DJI Spark

Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
123swistak
Posty: 30
Rejestracja: czwartek 17 sie 2017, 06:05
Lokalizacja: N50°00’00.00’’ E20°00’00.00’’

Re: DJI Spark

Post autor: 123swistak »

Robiłem testy ze swoimi 3 bateriami do Sparka.
Warunki: bezwietrzny pokój, kabel OTG, pułap = 1,6 m.
Stan baterii przed testem: 4 - 5 godzin po naładowaniu.
Obniżenie pułapu do 0,3 m i następnie wylądowanie Sparka nastąpiło po:
aku1: 13'05'' / 14'22''
aku2: 13'10'' / 14'22''
aku3: 13'07'' / 14'12''

Później, po wgraniu wówczas nowego softu do AC v.600 i do RC v.400, czasy te odpowiednio wyniosły:
aku1: 12'09'' / 14'03''
aku2: 12'37'' / 14'28''
aku3: 12'57'' / 14'48''
W tym sofcie jak i w poprzednich do AC była optymalizacja pracy baterii.
* DJI Spark * CX-10 * Kyanite * miniX * V3Lama *
Awatar użytkownika
pioterek
Posty: 91
Rejestracja: sobota 06 cze 2015, 20:27
Lokalizacja: Lublin

Re: DJI Spark

Post autor: pioterek »

"Możesz napisać gdzie to wyczytałeś ? - bo to (bez urazy) jakieś bzdury...
LiPo próg bezpiecznego rozładowania ma 3,3 v na celę.
Uszkodzić się może po rozładowaniu poniżej 3v na celę i wątpię aby inteligentna bateria od DJI w ogóle zbliżała się do tej wartości.
Idąc Twoim tokiem rozumowania rozładowując do 50% posłuży jeszcze dłużej.
Ludzie gotowi wziąć sobie to co piszesz do serca i latać po 9 min co jest bezsensem.

Jutro zmierzę do jakiego napięcia jest rozładowana bateria Sparka w momencie sygnalizacji stanu krytycznego."

Latanie tanie do stanu krytycznego - ten stan pojawia się nagle i model nie pyta o zdanie tylko ląduje, więc raczej powinien być blisko i wcześniej ściągnięty czyli przygotowany do lądowania. W tym stanie nie ma marginesu na pomyłkę.

Wiesz ja latam głównie na samolotach elektrykach tak ze 2 m/5-7,5Kg od 6 lat. Niektóre moje pakiety mają 3-4 lata i są jeszcze sprawne choć nie w 100% oczywiście.
Koptery to tak przy okazji i pewnie nie mam doświadczenia :-).
Ale podtrzymuję swoje zdanie.

Minimalne napięcie na celę określają z reguły producenci pakietów. Przyjęło się 3,0 V ale na przykład w pakietach Gens Ace (wg. mnie jedne z lepszych bo co na etykiecie to oddaje w rzeczywistości) - producent zaleca nie schodzić poniżej 3,3V.
3,5V przyjmuje się jako koniec latania i lądujemy, bo od tego miejsca zaczyna szybko spadać napięcie.
Edit:
film o pakietach Sparka. W 38 min. jest mowa o ustawianiu alarmu napięcia:
https://www.youtube.com/watch?v=EwkX1MnW-Bk&t=2308s
Klatka z filmu na zdjęciu. Ciekawe jest że pojemność fabryczna ma wynosić 1480 mAh, max. pojemność pakietu na filmie wynosi 1389mAh, pojemność dostępna do lotu już tylko 1248mAh pakiet wydaje się naładowany - może przeleżał dzień i jest tylko po 2 cyklach. Ma tylko 84% pojemności deklarowanej przez producenta.
Załączniki
poziom napięcia.jpg
poziom napięcia.jpg (74.16 KiB) Przejrzano 3332 razy
Ostatnio zmieniony wtorek 26 wrz 2017, 09:33 przez pioterek, łącznie zmieniany 6 razy.
DJI F450 FPV, Phantom 3A, DJI Spark Combo, RangerEX, Pitlab&Zbig, Futaba 14SG
opis budowy modeli FPV: https://goo.gl/FuZ5ai https://goo.gl/PBXgq7
inne moje modele: https://goo.gl/n4SZnK
Awatar użytkownika
Verid
Posty: 13004
Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Lokalizacja: Mikoszewo

Re: DJI Spark

Post autor: Verid »

