Zanim...
Zanim...



Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest sobota 24 sie 2019, 04:30


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: niedziela 29 cze 2014, 15:12 
Offline

Rejestracja: sobota 04 gru 2010, 21:19
Posty: 1039
Lokalizacja: Toruń
wawrzonekm89 pisze:
Napiszę jeszcze tutaj:
Airspace Avoid
https://play.google.com/store/apps/deta ... void&hl=pl

Aplikacja pozwala nam po gps określić w jakiej jesteśmy dokładnie przestrzeni lotniczej i kto ją kontroluje. Warto.

_________________
Modelarstwo lotnicze Toruń


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 09 lip 2014, 12:16 
A czy ta mapa jest ok?

http://xcplanner.appspot.com/


Jest bardzo wygodna, przynajmniej dla mnie.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 29 lip 2014, 17:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 14 lip 2014, 10:11
Posty: 350
Lokalizacja: Wrocław
Qrde czytam i czytam i dalej nie kumam czy mogę u siebie latać :-/
Wchodzę na mapę google i wyświetla mi się ctr dla Wrocławia, tam gdzie chcę latać zaraz obok kończy się ctr mógłby ktoś zerknąć po podpowiedzieć czy tam można latać ? dodam że na razie klasycznie.
Miejscowość Trestno-Blizanowice

_________________
Turnigy 9XR,SkySurfer KFC32FTB by Marbalon ;-)eLeReS
Hype P-51 Miss America przerobiona na lampę


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 30 lip 2014, 06:37 
rafo30 pisze:
Qrde czytam i czytam i dalej nie kumam czy mogę u siebie latać :-/
Wchodzę na mapę google i wyświetla mi się ctr dla Wrocławia, tam gdzie chcę latać zaraz obok kończy się ctr mógłby ktoś zerknąć po podpowiedzieć czy tam można latać ? dodam że na razie klasycznie.
Miejscowość Trestno-Blizanowice


Twoją lokalizacje obejmuje strefa:

Class: C
Name: TMA POZNAN SOUTH D
Floor: 1600 ft AMSL
Ceiling: 2100 ft AMSL


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: środa 30 lip 2014, 06:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 14 lip 2014, 10:11
Posty: 350
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki :-)
No to do kitu :-/ trzeba będzie poszukać dalej


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 30 lip 2014, 07:00 
Ale co do kitu? Strefa ta zaczyna się od 1600AMSL, tak wysoko to chyba nie będziesz latał? Nie wiem co znaczy klasycznie :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: środa 30 lip 2014, 07:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 14 lip 2014, 10:11
Posty: 350
Lokalizacja: Wrocław
Klasycznie znaczy w zasięgu wzroku :-)
No właśnie się zastanawiałem bo w tamtym rejonie jest prywatne lotnisko w Łukaszowicach po rozmowach z właścicielem mówił że nie musi zgłaszać do fis tylko on zgłasza dla bezpieczeństwa i ma wbudowany transporder.
Czyli ogólnie mogę latać bez zgłoszenia ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 30 lip 2014, 07:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela 02 lut 2014, 14:43
Posty: 2181
Lokalizacja: Opole
Nie sugeruj się dużymi maszynami powyżej 25kg bo one żądzą się trochę innymi prawami i przede wszystkim mają transponder (nie transporter :) ). My niestety zgodnie z prawem możemy latać tylko w zasięgu wzroku i jeśli masz zamiar naruszyć jakąś przestrzeń powietrzną to zawsze z pozwoleniem co do miejsca, trasy i czasu.

_________________
Wyprzedaję wszystko - viewtopic.php?t=46147


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 30 lip 2014, 07:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 14 lip 2014, 10:11
Posty: 350
Lokalizacja: Wrocław
Sorki miało być transporder (już poprawiłem) telefon mi sam zmienił jak pisałem :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: środa 30 lip 2014, 07:33 
rafo30 pisze:
Klasycznie znaczy w zasięgu wzroku :-)
No właśnie się zastanawiałem bo w tamtym rejonie jest prywatne lotnisko w Łukaszowicach po rozmowach z właścicielem mówił że nie musi zgłaszać do fis tylko on zgłasza dla bezpieczeństwa i ma wbudowany transporter.
Czyli ogólnie mogę latać bez zgłoszenia ?


http://www.fis.pansa.pl/sektory_FIS/PO_A2.jpg

Nic tu nie ma...

