DJI Mavic Air

Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: DJI Mavic Air

Post autor: Verid »

krall pisze:No jak? Przecież ogólnie wiadomo, ze czerwony jest najszybszy... ;-)
O kurna, fakt...ale wtopiłem. Chyba będę musiał swojego na Care oddać bo w Konarzynach będę bez szans :mrgreen:

@photolucas - co do wyłączania silników to widziałem patent że złapanego w dłoń koptera gwałtownie odwraca się brzuchem do góry. Ten wykrywa to jako kraksę i odłącza napęd. Nie ma potrzeby narażać palców sięgając do baterii.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: DJI Mavic Air

Post autor: Adrián »

W sparku, wystarczy przekręcić o 90s w bok i się wyłącza. Testowane i sprawdzone. Przy silnym wietrze bezpieczniejsze, niż lądowanie na dłoni. Trzeba tylko szybko i umiejętnie chwycić, by od razu się nie pociąć i mocno trzymać przy obrocie, bo silniki stawiają większy opór.
W air też to działa, na innych nie sprawdzałem :-)

Editt
Jeszcze zrzut z rth. Nie używam, wracam i ląduje manualnie. Dla mnie to ostatnia deska ratunku i tak do tego podchodzę. Na Łodzi tym bardziej robiłbym wszystko, by nie musieć używać rth
Załączniki
4D760ECA-9F90-4FCE-B2DC-A536B0315FFD.jpeg
4D760ECA-9F90-4FCE-B2DC-A536B0315FFD.jpeg (1.32 MiB) Przejrzano 2772 razy
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: DJI Mavic Air

Post autor: pawelsky »

Adrián pisze:W air też to działa, na innych nie sprawdzałem :-)
W Pro rowniez. Praktycznie nie laduje nim inaczej.
Awatar użytkownika
Piotrowy
Posty: 3129
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: DJI Mavic Air

Post autor: Piotrowy »

photolucas84 pisze:Więc nie tylko lądowanie ale także start z łodzi należy dobrze przemyśleć ;)
Mam na statku fajne miejsce do startu i lądowania. Bandera jest poniżej poziomu pokładu :lol:

Generalnie chodzi o inspekcje z powietrza trudnych, kamienistych przejść i mielizn zmieniających się na rzece co kilka tygodni.

Jest jeszcze przecież możliwość w niepewnych sytuacjach rzucić kotwicę i sprawdzić sytuację.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: DJI Mavic Air

Post autor: Verid »

Statek? Taki z banderą? Czytaj pływająca kupa stali? Magnetometr może cię znienawidzieć...
Ten wredny...
Awatar użytkownika
Piotrowy
Posty: 3129
Rejestracja: wtorek 02 lut 2010, 14:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: DJI Mavic Air

Post autor: Piotrowy »

Verid pisze:Statek? Taki z banderą? Czytaj pływająca kupa stali? Magnetometr może cię znienawidzieć...
No tak, statek ze stali 15m. długi, ale pokład częściowo z laminatu. Jakby magnetometr taki czuły był, to przy każdym samochodzie katastrofa gwarantowana ;-)
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: DJI Mavic Air

Post autor: Verid »

Nie o locie mówię ale o starcie. Mój MA strasznie pyskuje jak nie odejdę na 2m od auta przed startem stąd mam pewne obawy czy w statkowym środowisku zezwoli ci na start.
Ten wredny...
jacom
Posty: 66
Rejestracja: niedziela 27 gru 2015, 10:56

Re: DJI Mavic Air

Post autor: jacom »

A ja nadal z dylematem:) Wiem że niektórzy powiedzą że przesadzam:P ale nie liczę na przepowiednie, tylko porady starych wyjadaczy:)
Z kupnem Air mialem poczekać do Pro2, liczyłem na obniżki starszych modeli, ale ta promocja mnie zbiła z tropu....
Czy ktoś był na etapie kupna, lub obserwował ceny jak pojawił się Air? Albo jak pojawił sie pro?
Jak ceny Sparka reagowały? Jak obtaniał Pro przy wyjściu Air? Ktoś coś wie?:)
Albo jakie jest zdanie tych co po prostu kilka lat już obserwują rynek...??
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: DJI Mavic Air

Post autor: Adrián »

% to chyba spark najbardziej zleciał w tym samym czasie.
Po pół roku, model bez combo, kosztował 50% ceny wyjściowej.

Ale moim zdaniem, miało to przełożenie w jego błędach, nie w pojawieniu się air.
Często spadały, na początku z winy softu, pomimo, że bateria nie była rozładowana, to odcinalo zasilanie w locie, nawet gdy bateria miała jeszcze połowę pojemności.

Dji wreszcie zareagowało i trzeba było zrobić aktualizację, obowiązkową, bo inaczej nie można było latać. Bodajże we wrześniu. Zapewne wtedy, wyeliminowali ten problem, bo już nie powrócił.
Później problem ze źle włożonymi bateriami, lub za krótkimi zatrzaskami, w 2018 baterie zostały poprawione.

Latam z blokadą, więc mam 100%pewność, że z tego powodu nie spadnie.

Z innymi trwało to znacznie dłużej i ceny spadały bardzo wolno.

