Krótka historia o PitLabku 35A

czyli cała reszta elektroniki - jak OSD, Autopiloty, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

Awatar użytkownika
Kenobi36
Posty: 303
Rejestracja: wtorek 17 maja 2011, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Krótka historia o PitLabku 35A

Post autor: Kenobi36 »

Dziś straciłem trochę czasu z powodu wrednych praw fizyki.
Większość osób która kalibrowała OSD na żarówkę nie zauważy tego problemu ale odczyty prądu w locie mogą być lekko błędne.

Aby skalibrować u siebie wskazania poboru prądu użyłem swojego zestawu silniika i regulatora.
Jako wzorzec użyłem powermetera który wskazywał bardzo podobny prąd co w miarę przyzwoity miernik.

Do kalibracji Remzibi OSD wybrałem minimalny prąd 0,62A oraz 10A poprzez włączenie silnika i uzyskanie 10A na PowerMeterze.

Niestety odczyty strasznie pływały, podejrzewałem nawet że pod wpływem temperatury ale przeniesienie czujnika nic nie pomogło.

Pod długich walkach okazało się że pomiar prądu z PowerMetera, z OSD, oraz pomiar napięcia na czujniku całkowicie się różni. Jak na złość przy 0,6A było dobrze a okolicach 10V było lekkie pływanie a współczynnik wzmocnienia zamiast deklarowanego 0,124V/A był około 0,1V/A wg miernika napięcia, już chciałem tak zostawić ale porównałem odczyty przy prądzie 5A (odczyt PowerMetera).
Miernik pokazywał 0,8V Volt czyli 6,5A
Miernik przy trueRMS 0,7V czyli 5,6A (najbliżej)
Natomiast OSD Remzibi pokazywał aż 8A !!!!, co ciekawe po kalibracji przy 10A pokazywał prawidłowo czyli tyle co PowerMeter..

Wtedy mnie natchnęło, impulsowa praca regulatora, po krótkich namysłach postanowiłem wpakować drugi ale znacząco większy niż w regulatorze kondensator na linii zasilającej regiel czyli za czujnikiem prądu. Był to kondensator 2200uF gdzie w reglu było 2x220uF.

Pojemność 2200 wystarczyła, odczyty PowerMetera, miernika i odczyty z OSD wreszcie się pokrywają zgodnie ze współczynnikiem 0,124V/A.

Niech Moc będzie z Wami,
Ben

ps.
Gdzie na forum znajduje się opis kalibracji pomiaru prądu w OSD Remzibi? Pytam bo Mi nie udało mi się znaleźć.
iX5 200mm, ZMX FinX30, iPeaka 35A Blheli_32, DAL T5050C, CL Racing F4, Dinogy Mega 4s1300 75C
EYAS 112mm, iFlight 1106 600kv, ipeak 4x18A, Gemfan 3025, iflight mini revo bee F4 BF 3.2 4s500mAh
https://www.youtube.com/watch?v=bhAyBhxgwR8
Awatar użytkownika
Rufio
Posty: 1157
Rejestracja: sobota 23 kwie 2011, 22:57
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Rufio »

Krzysiek a tak w skrócie dla młotków takich jak ja:
Jak poprawnie podejść (co i jak robić) do kalibracji używając silnika z reglem?
Awatar użytkownika
Kenobi36
Posty: 303
Rejestracja: wtorek 17 maja 2011, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kenobi36 »

Wlutować duży kondensator za czujnikiem (minus do masy, plus do wylotu czujnika) i będzie wszystko OK
Skalibrować też możesz żarówką i będzie dobrze skalibrowany.
Ale odczyty prądu mogą być nieprawidłowe z powodu impulsowej pracy regulatira, dlatego potrzeby jest większy kondensator.
Być może problem nie dotyczy wszystkich regulatorów jeśli są fabrycznie zastosowano wystarczające kondensatory.
Wyższe PWM też będzie pomocne.
iX5 200mm, ZMX FinX30, iPeaka 35A Blheli_32, DAL T5050C, CL Racing F4, Dinogy Mega 4s1300 75C
EYAS 112mm, iFlight 1106 600kv, ipeak 4x18A, Gemfan 3025, iflight mini revo bee F4 BF 3.2 4s500mAh
https://www.youtube.com/watch?v=bhAyBhxgwR8
ODPOWIEDZ