OŚWIETLENIE NAWIGACYJNE MODELU

piszemy w podziałach niniejszego działu

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Zablokowany
Awatar użytkownika
Rurek
Posty: 16419
Rejestracja: środa 10 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: AIP ENR 5.5 - AAA 153 :-)

OŚWIETLENIE NAWIGACYJNE MODELU

Post autor: Rurek »

INTERPRETACJA RUCHU INNYCH SAMOLOTÓW NA PODSTAWIE OBSERWACJI ŚWIATEŁ POZYCYJNYCH

W trakcie manewrów na płycie lotniska jak i w locie w pobliżu lotniska (duże zagęszczenie ruchu), przy dobrych warunkach atmosferycznych, można z powodzeniem ocenić potencjalne niebezpieczeństwo kontaktu z innym samolotem, na podstawie obserwacji jego świateł pozycyjnych. Aby wyrobić sobie niejako automatyczne odruchy, należy przyswoić kilka podstawowych zasad:

- samolot posiada na lewym skrzydle czerwone światło pozycyjne, na prawym zielone:
Obrazek


- zasada, że te same znaki się odpychają, a różne przyciągają:

- zbliżające się czerwone światło pozycyjne po stronie naszego czerwonego - bezpiecznie

- zbliżające się zielone światło pozycyjne po stronie naszego zielonego - bezpiecznie

- zbliżające się czerwone do zielonego lub zielone do czerwonego - niebezpiecznie (samolot na kursie kolizyjnym)


Przykład:
Obrazek
1 - czerwone do czerwonego - bezpiecznie
2 - czerwone do czerwonego - bezpiecznie
3 - zielone do zielonego - bezpiecznie
4 - czerwone do zielonego - niebezpiecznie, kolizja!

Żródło: http://aviation.home.pl/old/procedury/lights.html


Wszystkie światła spotykane na statku powietrznym:
Obrazek



A w ramach przypomnienia skąd wziąć najlepszy (bo nasz forumowy - powstały na postawie doświadczeń forum RC-FPV) sterownik ----> LED controller by Karwas
infekcja FPV postępuje w zastraszającym tempie...
Zablokowany