Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest niedziela 21 paź 2018, 18:19


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek 22 maja 2017, 20:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Posty: 8690
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E
Jak ktoś się upomni, to może i zwrócą ;-)

_________________
Mój kanał na YT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 23 maja 2017, 12:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 22 paź 2016, 17:40
Posty: 136
Lokalizacja: Warszawa
Jaka znowu blokada na nadajnik? To nie ma sensu w przypadku px4/apm/pix, to sa autonomiczne autopiloty, ktore nie wymagaja aparatury rc. Lepiej by sie skoncentrowali na tworzeniu softwaru informujacego stacje ground control na ktorych obszarac latac nie wolno a jednoczesnie odbieraly sygnal z autopilotow gdzie znajduje sie model. 21 wiek, swiat chce tworzyc rozwiazania iot a tu ktos kłodke na nadajniki chce ustawc. Chyba nie tedy droga

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 23 maja 2017, 13:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6552
Lokalizacja: Polska
mocart pisze:
Jaka znowu blokada na nadajnik? To nie ma sensu w przypadku px4/apm/pix, to sa autonomiczne autopiloty, ktore nie wymagaja aparatury rc.

Sens ma jak najbardziej bo mowa tu o odpowiedniku lotniczego transpondera (dodatkowo z mozliwoscia geofencingu). Nie ma to nic wspolnego z faktem posiadania badz nie aparatury RC.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 23 maja 2017, 16:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 22 paź 2016, 17:40
Posty: 136
Lokalizacja: Warszawa
pawelsky pisze:
mocart pisze:
Jaka znowu blokada na nadajnik? To nie ma sensu w przypadku px4/apm/pix, to sa autonomiczne autopiloty, ktore nie wymagaja aparatury rc.

Sens ma jak najbardziej bo mowa tu o odpowiedniku lotniczego transpondera (dodatkowo z mozliwoscia geofencingu). Nie ma to nic wspolnego z faktem posiadania badz nie aparatury RC.

Odniosłem się do pierwszego posta zawierajacego informację o "blokadzie w nadajniku" ponieważ uważam że taka kontrola powinna być na poziomie oprogramowania sterującego a nie samego systemu nadawczo odbiorczego. Tak mi się wydaje ze względu na mnogoś obecnych systemòw nawigowania. Uważam, że każdy model powinien przekazywać gdzieś centralnie informacje, że znajduje sie w powietrzu lub jest możliwość nadania mu ograniczeń ale blokada na poziomie tx/rx jest dla mnie bez sensu i temu służył komentarz.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 23 maja 2017, 17:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6552
Lokalizacja: Polska
mocart pisze:
Odniosłem się do pierwszego posta zawierajacego informację o "blokadzie w nadajniku"

Ja rowniez - ow nadajnik to transponder (a raczej jego dronowy odpowiednik) wlasnie, nie nadajnik RC.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 23 maja 2017, 17:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 11:53
Posty: 1843
Lokalizacja: Poznań
mocart pisze:
Uważam, że każdy model powinien przekazywać gdzieś centralnie informacje, że znajduje sie w powietrzu lub jest możliwość nadania mu ograniczeń


:shock: :shock: :shock:
Co tknę temat to ludziska się proszą o ograniczenia, chyba źle rozumuję, pójdę do psychologa żeby mi łepetynę przestawił.

_________________
Wszystko co lata, jeździ, pływa no i ... kobieta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 23 maja 2017, 22:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 1722
Lokalizacja: Gdynia
mocart pisze:
softwaru informujacego stacje ground control na ktorych obszarac latac nie wolno

mocart pisze:
Uważam, że każdy model powinien przekazywać gdzieś centralnie informacje, że znajduje sie w powietrzu lub jest możliwość nadania mu ograniczeń


Cóż.... - ja również chyba jestem jakoś nie na czasie. Pieth, jak znajdziesz dobrego psychologa - daj namiar :D
Kolego, zawsze i wszędzie, nawet w samolotach latających na autopilocie, o wiele lepszym niż nasze pixy i tym podobne - odpowiedzialność za lot ponosi osoba pilotująca (w przypadku naszych maszyn operująca) danym statkiem powietrznym. To, czy możesz w danym miejscu wykonać lot powinieneś wiedzieć o wiele wcześniej, jeśli nie wiesz użyj DroneRadar, jeśli nie DroneRadar - zadzwoń do ASM3 i zapytaj.

Można pójść dalej i wymagać wprowadzenia weryfikacji operatora odciskiem palca, a w "centralnej bazie" będzie info, że mam wadę wzroku +1,5 dioptri, w związku z czym odległość na jaką mogę polecieć ograniczy mi się z automatu ze 150 do 50m.

Ale mam "dobrą" wiadomość - pewnie już słyszeliście, że DJI zaszyło w ostatnich updatach aktualizację która się niedługo uaktywni - białas będzie przed lotem łączył się z "wielkim bratem" i narzucał swoje geofence w zależności od tego gdzie chcemy latać.... - skończy się latanie na odległość z założonymi na anteny puszkami po świeżo wypitym piwie. - polecisz tyle ile DJI sobie wymyśli.

_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 23 maja 2017, 22:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6552
Lokalizacja: Polska
kuczy pisze:
Ale mam "dobrą" wiadomość - pewnie już słyszeliście, że DJI zaszyło w ostatnich updatach aktualizację która się niedługo uaktywni - białas będzie przed lotem łączył się z "wielkim bratem" i narzucał swoje geofence w zależności od tego gdzie chcemy latać....


Kuczy, bardzo Cie prosze nie siej dezinformacji, bo potem ludzie beda powtarzac niestworzone historie na prawo i lewo.

