Kalibracja ESC dualsky - problem
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
-
- Posty: 9
- Rejestracja: wtorek 12 lis 2013, 13:54
- Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kalibracja ESC dualsky - problem
Witam,
Trochę spędziłem na szukaniu odpowiedniego wątku, ale bez szczęścia - z góry przepraszam, jak podobny problem był już omawiany (nowicjusz).
Zacząłem uczyć się składać mój setup pod glidera rc.
Po którymś razie (udawało się to kilkukrotnie) wystąpił problem przy kalibracji (programowaniu?) ESC (dualsky 45a brushless) i nie jestem w stanie go obejść. Po włączeniu nadajnika (turnigy 9xr z orange lrs), ustawieniu throttle na górę - podłączam pakiet do ESC (zgodnie z instrukcją) podłączony do silnika i odbiornika na kanale 1 (orange lrs). Odpowiednia seria dźwięków self testu i wejścia w tryb programowania, później seria pojedynczych i więcej bipów z menu wyboru - wchodzę w którykolwiek (throttle na dół po usłyszeniu dzwieku) i mam do wyboru opcje, które powinienem móc zatwierdzić przełączeniem gazu znów na górę (tak jak wiele razy wcześniej), jednak nie zatwierdza tej zmiany i odtwarza dźwięki wyboru w pętli.
Próbowałem kalibrować aparaturę (zawsze jakiś pomysł), ale bezskutecznie.
Silnik wraz z regulacją mocy działa prawidłowo, łącznie z servami (odbiornik), przynajmniej reszta reaguje prawidłowo.
Proszę o radę...
Trochę spędziłem na szukaniu odpowiedniego wątku, ale bez szczęścia - z góry przepraszam, jak podobny problem był już omawiany (nowicjusz).
Zacząłem uczyć się składać mój setup pod glidera rc.
Po którymś razie (udawało się to kilkukrotnie) wystąpił problem przy kalibracji (programowaniu?) ESC (dualsky 45a brushless) i nie jestem w stanie go obejść. Po włączeniu nadajnika (turnigy 9xr z orange lrs), ustawieniu throttle na górę - podłączam pakiet do ESC (zgodnie z instrukcją) podłączony do silnika i odbiornika na kanale 1 (orange lrs). Odpowiednia seria dźwięków self testu i wejścia w tryb programowania, później seria pojedynczych i więcej bipów z menu wyboru - wchodzę w którykolwiek (throttle na dół po usłyszeniu dzwieku) i mam do wyboru opcje, które powinienem móc zatwierdzić przełączeniem gazu znów na górę (tak jak wiele razy wcześniej), jednak nie zatwierdza tej zmiany i odtwarza dźwięki wyboru w pętli.
Próbowałem kalibrować aparaturę (zawsze jakiś pomysł), ale bezskutecznie.
Silnik wraz z regulacją mocy działa prawidłowo, łącznie z servami (odbiornik), przynajmniej reszta reaguje prawidłowo.
Proszę o radę...
Re: Kalibracja ESC dualsky - problem
odbiornika na kanale 3. :)informator pisze:odbiornika na kanale 1
-
- Posty: 9
- Rejestracja: wtorek 12 lis 2013, 13:54
- Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Re: Kalibracja ESC dualsky - problem
kabelek od ESC wpinam w 3 piny oznaczone CH1 na orange RX. To nie 1?
Re: Kalibracja ESC dualsky - problem
Kolejność kanałów w aparaturze ustawiona na 1 dla przepustnicy? Napewno? A jeśli tak, to dlaczego nie "normalnie" na 3?
Re: Kalibracja ESC dualsky - problem
W 9xr w standardzie jest gaz jest na ch3. To nie futaba czy jeti. :)
Re: Kalibracja ESC dualsky - problem
O której Futabie piszesz? Bo w tych które miałem/macałem gaz był na CH3...maxiiii pisze:To nie futaba
Ten wredny...
-
- Posty: 9
- Rejestracja: wtorek 12 lis 2013, 13:54
- Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Re: Kalibracja ESC dualsky - problem
prawie identyczny, ale bez tych 4 pinow na gorze po lewej 12C. Wpinam w CH1 i dziala na mode2 przepustnica po lewej normalnie.
tak jak pisze, programowalem tym normalnie, nie wiem co sie moglo zmienic, na pewno nie setup :/
tak jak pisze, programowalem tym normalnie, nie wiem co sie moglo zmienic, na pewno nie setup :/
Re: Kalibracja ESC dualsky - problem
Pomysł trochę na pałę ale....nie rozkalibrowałeś przypadkiem zakresu gazu? Co prawda trochę dziwne że ESC pozwala ci na dojście do pewnego momentu a potem już nie reaguje na drążek ale dla pewności może spróbuj skalibrować gaz a potem powtórzyć programowanie.
