Merytoryczne komentarze opisywanych w dziale wyżej przypadków

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
camaroon
Posty: 241
Rejestracja: piątek 09 sie 2013, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: camaroon »

"Białe Jedynki" już w stolicy ;) cyt. autora "bardziej kobylasty" ;)

http://youtu.be/nWbKIDEWI_w
QUAD F450 , NAZA V1 ,
Hexa TAROT 680 NAZA V2
QUAD TAROT 650 NAZA V2
PIXHAWK już lata :)
MAVIC MINI
Awatar użytkownika
qwert
Posty: 436
Rejestracja: poniedziałek 13 maja 2013, 16:14
Lokalizacja: Czikagoł

Post autor: qwert »

Nie byłem dawno w Warszawie, ale widzę że się wypiętrza jakiś wulkan :D San Francisco prawie :-D
Obrazek
kondiz
Posty: 1731
Rejestracja: poniedziałek 13 cze 2011, 09:14
Lokalizacja: Jelenia Góra / Wrocław

Post autor: kondiz »

No i gość jest przegrany :-|
Obrazek
Konrad
Awatar użytkownika
kornelitoo
Posty: 206
Rejestracja: wtorek 19 lis 2013, 23:01
Lokalizacja: Wola Uhruska/Wwa

Post autor: kornelitoo »

kondiz pisze:No i gość jest przegrany :-|
Obrazek
Po pierwsze, jak zostało napisane, Inspire był w tym momencie w trybie lądowania czyt. przed podniesieniem "podwozia" . Po drugie kamera była przechylona do góry....
Awatar użytkownika
mknet
Posty: 1223
Rejestracja: wtorek 10 sty 2012, 20:13
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: mknet »

kornelitoo, tutaj nie chodzi o śmigła w kadrze :-x
Użytkowane: Bixler 2 1500m, SkySurfer 2000mm, Transporter Q7.6, Mini-Hrejser slim 280mm, Delta120min.
Składają się: SU31 ElectriFly, FarFlyer długolot fpv.
Zakurzone: T-rex 500ESP, Ofna ultra lx comp, Hpi Sprint 2
Awatar użytkownika
PiotrSz
Posty: 3518
Rejestracja: środa 21 sie 2013, 22:04
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: PiotrSz »

Dzisiaj kolega na lotnisku robił oblot swojego Inspire ale niestety nie załapałem się ... siedziałem w pracy dzisiaj ...

P.S. Panowie tylko nie rozpoczynajcie kolejnego polowania na czarownice bo kolejny wątek zostanie zasyfiony.
Awatar użytkownika
kornelitoo
Posty: 206
Rejestracja: wtorek 19 lis 2013, 23:01
Lokalizacja: Wola Uhruska/Wwa

Post autor: kornelitoo »

mknet pisze:kornelitoo, tutaj nie chodzi o śmigła w kadrze :-x

Ooops..... na pierwszy rzut oka nie zwróciłem na to uwagi :-? Macie rację...
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Jełop jakich mało i jeszcze się z nazwiska przyznaje :roll: że latał nad terenem moocno zurbanizowanym, w CTRze i na mijankę z dużym statkiem powietrznym. Fajnie jakby zniknął z rynku za tego hat-trick'a ...

Od odpowiedniego momentu wydzielam ten przypadek do działu "przypadki" coby nie śmiecić w dziale nowości.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Pnow65
Posty: 250
Rejestracja: niedziela 29 sty 2012, 11:04
Lokalizacja: PL

Post autor: Pnow65 »

Easy. Bez przesady.
Jeśli miałbym porównywać - to była to jazda z prędkością 55 na ograniczeniu do 50.
Latał nie wyżej niż dźwigi stojące niedaleko (kilkadziesiąt metrów obok) a przelatujący MI był raczej paręset metrów wyżej.
Gdyby wszystkie naruszenia przepisów były w takim zakresie, to dyskusja o nich nie miałaby większego sensu.
Piotr
P10TR
Posty: 29
Rejestracja: wtorek 13 sty 2015, 19:48
Lokalizacja: Kobylka

Post autor: P10TR »

Pnow65 pisze:Easy. Bez przesady.
Jeśli miałbym porównywać - to była to jazda z prędkością 55 na ograniczeniu do 50.
Latał nie wyżej niż dźwigi stojące niedaleko (kilkadziesiąt metrów obok) a przelatujący MI był raczej paręset metrów wyżej.
Gdyby wszystkie naruszenia przepisów były w takim zakresie, to dyskusja o nich nie miałaby większego sensu.
Nie do końca się z Tobą zgodzę. Też jestem tzw "Kamerunem", ale zanim kupiłem swojego pierwszego coptera trafiłem na to forum. Tutaj dowiedziałem się jak powinna wyglądać moja nauka latania czyli czytać i ćwiczyć loty na biedronce (4 miesiące), zrozumiałem co to jest strefa CTR i że nie należy w niej latać bez stosownych zezwoleń i uprawnień, co to śą gainy, tryby lotu i inne wynalizki. Moim hobby jest fotografia i do tego używam coptera, ale uważam że wiedza ttuaj nabyta przyda się do prawidłowego latania i uniknięcia przykrych niespodzianek związanych z bugami w kontrolerach, etc. Pewnie nigdy nie wyjdę ponad kategorię kamerunska (brak mi cierpliwości do modelarstwa i od młodych lat rzucałem modelami po scianach przy pierwszym niepowodzeniu), ale chciałem tutaj podziękować wszystkim, którzy mają jeszczę chęci odpowiadać na nasze głupie pytania. Pamiętajcie - Kamerun też człowiek ;-)

