Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest czwartek 21 wrz 2017, 20:17


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 10 paź 2016, 11:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 10267
Lokalizacja: Mikoszewo
Oki, postaram się sprężyć.

EDYTA

Nie śmiać się.....zbyt głośno...


_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 12 paź 2016, 12:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 15 sie 2014, 22:55
Posty: 96
Lokalizacja: Jędrzejów
Jak powiedział tak zrobił :)

Świetny opis. Konkretny i przejrzysty. Tego brakowało nie tylko nam w "Polszy" ale i "zagraniczniakom".
Niech się teraz Europa i Świat uczy polskiego języka bo chyba niczego lepszego od tej prezentacji nie da się znaleźć w sieci.

Jak tylko dorwę taka uwaloną baterię to biorę się za przeróbkę (oczywiście na własną odpowiedzialność :)

Jedynie co mogę doradzić koledze to to żeby tytuł był po angielsku i polsku i słów kluczowych żeby było jak najwięcej (mod , hack, przeróbka, modyfikacja itp) , oczywiście po to żeby było jak najwięcej odwiedzin ;)

Naprawdę czapka z głowy i głęboki pokłon :)

A teraz ma się posypać lista podziękowań dla kolegi !!! ...... ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 12 paź 2016, 12:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 10267
Lokalizacja: Mikoszewo
baxter321 pisze:
Jak tylko dorwę taka uwaloną baterię to biorę się za przeróbkę (oczywiście na własną odpowiedzialność :)

Czeeekaj wariacie - najpierw testy w powietrzu czy ta przeróbka ma jakąkolwiek wartość merytoryczną. Jak po robocie nie będzie ustawiało drzew w poziomie to sprawdzę co to naprawdę warte.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 15 paź 2016, 19:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 15 sie 2014, 22:55
Posty: 96
Lokalizacja: Jędrzejów
A teraz takie pytanie czy można przerobić te chińską baterie z wyświetlaczem (byłoby fajny bajer), choć pewnie trzeba by zajrzeć do środka ale zakładam że można.
A jak jest z liczeniem cykli w takiej przeróbce? czy "inteligencja" liczy to dalej?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 15 paź 2016, 20:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 10267
Lokalizacja: Mikoszewo
Na pełne wyniki testów musisz jeszcze chwilkę cierpliwie zaczekać (prawdopodobnie kolejny nudny filmik zrobię) ale mam już kilka wniosków.
1)Elektronikę wyprułem ze spuchniętej ale w pełni naładowanej baterii która w Asystencie deklarowała circa 4000mAh maksymalnej dostępnej pojemności (Full Capacity) - jak widać spuchnięcie spowodowało stratę ponad 1Ah
2)Po podłączeniu Multistar'a i zresetowaniu elektroniki metodą "na ładowarkę" Asystent stwierdził że mam około 3700mAh do dyspozycji
3)Czas lotu do pierwszego alarmu wyniósł 9 minut, przy niecałych 10 system wymusił auto-land. Miernik pokazał 3,7V na celę. Stąd wniosek że rzeczywiście elektronika baterii Ph2 opiera się nie na woltażu a na zliczaniu mAh przy wyznaczaniu ile jeszcze zostało i kiedy ogłosić alarm. IMAX zdołał wepchnąć w Multistara 3700mAh czyli matematyka się zgadza.
4)Po podłączeniu jednego z moich naładowanych spuchlaków 3000mAh (od EasyStar'a) do elektroniki sygnalizującej jedną migającą kreskę i wykonaniu resetu metodą "na przycisk" (przytrzymanie guziczka włączenia aż czerwony LED nie zacznie migać) Asystent pokazał że mam do dyspozycji 3600mAh a elektronika pokazała wszystkie 4 kreski. Stąd wniosek że do kalkulacji ile jeszcze zostało (Current Capacity) elektronika używa zarówno napięcia sczytanego z cel jak i z maksymalnej dostępnej pojemności (Full Capacity). BTW - reset guziczkiem nie powoduje zwiększenia licznika Discharging Times.
5)Starając się podnieść Current i Full Capacity (żeby po resecie przyciskiem nie odcinało mnie w połowie baterii) zrobiłem taki myk: rozładowałem nieco jeden pakiet tak, aby elektronika pokazała 3,5 kreski a następnie podmieniłem pakiet na jednego ze zdechlaków trzymanych w STORAGE i podłączyłem ładowarkę od Ph2 do elektroniki. Ładowanie ruszyło i po zakończeniu ładowania Current Capacity wzrosło do 3900mAh. Full Capacity pozostało bez zmian.
6)Kolejny lot i tu czasy wyszły odpowiednio 10 i 11 minut czyli jest poprawa - trzeba kombinować żeby podnieść Full i Current Capacity jak najbliżej w okolice realnej pojemności posiadanej baterii tak, by odcięcie nie pozostawiało nas z niewykorzystanym "paliwem" w pakiecie.
7)Na koniec lotu zrobiłem rekomendowane przez DJI całkowite rozładowanie baterii czyli kopter w łapę i palnik aż elektronika nie odetnie przy 3,2V. Asystent pokazał 0mAh Current Capacity. Po tej operacji podłączyłem ładowarkę Ph2. Po zakończeniu ładowania Current i Full Capacity podeszły do 4400mAh. Licznik Discharging Times skoczył o jeden.

