Komisja Europejska zabiera się za drony...
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
- Freddie Chopin
- Posty: 337
- Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Nie sugerujesz chyba, że powinniśmy się ustawić posłusznie w rządku jak stado baranów? (;
:: freddiechopin.info ::
Bez obrazy, ale takie kombinowanie (to fakt, że super-popularne tutaj) ma "ujemne" szanse powodzenia. Podobnie jak niektóre cele w wątku o stowarzyszeniu.
Porównać to można jedynie do sytuacji, gdyby klub miłośników np BMW M5 postawił sobie za cel zmianę w kodeksie drogowym podwyższającą prędkość w terenie zabudowanym do 250 km/h.
W obu przypadkach - szanse zerowe, a jedyny efekt, to pokazanie szerokiej publiczności, że wnioskują osoby delikatnie mówiąc niepełna rozumu.
Porównać to można jedynie do sytuacji, gdyby klub miłośników np BMW M5 postawił sobie za cel zmianę w kodeksie drogowym podwyższającą prędkość w terenie zabudowanym do 250 km/h.
W obu przypadkach - szanse zerowe, a jedyny efekt, to pokazanie szerokiej publiczności, że wnioskują osoby delikatnie mówiąc niepełna rozumu.
Piotr
Obawiam się, że to złe porównanie, nie trzeba jechać 250km/h. Codziennie tysiące nawalonych, na kacu, nie odpowiedzialnych, spieszących się do pracy, nie spełnionych, powalonych i innych w stanie, że tak powiem braku gotowości do kierowania pojazdem, wsiada w swoje szybkie/tanie/drogie/firmowe/przedłużenia prącia/itp itd samochody ważące tak około 1000 kg wzwyż powodując zagrożenie nieporównywalnie większe od pewnie około 100 lataczy fpv latających raz w tygodniu w całej Polsce.Pnow65 pisze:Bez obrazy, ale takie kombinowanie (to fakt, że super-popularne tutaj) ma "ujemne" szanse powodzenia. Podobnie jak niektóre cele w wątku o stowarzyszeniu.
Porównać to można jedynie do sytuacji, gdyby klub miłośników np BMW M5 postawił sobie za cel zmianę w kodeksie drogowym podwyższającą prędkość w terenie zabudowanym do 250 km/h.
W obu przypadkach - szanse zerowe, a jedyny efekt, to pokazanie szerokiej publiczności, że wnioskują osoby delikatnie mówiąc niepełna rozumu.
I z tym się nic nie robi, bo nie ma takiej potrzeby, bo jak ktoś zginie czy zostanie kaleką to jego/jego rodziny sprawa. A jak by tak przypadkiem samolot spadł to on trochę kosztuje nie, poza tym ludzie mogli by przestać podróżować w ten sposób (tak jak przez terroryzm...) i co by wtedy było...
Słyszałem o jednym wypadku gdy model wleciał w inny samolot , przy samym lotnisku zdaje się... Ciekawe czy ktokolwiek oszacował prawdopodobieństwo że latający w CTR model trafi w samolot rejsowy... i czy ono jest większe niż szansa wygrania w totolotka.
Uważam, że należy regulować najpierw sprawy istotniejsze dla społeczeństwa i jego bezpieczeństwa, a potem mniej istotne, i możesz uważać że jestem nie spełna rozumu :)
Pnow65 pisze:Bez obrazy, ale takie kombinowanie (to fakt, że super-popularne tutaj) ma "ujemne" szanse powodzenia. Podobnie jak niektóre cele w wątku o stowarzyszeniu.
Porównać to można jedynie do sytuacji, gdyby klub miłośników np BMW M5 postawił sobie za cel zmianę w kodeksie drogowym podwyższającą prędkość w terenie zabudowanym do 250 km/h.
W obu przypadkach - szanse zerowe, a jedyny efekt, to pokazanie szerokiej publiczności, że wnioskują osoby delikatnie mówiąc niepełna rozumu.
a gdzie widzisz w Rozdziale II pkt 7 i 8 projektu Statutu stowarzyszenia nierealne cele i zadania ?
pozdrawiam, Jacek
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
Proszę bardzo:jacekV pisze: a gdzie widzisz w Rozdziale II pkt 7 i 8 projektu Statutu stowarzyszenia nierealne cele i zadania ?