Jedynie jak często widzisz tego człowieka u siebie nisko, to bym go uprzedzał, że latam (bo to i tak Ty masz obowiązek ustąpić miejsca wszystkim) i już.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: środa 30 lip 2014, 08:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 14 lip 2014, 10:11
Posty: 350
Lokalizacja: Wrocław
Jeżeli ci chodzi i te prywatne lotnisko to zobacz tutaj :
http://lotniska.dlapilota.pl/swieta-katarzyna
Znam właściciela tego lotniska i nie raz mi "machał" z samolotu ;-)
Na motoparalotniach też tam latają i lądują na tym lotnisku wiec też ich znam ;-)

Edit: A widzieliście o taką mapę?
http://forum.lotniczapolska.pl/read.php ... #msg-31031


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 07 sie 2014, 01:56 
Offline

Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 01:02
Posty: 6
Lokalizacja: Epws
BlackDog pisze:
Obrazek

Bywam czasem w Obornikach Śląskich i przy okazji chciałem polatać. Czy to będzie legalne według tej mapy? Chodzi mi o loty w promieniu 200m na wysokośc maks 150m.

Czy dobrze rozumiem tą mapę że Oborniki ślaskie są w dwoch strefach - ATZ i TMA ?
Gdzie TMA jest na wysokości 5500ft - 19500ft?

I pewnie taki lot musiał bym tez zgłosić?


Witam szanowne grono forumowiczów.
Jest to mój pierwszy post i od razu chciałabym odpowiedziec na pytanie :-)

Otóz, Oborniki Śląskie, wyznaczają północną(zachodnią) granicę ATZ Szymanów (EPWS)
http://www.ais.pata.pl/vfr/aip.php (Dostępne wszystkie niekontrolowane lotniska).
Jeśli chodzi o loty na wysokości(AGL) 150m (~500ft) + wysokośc n.p.m 140-220m (~700ft) = 1200ft , a na tej wysokości (a nawet poniżej) odbywają sie już loty treningowe z lotniska Szymanów - odradzam i proszę o rozwagę.Jest to bardzo niebezpieczna sytuacja. O ile smigło mogło by sobie poradzić z dronem ( nie bez uszkodzeń) to spotkanie z szybą przy prędkości drona 0 - 60km/h + ~200km/h samolotu, nie było by miłym doświadczeniem. Jako wisienkę na 'tort', można dorzucić prywatne lotnisko w Golędzinowie, (~4 km od centrum Obornik), gdzie samoloty(ultralighty) startują i lądują.
Dron na podejściu = katastrofa. Zderzenie, reakcja pilota ....etc, to już kwalifikuje sie, jako poważny incydent lotniczy, nawet jeśli nie doszło do wypadku)

Ponad to, bardzo często w tych okolicach lata "Ratownik XX" czyli LPR :-)

(Proszę mi wierzyć, w powietrzu ciężko jest wypatrzeć inny samolot, co dopiero dron)

Podsumowując, wszystko może się zdarzyć. Dziś An2 wykonywał piękne kosiaki nad stadionem wrocławskim, opryskując komary nad Odrą. Dron w tym miejscu doprowadził by do smutnych konsekwencji, a wydawać się może, że to miasto, nisko to nic się nie stanie, a jednak..

Polecam wycieczkę na Szymanów i polatanie na lotnisku, za zgodą lokalnych władz.

Z lotniczym pozdrowieniem
M.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czwartek 07 sie 2014, 10:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 14 lip 2014, 10:11
Posty: 350
Lokalizacja: Wrocław
Dlatego ja pytam żeby bałaganu nie narobić :-/ czy mogę latać w danym miejscu.

_________________
Turnigy 9XR,SkySurfer KFC32FTB by Marbalon ;-)eLeReS
Hype P-51 Miss America przerobiona na lampę


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 12 sie 2014, 17:41 
Offline

Rejestracja: środa 23 kwie 2014, 14:27
Posty: 5
Lokalizacja: Toruń
Panowie, a jak jest ze strefami ADIZ (strefy identyfikacyjne przestrzeni powietrznej) - chciałbym latać phantomem 1km od granicy, i teraz pytanie - czy mogę? czy przez filmowanie strony załóżmy Ukraińskiej mogę mieć problemy? chodzi o wysokość max 100m, oraz loty w zasięgu wzroku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 12 sie 2014, 18:18 
Jeżeli adiz jest tożsama z pojęciem "strefa nadgraniczna" to niby można:

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1)
z dnia 26 marca 2013 r.

1) następujących rodzajów statków powietrznych:
a) lotni,
b) paralotni,
c) motolotni,
d) modeli latających,
e) spadochronów, w tym spadochronów ratowniczych,
f) bezzałogowych statków powietrznych o maksymalnej masie startowej (MTOM) nie większej niż 25 kg;

3. Wyłącza się zastosowanie do statków powietrznych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, przepisów wydanych na podstawie art. 119 ustawy w zakresie obowiązków związanych z wykonywaniem lotów w strefie nadgranicznej.

Ale ja bym podjechał do straży granicznej i się zwyczajnie zapytał, bo jak koledzy już mówili nikt ponoć nie zna wszystkich przepisów, a jedne się wykluczają, drugie nakładają idt itp

tu jeszcze do kompletu http://www.ais.pansa.pl/aip/aippliki/EP ... 2_2_en.pdf


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.