Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Merytoryczne komentarze opisywanych w dziale wyżej przypadków

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
rufffus
Posty: 300
Rejestracja: poniedziałek 16 wrz 2013, 08:01
Lokalizacja: Łódź

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: rufffus »

Ja z kolei usłyszałem u orzecznika, że IV jeszcze nie ma (prace w toku) i póki co należy przyjąć, że obowiązuje III.
"Optymista i pesymista to osoby w gruncie rzeczy do siebie podobne. Obaj uważają, że świat stoi przed nimi otworem. Tyle, że pesymista zdaje się wiedzieć który to otwór."
esamolocik
Posty: 814
Rejestracja: niedziela 19 wrz 2010, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: esamolocik »

biczownia pisze:
esamolocik pisze:Genralnie wymagane jest orzeczenie lotniczo-lekarskie II klasy.
No właśnie z tym klasami orzeczeń lekarskich jest jakiś b....ałagan.

W oficjalnym FAQ ULC: Posiadanie ważnego orzeczenia lotniczo-lekarskiego odpowiedniej klasy o braku przeciwwskazań do wykonywania lotów bezzałogowymi statkami powietrznymi (klasa 4);

A mi w GOBLL powiedzieli, że to jest to samo co orzeczenie klasa III
Ja poprostu poszedłem do WIML'u, powiedziałem do czego potrzebuje orzeczenie i oni dalej wiedzieli co i jak :)
Awatar użytkownika
Myszon
Posty: 1054
Rejestracja: wtorek 19 mar 2013, 13:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: Myszon »

Może wypowie się ktoś kto zdawał odnośnie klas orzeczeń?
Ukończył Szkołę Latania San Andreas
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: bluuu »

Robilem po prostu badania 3 klasy i nikt sie nie przyczepil.
AutoQuad Team
Pan Tadeusz
Posty: 110
Rejestracja: sobota 05 kwie 2014, 11:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: Pan Tadeusz »

Sorry, ręce mi opadają tą pustą dyskusją ! http://www.cmc-center.pl/specjalisci.html , proszę bardzo , w zakładce Ośrodek Badań Lotniczych macie kontakt, telefon jeden i wszystko się dowiecie ! Zasady badań dla piltów statków bezzałogowych są jednakowe dla wszystkich w całej Polsce , to ULC ustala , a jego lekarze się do tego stosują , AMEN
Polecam czytanie ze zrozumieniem
Awatar użytkownika
gazor
Posty: 1028
Rejestracja: piątek 10 sie 2012, 01:25
Lokalizacja: wawa

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: gazor »

Ja robiłem w WIML .
W rejestracji wiedzą o jakie badania chodzi.
B. uprzejma kobitka daje listę lekarzy i należy obejść wszystkie wypisane gabinety.
Później 230 pln i po 12 odbiór dopuszczenia czy jak tam zwał. :-)
Nota bene od dwudziestu lat nie byłem u tylu doktorów co tego dnia :mrgreen: :mrgreen:
Vega, trzepakolot, heksa z gimbalkiem, diy gogle
oko
Posty: 919
Rejestracja: wtorek 22 paź 2013, 10:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: oko »

Kiedy robiłem badania do licencji balonowej i szkolenia szybowcowego, to wszyscy odradzali WIML. Mówili że tam jest dawne podejście, że lotnik zdaniem WIMLowców powinien mieć zdrowie jak kosmonauta itd. Robiłem badania II klasy w Luxmedzie, a potem też w Alergomedzie, szybko i bezproblemowo!
Awatar użytkownika
Myszon
Posty: 1054
Rejestracja: wtorek 19 mar 2013, 13:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: Myszon »

Trochę to dziwne że na sterowanie zdalnym modelem trzeba mieć orzeczenie 4 klasy a na loty balonem klasa 2. Czy to jest tak że 1 klasa to jest najwyższy poziom a 4 klasa najniższy?
Ukończył Szkołę Latania San Andreas
Awatar użytkownika
gazor
Posty: 1028
Rejestracja: piątek 10 sie 2012, 01:25
Lokalizacja: wawa

