Panowie, dzisiaj walczyłem z moim cholernym FPV. W ramach testu wspiąłem się na ok 300m.
Stałem pod słońce i nie bardzo już widziałem mojego Phantoma. Skupiłem się na FPV, które narazie działa tragicznie :[
W pewnym momencie ponoszę głowę i wydaje mi się, że samolot leci wprost na mojego Pahntoma (nie miałem wyczucia wysokości tego samolotu a fizycznie nie widziałem mojego Phantoma).
Brzmi abstrakcyjnie prawda?
Ale poniższy filmik pokazuje o chodzi. Z jednej strony "...WOW ale akcja..." z drugiej strony to wcale nie było takie śmieszne, po pierwsze przy kolizji samolotu z Phantome MOŻE zagrożenie życia tego pilota (nie wiem i nie znam sie czy taki Phantom może tak uszkodzić taki samolot jak na filmie by spadł??) z drugiej strony co na to przepisy, też nie znam się:( czy ja byłem za wysoko czy ten samolot leciał za nisko nad poznańskim osiedlem?
Na filmiku widać bezpieczną odległość ale kilka sekund wcześniej wspinałem się i w mojej ocenie niewiele brakowało a mogły by się nasze drogi skrzyżować.
Wiem, że temat rzeka ale może ktoś doświadczony w temacie prawa powie kilka zdań?
Pozdrawiam.
Filmik:
http://w877.wrzuta.pl/film/0QaIIeB5uts/ ... molotem_hd
Latanie w CTR i zarazem nad osiedlem.
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
Latanie w CTR i zarazem nad osiedlem.
Nie dawno miała miejsce sytuacja która wspaniale obrazuje jak nie można robić. Tutaj wypowiedź użytkownika phantoma wraz z nagraniem z jego pokładu.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 10 mar 2014, 11:19 przez jelcyn, łącznie zmieniany 1 raz.
- Freddie Chopin
- Posty: 337
- Rejestracja: sobota 11 sty 2014, 13:36
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
W ramach uzupełnienia - mapka "lotnicza" tej części Polski w której jest Poznań.
http://www.fis.pansa.pl/index.php?lang= ... tor_poznan
http://www.fis.pansa.pl/index.php?lang= ... tor_poznan
:: freddiechopin.info ::
Legenda do mapy: http://www.fis.pansa.pl/sektory_FIS/LEGENDA.jpg
Tu ciut dokładniej: https://maps.google.pl/maps/ms?msid=216 ... 8,6.696167
-
- Posty: 3
- Rejestracja: poniedziałek 28 lis 2011, 23:44
- Lokalizacja: Luboń
Witam
tak na szybko, jaki wniosek?
Już o tym pisałem w encyklopedii fpv... http://www.fpvdrones.pl/?q=node/4
Latając, nawet poza strefami CTR, ale przekraczając wysokość 150m powinniśmy zgłaszać nasz lot FIS.
Przepisy pozwalają nam latać jedynie w zasięgu wzroku do wysokości 150m, w strefach w których jest to możliwe.
tak na szybko, jaki wniosek?
Już o tym pisałem w encyklopedii fpv... http://www.fpvdrones.pl/?q=node/4
Latając, nawet poza strefami CTR, ale przekraczając wysokość 150m powinniśmy zgłaszać nasz lot FIS.
Przepisy pozwalają nam latać jedynie w zasięgu wzroku do wysokości 150m, w strefach w których jest to możliwe.
----------------------
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.
Realis familiam pater, mater et filii est.
http://www.fpvdrones.pl
Encyklopedia FPV, RC Heli i nie tylko...
Szkolenie VLOS - pomoc w samokształceniu.
Realis familiam pater, mater et filii est.