Pozostaje do zmierzenia czas lotu na tak podniesionym Current i Full Capacity, następnie sprawdzenie czy przy kolejnym cyklu pełnego rozładowania i ładowania uzyskam kolejne mAh, czy mogę jeszcze (i o ile) zwiększyć Current i Full Capacity przez wielokrotne machinacje w stylu pkt.5 oraz czy przy przy zwiększonym Current i Full Capacity metoda resetu przyciskiem będzie dawała powtarzalne wyniki. Jeżeli tak to jesteśmy w domciu - bierzemy dowolną elektronikę, podkręcamy jej Current i Full Capacity do pojemności pakietu jaki chcemy stosować (ciekawe czy się da przekręcić ponad Design Capacity) a potem już tylko przepinamy kolejne taniutkie pakiety które sobie ładujemy na boczku uczciwą ładowarką, każdorazowo resetując guziczkiem.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 15 paź 2016, 20:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 5393
Lokalizacja: Polska
Verid pisze:
trzeba kombinować żeby podnieść Full i Current Capacity jak najbliżej w okolice realnej pojemności posiadanej baterii tak, by odcięcie nie pozostawiało nas z niewykorzystanym "paliwem" w pakiecie.

Yntelygencja w baterii 'uczy sie' full capacity i po kilku rozladowaniach/ladowaniach baterii przy pomocy wbudowanej ladowarki Full Capacity powinno Ci powoli ustalac sie na rzeczywistym poziomie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 15 paź 2016, 21:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 10267
Lokalizacja: Mikoszewo
Właśnie to zamierzam w najbliższym czasie sprawdzić

Verid pisze:
następnie sprawdzenie czy przy kolejnym cyklu pełnego rozładowania i ładowania uzyskam kolejne mAh


bo skok o 400mAh jest wyraźnie widoczny już po jednym cyklu mx discharge/charge. Swoją drogą ciekawe czy można przyśpieszyć ten proces lub/i ewentualnie "przekręcić" licznik ładując wbudowaną ładowarką większy pakiet - takie 6Ah na przykład. Niestety wspomniane 5,2 to jak na razie największy pakiet jaki posiadam. :oops:

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota 15 paź 2016, 22:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 5393
Lokalizacja: Polska
Verid pisze:
Swoją drogą ciekawe czy można przyśpieszyć ten proces lub/i ewentualnie "przekręcić" licznik ładując wbudowaną ładowarką większy pakiet - takie 6Ah na przykład.

Przekrecic licznik nie bedzie latwo bo maks to 65535 mAh :)

Jesli chcesz miec wiarygodne wskazania powinienes korzystac z tej baterii ktorej parametry chcesz monitorowac. FullChargeCapacity kalibruje sie na podstawie rzeczywistej ilosci mAhow wysanych (a byc moze i rowniez wtloczonych, trzeba by przyjrzec sie uwazniej datasheetowi od BM3328) z baterii.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 16 paź 2016, 11:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 10267
Lokalizacja: Mikoszewo
pawelsky pisze:
Przekrecic licznik nie bedzie latwo bo maks to 65535 mAh :)

FF FF mAh to Mydelnica w ogóle nie dźwignie. Chodziło mi o przekroczenie Design Capacity czyli czy Full Capacity da się dostosować do pracy z pakietem np 6Ah tak, aby w pełni wykorzystać jego zasobność.

pawelsky pisze:
Jesli chcesz miec wiarygodne wskazania powinienes korzystac z tej baterii ktorej parametry chcesz monitorowac.

To logiczne jak ma się jedną baterię albo po jednej elektronice do każdej baterii. Efekt jaki chciałbym osiągnąć to jedna elektronika "wyprowadzona na ludzi" czyli z Full Capacity w okolicach tego co używam czyli 5200mAh i kilka pakietów przepinanych jeden po drugim z resetem za pomocą guziczka pomiędzy.

pawelsky pisze:
FullChargeCapacity kalibruje sie na podstawie rzeczywistej ilosci mAhow wysanych (a byc moze i rowniez wtloczonych, trzeba by przyjrzec sie uwazniej datasheetowi od BM3328) z baterii.

Wyssanych powiadasz... Hmm, ja przyjąłem że chodzi o te wtłoczone, biorąc pod uwagę że na koniec lotu i po całkowitym rozładowaniu do wyłączenia Current Capacity było zero a po pełnym naładowaniu wzrosło i Current i Full. No ale być może elektronika liczy sobie gdzieś na boku ile przez nią wyszło, nawet jeżeli jest tego więcej niż by wynikało z Current Capacity i na podstawie tego rachuje co wpisać w Full Capacity. W takim układzie trzeba by było po całkowitym rozładowaniu jednego pakietu podpiąć drugi i pałować Phantoma dalej, symulując tym samym większy ubytek Ampów. Datasheet'a od BM3328 oczywiście na oczy nie widziałem :oops:

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 16 paź 2016, 11:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 5393
Lokalizacja: Polska
Verid pisze:
To logiczne jak ma się jedną baterię albo po jednej elektronice do każdej baterii. Efekt jaki chciałbym osiągnąć to jedna elektronika "wyprowadzona na ludzi" czyli z Full Capacity w okolicach tego co używam czyli 5200mAh i kilka pakietów przepinanych jeden po drugim z resetem za pomocą guziczka pomiędzy.