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: gazor »

Klasa 4 to np. stewardesy :-P
Vega, trzepakolot, heksa z gimbalkiem, diy gogle
oko
Posty: 919
Rejestracja: wtorek 22 paź 2013, 10:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: oko »

Myszon pisze:Trochę to dziwne że na sterowanie zdalnym modelem trzeba mieć orzeczenie 4 klasy a na loty balonem klasa 2. Czy to jest tak że 1 klasa to jest najwyższy poziom a 4 klasa najniższy?
Tak, choć 4-tej klasy to chyba jeszcze tak do końca nie ma? Dla (aktywnie) latających dotąd były 3 klasy, teraz wchodzą przepisy "europejskie" i się wszystko zmienia. Pierwsza klasa ma jeszcze podklasy, ważne np dla wojska.

Loty balonem to poważna sprawa :) Dynamika znacznie bardziej skomplikowana niż w przypadku modeli, ogromna bezwładność a i wydarzenia potrafią bardzo przyspieszyć, gigantyczne rozmiary statku powietrznego, zagrożenie pożarowe, no i trzeba mieć dużo krzepy by nosić graty. Ciekawe czy są balony RC (nie papierowe, ale z nomeksu/poliamidu) - zdaje się że tak. Choć chyba ograniczenie do 25 kg jest mocno ograniczające.
Pnow65
Posty: 250
Rejestracja: niedziela 29 sty 2012, 11:04
Lokalizacja: PL

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: Pnow65 »

Piotr
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: Rurek »

Propozycja europejska wydaje się bardzo rozsądna. Hobbyści latacze "łąkowo-leśni" oraz rdzenni modelarze nadal będą mieli swobodę. Inni którzy będą chcieli zarabiać będą musieli spełniać po kolei coraz ostrzejsze warunki w uzależnieniu od stopnia zagrożenia. Podoba mi się ta koncepcja.
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Awatar użytkownika
major
Posty: 32
Rejestracja: środa 27 sie 2014, 13:17
Lokalizacja: ZST
Kontakt:

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: major »

Fajny tekst, taki, fachowy:
"Oczywiście jeśli piloci dronów mają się stosować do zasad, muszą znać te zasady."

Jak zostać pilotem drona? : - (
...
Awatar użytkownika
fragles
Posty: 1713
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2013, 22:54
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: fragles »

Rurek pisze:Propozycja europejska wydaje się bardzo rozsądna. Hobbyści latacze "łąkowo-leśni" oraz rdzenni modelarze nadal będą mieli swobodę.
No nie wiem...
Te drony będą musiały spełnić pewne wymagania rynkowe i zapewne będą ograniczone wagowo.
Ja to rozumiem tak - sprzęt np. będzie musiał mieć jakieś certyfikaty, co spowoduje, że nasze graty będzie trzeba wywalić do kosza... lub latać nielegalnie.
Awatar użytkownika
pirzol
Posty: 986
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 19:57
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Zmiany w przepisach dotyczących UAV

Post autor: pirzol »

Rurek pisze:Propozycja europejska wydaje się bardzo rozsądna. Hobbyści latacze "łąkowo-leśni" oraz rdzenni modelarze nadal będą mieli swobodę. Inni którzy będą chcieli zarabiać będą musieli spełniać po kolei coraz ostrzejsze warunki w uzależnieniu od stopnia zagrożenia. Podoba mi się ta koncepcja.
Od pewnej wagi przy lotach komercyjnych wejdzie obowiązek prowadzenia dokumentacji dla posiadanej floty niemal tak szczegółowej jak dla załogowych statków powietrznych. Do tego obowiązek opracowania procedur operacyjnych analiz ryzyka itp.
To wszystko aby nie pozostawiać niczego przypadkowi i zminimalizować ewentualne straty w ludziach.

----------------------
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.

Realis familiam pater, mater et filii est.
ODPOWIEDZ