Silniki PH4 w PH1 i zasilanie z 4S

Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4541
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Silniki PH4 w PH1 i zasilanie z 4S

Post autor: Kowal »

"Kończą" mi się silniki w PH1 i będę je wymieniał. Myślę o zakupie i montażu silników od PH4.... czy to dobry pomysł :roll:
Ostatnio zmieniony środa 07 cze 2017, 13:31 przez Kowal, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
tombstone
Posty: 750
Rejestracja: środa 17 lut 2016, 11:04

Re: Silniki PH4 w PH1

Post autor: tombstone »

a czym to się objawia ? że się kończą
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4541
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Re: Silniki PH4 w PH1

Post autor: Kowal »

"Rozkalibrowane" gniazda łożysk. Zaniedbałem wymianę w odpowiednim czasie, i mam "za swoje" :-x
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Flexx600
Posty: 26
Rejestracja: środa 01 mar 2017, 19:34
Lokalizacja: Eschwege,Niemcy

Re: Silniki PH4 w PH1

Post autor: Flexx600 »

co ile sie wymienia takie gniazda lozysk ?
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4541
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Re: Silniki PH4 w PH1

Post autor: Kowal »

Gniazda są integralną częścią silnika. Ja "przegapiłem" wymianę rozsypujących się łożysk :-/
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
gorszysort
Posty: 244
Rejestracja: niedziela 19 cze 2016, 17:55
Lokalizacja: Pomorskie/Zachodniopom.

Re: Silniki PH4 w PH1

Post autor: gorszysort »

Nie słyszałem aby ktoś robił tak daleką zmianę - Ph4 do Ph1...

Czytałem gdzieś że ktoś użył silniki Ph3 do Ph2 - twierdził że lata dobrze, ale dostał krótszy czas lotu na baterii.
Nie wiem czy w to wierzyć, brzmi trochę podejrzanie. Ale z drugiej strony jak Dji wprowadziło nowe silniki w Ph3 to wprowadziło też nową płytę z ESC'ami, i podobno stare silniki nie będą działać z nową płytą.

Jakiś czas temu szukałem informacji, czy śmigła do Ph2 można użyć w Ph3. Znalazłem wiele postów, gdzie różni ludzie pisali poważnym tonem że takie śmigła mogą pęc w trakcie lotu, że absolutnie nie można, że inny plastik, że to nie jest sytuacja w której można zignorować ostrzeżenia Dji. Jak sam zacząłem robić testy na moim sprzęcie i się przyglądać, okazało się że jedyna różnica pomiędzy tymi śmigłami to metalowy gwint w Ph2 vs plastikowy w Ph3. Plastikowy gwint daje nieco większy opór i jest mniej podatny na obluzowanie przez wibracje - co w Ph3 ma jakieś znaczenie gdyż dron aktywnie hamuje. Jeśli jednak będziemy pamiętać aby śmigła z Ph2 odpowiednio mocno zacisnąć, nadają się one również do Ph3.

Morał z tej historii jest taki, że pojedyncze opinie w necie mogą okazać się wywodami fanboy'ów Dji, którzy wierzą w świętość słów firmy. Z tymi silnikami - będziesz musiał po prostu zrobić eksperyment.
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Silniki PH4 w PH1

Post autor: Verid »

Kontynuując OT odnośnie śmigieł - jako że dostać śmigła do Ph2 coraz ciężej (mówię o oryginałach) więc założyłem te podpisane "Phantom 3". Bez zastrzeżeń.
Co do pytania Artu - Ph3 i Ph4 chodzą na 4S a zmiany w wielkości śmigła nie zauważyłem co prawdopodobnie oznacza że zmienili KV silnika na niższe. Jak chcesz robić podmiankę to sugerowałbym silniki od lub dedykowane dla Phantoma 2 bo i w jedynce i w dwójce zasilanie było 3S.
Ten wredny...
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4541
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Re: Silniki PH4 w PH1

Post autor: Kowal »

Temat nie aktualny, bo właśnie kupiłem okazyjnie PH3 Advanced V2 :mrgreen:
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: Silniki PH4 w PH1

Post autor: Verid »

Szkoda - mogłaby być ciekawostka...
Ten wredny...
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4541
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Re: Silniki PH4 w PH1

Post autor: Kowal »

Co prawda PH1 na razie pozostaje "w rodzinie", wiec kto wie.... :mrgreen: Tym bardziej, że mam "pustą ramę" PH2 :-P
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4541
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Re: Silniki PH4 w PH1 i zasilanie z 4S

Post autor: Kowal »

Aby nie tworzyć nowego tematu...
W związku z "posiadaniem" 4szt pakietów od PH3 nurtuje mnie pytanie: Czy można zasilić "elektronikę" i regulatory PH1 z 4S :roll:
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4541
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Re: Silniki PH4 w PH1 i zasilanie z 4S

Post autor: Kowal »

Może inaczej... czy jednym "ograniczeniem" zastosowania pakietów 4S są regulatory silników :roll:
Bo Nazę V1 można zasilać nawet 6S z tego co czytam... :-P
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
ODPOWIEDZ