Podsumowując, jakbym teraz potrzebował, to bym nie czekał. Zaraz przyjdzie jesień, zima, będziesz mniej latał.
To już lepiej kupić na wiosnę przyszłego roku. Tylko im dłużej będziesz czekał, tym będzie coraz to nowsze i zapewne lepsze.
Swoim sparkiem się jeszcze pobawię i na wiosnę zmiana. Akurat ceny powinny spaść na tyle, że już szybko nie będzie większych promocji. Chyba, że wyjdzie faktycznie mavic air 2
Ale na to się nie zanosi.
lesz
Posty: 473
Rejestracja: wtorek 03 lut 2015, 20:29
Lokalizacja: wlkp

Re: DJI Mavic Air

Post autor: lesz »

Verid pisze:Nie o locie mówię ale o starcie. Mój MA strasznie pyskuje jak nie odejdę na 2m od auta przed startem stąd mam pewne obawy czy w statkowym środowisku zezwoli ci na start.
nie tylko Twoj ma humorki :) akurat z autem obok nie mam problemow, ale np. zelbetowe molo mojemu bardzo nie pasowalo :P
czesto pomaga wystartowanie go z uniesionej lapki, nalezy pamietac tylko, ze jak sie przemiescisz z 30-50km od ostatniego miejsca lotu to paskudka moze zawolac o kalibracje kompasu i tutaj jest naprawde upierdliwy... ta akurat warto by zrobic nim wsiadziesz na statek :)

@V na ktorym sofcie air latasz? .400?
#czasami bez ogonkow
flota 75mm-250mm +Mini2 +XK X380 +dji fpv (ex: air1; air2)
RX:QX7, X-Lite, TX16S, T-lite +frsky +eleres +multi +expresslrs
Gogle:DJI FPV, Skyzone 04X
4x4:A979, reely core, remo, feiuye, abs ab1, trx merv, trx pede, tmaxx elekt.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: DJI Mavic Air

Post autor: Verid »

Tja, na tym ostatnim, ponoć felernym.

Edit - u mnie patent z uniesioną ręką nie zadziała bo jak skubaniec zwęszy auto to wrzeszczy o kalibrację i nie daje się uspokoić dopóki jej nie dostanie. Po prostu muszę zrobić te dwa kroki, odtańczyć Naza Dance i dopiero lecieć.
Ten wredny...
jacom
Posty: 66
Rejestracja: niedziela 27 gru 2015, 10:56

Re: DJI Mavic Air

Post autor: jacom »

no to jednak skuszę się na ta promke w media, w koncu 400zł zwrotu nie nie mało:)
Ale jak to, jak samochód jest niedaleko to Air może nie chcieć wystartować?:D
Powiem szczerze, że dla laika który nie ma zielonego pojęcia o skrótach, rejonach itp, to te mapki co wstawiacie, żeby zobaczyć czy można latać to kosmos... Ale Air to chyba wszędzie można z uwzględnieniem logicznego podejścia?:D np lotniska, czy miedzy ludźmi to wiadomo... u mnie jeszcze Orlen ma czerwoną plamkę:) na mapie.
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9750
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: DJI Mavic Air

Post autor: pawelsky »

jacom pisze:Ale Air to chyba wszędzie można
Zdecydowanie nie.
jacom pisze:z uwzględnieniem logicznego podejścia?
Uwzgledniac to przede wszystkim musisz przepisy
photolucas84
Posty: 395
Rejestracja: niedziela 20 wrz 2015, 19:08

Re: DJI Mavic Air

Post autor: photolucas84 »

przepisy i reguły - zalecam zapoznanie się z przepisami PRZED KUPNEM a PO KUPNIE od razu obowiązkowo z instrukcją - powiesz (ta jak przy telewizorze...) a właśnie że nie.
W instrukcji masz jasno i wyraźnie z napisane, podzielone co i jak. Najprostszy przykład - na co reagują czujniki (powiesz na przeszkody itd) - ale nie dokładnie o to chodzi. Chodzi właśnie o wpływ przedmiotów, rzeczy na drona (tutaj akurat rozmawiamy o kompasie i gps-ie). Dron to zabawka pełna technologii... którą można bardzo łatwo PRZEZ PRZYPADEK ogłupić i wtedy na forum pojawia się temat "rozwaliłem drona, albo jak to naprawić.
Jeżeli jesteś "laikiem" a takim się określiłeś to zalecam oglądanie dziesiątków poradników o dronach na youtube, przeczytaniu dokładnym instrukcji a dopiero później za branie się za latanie - zaufaj mi - szkoda Twojego sprzętu i czyjegoś zdrowia bądź życia by to olać...
Mavic Pro Platinum Combo
jacom
Posty: 66
Rejestracja: niedziela 27 gru 2015, 10:56

Re: DJI Mavic Air

Post autor: jacom »

Przepisy staram się ogarnąć od dawna... ale te skróty, nazewnictwa itp itd są dosyć oporne:D
Co do instrukcji to dobrze wiem, że Air to nie Syma x5 którą mam:D Ma sporo dodatków, możliwości itp itd, a przede wszystkim jest dużo bardziej niebezpieczna, widziałem już kilkanaście filmików, tak więc instrukcja na pewno będzie przeczytana:)
Co do prawa... hmm, od razu przyznam się że z przestrzeganiem tego będzie trudno, bo nawet przelatując po sąsiedzku do braciaka przez drogę, muszę lecieć nad drutami... a to jest zakazane... No ewentualnie pod drutami, bo to można zrobić? hehe
ODPOWIEDZ