Jakie silniki do Dji Phantoma?
Moderatorzy: Adrián, breweryhills, moderatorzy2014, moderatorzy
poland, nie pisz postów pod swoimi postami, używaj opcji edycja.
punkt 9 regulaminu
punkt 9 regulaminu
Kod: Zaznacz cały
9. Zakaz pisania postu pod własnym postem w czasie krótszym niż tydzień od poprzedniego postu
- krystianen
- Posty: 82
- Rejestracja: poniedziałek 25 lis 2013, 01:32
- Lokalizacja: Poznań - Swarzedz
No własnie z niecierpliwościa czekam na twoje testy. Pogoda nie dopisuje narazie. U mnie czekaja na testy smigla carbon 9x4,5 jestem ciekaw jak na stockowych silnikach sie zachowają. ten Sunnysky X2212-980KV wyglądaj ciekawie :)Artu pisze:Jeszcze nie testowałem, ale już zamontowane silniki Emax MT2216 810KV - 228W ze śmigłami Carbon Fiber 9x4,5 powinny dać jakieś 2,5kG ciągu... wygląda obiecująco
Popatrzcie na tą ofertę z Allegro. Trochę modyfikacji porobione, ale ani słowa o czasie lotu...a to by mnie interesowało najbardziej
http://allegro.pl/okazja-jedyny-w-pl-dj ... 48041.html
jak na razie to u mnie przy całkowitej masie 1350 (Phantom+gimbal+2x2200+H3) czas lotu to 3-4 minuty...czyli cieniutko Akumulatory rozładowują się z napięcia 4,20 V do napięcia 3,95 V (na celę). Co prawda jest to napięcie mierzone bez obciążenia, więc zanim ew.zmienię progi (3,5V na celę?) warto sprawdzić napięcie po obciążeniem. Potem może zmiana silników, śmigieł...ale czekam na info z forum, bo przynajmniej 2 osoby ostatnio deklarowały, że jak pogoda się poprawi to przetestują nowe silniczki i śmigła.
http://allegro.pl/okazja-jedyny-w-pl-dj ... 48041.html
jak na razie to u mnie przy całkowitej masie 1350 (Phantom+gimbal+2x2200+H3) czas lotu to 3-4 minuty...czyli cieniutko Akumulatory rozładowują się z napięcia 4,20 V do napięcia 3,95 V (na celę). Co prawda jest to napięcie mierzone bez obciążenia, więc zanim ew.zmienię progi (3,5V na celę?) warto sprawdzić napięcie po obciążeniem. Potem może zmiana silników, śmigieł...ale czekam na info z forum, bo przynajmniej 2 osoby ostatnio deklarowały, że jak pogoda się poprawi to przetestują nowe silniczki i śmigła.
- Freddie Chopin
- Posty: 337
- Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Jak masz ustawiony taki wysoki próg, to wykorzystujesz zaledwie część energii pakietu... Ustaw sobie te progi tak aby napięcie po lataniu było 3.7-3.8V, to będzie mniej więcej te słynne 80%.
:: freddiechopin.info ::
Korespondowałem na ten temat z supportem Infinity-Hobby. Podnoszą, że to ryzykowne (zmiana defaultowych ustawień), że napięcie 3,95V to napięcie mierzone po locie na otwartych zaciskach (bez obciążenia) i jak obniżę próg, to pod obciążeniem (jak rozumiem np.zwiększenie obrotów) napięcie może opaść (drop voltage) dużo niżej i ...buuum
- Freddie Chopin
- Posty: 337
- Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Zrobisz jak chcesz, decyzja jest Twoja - kup sobie najlepiej ładowarkę, która wyświetla ile mAh "wpakowała" do akumulatora, to sam się przekonasz w jakim stopniu go rozładowujesz i tak dobierzesz parametry żeby było dobrze.
