie zaliczasz go do pilotów FPV?
Jakby Ci to przedstawić za pomocą paraleli.
Weźmy np gościa który tuninguje samochody, i gościa który kupuje seryjne, droższe, o podobnej mocy.
I jeden i drugi jest kierowcą, natomiast ten pierwszy wie co ma w aucie, co do jednej śrubki, czasami coś tam nie działa, czy się urywa, ale generalnie przekracza granice swoje i sprzętu, natomiast ten drugi zielonego pojęcia niema, wlewa benzynę, jeździ z zapiętą przez DJI kontrolą trakcji, które go nie wpuszcza pod parking kochanki, bo ma no-drive-zone.
Twoja paralela ma się nijak do praktyki. Wynikałoby z niej, że niejaki Robert Kubica powinien być gorszym kierowcą od gości, którzy mu rasują auta na wyścigi. Twoja prawdopodobnie lepsza umiejętność latania od mojej (uważam się ciągle za nowicjusza) pochodzi nie stąd, że sam sobie zrobiłeś "latadło", tylko z większej praktyki latania, którą jako modelarz nabywasz równolegle z konstruowaniem.
Kyokushin pisze:Nie mówię co jest lepsze czy gorsze, tylko że to inny rodzaj ludzi.
Z pilota sparka modelarz będzie średni raczej a co do pilotowania, to raczej 'operator'.
Ostatnie zdanie właśnie zaprzecza temu poprzedniemu, bo jednak dokonałeś jakiegoś wartościowania. No to w ślad za takim podejściem należałoby wywalić "operatorów" z samolotów i posadzić przy sterach pilotów - mechaników i konstruktorów lotniczych:)
Kończąc tą akademicką już dyskusję chcę zaznaczyć, że rozumiem i szanuję cały aspekt pasji wynikający z modelarstwa, analogicznie jak sportu, czy innych dyscyplin polegających na jakimś wyczynie. Jeśli i Ty to miałeś na myśli pisząc o "innym rodzaju ludzi" to jak najbardziej masz rację. Szkoda tylko, że wyrażasz to równocześnie z sugestiami o zaniżaniu poziomu i tym, że to Forum nie jest dla takich jak ja - "latających nie-modelarzy":)

A przechodząc już do merytoryki, czy możesz dokładniej opisać, lub podlinkować opis, sposób przeprogramowania przełącznika SPORT na ATTI w kontrolerze Sparka? Wspominałeś, że jest taka możliwość. Chciałbym pofruwać Sparkiem podobnie jak Symą - bez pozycjonowania. I tak będzie łatwiej, bo na ATTI trzyma pułap, a Syma fruwała w każdym kierunku.
Nie wiem co palisz, ale odstaw to. Napisałem Ci jak jest, najprościej jak się dało, jak sprawa wygląda, nie szukaj w tym drugiego dna, ani głębi, nie jestem kobietą, ani modelarzem.
Nie jesteś kubicą, jesteś operatorem koparki, tak jak ja, i reszta użytkowników Smarka.

Mam symę, jakieś inne nano, dwa parroty, fujtoma i smarka. I dwie lewe ręce.
Nie chce mi się konstruować kopterów, nie umiałbym pewnie ładnie tego poskładać, ja chcę sobie latać, ty zresztą pewnie też. To forum jest profilowane pod ludzi którzy bardziej, lub tak samo jak latać, lubią też konstruować koptery samodzielnie, co jest inną filozofią życia niż zakup sparka i ekosystem DJI.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: DJI Spark

Post autor: Verid »

ts3362 pisze: Nie wiem, czy w praktyce istnieje jakaś dynamiczna metoda kontroli
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=23976
Ten wredny...
ts3362
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 21 wrz 2017, 17:21
Lokalizacja: Stare Babice

Re: DJI Spark

Post autor: ts3362 »

@ Kyokushin - dla mnie EOT. Wycieczki osobiste o paleniu czegoś tam i Twoje wyznania własne o dwóch lewych rękach zaniżają poziom o wiele bardziej, niż to, czy ktoś lata fabrycznym czy własnym "latadłem".

@ Verid - dzięki:) Postudiuję to.
A czy Ty może wiesz lub znasz opis jak zmusić Sparka do latania na ATTI na zewnątrz, gdzie z automatu Spark włącza pozycjonowanie GPS, jeśli złapie sygnał z satelitów?
Pytanie nie jest dla mnie czysto akademickie. Ostatnio zauważyłem, że lecąc z pozycjonowaniem GPS w pobliżu swojego zadaszonego tarasu Spark zaczął się dziwnie chwiać, na chwilę oparł się o ścianę (były ochraniacze - uff). Mam podejrzenie, że przyczyną mogło być zafałszowanie odczytu pozycji z satelitów, bo to był lot w pobliżu zadaszenia tarasu i sygnał GPS mógł być zakłócany. Spark mógł sam szukać pozycji gdzieś obok. Jeśli coś takiego jest możliwe to chyba lepiej w takich niestabilnych warunkach latać od razu na ATTI.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: DJI Spark

Post autor: Verid »

ts3362 pisze:A czy Ty może wiesz lub znasz opis
Niestety, nie będę pomocny w temacie. Nowe zabawki DJI (Spark, Mavic) póki co zostają u mnie w sferze marzeń i dalej dygam Ph2 :mrgreen:
Ten wredny...
Awatar użytkownika
Kyokushin
Posty: 464
Rejestracja: czwartek 04 cze 2015, 01:08
Kontakt:

Re: DJI Spark

Post autor: Kyokushin »

ts3362 pisze:@ Kyokushin - dla mnie EOT. Wycieczki osobiste o paleniu czegoś tam i Twoje wyznania własne o dwóch lewych rękach zaniżają poziom o wiele bardziej, niż to, czy ktoś lata fabrycznym czy własnym "latadłem".
Nic Ci nie wyznaję. Stwierdzam fakty. Nie ja zacząłem dyskusję, zapytałeś się, to odpowiedziałem.
Piszesz mi jakieś rzeczy że sugeruję zaniżanie poziomu.
Może oczekiwałeś że ktoś Ci pociśnie, ale ja tego nie zrobiłem, nie potrzebnie mnie zaczepiasz, nie uważam że pisanie o sparku czy DJI to zaniżanie poziomu.
To inny trochę obszar i tu też ludzie się wymieniają informacjami.

