Zmiany w przepisach dotyczących UAV
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV
Ja z kolei usłyszałem u orzecznika, że IV jeszcze nie ma (prace w toku) i póki co należy przyjąć, że obowiązuje III.
"Optymista i pesymista to osoby w gruncie rzeczy do siebie podobne. Obaj uważają, że świat stoi przed nimi otworem. Tyle, że pesymista zdaje się wiedzieć który to otwór."
-
- Posty: 814
- Rejestracja: niedziela 19 wrz 2010, 17:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV
Ja poprostu poszedłem do WIML'u, powiedziałem do czego potrzebuje orzeczenie i oni dalej wiedzieli co i jak :)biczownia pisze:No właśnie z tym klasami orzeczeń lekarskich jest jakiś b....ałagan.esamolocik pisze:Genralnie wymagane jest orzeczenie lotniczo-lekarskie II klasy.
W oficjalnym FAQ ULC: Posiadanie ważnego orzeczenia lotniczo-lekarskiego odpowiedniej klasy o braku przeciwwskazań do wykonywania lotów bezzałogowymi statkami powietrznymi (klasa 4);
A mi w GOBLL powiedzieli, że to jest to samo co orzeczenie klasa III
Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV
Może wypowie się ktoś kto zdawał odnośnie klas orzeczeń?
Ukończył Szkołę Latania San Andreas
Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV
Robilem po prostu badania 3 klasy i nikt sie nie przyczepil.
AutoQuad Team
-
- Posty: 110
- Rejestracja: sobota 05 kwie 2014, 11:04
- Lokalizacja: Kraków
Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV
Sorry, ręce mi opadają tą pustą dyskusją ! http://www.cmc-center.pl/specjalisci.html , proszę bardzo , w zakładce Ośrodek Badań Lotniczych macie kontakt, telefon jeden i wszystko się dowiecie ! Zasady badań dla piltów statków bezzałogowych są jednakowe dla wszystkich w całej Polsce , to ULC ustala , a jego lekarze się do tego stosują , AMEN
Polecam czytanie ze zrozumieniem
Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV
Ja robiłem w WIML .
W rejestracji wiedzą o jakie badania chodzi.
B. uprzejma kobitka daje listę lekarzy i należy obejść wszystkie wypisane gabinety.
Później 230 pln i po 12 odbiór dopuszczenia czy jak tam zwał.
Nota bene od dwudziestu lat nie byłem u tylu doktorów co tego dnia
W rejestracji wiedzą o jakie badania chodzi.
B. uprzejma kobitka daje listę lekarzy i należy obejść wszystkie wypisane gabinety.
Później 230 pln i po 12 odbiór dopuszczenia czy jak tam zwał.
Nota bene od dwudziestu lat nie byłem u tylu doktorów co tego dnia
Vega, trzepakolot, heksa z gimbalkiem, diy gogle
Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV
Kiedy robiłem badania do licencji balonowej i szkolenia szybowcowego, to wszyscy odradzali WIML. Mówili że tam jest dawne podejście, że lotnik zdaniem WIMLowców powinien mieć zdrowie jak kosmonauta itd. Robiłem badania II klasy w Luxmedzie, a potem też w Alergomedzie, szybko i bezproblemowo!
Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV
Trochę to dziwne że na sterowanie zdalnym modelem trzeba mieć orzeczenie 4 klasy a na loty balonem klasa 2. Czy to jest tak że 1 klasa to jest najwyższy poziom a 4 klasa najniższy?
Ukończył Szkołę Latania San Andreas
Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV
Klasa 4 to np. stewardesy
Vega, trzepakolot, heksa z gimbalkiem, diy gogle
Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV
Tak, choć 4-tej klasy to chyba jeszcze tak do końca nie ma? Dla (aktywnie) latających dotąd były 3 klasy, teraz wchodzą przepisy "europejskie" i się wszystko zmienia. Pierwsza klasa ma jeszcze podklasy, ważne np dla wojska.Myszon pisze:Trochę to dziwne że na sterowanie zdalnym modelem trzeba mieć orzeczenie 4 klasy a na loty balonem klasa 2. Czy to jest tak że 1 klasa to jest najwyższy poziom a 4 klasa najniższy?
Loty balonem to poważna sprawa :) Dynamika znacznie bardziej skomplikowana niż w przypadku modeli, ogromna bezwładność a i wydarzenia potrafią bardzo przyspieszyć, gigantyczne rozmiary statku powietrznego, zagrożenie pożarowe, no i trzeba mieć dużo krzepy by nosić graty. Ciekawe czy są balony RC (nie papierowe, ale z nomeksu/poliamidu) - zdaje się że tak. Choć chyba ograniczenie do 25 kg jest mocno ograniczające.
Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV
Propozycja europejska wydaje się bardzo rozsądna. Hobbyści latacze "łąkowo-leśni" oraz rdzenni modelarze nadal będą mieli swobodę. Inni którzy będą chcieli zarabiać będą musieli spełniać po kolei coraz ostrzejsze warunki w uzależnieniu od stopnia zagrożenia. Podoba mi się ta koncepcja.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV
Fajny tekst, taki, fachowy:
"Oczywiście jeśli piloci dronów mają się stosować do zasad, muszą znać te zasady."
Jak zostać pilotem drona? : - (
"Oczywiście jeśli piloci dronów mają się stosować do zasad, muszą znać te zasady."
Jak zostać pilotem drona? : - (
...
Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV
No nie wiem...Rurek pisze:Propozycja europejska wydaje się bardzo rozsądna. Hobbyści latacze "łąkowo-leśni" oraz rdzenni modelarze nadal będą mieli swobodę.
Ja to rozumiem tak - sprzęt np. będzie musiał mieć jakieś certyfikaty, co spowoduje, że nasze graty będzie trzeba wywalić do kosza... lub latać nielegalnie.Te drony będą musiały spełnić pewne wymagania rynkowe i zapewne będą ograniczone wagowo.
Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV
Od pewnej wagi przy lotach komercyjnych wejdzie obowiązek prowadzenia dokumentacji dla posiadanej floty niemal tak szczegółowej jak dla załogowych statków powietrznych. Do tego obowiązek opracowania procedur operacyjnych analiz ryzyka itp.Rurek pisze:Propozycja europejska wydaje się bardzo rozsądna. Hobbyści latacze "łąkowo-leśni" oraz rdzenni modelarze nadal będą mieli swobodę. Inni którzy będą chcieli zarabiać będą musieli spełniać po kolei coraz ostrzejsze warunki w uzależnieniu od stopnia zagrożenia. Podoba mi się ta koncepcja.
To wszystko aby nie pozostawiać niczego przypadkowi i zminimalizować ewentualne straty w ludziach.
----------------------
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.
Realis familiam pater, mater et filii est.
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.
Realis familiam pater, mater et filii est.