Chiński crashtest P4 kontra kokpit

Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9754
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Chiński crashtest P4 kontra kokpit

Post autor: pawelsky »

Brak konkretnych informacji wiec ciezko wyciagnac jakiekolwiek sensowne wnioski, ale w ramach ciekawostki:
https://news.aviation-safety.net/2017/1 ... collision/

Obrazek

Zdaje sie jednak potwierdzac wyniki symulacji przeprowadzonych wczesniej przez ASSURE, wskazujace ze taka kolizja nie bedzie krytyczna dla samolotu (brak penetracji).
Jagoda
Posty: 1346
Rejestracja: poniedziałek 20 lip 2015, 16:02

Re: Chiński crashtest P4 kontra kokpit

Post autor: Jagoda »

pawelsky pisze:
Zdaje sie jednak potwierdzac wyniki symulacji przeprowadzonych wczesniej przez ASSURE, wskazujace ze taka kolizja nie bedzie krytyczna dla samolotu (brak penetracji).
Bardzo proszę jeszcze o symulację gdzie kąt uderzenia latadła jest pod kątem prostym do szyby.
Edit: no i prędkości podejścia lub startu (samolotu)

W zasadzie dla mnie to ....... - moje starty i tak zawsze więcej niż 30 km od CTR

Ps.
Dawno,dawno temu szybownik zginął po uderzeniu łabędzia w szybę kokpitu.
Właśnie wtedy moja luba rzekła: wóz albo przewóz.
Dodatkowo z mojego doświadczenia:
raz trafił gawron w szybę mojego auta - niemal zero śladów na szybie- trochę farby.
a raz jaskółka rozpirzyła ją w kaszkę wbijając się w nią - 1 i 2 przypadek ok. 120km/h
Pozdrawiam. :), :)
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9754
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Chiński crashtest P4 kontra kokpit

Post autor: pawelsky »

I cos z naszej strony globu
https://www.theregister.co.uk/2018/01/0 ... r_windows/

Tu rowniez brak penetracji, a przy okazji wyszlo ze oficjalny raport z lipca zeszlego roku byl mocno naciagany...
Jagoda
Posty: 1346
Rejestracja: poniedziałek 20 lip 2015, 16:02

Re: Chiński crashtest P4 kontra kokpit

Post autor: Jagoda »

No dopiero dzisiaj ja poczytał "artykuł" z linka.
I teraz czy można
pawelsky pisze: wyciagnac jakiekolwiek sensowne wnioski,
:?: :?: :roll:

Hm...
penetracja....skojarzeń trochę za dużo :mrgreen:
Czy uderzenie i pęknięcie szyby kokpitu w trakcie podejścia/lądowania, rozbiegu/startu to pikuś dla pilota?
Nie rozumiem Twojego celu/intencji w podawaniu w/w przykładów. :roll:

IMHO całkowity zakaz lotów czymkolwiek (BSP, UAV) w CTR - tam najbardziej możliwe podane "kolizje" . Za złamanie zakazu dożywotni łagr na Syberii.
I to niezależnie od tego co wykażą testy - np. NCAP :lol:Może jestem odosobniony w tym przypadku ale zdania nie zmienię.
Pozdrawiam. :), :)
Awatar użytkownika
pawelsky
Posty: 9754
Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Chiński crashtest P4 kontra kokpit

Post autor: pawelsky »

Jagoda pisze:Czy uderzenie i pęknięcie szyby kokpitu w trakcie podejścia/lądowania, rozbiegu/startu to pikuś dla pilota?
Taki sam pikus jak w przypadku zderzenia z ptakiem. Dotychczasowe przypadki pokazuja ze skutki sa podobne.
Jagoda pisze:Nie rozumiem Twojego celu/intencji w podawaniu w/w przykładów. :roll:
Intencja jest prosta - przedstawienie rzeczywistych (a nie medialnie-katastroficznych) skutkow kolizji drona z innym statkiem powietrznym.
ODPOWIEDZ