Strona 13 z 13

Re: Jak zrozumieć mapę

: piątek 04 wrz 2015, 08:43
autor: Adrián
Ja niestety też miałem takie przygody.. Dobrze, że latałem akurat 250 nisko.. tuż nad drzewami przeleciała mała awionetka i nie była ze straży.
Ostatnio często latają ze względu na susze i pożary w lasach.

Re: Jak zrozumieć mapę

: piątek 04 wrz 2015, 08:49
autor: NeXuS
Mam taką zasadę, jak słyszę silnik od razu zniżam tak szybko jak się da i tak nisko jak się da. I zawsze mam w głowie nakreśloną sytuację, tzn. w jakim kierunku od bazy jest model i jakim kursem leci, żeby w razie czego nie robić nerwowych ruchów w ciemno ze zmianą kierunku lotu.

Re: Jak zrozumieć mapę

: piątek 04 wrz 2015, 11:51
autor: TorFPV
No to cieszę się że do 3500ft mam strefę niekontrolowaną. Chodzi mi bardziej czy mogę spotkać te duże na tej wysokości.

Re: Jak zrozumieć mapę

: piątek 04 wrz 2015, 12:36
autor: NeXuS
Teoretycznie żadnego pasażera zbliżającego się lub odchodzącego z EPKT, nie powinno w tym miejscu być poniżej 3500 ft.

Re: Jak zrozumieć mapę

: sobota 26 wrz 2015, 19:46
autor: gregson
Patrzac na okolice Torunia na mapie, co widze: na S od Torunia jest teren wojskowy -tam nie zamierzam sie zapuszczac,
daleko na W jest Bydgoszcz z ze swoja strefa CTR, TMA siega w okolice Torunia ale to na wysokosci 5500ft.
I dalej mam zagwostke. W Toruniu jest male lotnisko -sporadycznie uzywane. Cala okolica Torunia jest objete jako ATZ -strefa ruchu lotniskowego. Patrzac na mape i na rozporzadzenie znaczy to, ze nie moge legalnie latac w okolicy Torunia?
I aby byc w zgodzie z prawem musze sie skontaktowac z lotniskiem aby takie pozwolenie dostac? Nawet gdy chce latac nie wyzej niz 150m?

Re: Jak zrozumieć mapę

: niedziela 27 wrz 2015, 09:54
autor: alfsky
NeXuS pisze:Teoretycznie żadnego pasażera zbliżającego się lub odchodzącego z EPKT, nie powinno w tym miejscu być poniżej 3500 ft.
Możesz się zdziwić. Teraz przy wszechobecnym cięciu kosztów linie (zwłaszcza niskokosztowe) jeśli tylko pogoda pozwala stosują podejście z widocznością. Może ono się odbywać w przestrzeni niekontrolowanej. Nie raz na Kraków Info słyszałem zniżającego i podchodzącego z widocznością Ryana. Więc to nie jest tak że jak przestrzeń niekontrolowana to nic dużego się trafić nie może. Dlatego lepiej do FIS-u zadzwonić i zgłosić loty.
gregson pisze:Patrzac na okolice Torunia na mapie, co widze: na S od Torunia jest teren wojskowy -tam nie zamierzam sie zapuszczac,
daleko na W jest Bydgoszcz z ze swoja strefa CTR, TMA siega w okolice Torunia ale to na wysokosci 5500ft.
I dalej mam zagwostke. W Toruniu jest male lotnisko -sporadycznie uzywane. Cala okolica Torunia jest objete jako ATZ -strefa ruchu lotniskowego. Patrzac na mape i na rozporzadzenie znaczy to, ze nie moge legalnie latac w okolicy Torunia?
I aby byc w zgodzie z prawem musze sie skontaktowac z lotniskiem aby takie pozwolenie dostac? Nawet gdy chce latac nie wyzej niz 150m?
Nawet w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem warto by chyba na lotnisko zadzwonić albo i podjechać i dowiedzieć się czy coś w okolicy nie lata. Jakbym ze swojego punktu widzenia miał coś doradzić, to latając w takich okolicach warto by mieć skaner częstotliwości lotniczych. Ustawiasz częstotliwość lokalnego lotniska i z daleka słyszysz ( nadające z powietrza samoloty słychać naprawdę z daleka) czy coś leci. Z usłyszeniem lokalnego lotniska może być różnie, czasem "kwadrat" nadaje z polowej radiostacji wystawionej na łące jak są loty szybowcowe, a czasem ze stacjonarnej w budynku aeroklubu z porządną anteną często na maszcie. Najlepiej podjechać popatrzyć pogadać, lotnicy to też ludzie, w większości bardzo otwarci i przyjaźni. Jak zobaczą że jesteś świadomym użytkownikiem przestrzeni i chcesz się czegoś dowiedzieć i nauczyć to na pewno pomogą. No i przestaną traktować drony jako wcielone "zuo" ;) Jak się zobaczy drugą stronę medalu to optyka potrafi sie zmienić o 180 stopni.

Re: Jak zrozumieć mapę

: niedziela 27 wrz 2015, 12:40
autor: gregson
A zdarzalo sie wam zglaszac loty np o promieniu 2km i do wysokosci 1km? Jak ktos logicznie pomysli, to juz jest poza zasiegiem nieuzbrojonego oka.

Re: Jak zrozumieć mapę

: niedziela 10 mar 2019, 18:05
autor: przemo232
Witam,
mam takie pytanie w strefie lotniczej TSA 02B wogóle nie można latać dronem? A jak się to ma do świadectwa VLOS ?
GND rozumiem że to jest połłap ziemi, a F405 i A035?

Re: Jak zrozumieć mapę

: niedziela 10 mar 2019, 18:45
autor: avision
Strefy są aktywne wg podanych godzin. Jak nieaktywna to możesz latać
Polecam sprawdzać tu:
https://droneradar.eu/mapa#aktualna

Re: Jak zrozumieć mapę

: niedziela 10 mar 2019, 18:57
autor: pawelsky
przemo232 pisze:mam takie pytanie w strefie lotniczej TSA 02B wogóle nie można latać dronem?
W aktywnej strefie latac nie wolno. Pod, nad, badz obok juz tak (z uwzglednieniem oczywiscie wszelkich innych ograniczen)
przemo232 pisze:GND rozumiem że to jest połłap ziemi, a F405 i A035?
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=562143#p562143