Latanie w przestrzeni miejskiej (komercyjnie)
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Latanie w przestrzeni miejskiej (komercyjnie)
Fragles bzdurą jest też zakaz lotów od ziemi.... jakby między pachami latały samoloty
...i tak nie skończysz na jednym ani na dwóch
Re: Latanie w przestrzeni miejskiej (komercyjnie)
Poczytaj rozporządzenie w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące. Zanim stwierdzisz że przecież to niemożliwe żeby obejmowało bezzałogowce - mam interpretację na piśmie bezpośrednio z ULC :) ULC wie że to bzdura i poz mianie przepisów ten punkt ulegnie również zmianie, ale na chwilę obecną jest jak jest...fragles pisze: Może podasz podstawę prawną bo obawiam się, że to bzdura.
Nie spotkałem się jeszcze zeby ktokolwiek się czepiał o niedopełnienie tego przepisu, jednak jestem praktycznie pewien, że w przypadku gdy komuś głowa spadnie w mediach operator otrzyma łatkę o niedopełnieniu obowiązków, a ubezpieczyciel wypnie się czterema literami
Pozdrawiam :)
Re: Latanie w przestrzeni miejskiej (komercyjnie)
To tak powracając do meritum - może ktoś z doświadczeniem jasno napisać jak to jest z pozwoleniem na rozłożenie się ze sprzętem i wykonanie lotu w przestrzeni miejskiej ? (zakładamy, że nie ma strefy lotniczej itp.)
- miroslaw123
- Posty: 80
- Rejestracja: czwartek 26 lut 2015, 10:48
- Lokalizacja: Kraków
Re: Latanie w przestrzeni miejskiej (komercyjnie)
LeWy2005, podaj podstawę prawną "pozwolenia z miasta" na latanie - jeżeli taka masz?
Re: Latanie w przestrzeni miejskiej (komercyjnie)
Napisałem żebyś przeczytał odpowiednie rozporządzenie - tam ją znajdziesz. Faktycznie potrzebujesz tylko zgody prezesa ULC, w praktyce nie wyda Ci on jej bez zgody władz miasta :) To samo tyczy się samolotów i śmigłowców pełnowymiarowych - drony są również uważane za statki powietrze z napędem :)miroslaw123 pisze:LeWy2005, podaj podstawę prawną "pozwolenia z miasta" na latanie - jeżeli taka masz?
Pozdrawiam :)
Re: Latanie w przestrzeni miejskiej (komercyjnie)
Nikt ci głowy nie urwie, ale robisz to na własne ryzyko - nic więcej się raczej napisać nie da :) Od strony prawnej samo ULC nie do końca wie jak temat ugryźć przy obecnych przepisach wiec też afery robić nie robią... co nie znaczy że wszyscy latają na legalu :)Carbon pisze:To tak powracając do meritum - może ktoś z doświadczeniem jasno napisać jak to jest z pozwoleniem na rozłożenie się ze sprzętem i wykonanie lotu w przestrzeni miejskiej ? (zakładamy, że nie ma strefy lotniczej itp.)
Pozdrawiam :)
- miroslaw123
- Posty: 80
- Rejestracja: czwartek 26 lut 2015, 10:48
- Lokalizacja: Kraków
Re: Latanie w przestrzeni miejskiej (komercyjnie)
OK, doczytałem choć rzeczywiście naciągane są te argumenty, bo (wg. mnie) dotyczy statków powietrznych a "dron" jest urządzeniem latającym, w każdym bądź razie wiem więcejLeWy2005 pisze: Napisałem żebyś przeczytał odpowiednie rozporządzenie - tam ją znajdziesz. Faktycznie potrzebujesz tylko zgody prezesa ULC, w praktyce nie wyda Ci on jej bez zgody władz miasta :)
Re: Latanie w przestrzeni miejskiej (komercyjnie)
Chyba, że będziesz latał nade mną..LeWy2005 pisze:Nikt ci głowy nie urwie, ale robisz to na własne ryzyko
Re: Latanie w przestrzeni miejskiej (komercyjnie)
No i właśnie o to chodzi, naciągane i bez sensu (głównie chodzi o normy hałasu i środowisko) - dlatego ma być zniesione po zmianach przepisów. Co nie zmienia faktu, że obecnie obowiązuje i bez takiego pozwolonka OC można sobie wsadzić bo ubezpieczyciel na bank się na to powoła. Żeby było zabawniej nie dowiesz się tego w ŻADNEJ szkółce UAV bo po co... w ULC też powiedzą "no jest takie coś" ale co z tym zrobić już nie
A prawnie bezzałogowce do 25kg są uważane za statki powietrzne - w każdym bądź razie przez PAŻP i ULC
Adrián - to jest właśnie to ryzyko
Ps. jakbyście się zastanawiali gdzie wynajduję takie bzdety - na egzamin musiałem czekać prawie pół roku, przeorałem wszystkie przepisy i przepisy odnoszące się do tych przepisów w kwestii prawa lotniczego + to co się kłóciło postanowiłem dać do interpretacji ULC
A prawnie bezzałogowce do 25kg są uważane za statki powietrzne - w każdym bądź razie przez PAŻP i ULC
Adrián - to jest właśnie to ryzyko
Ps. jakbyście się zastanawiali gdzie wynajduję takie bzdety - na egzamin musiałem czekać prawie pół roku, przeorałem wszystkie przepisy i przepisy odnoszące się do tych przepisów w kwestii prawa lotniczego + to co się kłóciło postanowiłem dać do interpretacji ULC
Pozdrawiam :)
Re: Latanie w przestrzeni miejskiej (komercyjnie)
Dorzucę ze strony przepisów tyczących się normalnych samolotów:
Poza miejscami przeznaczonymi do wykonywania operacji startów i lądowań minimalna wysokość to:
150m w przestrzeni G
300m nad dużymi miastami i nad dużymi zgromadzeniami ludzi.
Tak więc weź to pod uwagę, że jeżeli chcesz latać nad ludźmi w mieście to taki przypadek jest rozpatrywany inaczej niż lot nad łączką..
Poza miejscami przeznaczonymi do wykonywania operacji startów i lądowań minimalna wysokość to:
150m w przestrzeni G
300m nad dużymi miastami i nad dużymi zgromadzeniami ludzi.
Tak więc weź to pod uwagę, że jeżeli chcesz latać nad ludźmi w mieście to taki przypadek jest rozpatrywany inaczej niż lot nad łączką..
Drone them all...