Projekt "Jestem Modelarzem, Latam bezpiecznie"

Merytoryczne komentarze opisywanych w dziale wyżej przypadków

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
ReMo
Posty: 2133
Rejestracja: środa 04 kwie 2012, 17:24
Lokalizacja: Skoczów,Bielsko

Projekt "Jestem Modelarzem, Latam bezpiecznie"

Post autor: ReMo »

Zapraszam do wzięcia udziału w projekcie
"Jestem Modelarzem, Latam bezpiecznie"

Projekt ma na celu propagowanie bezpieczeństwa wśród modelarzy.



O co chodzi:

Projekt ma na celu uzyskanie modelarzy którzy latają z głową.
Liczy się tu:
-doświadczenie,
-pomoc na forach tematycznych
-zdanie egzaminu
-pierwsza pomoc w czasie wypadku.
-prawidłowe zachowanie w czasie krytycznej sytuacji
-test psychologiczny (typu psychotesty wykonywane tak jak dla kierowców zawodowych)

Wszystkie testy wykonujemy drogą elektroniczną.

Liczba Chętnych w pierwszym wydaniu ograniczona do 50.



Pytania
Co z tego będą miał?

Każdy uczestnik projektu który przejdzie prawidłowo wszystkie etapy dostanie
pisemne potwierdzenie przejście takiego projektu.
Oraz parę szt naklejki..
Projektu Jestem Modelarzem, Latam w chmurach bezpiecznie <-- coś w stylu certyfikatu..


Macie jakieś propozycje? Pisać poniżej..
Chęć zgłaszania się proszę kierować poniżej postu.



Startujemy POD KONIEC WAKACJI

Plakat już w wkrótce!
Ostatnio zmieniony poniedziałek 14 lip 2014, 15:51 przez ReMo, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]"Tylko życie poświęcone innym, warte jest przeżycia"[/b]
Awatar użytkownika
Kowal
Posty: 4541
Rejestracja: poniedziałek 27 sty 2014, 21:15
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska

Post autor: Kowal »

Jestem lataczem, bo modelarz to "wysoka pólka" :-P ,
nie latam w chmurach, bo to za wysoko :mrgreen: , i zawsze niebezpiecznie :evil: ,
...chyba nie dla mnie taki certyfikat :lol:
Pozdrawiam, Artur
Lepiej wejść komuś w drogę, niż w tyłek...
Awatar użytkownika
Jedrula
Posty: 2058
Rejestracja: poniedziałek 22 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Jedrula »

ReMo, Bardzo chętnie w to wejdę tylko co to daje, ma jakieś umocowanie prawne, patrona ULC, jest gdzieś honorowane czy coś podobnego :?:
Bez poparcia od jakiejś ważnej instytucji to moim zdaniem trochę bez sensu, papier dla papieru, no może z pierwszej pomocy można coś wynieść,
Sugeruję że warto by dołożyć "wykład" o przepisach.
Lecę na nielegalu!
Awatar użytkownika
ReMo
Posty: 2133
Rejestracja: środa 04 kwie 2012, 17:24
Lokalizacja: Skoczów,Bielsko

Post autor: ReMo »

Z warszawa bede dopiero kontakt lapal..
Cos na zasadzie mam juz chetnych chcecie sie podpisac pod projektem;)
[b]"Tylko życie poświęcone innym, warte jest przeżycia"[/b]
Awatar użytkownika
Jedrula
Posty: 2058
Rejestracja: poniedziałek 22 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Jedrula »

No to trzyma kciuki żeby się podpisali, z autografem kogoś z urzędu zawsze ma " większą wagę". ;-)
Lecę na nielegalu!
Awatar użytkownika
pirzol
Posty: 986
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 19:57
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: pirzol »

Trzymam kciuki ale...

Przypominam iz aktualny stan prawny nie dopuszcza latania w chmurach.
Wszystko co mozemy to w zasiegu wzroku bez polepszaczy i w okreslonych strefach.
Operacje w zasięgu widoczności wzrokowej VLOS (Visual line-of-sight operation). Czyli nie ma mowy o chmurach.

Jako stow. Mozemy powalczyc o zmiane prawa w tym zakresie.
Zobaczcie jak inni podejmuja inicjatywe w tym temacie https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... bCHy0wO0tQ
Ostatnio zmieniony niedziela 13 lip 2014, 12:22 przez pirzol, łącznie zmieniany 2 razy.
----------------------
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.

Realis familiam pater, mater et filii est.
Awatar użytkownika
ReMo
Posty: 2133
Rejestracja: środa 04 kwie 2012, 17:24
Lokalizacja: Skoczów,Bielsko

Post autor: ReMo »

To moze wymyslmy jakies haslo;)


Jestem modelarzem, latam bezpiecznie

Jestem w powietrzu, dbam o przepisy

Jestem w powietrzu, dbam o bezpieczenstwo

Modelarstwo z glową

RC-FPV pasja, bezpieczenstwo
[b]"Tylko życie poświęcone innym, warte jest przeżycia"[/b]
Awatar użytkownika
Myszon
Posty: 1054
Rejestracja: wtorek 19 mar 2013, 13:56
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: Myszon »

pirzol pisze: Przypominam iz aktualny stan prawny nie dopuszcza latania w chmurach.
Wszystko co mozemy to w zasiegu wzroku bez polepszaczy i w okreslonych strefach.
Operacje w zasięgu widoczności wzrokowej VLOS (Visual line-of-sight operation). Czyli nie ma mowy o chmurach.
Nie przesadzajmy - ostatnio chmury w kielcach były na ok 100m :-) Tak czy owak akcja mi się podoba i chętnie wezmę udział. Co do sloganu z chmurami to faktycznie pierwsza myśl taka jak u Ciebie pirzol.