Panowie - gorąca prośba o trzymanie się tematu jakim jest Spark a nie kto ma jakie szajby odnośnie baterii. Ten temat (w sensie traktowania pakietów LiPo) był już wałkowany wielokrotnie i jeżeli ktoś ma ciśnienie by mimo wszystko dalej polemizować co do napięć bezpiecznych i minimalnych to proszę odszukać stosowne wątki i tam się licytować kto ile przelatał, na jakim pakiecie i jak bardzo z tego powodu spuchł (pakiet, nie pilot).
Ten wredny...
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Re: DJI Spark

Post autor: Adrián »

Tomanek pisze:Nie wiem o co Ci chodzi i gdzie tu moje fantazjowanie ?
Napisałem dokładnie to samo co Ty , że bezpiecznie rozładować można do 3,3 v na celę...
Pisałem odnośnie rozładowania poniżej 3v na cele, nie uszkadza to ogniwa. Chyba, że poniżej progu jaki podałem.
ts3362
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 21 wrz 2017, 17:21
Lokalizacja: Stare Babice

Re: DJI Spark

Post autor: ts3362 »

Verid pisze:Panowie - gorąca prośba o trzymanie się tematu jakim jest Spark...
No więc w temacie Spark 2 pytania:

1. Czy ktoś wie jak latając na zewnątrz można wyłączyć w Sparku wszelkie automaty pozycjonowania (GPS i pozycjonowanie wizyjne) i latać wyłącznie z barometrycznym czujnikiem wysokości? Chciałbym sobie polatać tak, jak to robią zdaje się m.in. na egzaminie - bez wspomagania pozycjonowaniem.

2. Czy ktoś testował działanie procedury RTH w różnych wariantach? Tu poprawiłem dalszy komentarz, bo sprawdziłem w instrukcji i wygląda na to, że jak dron jest w zakresie odległości 3-20m od punktu H, to jego zachowanie zależy od tego, czy ma się RTH at Current Altitude wyłączone (wtedy ląduje tam, gdzie aktualnie jest), czy ma się to włączone (wtedy dolatuje do punktu H na wysokości 2,5m). Sprawdzę, czy tak to działa, ale wg mnie taka korelacja zachowania vs ustawienia jest trochę bezsensowna. Muszę włączyć RTH at Current Altitude (bo z definicji chyba 99% użytkowników ma to wyłączone), żeby dron na wysokości choćby te 2,5m do mnie przyleciał. Jak nie, to wyląduje "w malinach".

PS: Z ostatniej chwili - jak wylatam Sparka do poziomu krytycznego, co to już sam Spark właściwie chce wyłącznie lądować, to napięcia w ogniwach są na poziomie 3,59-3,60V a procentowo pokazuje 8% energii baterii do końca. W kontekście tego, co już napisano o ogniwach LiPo, nie widzę sensu samemu się bawić w indywidualne poziomy ostrzeżeń. Po prostu latać "ile fabryka dała", a lądować można nawet na poziomie krytycznym bez obawy, że "wysuszamy" baterię ponad miarę. Chyba sama elektronika baterii Sparka "pilnuje napięć" tych co trzeba. I tyle wydaje się w temacie baterii.
Awatar użytkownika
Kyokushin
Posty: 464
Rejestracja: czwartek 04 cze 2015, 01:08
Kontakt:

Re: DJI Spark

Post autor: Kyokushin »

1. da się przeprogramować działanie guzika sport, tak by zamiast sport mieć atti.
robi się to w ustawieniach flight controllera w przełączonej do trybu debug aplikcji assistant.
ts3362
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 21 wrz 2017, 17:21
Lokalizacja: Stare Babice

Re: DJI Spark

Post autor: ts3362 »

Kyokushin pisze:...robi się to w ustawieniach flight controllera w przełączonej do trybu debug aplikcji assistant.
Możesz mi trochę rozjaśnić? Chodzi o aplikację Assistant 2, czy coś innego? Jest gdzieś formalny opis tego ustawienia?
Awatar użytkownika
123swistak
Posty: 30
Rejestracja: czwartek 17 sie 2017, 06:05
Lokalizacja: N50°00’00.00’’ E20°00’00.00’’

Re: DJI Spark

Post autor: 123swistak »