Jakie wnioski? Szereg:
- utrata orientacji przez pilota - (lot pod słońce, spuszczenie wzroku z modelu, dość daleko jak na mały model)
- lot w strefie i na wysokości przelotu załogowych statków powietrznych (dolot do lotniska Poznań-Ławica oraz Poznań-Kobylnica)
- lot w odległości mniejszej niż 5km od granicy ATZ Poznań Kobylnica, prawdopodobnie bez zgody zarządzającego ATZ
- brak dostatecznej czujności - pilot nie zauważył nadlatującego samolotu - w związku z tym nie zachował bezpiecznej odległości od niego
- pilot nie zasięgnął informacji o ruchu lotnicznym w danym obszarze, nie poinformował również zarządzającego tym obszarem o zamiarze lotu (FIS Poznań)
- dodatkowo lot nad terenem zurbanizowanym
Czyli kilka punktów z załącznika 6 poległo
PS
Ostatnio nie mówi się o magicznych 150m. 150m wzięło się pewnie z tego, że załogowe statki powietrzne nie mogą latać wg przepisów niżej niż właśnie 150 - i to nad terenem niezabudowanym, wysokość wzrasta w zależności od gęstości zaludnienia terenu zabudowanego. Ale to i tak zły trop bo LPR może latać tak nisko jak musi, ponadto są strefy dolotowe do lotnisk - także poczucie, że poniżej 150m to tylko ptaki jest zgubne...
Ponadto jeśli nawet pilot załogowca złamie przepis i poleci niżej to i tak pilot bezzałogowca musi mu ustąpić drogi
- utrata orientacji przez pilota - (lot pod słońce, spuszczenie wzroku z modelu, dość daleko jak na mały model)
- lot w strefie i na wysokości przelotu załogowych statków powietrznych (dolot do lotniska Poznań-Ławica oraz Poznań-Kobylnica)
- lot w odległości mniejszej niż 5km od granicy ATZ Poznań Kobylnica, prawdopodobnie bez zgody zarządzającego ATZ
- brak dostatecznej czujności - pilot nie zauważył nadlatującego samolotu - w związku z tym nie zachował bezpiecznej odległości od niego
- pilot nie zasięgnął informacji o ruchu lotnicznym w danym obszarze, nie poinformował również zarządzającego tym obszarem o zamiarze lotu (FIS Poznań)
- dodatkowo lot nad terenem zurbanizowanym
Czyli kilka punktów z załącznika 6 poległo
PS
Ostatnio nie mówi się o magicznych 150m. 150m wzięło się pewnie z tego, że załogowe statki powietrzne nie mogą latać wg przepisów niżej niż właśnie 150 - i to nad terenem niezabudowanym, wysokość wzrasta w zależności od gęstości zaludnienia terenu zabudowanego. Ale to i tak zły trop bo LPR może latać tak nisko jak musi, ponadto są strefy dolotowe do lotnisk - także poczucie, że poniżej 150m to tylko ptaki jest zgubne...
Ponadto jeśli nawet pilot załogowca złamie przepis i poleci niżej to i tak pilot bezzałogowca musi mu ustąpić drogi
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Widzę, że niestety przeliczyłem się z nadzieją, że dział Przypadki będzie ściśle merytorycznym działem. Potrzeba dyskutanctwa jest bardzo silna.
A przypadki, w których rozmydla się zasadnicze zdarzenie wśród morza uwag toną w tym morzu i stają się nieczytelne.
Niestety nie mamy tyle czasu żeby analizować ile merytoryki jest w każdym poście a potem ew. i niechętnie sypać krawatami...
Dlatego dział będzie od teraz moderowany. Przepuszczane będą posty rzeczywiście tylko na temat a nie prawie na temat lub wcale.
PS
Kolegom, którzy zarobili punkty powyżej, zdejmę je
PS2 by Rurek - cała dyskusja o której Krall wspomniał przeniosłem do działu obok czyli dyskusja
A przypadki, w których rozmydla się zasadnicze zdarzenie wśród morza uwag toną w tym morzu i stają się nieczytelne.
Niestety nie mamy tyle czasu żeby analizować ile merytoryki jest w każdym poście a potem ew. i niechętnie sypać krawatami...
Dlatego dział będzie od teraz moderowany. Przepuszczane będą posty rzeczywiście tylko na temat a nie prawie na temat lub wcale.
PS
Kolegom, którzy zarobili punkty powyżej, zdejmę je
PS2 by Rurek - cała dyskusja o której Krall wspomniał przeniosłem do działu obok czyli dyskusja
Ostatnio zmieniony wtorek 18 mar 2014, 21:59 przez krall, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl
Krzysztof
http://www.fly.kartuzy.com.pl