Polskie Forum FPV
http://rc-fpv.pl/

Jak zrozumieć mapę
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=53&t=18811
Strona 13 z 13

Autor:  Adrián [ piątek 04 wrz 2015, 08:43 ]
Tytuł:  Re: Jak zrozumieć mapę

Ja niestety też miałem takie przygody.. Dobrze, że latałem akurat 250 nisko.. tuż nad drzewami przeleciała mała awionetka i nie była ze straży.
Ostatnio często latają ze względu na susze i pożary w lasach.

Autor:  NeXuS [ piątek 04 wrz 2015, 08:49 ]
Tytuł:  Re: Jak zrozumieć mapę

Mam taką zasadę, jak słyszę silnik od razu zniżam tak szybko jak się da i tak nisko jak się da. I zawsze mam w głowie nakreśloną sytuację, tzn. w jakim kierunku od bazy jest model i jakim kursem leci, żeby w razie czego nie robić nerwowych ruchów w ciemno ze zmianą kierunku lotu.

Autor:  toretto1995 [ piątek 04 wrz 2015, 11:51 ]
Tytuł:  Re: Jak zrozumieć mapę

No to cieszę się że do 3500ft mam strefę niekontrolowaną. Chodzi mi bardziej czy mogę spotkać te duże na tej wysokości.

Autor:  NeXuS [ piątek 04 wrz 2015, 12:36 ]
Tytuł:  Re: Jak zrozumieć mapę

Teoretycznie żadnego pasażera zbliżającego się lub odchodzącego z EPKT, nie powinno w tym miejscu być poniżej 3500 ft.

Autor:  gregson [ sobota 26 wrz 2015, 19:46 ]
Tytuł:  Re: Jak zrozumieć mapę

Patrzac na okolice Torunia na mapie, co widze: na S od Torunia jest teren wojskowy -tam nie zamierzam sie zapuszczac,
daleko na W jest Bydgoszcz z ze swoja strefa CTR, TMA siega w okolice Torunia ale to na wysokosci 5500ft.
I dalej mam zagwostke. W Toruniu jest male lotnisko -sporadycznie uzywane. Cala okolica Torunia jest objete jako ATZ -strefa ruchu lotniskowego. Patrzac na mape i na rozporzadzenie znaczy to, ze nie moge legalnie latac w okolicy Torunia?
I aby byc w zgodzie z prawem musze sie skontaktowac z lotniskiem aby takie pozwolenie dostac? Nawet gdy chce latac nie wyzej niz 150m?

Autor:  alfsky [ niedziela 27 wrz 2015, 09:54 ]
Tytuł:  Re: Jak zrozumieć mapę

NeXuS pisze:
Teoretycznie żadnego pasażera zbliżającego się lub odchodzącego z EPKT, nie powinno w tym miejscu być poniżej 3500 ft.

Możesz się zdziwić. Teraz przy wszechobecnym cięciu kosztów linie (zwłaszcza niskokosztowe) jeśli tylko pogoda pozwala stosują podejście z widocznością. Może ono się odbywać w przestrzeni niekontrolowanej. Nie raz na Kraków Info słyszałem zniżającego i podchodzącego z widocznością Ryana. Więc to nie jest tak że jak przestrzeń niekontrolowana to nic dużego się trafić nie może. Dlatego lepiej do FIS-u zadzwonić i zgłosić loty.

gregson pisze:
Patrzac na okolice Torunia na mapie, co widze: na S od Torunia jest teren wojskowy -tam nie zamierzam sie zapuszczac,
daleko na W jest Bydgoszcz z ze swoja strefa CTR, TMA siega w okolice Torunia ale to na wysokosci 5500ft.
I dalej mam zagwostke. W Toruniu jest male lotnisko -sporadycznie uzywane. Cala okolica Torunia jest objete jako ATZ -strefa ruchu lotniskowego. Patrzac na mape i na rozporzadzenie znaczy to, ze nie moge legalnie latac w okolicy Torunia?
I aby byc w zgodzie z prawem musze sie skontaktowac z lotniskiem aby takie pozwolenie dostac? Nawet gdy chce latac nie wyzej niz 150m?


Nawet w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem warto by chyba na lotnisko zadzwonić albo i podjechać i dowiedzieć się czy coś w okolicy nie lata. Jakbym ze swojego punktu widzenia miał coś doradzić, to latając w takich okolicach warto by mieć skaner częstotliwości lotniczych. Ustawiasz częstotliwość lokalnego lotniska i z daleka słyszysz ( nadające z powietrza samoloty słychać naprawdę z daleka) czy coś leci. Z usłyszeniem lokalnego lotniska może być różnie, czasem "kwadrat" nadaje z polowej radiostacji wystawionej na łące jak są loty szybowcowe, a czasem ze stacjonarnej w budynku aeroklubu z porządną anteną często na maszcie. Najlepiej podjechać popatrzyć pogadać, lotnicy to też ludzie, w większości bardzo otwarci i przyjaźni. Jak zobaczą że jesteś świadomym użytkownikiem przestrzeni i chcesz się czegoś dowiedzieć i nauczyć to na pewno pomogą. No i przestaną traktować drony jako wcielone "zuo" ;) Jak się zobaczy drugą stronę medalu to optyka potrafi sie zmienić o 180 stopni.

Autor:  gregson [ niedziela 27 wrz 2015, 12:40 ]
Tytuł:  Re: Jak zrozumieć mapę

A zdarzalo sie wam zglaszac loty np o promieniu 2km i do wysokosci 1km? Jak ktos logicznie pomysli, to juz jest poza zasiegiem nieuzbrojonego oka.

Autor:  przemo232 [ niedziela 10 mar 2019, 18:05 ]
Tytuł:  Re: Jak zrozumieć mapę

Witam,
mam takie pytanie w strefie lotniczej TSA 02B wogóle nie można latać dronem? A jak się to ma do świadectwa VLOS ?
GND rozumiem że to jest połłap ziemi, a F405 i A035?

Załączniki:
TSA 02B.jpg
TSA 02B.jpg [ 138.75 KiB | Przeglądany 1598 razy ]

Autor:  avision [ niedziela 10 mar 2019, 18:45 ]
Tytuł:  Re: Jak zrozumieć mapę

Strefy są aktywne wg podanych godzin. Jak nieaktywna to możesz latać
Polecam sprawdzać tu:
https://droneradar.eu/mapa#aktualna

Autor:  pawelsky [ niedziela 10 mar 2019, 18:57 ]
Tytuł:  Re: Jak zrozumieć mapę

przemo232 pisze:
mam takie pytanie w strefie lotniczej TSA 02B wogóle nie można latać dronem?

W aktywnej strefie latac nie wolno. Pod, nad, badz obok juz tak (z uwzglednieniem oczywiscie wszelkich innych ograniczen)

przemo232 pisze:
GND rozumiem że to jest połłap ziemi, a F405 i A035?

viewtopic.php?p=562143#p562143

Strona 13 z 13 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/