Pozdrawiam Piotr.
Artgraf1981
Posty: 491
Rejestracja: piątek 10 sty 2014, 11:46
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Artgraf1981 »

Pnow65 pisze:Easy. Bez przesady.
jakie bez przesady. Mówimy o modelu który ostatnio spierdzielił prosto w garaż.
A pomyśl co by było gdyby się załączył failsafe bo kolesia zagłuszyły sieci wifi w gęstej zabudowie i ten failsafe zadziałał by tak jak sławne już auto take off. I nagle ten MI mógłby się jednak z Inspirem spotkać.
I owszem to było jak jazda 55 na ograniczeniu do 50 ale z kierowcą który w każej chwili może oślepnąć, ogłuchnąć i nawet wysiąść z samochodu :-)
Awatar użytkownika
Adrián
Posty: 9286
Rejestracja: środa 03 wrz 2014, 11:11
Lokalizacja: 50°08′13″N ; 18°57′59″E

Post autor: Adrián »

Pnow65, a jak się odniesiesz do kwestii, że mógł stracić kontrolę, zawieść elektronika i spada na ulicę, pojazd, odpukać przechodnia ?
Dalej uważasz, że było nisko i w dobrym miejscu na "pierwsze testy" ?
Pnow65
Posty: 250
Rejestracja: niedziela 29 sty 2012, 11:04
Lokalizacja: PL

Post autor: Pnow65 »

Powtarzam - spokojniej...
Mając 30 lat (to o oponentach) macie niezerowe prawdopodobieństwo zawału serca lub udaru. W dowolnym momencie i bez uprzedzenia. Jak rozumiem, w związku z tym nie prowadzicie ŻADNYCH pojazdów mechanicznych.
Zawieść może wszystko. Tak sprzęt jak i pilot. Dlatego należny rozumieć co się robi i.... świadomie przyjmować na siebie ryzyko wypadku. Albo przyjmujesz to ryzyko świadomie, albo nie latasz, nie jeździsz, itp. Tyle i tylko tyle.
Piotr
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Post autor: Rurek »

Pnow65 pisze:Albo przyjmujesz to ryzyko świadomie
Myślisz że autor tego filmiku podjął ryzyko świadomie? Latał w dość ruchliwym miejscu tylko po to by pokazać jak lata Inspire i świadomie połamał tyle przepisów? Nie sądzę...
No chyba że tak wierzy w potęgę marketingu i to że pokazał jako pierwszy nowego sprzęta ma dać mu nadzieję na prosperitę.

Edicao: zmierzyłem w geoportqalu - latał 4,4 km od skrzyżowania dróg startowych na Okęciu :shock:
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
P10TR
Posty: 29
Rejestracja: wtorek 13 sty 2015, 19:48
Lokalizacja: Kobylka

Post autor: P10TR »

Pnow65 pisze:Powtarzam - spokojniej...
Mając 30 lat (to o oponentach) macie niezerowe prawdopodobieństwo zawału serca lub udaru. W dowolnym momencie i bez uprzedzenia. Jak rozumiem, w związku z tym nie prowadzicie ŻADNYCH pojazdów mechanicznych.
Zawieść może wszystko. Tak sprzęt jak i pilot. Dlatego należny rozumieć co się robi i.... świadomie przyjmować na siebie ryzyko wypadku. Albo przyjmujesz to ryzyko świadomie, albo nie latasz, nie jeździsz, itp. Tyle i tylko tyle.
Tu nie chodzi o wiek czy ryzyko nagłego zawału (śmiem twierdzić, że w przypadku dużych samolotów ryzyko jest nawet mniejsze, bo zawsze jest drugi pilot w obwodzie). Tu chodzi o nieświadome łamanie przepisów. Lotnictwo jest obszarem bardzo regulowanym i do momentu pojawienia się latających RTF-ów, niebo dzielili świadomi użytkownicy. Nagły wzrost popularności urządzeń latających doprowadził do coraz większej ilości niebezpiecznych zdarzeń z udziałem niedoświadczonych oblatywaczy, którzy nawet nie znają podstawowych przepisów dotyczących ruchu lotniczego (choćby strefy CTR). Obawiam się, że to tylko kwestia czasu, kiedy zdarzy się bardziej poważny incydent z udziałem UAV-a i wtedy konsekwencje poniosą wszyscy użytkownicy. Takie przypadki powinny być odpowiednio napiętnowane z dużą ilością medialnego szumu. I proszę nie powołuj się tutaj na analogie do samochodów. Wiele osób myśli - 10 km/h więcej, nic się nie stanie, wypiłem 3 kieliszki, nie jestem pijany, czuję się dobrze, etc. Efekt - 3571 ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w 2012 roku. Następnym razem jak będę gdzieś leciał samolotem, to nie chcę myśleć o jakimś "pilocie", który właśnie lata sobie dronem koło lotniska na ścieżce podejścia.
ODPOWIEDZ