Photo by Artgraf
Obrazek
Ukończył Szkołę Latania San Andreas
Awatar użytkownika
pirzol
Posty: 986
Rejestracja: czwartek 18 sie 2011, 19:57
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: pirzol »

Może i były na 100m, ale wtedy nie powinno się latać. Nie wprowadzajmy poczatkujących pilotów w błąd.

z widocznością (VFR)

"Podstawowym kryterium określenia warunków minimalnych wykonania lotu VFR jest kryterium bezpieczeństwa i pod żadnym pozorem nie powinno ono zostać naruszone. Ponadto lot VFR w przestrzeni klasy „F i „G” na i poniżej 900 m AMSL lub 300 m nad terenem w zależności, co jest wyższe, powinien być wykonany przy widzialności minimum 5 km, z dala od chmur i z widocznością ziemi lub wody.
"

http://lotniczapolska.pl/Przepisy-wykon ... oscia,6176
----------------------
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.

Realis familiam pater, mater et filii est.
Awatar użytkownika
Jedrula
Posty: 2058
Rejestracja: poniedziałek 22 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Jedrula »

pirzol, Ty tak na serio :shock: :roll:
Ludzie nie dajcie sie ogłupić tym przepisom.
W pierwszym poście autor napisał że kierowane do doświadczonych modelarzy, poza tym nazwy różnych akcji są zwykle przenośne, a latanie z chmurami sie kojarzy.


PS. A może w czasie uczestnictwa w kursie wykształca sie 6 zmysł który pozwala latać w chmurach bezpiecznie i czyni nasz model niewidzialnym dla powietrznej policji której przecież tak dużo w naszym kraju. :mrgreen:
Lecę na nielegalu!
Pnow65
Posty: 250
Rejestracja: niedziela 29 sty 2012, 11:04
Lokalizacja: PL

Post autor: Pnow65 »

Jedrula pisze:pirzol, Ty tak na serio :shock: :roll:
Ludzie nie dajcie sie ogłupić tym przepisom.
W pierwszym poście autor napisał że kierowane do doświadczonych modelarzy, poza tym nazwy różnych akcji są zwykle przenośne, a latanie z chmurami sie kojarzy.
Tia.... "Nie dajcie się ogłupić..." i propagujcie jazdę tylko powyżej 8 promili alkoholu we krwi. W końcu żeby tyle mieć, to trzeba długiego i wyczerpującego treningu. O doświadczeniu nie wspominając.

@ReMo: Prima Aprillis już był w tym roku. Nie rób sobie jaj, bo jak widać ludzie to biorą na serio.
Piotr
Awatar użytkownika
bluuu
Posty: 1707
Rejestracja: środa 21 mar 2012, 15:01
Lokalizacja: Wwa

Post autor: bluuu »

Remo: jak cos to sie zglaszam, a co :)
AutoQuad Team
Awatar użytkownika
ReMo
Posty: 2133
Rejestracja: środa 04 kwie 2012, 17:24
Lokalizacja: Skoczów,Bielsko

Post autor: ReMo »

Pnow65, czemu jaja?
Akcje chce bardzo serio przeprowadzic..

jest pare typow
- latam i mam to gdzies
-Latam i mysle o przepisach i dzialam w kierunku takim zeby Polska miala wytczne abysmy mogli legalnie latac
-Latam ale wspieram inicjatywe ludzi


Gdy zabronia nam juz calkowicie latac, policjs bedzie scigac to pierwsza grupa bedzie najwiecej joszczyc.
[b]"Tylko życie poświęcone innym, warte jest przeżycia"[/b]
Pnow65
Posty: 250
Rejestracja: niedziela 29 sty 2012, 11:04
Lokalizacja: PL

Post autor: Pnow65 »

No to brutalnie: kiedy do Was dotrze że nie macie i nie będziecie już nigdy mieli żadnego wpływu na kształt przepisów dotyczących zasad użytkowania przestrzeni powietrznej? Modelarskie latanie poza VLOS z chwilą wprowadzenia zeszłorocznego rozporządzenia definitywnie odeszło do przeszłości. To co może się zmienić - to doprecyzowanie: w zasięgu wzroku = xx metrów, gdzie xxx jest mniejsze niż 500 w poziomie i 150 w pionie, do tego nie bliżej niż yyy metrów od ludzi, budynków, itp ( yyy = około 50-150). I tyle.
Piotr
zybyzy
Posty: 1346
Rejestracja: sobota 18 sie 2012, 10:06
Lokalizacja: Breslau

Post autor: zybyzy »

ReMo pisze:czemu jaja?
ReMo pisze:-zdanie egzaminu
-pierwsza pomoc w czasie wypadku.
-prawidłowe zachowanie w czasie krytycznej sytuacji
-test psychologiczny (typu psychotesty wykonywane tak jak dla kierowców zawodowych)
ReMo pisze:Wszystkie testy wykonujemy drogą elektroniczną
Dla mnie test psychologiczny przeprowadzony elektronicznie to są naprawdę jaja.
* Pierwsza pomoc w czasie wypadku - będzie egzamin z naklejania plastra na palec po przecięciu śmigłem? Bo chyba nie RKO?

Ogólnie popieram, ale trochę to naciągane.
bo latać to cza umić ;) - więc ciągle się uczę.
SkyWalker X-6 FPV - 2Fat2Fly, SkyWalker 1900 FPV Z&P, Mini SkyWalker eleres AP, Mini Talon FPV Z&P
BadCat FPV - KFC32FTB
ODPOWIEDZ