Ten wredny...
-
- Posty: 9
- Rejestracja: wtorek 12 lis 2013, 13:54
- Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Re: Kalibracja ESC dualsky - problem
Też uznałem, że to raczej mało prawdopodobne, ale i tak skalibrowałem. Bez skutku niestety...
Re: Kalibracja ESC dualsky - problem
A zobacz jakie ma wychylenia tzn. kalibracja może wykryje max. min ale programowanie nie widzi max. zobacz w aparaturze czy ruchu gazu nie można wydłużyć
-
- Posty: 9
- Rejestracja: wtorek 12 lis 2013, 13:54
- Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Re: Kalibracja ESC dualsky - problem
Ok, problem rozwiązany. Jest jeszcze "throttle range setting" na ESC. Miałem ustawiony środek gazu jako początek zakresu. Dość późno zaczęło mnie dziwić czemu silnik startuje od połowy drążka... :P
W każdym razie przyjmuje elegancko zmiany. Mój błąd, znowu się kłania czytanie instrukcji.
Niestety boli, że rzecz którą chciałem ustawić nie działa tak, jak myślałem (cutoff mode). Chciałem, żeby silnik się wyłączał w przypadku utraty sygnału z nadajnika, a ten ładuje 100% mocy, jednak ustawienie jakie mam jest jedynie pod low voltage protection...
Czy to w każdym modelu tak jest? Raczej słabe, że przy zerwaniu połączenia samolocik mi poleci w siną dal...
W każdym razie przyjmuje elegancko zmiany. Mój błąd, znowu się kłania czytanie instrukcji.
Niestety boli, że rzecz którą chciałem ustawić nie działa tak, jak myślałem (cutoff mode). Chciałem, żeby silnik się wyłączał w przypadku utraty sygnału z nadajnika, a ten ładuje 100% mocy, jednak ustawienie jakie mam jest jedynie pod low voltage protection...
Czy to w każdym modelu tak jest? Raczej słabe, że przy zerwaniu połączenia samolocik mi poleci w siną dal...
Re: Kalibracja ESC dualsky - problem
Szukaj opcji failsafe do tego. W odbiorniku.
Swoją drogą, verid pisał Tobie, wprost, dlaczego nie działa programowanie już wcześniej.
Swoją drogą, verid pisał Tobie, wprost, dlaczego nie działa programowanie już wcześniej.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: wtorek 12 lis 2013, 13:54
- Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Re: Kalibracja ESC dualsky - problem
pisał, ja źle odebrałem - myślałem, że chodzi o kalibrację w aparaturze, a nie ESC.
Zrobiłem ponowny binding nadajnika z odbiornikiem przy gazie na 0 (gdzies wyczytalem). Teraz przy wylaczeniu nadajnika motor rowniez staje, także elegancko.
Jedyny problem, to że przez sekundę w trakcie jego bootowania silnik leci na full, ale rozumiem, że to może być jakiś standard. Zresztą - nie zamierzam wyłączać apratury w trakcie lotu, to jedynie forma testu przy zerwaniu połączenia, więc powinno być już dobrze.
Dzięki wszystkim za pomoc!
Zrobiłem ponowny binding nadajnika z odbiornikiem przy gazie na 0 (gdzies wyczytalem). Teraz przy wylaczeniu nadajnika motor rowniez staje, także elegancko.
Jedyny problem, to że przez sekundę w trakcie jego bootowania silnik leci na full, ale rozumiem, że to może być jakiś standard. Zresztą - nie zamierzam wyłączać apratury w trakcie lotu, to jedynie forma testu przy zerwaniu połączenia, więc powinno być już dobrze.
Dzięki wszystkim za pomoc!
Re: Kalibracja ESC dualsky - problem
Źle rozumiesz. Weźże się na porządnie za manual zanim sobie albo komuś kuku zrobisz. Silnik nie ma prawa dygnąć nic ponad melodyjkę ani przy uruchamianiu ani przy powrocie .z failsafeinformator pisze:ale rozumiem, że to może być jakiś standard.
Ten wredny...