SERA C to ogólnie bajzel, a obejmuje nas przez przeoczenie ULC - nie wyłączyli z niej bezzałogowców przy pisaniu rozporządzenia (może się to niedługo zmieni). Tym czasem nie polecisz zgodnie z wszystkimi przepisami komercyjnie w CTR, dlaczego:mizuraw pisze: Czy temat SERA C został jakoś wyjaśniony?
Dla przypomnienia: komercyjny lot w przestrzeniach kontrolowanych CTR jest możliwy po:
- zapewnieniu dwustronnej łączności radiowej,
- złożeniu planu lotu
- w przypadku niektórych CTR dodatkowo posiadania transpondera.
- SERA C nie przewiduje czegoś takiego jak lot komercyjny, mamy loty rekreacyjne, pokazowe i specjalne (lista specjalnych jest na papierze - pożarnicze, na zlecenie jednostki terytorialnej, ratujące życie etc.);
- jeśli na wniosku do PAŻP napiszesz lot komercyjny to zgody nie dostaniesz, jeśli napiszesz rekreacyjny/pokazowy to dostaniesz (może), TWR również wyda zgodę (lub nie)... bajer polega na tym, że jeśli dojdzie do wypadku i udowodnią Ci że latałeś komercyjnie (np. robiłeś transmisję live dla TV) to jesteś w czarnej d* i możesz zapomnieć o ubezpieczeniu + pewnie PKBWL też będzie mieć swoje ale.
- w PAŻPie trwają prace żeby to obejść, najprawdopodobniej będziemy mieli swoje ministrefki w których nie będzie obowiązywać klasa przestrzeni C, ale za wcześnie żeby się nad tym rozpisywać.
Cały problem rozwiązało by wykluczenie nas z SERY, zrobić może to tylko ULC. Tym czasem w przestrzeni <6km od lotniska obowiązuje SERA, >6km od lotniska przepisy krajowe... oczywiście nie jest to do końca zgodne z przepisami... :P