:: freddiechopin.info ::
Dzisiaj miałem trochę czasu (i pogoda ) i polatałem te 3,5 minuty do sygnalizacji wyczerpania LiPo (2x2200). Pomiar napięcia na zaciskach bez obciążenia (jak poprzednio) 3,95V, więc podłączyłem woltomierz do jednego z akumulatorków i uruchomiłem ponownie Phantoma z przytrzymaniem na ziemi . Potem"piłowałem" gazem markując wznoszenie i opadanie. Na woltomierzu nie zarejestrowałem jakiegoś dramatycznego spadku napięcia. Napięcie na ogniwach w miarę czasu opadało, a różnica między napięciem ogniw przy wolnych obrotach, a napięciem pod pełnym obciążeniem (na pełnych obrotach) wynosiło 0,2 V. Test zakończyłem przy napięciu 3,5 V (przy obciążeniu). Jedyna uwaga to taka, że pod koniec śmigła sporo wolniej wchodziły na obroty. Myślę więc, że mogę bez obaw pozmieniać ustawienia progów napięć...a jak to się przełoży na faktyczny czas lotu...zobaczymy
- Freddie Chopin
- Posty: 337
- Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
- Freddie Chopin
- Posty: 337
- Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
W samochodzie też możesz jeździć do ostatniej kropli w baku, jednak się tego (z wielu powodów) nie robi (; Wszędzie pisze, że generalnie powinno się wykorzystywać najwyżej 80% pojemności akumulatora LiPo aby zachować jego dobre parametry jak najdłużej. Moje niewielkie doświadczenia w tej materii pokazują, że owe 80% jest w okolicach 3.75-3.8V, a przynajmniej wg ładowarki której używam.
:: freddiechopin.info ::
Latam na lipo od czasu jak tylko ceny ich spadly by byly dostepne
i zawsze rozladowuje do odciecia przez ESC
czyli cos kolo 3V na cele
a mam najstarszy pakiet chyba 5 letni
oczywiscie copterami tak sie nie da bo wczesniej laduja
.Co nie znaczy ze Twoje teorie nie sa dobre ,ewentualnie niescisle , ktore jeszcze komus chcesz wcisnac
edit literowki
i zawsze rozladowuje do odciecia przez ESC
czyli cos kolo 3V na cele
a mam najstarszy pakiet chyba 5 letni
oczywiscie copterami tak sie nie da bo wczesniej laduja
.Co nie znaczy ze Twoje teorie nie sa dobre ,ewentualnie niescisle , ktore jeszcze komus chcesz wcisnac
edit literowki
Ostatnio zmieniony środa 19 lut 2014, 22:32 przez Adasko, łącznie zmieniany 1 raz.
- Freddie Chopin
- Posty: 337
- Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Jak poszukasz w google "lipo 80%" i przejrzysz te 2 miliony wyników to wtedy mów, że to ja komuś coś wciskam. Ja po prostu kompiluję wiedzę która jest w necie.Adasko pisze:Co nie znaczy ze Twoje teorie nie sa dobre ,ewentualnie niescisle , ktore jeszcze komus chcesz wcisnac
:: freddiechopin.info ::
to zacznij latac i uzywac tych lipoli
bo teorie tez nieraz czytalem ze bla,bla bla 80 % i pitu ,pitu
a tak to wypowiedzi swoje podaje na wlasnej praktyce ,a nie co googiel podpowiada
zanim spowszechnialy coptery i FC do nich
to by;y pierwsze FC ktore tylko zabezpieczenie maily na ESC i nie bylo progow do ustawienia odciecia
latalo sie do czasu az copter sam ladowal
co nastepowalo i tak w bezpiecznym voltazu dla bateri
bo teorie tez nieraz czytalem ze bla,bla bla 80 % i pitu ,pitu
a tak to wypowiedzi swoje podaje na wlasnej praktyce ,a nie co googiel podpowiada
zanim spowszechnialy coptery i FC do nich
to by;y pierwsze FC ktore tylko zabezpieczenie maily na ESC i nie bylo progow do ustawienia odciecia
latalo sie do czasu az copter sam ladowal
co nastepowalo i tak w bezpiecznym voltazu dla bateri
- Freddie Chopin
- Posty: 337
- Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Ciekawe w jaki sposób miałbym to sprawdzić w praktyce, skoro akumulatory które posiadam mają 2 miesiące... Wśród tych 2 milionów wyników znajdziesz też pracę naukową opracowaną chyba dla NASA albo wojska (już nie pamiętam), która mówi, że ta "bzdura" jest (niestety) prawdą.Adasko pisze:to zacznij latac i uzywac tych lipoli
:: freddiechopin.info ::