Żeby nie bić piany: obydwa te podpunkty są lub będą w ciągu najbliższych 2 lat poza zakresem regulacji narodowych w UE i na świecie. Agendy zmian sa już zaplanowane i przyjęte do realizacji. Do pierwszego - Międzynarodowa Unia Telekomunikacyjna, a do drugieco ICAO i agendy UE.Projekt Statutu pisze: Rozdział II. Cele i sposoby ich realizacji
§ 7
Celem stowarzyszenia jest prowadzenie działalności w zakresie ;
...
- działania na rzecz pozyskania dedykowanych pasm radiowych dla potrzeb hobbystycznych FPV,
- doprowadzenie do regulacji pozwalających na korzystanie z dostępnych obszarów/stref umożliwiających uprawianie lotów FPV jako pełnoprawnych uczestników ruchu powietrznego,
...
Realne jest w drugą stronę (i tak się stanie bez względu czy modelarze będą o to zabiegać, przeciwdziałać, czy sprawę oleją), czyli wprowadzenie jednolitych i jasnych regulacji na wzór brytyjskiego CAP-722. Dla niewtajemniczonych w skrócie:
- używanie tylko dopuszczonych częstotliwości i mocy (ogólnie - dziesiątki mW mocy promieniowanej w pasmach: 27, 35, 40 MHz, ISM433, ISM868, 2.4 i 5.8 GHz - i kropka. Innych nie ma),
- loty w maksymalnym zasięgu - poziom 500 metrów, pion 150 metrów, odległość od zabudowań/obiektów i ludzi - minimum 150 metrów, w fazie startu/lądowania - minimum 30 metrów, poza obszarami zabronionymi (CTR, itp).
- lot FPV - tylko z obserwatorem w wymienionych zasięgach.
Amatorskie loty FPV NIGDY nie będą pełnoprawnymi uczestnikami ruchu powietrznego.
PS
1. qczek - tu nie chodzi o zagrożenia, tylko o realność postulowanych zmian.
2. kolejny przykład "kombinowania" to tocząca się dyskusja o znakowaniu/opisywaniu modelu i postulaty "bycia incognito" - przecież to niczym się nie różni od bycia zamaskowanym stadionowym bandytą.
Piotr
Rozumiem, jeśli chodzi o realizacje zmian to masz rację, będzie ciężko.Pnow65 pisze: 1. qczek - tu nie chodzi o zagrożenia, tylko o realność postulowanych zmian.
Czy jak unikam płacenia zusu/30% podatku poprzez taką a nie inną formę kombinowania/ optymalizacji podatkowej to jestem także bandytą?Pnow65 pisze: 2. kolejny przykład "kombinowania" to tocząca się dyskusja o znakowaniu/opisywaniu modelu i postulaty "bycia incognito" - przecież to niczym się nie różni od bycia zamaskowanym stadionowym bandytą.
a jeszcze jedno,
wie ktoś może co oznacza np. że moc w danym paśmie może być taka a nie inna, załóżmy 60mW przy 2.4GH.
Czy jeśli zastosuje 100 nadajników po 60mW i specjalne zsynchronizowanych anten do utworzenia "wiązki nadawczej" to działam legalnie czy już nie? Bo np 100 routerów WiFi to mogę postawić i włączyć obok siebie i jest to raczej legalne....
Pozdrawiam
Krzysiek
wie ktoś może co oznacza np. że moc w danym paśmie może być taka a nie inna, załóżmy 60mW przy 2.4GH.
Czy jeśli zastosuje 100 nadajników po 60mW i specjalne zsynchronizowanych anten do utworzenia "wiązki nadawczej" to działam legalnie czy już nie? Bo np 100 routerów WiFi to mogę postawić i włączyć obok siebie i jest to raczej legalne....
