Phantom - usterka nie do wykrycia
Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy
Phantom - usterka nie do wykrycia
W jaki sposób dojść do tego co jest wadliwe? Wszystkie silniki chodzą, diody prawidłowo się świecą, jednak dron nie chce wzbić się w powietrze, a gdy już to się uda obraca się w bok i opada.
Re: Phantom - usterka nie do wykrycia
Sprawdź czy masz śmigła dobrze założone... w instrukcji jest schemat.
p.s. nie zakładaj pierdyliona wątków, każdy na jeden problem
p.s. nie zakładaj pierdyliona wątków, każdy na jeden problem
pozdrawiam, Jacek
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
Re: Phantom - usterka nie do wykrycia
Zapobiegawczo sprawdziłem, ale są ok. Nie wiem może któreś jest nieznacznie odgięte. Sprawa jest o tyle dziwna, że za pewną próbą na dolnym prawym trybie dron wzbił się sam w powietrze i latał. Skalibrowałem wszystko w programie, teoretycznie gra...
Ostatnio zmieniony wtorek 08 sie 2017, 20:50 przez tentys, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Phantom - usterka nie do wykrycia
Nie chodzi o ich stan. Chodzi o zgodność kierunek obrotu - lewe/prawe
pozdrawiam, Jacek
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
Re: Phantom - usterka nie do wykrycia
To jest zgodnie z instrukcją (czarne do czarnych kropek). Samych śmigieł raczej nie da się odwrotnie wkręcić?jacekV pisze:Nie chodzi o ich stan. Chodzi o zgodność kierunek obrotu - lewe/prawe
Kupowałem używanego, nie wiem co poprzednik przy nim grzebał. Pierwszy lot był udany, a za drugim w locie pojawiła się usterka, dron bez powodu jak dla mnie dostał zwiechę i obróćił się na prawy bok, spadł z ok 7 m na ziemię. Potem za 3x chwilę latał normalnie i sytuacja analogicznie się powtórzyła. Teraz ma problemy by wgl. wzbić się w powietrze. Może da się w prosty sposób zmierzyć czy silniki działają w 100% prawidłowo? Bo już nie mam pojęcia co sprawdzać.
Re: Phantom - usterka nie do wykrycia
Podłączenie do kompa nic nie pokazuje ?
Phantom 1 x2
JJRC H31
JJRC H36
Visuo XS809
Lama V3
JJRC H31
JJRC H36
Visuo XS809
Lama V3
Re: Phantom - usterka nie do wykrycia
Niestety nie. Poniżej dodaję wideo, może bardziej zobrazuje problem. Zamiast wystartować przechyla się w bok. Oczywiście na pilocie lewy drążek w górę.
-
- Posty: 244
- Rejestracja: niedziela 19 cze 2016, 17:55
- Lokalizacja: Pomorskie/Zachodniopom.
Re: Phantom - usterka nie do wykrycia
Łopatologicznie działanie drona to: czytamy czujniki (IMU), liczymy jak wypozycjonować drona (FC), sterujemy silniki (ESC).
Przy diagnozie należało by sprawdzić gdzie jest probmem - IMU, FC czy ESC + silniki.
Weź go w ręce i przechylaj na wszystkie strony, sprawdź czy przyspiesza odpowiednimi silnikami by zniwelować przechył.
(możesz to zrobić bez śmigieł żeby było bezpieczniej)
Podłącz do kompa i sprawdź czy żyroskop i akcelerometr reagują prawidłowo na leciutki przechył.
Jeśli po powyższych testach okaże się że IMU reaguje prawidłowo i silniki odpowiadają na przechył, to świadczy o problemie z napędem a nie czujnikami.
Może któryś ESC ma przypieczony tranzystor?
Obejrzyj ESC'e czy nie widać gołym okiem czipka co jest "inny".
Przy diagnozie należało by sprawdzić gdzie jest probmem - IMU, FC czy ESC + silniki.
Weź go w ręce i przechylaj na wszystkie strony, sprawdź czy przyspiesza odpowiednimi silnikami by zniwelować przechył.
(możesz to zrobić bez śmigieł żeby było bezpieczniej)
Podłącz do kompa i sprawdź czy żyroskop i akcelerometr reagują prawidłowo na leciutki przechył.
Jeśli po powyższych testach okaże się że IMU reaguje prawidłowo i silniki odpowiadają na przechył, to świadczy o problemie z napędem a nie czujnikami.
Może któryś ESC ma przypieczony tranzystor?
Obejrzyj ESC'e czy nie widać gołym okiem czipka co jest "inny".
Re: Phantom - usterka nie do wykrycia
Ciekawe co zrobi jak prawy drążek dasz w prawo? Może coś w sterowaniu poprzestawiane?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Phantom - usterka nie do wykrycia
Dokładnie... może właśnie na początek sprawdź w jakim trybie masz radio (mode 2 - lewy gaz ?? ).
Z opisu i filmu wygląda jakbyś był w MODE 1...
Z opisu i filmu wygląda jakbyś był w MODE 1...
Pozdrawiam
Sławek
Sławek