Wczoraj po raz 1-szy zrobiłem testy zasięgu swoim Sparkiem.
Teren - nieczynne lotnisko, wokół zabudowania.
Kabel OTG, pułap 60 m.
Częstotliwość 5.8 GHz - odległość 275 m.
Częstotliwość 2.4 GHz - odległość 500 m.
Zauważyłem, że przy bliższych odległościach (do 100 m) dron lepiej "słucha" na 5.8 GHz, a na dalszych na 2.4 GHz.
Zatem wydaje mi się, że latając w odległościach bliższych niż zasięg kontaktu wzrokowego ze Sparkiem, lepiej nic nie przestawiać i latać na 5.8 GHz.
* DJI Spark * CX-10 * Kyanite * miniX * V3Lama *
Awatar użytkownika
pioterek
Posty: 91
Rejestracja: sobota 06 cze 2015, 20:27
Lokalizacja: Lublin

Re: DJI Spark

Post autor: pioterek »

123swistak pisze:Wczoraj po raz 1-szy zrobiłem testy zasięgu swoim Sparkiem.
Teren - nieczynne lotnisko, wokół zabudowania.
Kabel OTG, pułap 60 m.
Częstotliwość 5.8 GHz - odległość 275 m.
Częstotliwość 2.4 GHz - odległość 500 m.
Zauważyłem, że przy bliższych odległościach (do 100 m) dron lepiej "słucha" na 5.8 GHz, a na dalszych na 2.4 GHz.
Zatem wydaje mi się, że latając w odległościach bliższych niż zasięg kontaktu wzrokowego ze Sparkiem, lepiej nic nie przestawiać i latać na 5.8 GHz.
Zakres 2,4/5,8 GHz wybierałeś manualnie czy przełączał się automatycznie ?
DJI F450 FPV, Phantom 3A, DJI Spark Combo, RangerEX, Pitlab&Zbig, Futaba 14SG
opis budowy modeli FPV: https://goo.gl/FuZ5ai https://goo.gl/PBXgq7
inne moje modele: https://goo.gl/n4SZnK
Awatar użytkownika
123swistak
Posty: 30
Rejestracja: czwartek 17 sie 2017, 06:05
Lokalizacja: N50°00’00.00’’ E20°00’00.00’’

Re: DJI Spark

Post autor: 123swistak »

Zakres 2,4/5,8 GHz wybierałeś manualnie czy przełączał się automatycznie ?
Możliwość skutecznego wybrania częstotliwości 2.4 GHz mam TYLKO taką, jak opisałem to na str. 16.

Mam pytanie.
Jak myślicie - po co w nowym sofcie DJI GO 4 v.4.1.10 (na IOS) jest możliwość wybrania dynamicznego RTH?
Czyżby wcześniej nie było takiej możliwości, tak jak na Androidzie?
Odkąd pamiętam (a będzie już ze 2 m-ce ;)) zawsze w aplikacji na Androida była możliwość wyboru RTH albo do miejsca, w którym w danym momencie jest Spark (domyślnie jest to włączenie silników i start Sparka), albo dynamicznie do miejsca, w którym jest nadajnik RC wraz z telefonem i włączoną lokalizacją GPS w telefonie.
Sprawdziłem to.
W tym drugim przypadku - po wybraniu RTH dynamicznego i zmianie miejsca przez operatora - Spark ląduje prawie "przy nodze".
* DJI Spark * CX-10 * Kyanite * miniX * V3Lama *
Awatar użytkownika
Henryk_s
Posty: 561
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 10:57
Lokalizacja: Świętochlowice

Re: DJI Spark

Post autor: Henryk_s »

123swistak pisze: Ja to robię tak (potrzebny jest kabel OTG):

1) łączę smartfon z nadajnikiem RC przez WiFi (domyślna łączność na 5.8 GHz)
2) w aplikacji "DJI GO 4" wybieram 2.4 GHz i odpowiedni (niezakłócany) kanał
3) po kliknięciu OK wyłączam WiFi w smartfonie
4) łączę smartfon z nadajnikiem RC przez kabel OTG
5) mam połączenie na 2.4 GHz

Może to głupia metoda, ale u mnie działa ;-)
Tak napisałeś na stronie 16.

