ESC - sygnał sterujący

czyli cała reszta elektroniki - jak OSD, Autopiloty, itp

Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy

sliver001
Posty: 186
Rejestracja: sobota 18 paź 2014, 17:43
Lokalizacja: Kutno

ESC - sygnał sterujący

Post autor: sliver001 »

Mam problem z wysterowaniem regulatora KDS-40A-GL (fabryczny regiel zakładany do modeli KDS klasy 450). Podłączony bezpośrednio do odbiornika działa poprawnie. Problem jest po podłączeniu go pod kontrolę miniAPM 3.1 w heli 450(klon APM 2.6 w wersji mini). Nie można w żaden sposób uruchomić silnika ani wejść w kalibracje ESC. Sprawdzałem miernikiem i na przewodzie sterującym reglem pojawia się od 2 do 4,5V w zależności od położenia gazu ale silnik nie rusza. Próbowałem wgrywać różne firmware do APM łącznie z wersją do copterów ale ani razu nie udało się uruchomić silnika. Kalibracja aparatury, kompasu itp. wszystko zrobiłem.
Czy to by oznaczało, że nie każdy ESC nada się do APM?
Szychor
Posty: 163
Rejestracja: czwartek 28 mar 2013, 18:18
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Szychor »

Tradycyjne heli Pod tym linkiem masz opisane jak ustawić wszystko w APM aby działało.
Awatar użytkownika
Andrzej K
Posty: 113
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2011, 20:39
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Andrzej K »

Spotkałem się z przypadkiem, że nie mogłem wejść w tryb kalibracji ESC przy podpięciu odbiornika przez AP FY31AP. Jednak po bezpośrednim podpięciu ESC pod odbiornik i skalibrowaniu ESC, a następnie ponownym podłączeniu ESC pod odbiornik poprzez AP silnik prawidłowo reagował na gaz.
Pozdrawiam
Andrzej
Awatar użytkownika
cebulator
Posty: 1432
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 08:16
Lokalizacja: Mielec

Post autor: cebulator »

A może trzeba po prostu uzbroić silnik?
Pozdrawiam Sławek

... jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem...
sliver001
Posty: 186
Rejestracja: sobota 18 paź 2014, 17:43
Lokalizacja: Kutno

Post autor: sliver001 »

Okazuje się, że problem leży po stronie APM'a. Jeśli uzbrajam silnik po podpięciu pod lipo, zapala się czerwona led światłem ciągłym ale brak reakcji na gaz. Dziś odkryłem, że jeśli podłączę pakiet i dodatkowo podepnę APM przez usb do Mission Planera i wtedy uzbroję silnik jest normalna reakcja na gaz. Mogę wtedy odłączyć kabel usb i do czasu odpięcia pakietu wszystko działa jak należy. Co o tym myślicie? Na zagranicznych forach okazuje się, że jest to znany problem ale nigdzie nie natrafiłem na rozwiązanie.

Zapomniałem jeszcze dodać, że kilkukrotnie wgrywałem FW dedykowane do heli (3.1.5), raz próbowałem na sofcie od coptera, między zmianami softu robiłem czyszczenie eeprom'a i raz wgrałem jakiś starszy soft z początku roku ale bez rezultatów.
Awatar użytkownika
Royce
Posty: 345
Rejestracja: poniedziałek 02 lip 2012, 09:48
Lokalizacja: Zielonka/Warszawa

Post autor: Royce »

A jak zasilasz tego APMa ?

Obrazek

Obrazek
Radek Piotrowski
sliver001
Posty: 186
Rejestracja: sobota 18 paź 2014, 17:43
Lokalizacja: Kutno

Post autor: sliver001 »

zasilam zgodnie z instrukcją - z BEC'a przez gniazdo "motor out", JP2 zwarte.
czeski
Posty: 1
Rejestracja: czwartek 15 paź 2015, 23:37

Re: ESC - sygnał sterujący

Post autor: czeski »

Witam poradziłeś sobie z tym problemem mam podobną sytuacje tzn nie mogę skalibrować esc w treksie 450
ODPOWIEDZ