Pozdrawiam
Krzysiek
- Freddie Chopin
- Posty: 337
- Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Gorzej, bo czyjeś rany i obrażenia się zagoją, a dziury w budżecie do której się przyczyniasz już nigdy nie zasypiemy (;qczek pisze:Czy jak unikam płacenia zusu/30% podatku poprzez taką a nie inną formę kombinowania/ optymalizacji podatkowej to jestem także bandytą?
:: freddiechopin.info ::
odpowiedz sobie na pytanie gdzie byli Paralotniarze w 1991 (mój pierwszy lot i licencja - pożal się boże)
a gdzie są teraz (prawnie i formalnie)
wtedy szybowce złośliwie latały nam nad głowami, aby nas zniechęcić do "nielegalu"
to są fakty - nie przewidywania i dywagacje - coś można jednak było zrobić
a gdzie są teraz (prawnie i formalnie)
wtedy szybowce złośliwie latały nam nad głowami, aby nas zniechęcić do "nielegalu"
to są fakty - nie przewidywania i dywagacje - coś można jednak było zrobić
pozdrawiam, Jacek
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
__________________
Sprzęt był sprawny. Użytkownik nie.
W Hangarze; Hujsban FPV, KRAB 250, Qamikaze X4, OctoCongoCopter X8, Kadłubek, Raptor,
Dlatego wspólnie szukamy środków technicznych umożliwiających naginanie :) Np gdyby samolot był trochę żywy, sprzężony z jakimś owadem albo miał pilota chomika, któremu lekko pomagamy kierować, to były bezzałogowym czy już nie ;)Pnow65 pisze:Nie, bo robisz to jawnie. Nie chodzi o sam fakt "naginania" czy chodzenia na krawędzi prawa. ale o branie odpowiedzialności za to co się robi.qczek pisze: Czy jak unikam płacenia zusu/30% podatku poprzez taką a nie inną formę kombinowania/ optymalizacji podatkowej to jestem także bandytą?
Zobacz mój avatar i podpis w poście. Tego przecież nikt nie chce. Jeśli nie uda się nic wskórać to niestety ale to forum może tak wyglądać. Zamknięte na PIN a dołączenie do grupy tylko poprzez inicjację na tajnym zlocie.Pnow65 pisze:postulaty "bycia incognito" - przecież to niczym się nie różni od bycia zamaskowanym stadionowym bandytą.
Ukończył Szkołę Latania San Andreas
Dokładnie i nowe porady w stylu, jak nie zostawiać odcisków linii papilarnych przy klejeniu pianki, i czy spryskanie amoniakiem całego modelu przed lotem wystarczająco usuwa ślady biologiczne ;)Myszon pisze:Zobacz mój avatar i podpis w poście. Tego przecież nikt nie chce. Jeśli nie uda się nic wskórać to niestety ale to forum może tak wyglądać. Zamknięte na PIN a dołączenie do grupy tylko poprzez inicjację na tajnym zlocie.Pnow65 pisze:postulaty "bycia incognito" - przecież to niczym się nie różni od bycia zamaskowanym stadionowym bandytą.
Pojawią się, także nielegalnie importowane z Chin kamery szyfrujące zapis na kartach sd, scramblery video i inne, za których samo posiadanie będzie grozić 5 lat odsiadki, bo to podchodzi pod EU terroryzm...
Dajcie już spokój :)
Na szczęście polska to taka dziwna kraj gdzie część prawa na zawsze zostaje na papierze :)
Ja byłbym za:
- strefy i zgłaszanie lotu
- oświetlenie modelu
- wymaganay AP
nie chciałbym żeby sie okazało, że np wymagany jest transponder bo jego cena przekracza jak się domyślam wszystko co mam w modelu.
Na szczęście polska to taka dziwna kraj gdzie część prawa na zawsze zostaje na papierze :)
Ja byłbym za:
- strefy i zgłaszanie lotu
- oświetlenie modelu
- wymaganay AP
nie chciałbym żeby sie okazało, że np wymagany jest transponder bo jego cena przekracza jak się domyślam wszystko co mam w modelu.
samolot max 4579/1293 analog, DJI do końca zasięgu :)
coper max 1729(na 5.8)
coper max 1729(na 5.8)