Moje pytanie: Skąd wiesz, że masz połączenie na 2.4 GHz ? Pytam, bo w moim przypadku i paru innych znanych mi, po wyłączeniu WiFi w smartfonie, w aplikacji DJI Go, ikona połączenia WiFi staje się szara, a częstotliwość znika zupełnie.
Awatar użytkownika
123swistak
Posty: 30
Rejestracja: czwartek 17 sie 2017, 06:05
Lokalizacja: N50°00’00.00’’ E20°00’00.00’’

Re: DJI Spark

Post autor: 123swistak »

To, że przypuszczam, iż jestem na 2.4 wynika z obserwacji ekranu aplikacji.
Nie mogę zrozumieć, dlaczego Ty tego nie widzisz.
Może to zależy od modelu telefonu?
Poniżej zdjęcie mojego ekranu po przełączeniu na 2.4 GHz.
2.jpg
2.jpg (58.76 KiB) Przejrzano 3162 razy
EDIT - scalenie
Mam pytanie.
Jak myślicie - po co w nowym sofcie DJI GO 4 v.4.1.10 (na IOS) jest możliwość wybrania dynamicznego RTH?
Czyżby wcześniej nie było takiej możliwości, tak jak na Androidzie?
Odkąd pamiętam (a będzie już ze 2 m-ce ;)) zawsze w aplikacji na Androida była możliwość wyboru RTH albo do miejsca, w którym w danym momencie jest Spark (domyślnie jest to włączenie silników i start Sparka), albo dynamicznie do miejsca, w którym jest nadajnik RC wraz z telefonem i włączoną lokalizacją GPS w telefonie.
Sprawdziłem to.
W tym drugim przypadku - po wybraniu RTH dynamicznego i zmianie miejsca przez operatora - Spark ląduje prawie "przy nodze".
Dzięki - ale już powziąłem wiadomość odnośnie powyższych pytań.
Pozwolicie, że sam sobie na nie odpowiem.
Może dla kogoś ta informacja będzie pomocna.
Szukając na YT dowiedziałem się, że Dynamic Home Point jest korzystny wówczas, gdy robimy Active Track (rower, bieg, itd.) bez nadajnika RC i telefonu, które - aby nam nie przeszkadzały - zostawiliśmy np. w samochodzie. Jak wiadomo, f-cję Active Track możemy też wywołać w trybie gestów (Gesture Control). Wówczas w ogóle ani nadajnik RC, ani telefon nie są nam potrzebne.
Wtedy korzystne jest, aby co np. 15 m Spark dynamicznie zapisywał swój nowy Home Point.
Chociaż z drugiej strony patrząc - ludzi, którzy latają Sparkiem bez aparatury blisko siebie - uważam za bardzo bogatych i/lub bardzo odważnych.
Po mojej "przygodzie", którą opisywałem kiedyś tam wcześniej, ja nigdy na to bym się nie odważył.
Zatem funkcja Dynamic Home Point (gdy pojawi się na Androidzie) nie będzie przeze mnie na pewno wykorzystywana.
[..ale funkcja edycji postów powinna. MOD]
* DJI Spark * CX-10 * Kyanite * miniX * V3Lama *
Awatar użytkownika
Henryk_s
Posty: 561
Rejestracja: środa 03 lut 2010, 10:57
Lokalizacja: Świętochlowice

Re: DJI Spark

Post autor: Henryk_s »

Tylko się upewniam...
Zdjęcie Twojego ekranu jest zrobione po wyłączeniu WiFi tak ?
Awatar użytkownika
123swistak
Posty: 30
Rejestracja: czwartek 17 sie 2017, 06:05
Lokalizacja: N50°00’00.00’’ E20°00’00.00’’

Re: DJI Spark

Post autor: 123swistak »

Tak. Zdjęcie jest zrobione po wyłączeniu WiFi.
Napiszę więcej - nawet gdybym nie wyłączył WiFi w telefonie, to i tak nie mógłbym telefonu połączyć bezprzewodowo z nadajnikiem RC, gdyż po wyjściu z aplikacji DJI GO 4 (z uwagi na konieczny restart po zmianie częstotliwości) na liście WiFi mojego telefonu nie widzę WiFi-SSID nadajnika RC.
Nie wiem dlaczego.
Wygląda to tak, jakby mój telefon LG G4 nie mógł się łączyć przez 2.4 GHz.
* DJI Spark * CX-10 * Kyanite * miniX * V3Lama *
Awatar użytkownika
TBomek
Posty: 74
Rejestracja: środa 15 sty 2014, 13:56
Lokalizacja: Opolskie

Re: DJI Spark

Post autor: TBomek »

Czyli twój telefon LG g4 widzi zasięg wifi po kablu OTG w aplikacji DJI Go 4 z wyłączonym Wifi w telefonie ?
ODPOWIEDZ