Witam.
Ostatnim razem zauważyłem że zmienia się wartość wysokości podczas lotu dronem:
-startuję z miejsca (wartość 0 metrów) - latam chwilę - wracam na miejsce startu i mam podaną wartość nawet (minus) -3 metry. Stało mi się tak podczas 2 lotów w 2 całkiem różnych miejscach oddalonych od siebie o 30 kilometrów. Raz miałem wartośc (minus) 1,5 metra a raz (minus) -3 metry - mimo że podczas startu miałem podane 0 metrów.
Kalibracja przed lotem zrobiona...
Czemu tak się dzieje ? (martwie się o np return to home gdybym potrzebował bo wysokość się zmienia)
Phantom 3 Pro - Wysokościomierz - zmiany wartości w locie
Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 395
- Rejestracja: niedziela 20 wrz 2015, 19:08
Phantom 3 Pro - Wysokościomierz - zmiany wartości w locie
Mavic Pro Platinum Combo
Re: Phantom 3 Pro - Wysokościomierz - zmiany wartości w loci
Cześć,
wysokość w tym modelu określana jest za pomocą barometru cyfrowego, który na podstawie różnic ciśnienia atmosferycznego z miejsca startu oraz miejsca aktualnego przebywania drona oblicza z pewnym przybliżeniem odległość od ziemi. Znając gęstość powietrza uśrednianą w przeciętnych warunkach na 1,2kg/m3 łatwo obliczyć można że minimalna zmiana ciśnienia atmosferycznego w miejscu wykonywania lotu spowodowana choćby wiatrem powoduje "rozjechanie" się pomiaru. Dokładnie wzrost ciśnienia o 0,12 hPa zaowocuje błędem w postaci obniżenia wysokości podawanej w stosunku do rzeczywistej o 1m. Dodatkowo negatywny wpływ na dokładność omawianej wartości ma niepewność pomiaru czyli mówiąc kolokwialnie niedokładność cyfrowego barometru zaimplementowanego na pokładzie dronów DJI.
Krótko podsumowując: błąd o którym piszesz jest sprawą normalną i przy rozsądnym ustawieniu RTH właściwie nie ma wpływu na bezpieczeństwo lotu.
wysokość w tym modelu określana jest za pomocą barometru cyfrowego, który na podstawie różnic ciśnienia atmosferycznego z miejsca startu oraz miejsca aktualnego przebywania drona oblicza z pewnym przybliżeniem odległość od ziemi. Znając gęstość powietrza uśrednianą w przeciętnych warunkach na 1,2kg/m3 łatwo obliczyć można że minimalna zmiana ciśnienia atmosferycznego w miejscu wykonywania lotu spowodowana choćby wiatrem powoduje "rozjechanie" się pomiaru. Dokładnie wzrost ciśnienia o 0,12 hPa zaowocuje błędem w postaci obniżenia wysokości podawanej w stosunku do rzeczywistej o 1m. Dodatkowo negatywny wpływ na dokładność omawianej wartości ma niepewność pomiaru czyli mówiąc kolokwialnie niedokładność cyfrowego barometru zaimplementowanego na pokładzie dronów DJI.
Krótko podsumowując: błąd o którym piszesz jest sprawą normalną i przy rozsądnym ustawieniu RTH właściwie nie ma wpływu na bezpieczeństwo lotu.