Przy kilku bateriach ciezko Ci bedzie uzyskac wiarygodne wyniki, bo kazda bateria zachowuje sie inaczej a Full/Current capacity sa estymowane dynamicznie na podstawie pomiaru mAhow.

pawelsky pisze:
No ale być może elektronika liczy sobie gdzieś na boku ile przez nią wyszło, nawet jeżeli jest tego więcej niż by wynikało z Current Capacity i na podstawie tego rachuje co wpisać w Full Capacity.

Tak to mniej wiecej wyglada.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 16 paź 2016, 12:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 01 lut 2010, 11:29
Posty: 10267
Lokalizacja: Mikoszewo
pawelsky pisze:
Przy kilku bateriach ciezko Ci bedzie uzyskac wiarygodne wyniki,

Apteki nie potrzebuję. Bardziej zależy mi na możliwości posiadania kilku niedrogich baterii które mogę bez kłopotu podmieniać niż na super dokładności kiedy się kolejne alarmy załączą. Co się dzieje z napięciem to mam na OSD, średnie czasy lotu jakie mogę bezpiecznie uzyskać wyjdą w testach jak już będę miał więcej tych zielonych cegiełek. Oczywiście ryzykuję tym że pierwszy alarm nadejdzie za późno ale z drugiej strony, przy 20% na wskazaniach z zasady kopter już mam koło nogi. Zabawa polega na tym żeby kopter nie odciął za wcześnie jak to ma obecnie miejsce.

A rozkminka jak to działa i jak obejść, mam nadzieję, przyda się innym do dostosowania własnych setupów.

_________________
Ten wredny...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela 16 paź 2016, 12:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 5393
Lokalizacja: Polska
Verid pisze:
pawelsky pisze:
Przy kilku bateriach ciezko Ci bedzie uzyskac wiarygodne wyniki,

Apteki nie potrzebuję. Bardziej zależy mi na możliwości posiadania kilku niedrogich baterii które mogę bez kłopotu podmieniać niż na super dokładności kiedy się kolejne alarmy załączą. Co się dzieje z napięciem to mam na OSD, średnie czasy lotu jakie mogę bezpiecznie uzyskać wyjdą w testach jak już będę miał więcej tych zielonych cegiełek. Oczywiście ryzykuję tym że pierwszy alarm nadejdzie za późno ale z drugiej strony, przy 20% na wskazaniach z zasady kopter już mam koło nogi. Zabawa polega na tym żeby kopter nie odciął za wcześnie jak to ma obecnie miejsce.

A rozkminka jak to działa i jak obejść, mam nadzieję, przyda się innym do dostosowania własnych setupów.


Mysle ze najszybszym sposobem na nauczenie sie nowyc baterii bedzie kilkukrotne naladowanie i rozladowanie baterii poprzez 'modul smart', tak zeby coulomb counter w kontrolerze mogl sobie policzyc mAhy i odpowiednio ustalic Full Charge Capacity. Zakladajac ze bedziesz potem uzywal takich samych baterii i zuzywal je w podobny sposob wskazania powinny byc w miare przyzwoite.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 26 paź 2016, 20:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 15 sie 2014, 22:55
Posty: 96
Lokalizacja: Jędrzejów
... a czy np nie byłoby innej możliwości obejścia tej całej "inteligencji" .... może np wymiana phantomowej nazy na inną "normalną" bo chyba oprogramowanie nazy P2 jest zmodyfikowane pod kątem tej inteligencji?
Taki mi dzisiaj szalony pomysł przyszedł do głowy :)
W sumie przewód danych od baterii idzie do "płyty głównej" P2 więc może to jednak tam tkwi szkopuł :/ ???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 26 paź 2016, 20:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 5393
Lokalizacja: Polska
baxter321 pisze:
... a czy np nie byłoby innej możliwości obejścia tej całej "inteligencji" .... może np wymiana phantomowej nazy na inną "normalną" bo chyba oprogramowanie nazy P2 jest zmodyfikowane pod kątem tej inteligencji?
Taki mi dzisiaj szalony pomysł przyszedł do głowy :)
W sumie przewód danych od baterii idzie do "płyty głównej" P2 więc może to jednak tam tkwi szkopuł :/ ???

Wymienic na "normalna" (czy nawet Lite z firmware v2) oczywiscie mozna, ale to dodatkowe koszty na nowy kontroler.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 26 paź 2016, 20:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek 15 sie 2014, 22:55
Posty: 96
Lokalizacja: Jędrzejów
no właśnie dlatego zapytałem bo mam taka naze lite z V2 która mi leży a miała być w innym projekcie.
Ale czy to by coś dało?
I wiem że mogę to sam przetestować ale może ktoś to robił już wcześniej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.