Niczego nie zaszylo, nic sie samo nie aktywuje. Szczegoly TUTAJ.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 24 maja 2017, 05:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 1722
Lokalizacja: Gdynia
pawelsky pisze:
Kuczy, bardzo Cie prosze nie siej dezinformacji, bo potem ludzie beda powtarzac niestworzone historie na prawo i lewo.


Ok. PRZEPRASZAM - informacja źle zrozumiana - powtorzylem za facebookiem, moja wina.
Nie zmienia to faktu, ze chyba po aktualizacji i bez aktywacji będzie zasieg bardzo ograniczony? - tak wynikalo z przytoczonego maila przytoczonego na fb.... więc dobra, poplynalem ma fali paniki? Hejtu dji? - ale i tak nie podoba mi się polityka tej firmy

_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 24 maja 2017, 11:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota 22 paź 2016, 17:40
Posty: 136
Lokalizacja: Warszawa
kuczy pisze:
Kolego, zawsze i wszędzie, nawet w samolotach latających na autopilocie, o wiele lepszym niż nasze pixy i tym podobne - odpowiedzialność za lot ponosi osoba pilotująca (w przypadku naszych maszyn operująca) danym statkiem powietrznym. To, czy możesz w danym miejscu wykonać lot powinieneś wiedzieć o wiele wcześniej, jeśli nie wiesz użyj DroneRadar, jeśli nie DroneRadar - zadzwoń do ASM3 i zapytaj.

Wiem, że w sprawach lotniczych i na tym portalu jestem całkowitym nowicjuszem jednak pewne informacje jak ograniczenia przekazywane softem mogą być bardziej sensowne transpondery zakładając masowym w przyszłości trafik dronów, modeli i innych tam ponad ziemią unoszących się rozwiązań. Nie wyobrażam sobie jakoś inwestycji w pokrycie nimi nie tylko lotnisk ale innych obszarów o ograniczonym ruchu. Transpondery mogą przekazywać i pobierać dodatkowe informacje ale nie sądzę że obejmą całość regulacji. Soft dostarczany online jest tańszy i mniej złożony.

co do zakazów jeszcze to zakazów nikt nie lubi :) ale Informacja o zakazach mi się podoba.
W sumie nawet wczoraj czytałem change loga do MP i tam też zaczynają pojawiać się zabronione obszary, czego nie wiedziałem.
Kod:
* Mission Planner 1.3.47 - 29-4-2017
MainV2: dont param poll if armed
ConfigBatteryMonitoring: fix hardware label
log4net dependancy fix
OpenGLTest1: tweak
Updating No-Fly zones in Portugal (#1522)
Update No-Fly Zones in Portugal, including absolute restrictions in Lisbon
Update No Fly maps for Portugal

Dla mnie to ma sens , podczas lotu odpalam MP i w sumie nie muszę nigdzie dzwonić .... pytać zastanawiać się.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa 24 maja 2017, 15:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6552
Lokalizacja: Polska
Strefy NFZ juz od dawna istnieja w roznych FC, wiec to zadna nowosc. Sek w tym ze podzial przestrzeni nie jest "wyryty w kamieniu" i dynamicznie sie zmienia (nawet z godziny na godzine).

Glowna rola "transpondera" jest jednak inna - chodzi o identyfikacje modelu w przestrzeni powietrznej. Mozliwosc ew. zdalnego ograniczenia lotu to juz tylko dodatkowe wodotryski.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 25 maja 2017, 17:44 
Offline

Rejestracja: poniedziałek 20 lip 2015, 16:02
Posty: 1242
pawelsky pisze:

Glowna rola "transpondera" jest jednak inna - chodzi o identyfikacje modelu w przestrzeni powietrznej.

Bardzo dokładnie!
Ale ... sens stosowania ma tylko w przypadku łączności dwukierunkowej.
Np.Alfa bravo- coś tam - spadaj bo moto-lotniak się szwenda.

_________________
Pozdrawiam. :), :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 25 maja 2017, 17:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 19 mar 2014, 02:03
Posty: 6552
Lokalizacja: Polska
Jagoda pisze:
Ale ... sens stosowania ma tylko w przypadku łączności dwukierunkowej.

Nie tylko. "Motolotnia, masz drona 2 mile na polnocny-zachod, trzymaj oczy szeroko otwarte" rowniez jest przydatna informacja.

A lacznosc dwukierunkowa moze zapewnic telefon...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 25 maja 2017, 20:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek 17 lis 2015, 22:03
Posty: 1722
Lokalizacja: Gdynia
pawelsky pisze:
A łączność dwukierunkowa możne zapewnić telefon...

tak w temacie łączności - ostatnio dałem pomysł do osoby związanej z DroneRadarem, aby była możliwość przekazania sobie wiadomości np SMS - poprzez aplikację DroneRadar (oczywiście pomiędzy osobami, które wyrażą taką chęć - włączą taką możliwość kontaktu) - myślę, że w wielu przypadkach działało by to bardzo na plus.
- odbiegłem troszkę od tematu, ale chciałem tak tylko napisać ;)

_________________
Andrzej "Kuczy"

Moje quadro TAROT class 780 - w trakcie budowy: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=36286
Moja piękna S-500 [Zakończona]: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=27&t=31760


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek 25 maja 2017, 21:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa 01 cze 2011, 21:24
Posty: 1932
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Dobry pomysł ! Zgłosiłem podobny pomysł przez formularz DroneRadar.
Można to zrobić albo przez SMS albo przez komunikat samego DroneRadar ( bardziej anonimowo )

_________________
Świat z góry wygląda lepiej ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.