Zanim...
Zanim...

Zanim...


Polskie Forum FPV

Forum modelarzy i pilotów FPV
Dzisiaj jest niedziela 23 lip 2017, 09:51


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wtorek 17 gru 2013, 15:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
Posty: 2839
Lokalizacja: ...
Czy licencja którą zrobię w UK może być ważna w PL ?
Też będę miał egzaminy ,testy itp:.

_________________
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.

Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 17 gru 2013, 16:08 
Offline

Rejestracja: wtorek 09 lis 2010, 10:42
Posty: 916
Lokalizacja: Manchester
marcin.gala pisze:
Czy licencja którą zrobię w UK może być ważna w PL ?
Też będę miał egzaminy ,testy itp:.


UK licencja da możliwość pracy w PL.
ale uk nam radio nie moze pracowac airbone i ma tylko możliwość stosowania urzaden wyłączonych z harmonizacji.
http://stakeholders.ofcom.org.uk/spectr ... ces/ofw311

ogólnie w uk legalnie masz 100 mW sterowania i 25 mW video, ale eirp, czyli jest pole do manewru, gdybyś koniecznie legalnie chciał.

w PL właściwie masz tyle ile ma licencja, czyli w powywach do 100W a generalnie 15-50, na 2.4 i 5.8 tez.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 17 gru 2013, 17:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 15 mar 2010, 23:09
Posty: 2839
Lokalizacja: ...
no to fajno bo mam RC 2.4GHz 60mW i 5.8GHz 25mW ..tyle mnie wystarcza. :mrgreen:

_________________
FPV nie kupisz.FPV robisz.
Licencja BNUC'S.

Nie ustawisz koptera lepiej niż swój własny poziom latania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 17 gru 2013, 19:45 
Offline

Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 19:25
Posty: 1365
Lokalizacja: Podkarpackie
marcin.gala pisze:
Czy licencja którą zrobię w UK może być ważna w PL ?
Też będę miał egzaminy ,testy itp:.

Na razie nie ma ujednoliconej procedury dla uzyskania świadectwa dla różnych krajów.
Na pierwszej stronie polskiego jest po polsku i angielsku podkreślone:
"Wydano według wymagań polskich przepisów licencjonowania"
Ato oznacza niestety, że na pewno uznawane jest tylko i wyłącznie w Polsce. Podobnie będzie z angielskim. Trzeba więc zawsze zapytać o zdanie organy lotnicze danego kraju.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 17 gru 2013, 19:48 
Najwyżej nostryfikuje uprawnienia :mrgreen:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 13 sty 2014, 18:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
Posty: 1302
Lokalizacja: Kraków
A jak jest w ogóle z materiałem teoretycznym do egzaminu? Z czym trzeba się zapoznać, żeby egzamin zdać?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 13 sty 2014, 19:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek 13 maja 2013, 16:14
Posty: 436
Lokalizacja: Czikagoł
Cytuj:
Do egzaminu należy przygotować się z pomocą załącznika nr 6 do Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy – Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków (Dz. U. z 2012 r. poz. 933, zpóźn. zm.) Przepisy te określają zasady wykonywania lotów w zasięgu wzroku.


Tyle wiadomo z strony, jak ktoś się podzieli informacjami bo już tam był - będzie miło :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: poniedziałek 13 sty 2014, 19:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek 04 lut 2010, 13:04
Posty: 1302
Lokalizacja: Kraków
Problem w tym, że strona z rozporządzeniem nie działa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: piątek 17 sty 2014, 14:01 
Offline

Rejestracja: czwartek 03 paź 2013, 10:49
Posty: 313
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
ULC o bezzałogowych statkach powietrznych w Polsce
http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... h-w-polsce

Czy mogę legalnie latać modelem zdalnie sterowanym?
http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... sterowanym


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 11 lut 2014, 17:17 
Offline

Rejestracja: sobota 04 sie 2012, 00:17
Posty: 2
Lokalizacja: Gdańsk
Istnieją uregulowania dotyczące lotów autonomicznymi bezzałogowymi statkami powietrznymi? Zakładając że wielowirnikowiec, nie cięższy niż 25 kg, posiada stację ładującą baterie na której potrafi sam wylądować i wykonywać setki lotów bez udziału człowieka. Na jakich zasadach takie loty byłyby legalne?

Szukałem już wszędzie i wszystkie źródła informują tylko o lotach w zasięgu wzroku operatora, a nie przewidują że operatora może nie być.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 11 lut 2014, 17:24 
Offline

Rejestracja: niedziela 29 sty 2012, 11:04
Posty: 252
Lokalizacja: PL
Nie istnieją.
Systemy całkowicie autonomiczne to aktualnie "dziura" w prawie.

_________________
Piotr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 11 lut 2014, 17:40 
Offline

Rejestracja: czwartek 03 paź 2013, 15:10
Posty: 172
Lokalizacja: Oslo - Sandomierz
Panowie gdzie są dostępne materiały do egzaminu teoretycznego ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 11 lut 2014, 18:19 
Offline

Rejestracja: niedziela 29 sty 2012, 11:04
Posty: 252
Lokalizacja: PL
http://www.ulc.gov.pl/pl/bezzalogowe-statki-powietrzne

_________________
Piotr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek 18 lut 2014, 13:41 
Offline

Rejestracja: wtorek 18 lut 2014, 13:22
Posty: 103
Lokalizacja: 3city
Rurek pisze:
"Łopatologiczna" publikacja, w odcinkach, pierwsza część : http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... sterowanym


Jako że opierałem się po części na tym artukule starając się przebrnąć przez sprawy urzędowe, krótko napiszę z czym się spotkałem (interesowały mnie głównie regulacje w obrębie CTR):

Po telefonie do FIS (Gdańsk) nie dowiedziałem się niczego sensownego poza tym, że mam zadzwonić ASM... już nie pamiętam gdzie bo kroków było kilka (sekretariaty, wydziały, sekratariaty, wydziały etc.) i się pogubiłem :) W końcu trafiłem do PANSA, wydział planowania strategicznego gdzie gość jasno i rzeczoro wyjaśnił kroki jakie powinienm poczynić:

1) Uzyskanie zgody od Prezesa ULC odnośnie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia
9 października 2003 r. w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące.

2) Zgłoszenie do PANSA za pomocą Formularza zgłoszenia rezerwacji przestrzeni powietrznej
na potrzeby ćwiczeń, zawodów, pokazów oraz innych przedsięwzięć lotniczych.

3) Informacja dla kontrolerów odpowiedniego lotniska w czasie wykonywania lotów.

Krok 2 i 3 nic nie kosztuje, krok 1 to koszt ok. 700zł zatem napisałem do ULC z prośbą o interpretację przepisów wraz z uzasadnieniem dlaczego ww. rozporządzenie ma się niebardzo do charakterystyki wielowirnikowców (tylko ten temat mnie interesuje na chwilę obecną) i zasadniczym pytaniem "po co?". Zobaczymy co z tego wyjdzie, może uda się ominąć krok 1 :) Czyli CDN.

_________________
Pozdrawiam :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: wtorek 18 lut 2014, 14:49 
Offline

Rejestracja: niedziela 29 sty 2012, 11:04
Posty: 252
Lokalizacja: PL
Co Twoim zdaniem jest nie tak w ww rozporządzeniu co do charakterystyki wielowirnikowców?

Odpowiedź na zasadnicze pytanie "po co?" - obstawiam (w mniej lub bardziej dyplomatyczny sposób): po to by chronić otoczenie i innych użytkowników przestrzeni powietrznej przed osobami takimi jak pytający.

_________________
Piotr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z . Polityką prywatności
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.