A co mam napisać jak wymyślasz? Może zły towar, może pod wpływem :lol:
ts3362
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 21 wrz 2017, 17:21
Lokalizacja: Stare Babice

Re: DJI Spark

Post autor: ts3362 »

@ Kyokushin - nawet o pierdołach powinno się dyskutować tak, żeby personalnie nikomu nie sugerować, że jak się z Tobą nie zgadza, to Cię zaczepia, chce, żeby mu "pocisnąć" (mam podziękować, że mi więcej nie nawrzucałeś?) i coś tam pali. Ja wypowiadam się w sprawie, a nie o Tobie (a jeśli już, to z szacunkiem).
Faktycznie o temacie Sparka nie pisałeś o zaniżaniu poziomu, tylko o zacofaniu i już szkoda zaśmiecać wątek wyjaśnieniami, jaka to różnica i co miałeś na myśli.
To już mój ostatni post w tej sprawie, więc Twój kolejny będzie na pewno ostatni. Byłbym Ci bardzo wdzięczny (może nie tylko ja), gdybyś zechciał wyjaśnić procedurę wymuszenia trybu ATTI W Sparku, bo już nie wiem, czy celowo nie chcesz tego zrobić, czy coś wiesz, że można, ale sam nie wiesz jak? W tej sprawie na pewno możemy wyprowadzić temat Sparka nieco z zacofania:)

EDIT - scalenie
Verid pisze:... i dalej dygam Ph2 :mrgreen:
To jeszcze jedno pytanie, czy fabryczne śmigła do Phantoma wymagają wyważania? Na YT widziałem filmiki z prezentacją różnych metod i wyważali tam właśnie te śmigła. Wydaje mi się, że do sprzętu tej klasy śmigła powinny być "ready to use". W Sparku (sprzęt dla ludu) chyba tym bardziej.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: DJI Spark

Post autor: Verid »

ts3362 pisze:czy fabryczne śmigła do Phantoma wymagają wyważania?
Tak. Nie wszystkie ale sprawdzić trzeba. Z oryginalnego zestawu 3 były ok, jedno trzeba było poprawić. Z zapasowego zestawu - pół na pół. Zestaw (oryginalny DJI) dokupiony "na zaś" cały był do lekkich poprawek.

Zaznaczyć należy że nie były to jakieś wielkie korekty które by dyskwalifikowały śmigło ale jak się nie lubi jello przy locie pod słońce nad wodą to niestety napęd trzeba dopieścić.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9763
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: DJI Spark

Post autor: pawelsky »

ts3362 pisze:Pytanie nie jest dla mnie czysto akademickie. Ostatnio zauważyłem, że lecąc z pozycjonowaniem GPS w pobliżu swojego zadaszonego tarasu Spark zaczął się dziwnie chwiać, na chwilę oparł się o ścianę (były ochraniacze - uff).
A od czego masz aparature w lapie? Chyba od tego zeby kontrowac gdy ptak leci nie tam gdzie powinien? W ATTI wcale nie bedziesz mial z tym mniej roboty, wrecz przeciwnie...
Awatar użytkownika
Kyokushin
Posty: 464
Rejestracja: czwartek 04 cze 2015, 01:08
Kontakt:

Re: DJI Spark

Post autor: Kyokushin »

[Wymoderowano - dalsze przepychanki słowne zostaną nagrodzone]

Pytałeś się jak wymusić tryb ATTI
Robi się to przez modyfikację wpisu we Flight Controllerze poprzez DJI Assistant (włączony debug i opcje do edycji FC).
Jak to wszystko zrobić - info znajdziesz tu:
http://dji.retroroms.info/howto/parameterhacks
ts3362
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 21 wrz 2017, 17:21
Lokalizacja: Stare Babice

Re: DJI Spark

Post autor: ts3362 »

pawelsky pisze:A od czego masz aparature w lapie? Chyba od tego zeby kontrowac gdy ptak leci nie tam gdzie powinien? W ATTI wcale nie bedziesz mial z tym mniej roboty, wrecz przeciwnie...
Właśnie przypuszczam, że gdybym wtedy leciał na ATTI to nic takiego by nie nastąpiło. Reakcja Sparka była na tyle gwałtowna i bez widocznej przyczyny (np. mocny wiatr), że po prostu nie zdążyłem zareagować. To znaczy, w ogóle zareagowałem i dlatego dron tylko lekko i na chwilę oparł się o ścianę, inaczej być może by się rozkwasił na niej. Właśnie dlatego latanie na samym ATTI może być lepsze, gdy są zakłócenia GPS (pod mostem, dachem, między drzewami), bo one mogą być dodatkowym i niespodziewanym czynnikiem braku stabilności. Teoretycznie Spark powinien mieć algorytmy chroniące przed takimi reakcjami, ale może nie zawsze są one skuteczne.

@ Kyokushin - wielkie dzięki. Poprzeglądam to i pokombinuję.
ODPOWIEDZ