Zdjęcia i zaraz opiszę co i jak.
Silnik zalecany NTM Prop Drive Series 42-38, ESC Turnigy, śmigło AeroNaut 14x8", bezpiecznik przed zbyt mocnym rozłożeniem łopatek śmigła Carbon, serwa Corona DS 339 HV Metal Gear, FC to APM 2.6 współpracujący z GPS NEO6M, do tego czujnik Pitota, Power Module zasilający tylko APM. Jeszcze badam jaki nadajnik 5.8 GHz nnajlepszy. Apka 9XR Pro z FrSky, odbiornik zmodyfikowany 1 dipol, 1 koniczynka 2.4GHz. Na apce helikal.
Samo otwarcie podczas lotu ciężkie, klapa nie podejdzie -nie zostanie wyssana, gdyż z przodu trzymają ją kły, z tyłu dwie prowadnice. Serwo w momencie otwarcia pokrywy przesuwa włącznik ESC w pozycję OFF, czyli poza FPV, APM, oraz odbiornikiem nic innego nie działa. Powtórne wysunięcie znów załącza wszystko.
Folia Carbon 3D była już opisywana na forum. Ta jest markowa, nie z allego-firma Avery. Trochę dodała masy ale i usztywniła. Skrzydło ma wklejone pręty węglowe-lepsze były by z włókna szklanego, jeden na górze, jeden od spodu oraz na krawędzi natarcia.
Co do korku zgodzę się lotki nie działają ponieważ zerwane są strugi, nie ma opływu, w przypadku spadochronu ważne aby wyszedł, reszta w rękach opatrzności-dlatego jest to spadochron ratunkowy. Amerykanie stosowali mały spadochron antykorkociągowy w YF-22 podczas prób. Co prawda tamten miał za zadanie ustabilizować tylko samolot, a nie lądować na nim.
Rozkminiam teraz temat w APM otwarcia spadochronu, ale nie jako FS, tylko np. podczas braku sygnału z GPS, miało by to zadziałać z jakimś oczywiście opóźnieniem.
A sam materiał głównej czaszy to Trilobal-Nylon. Można spotkać z niego zrobione hamaki ( tu go dorwałem, mamusia obszyła na maszynie wycięte fragmenty czaszy), wykorzystuje się go jako materiał na spadochrony, jak i czasze balonów. Bardzo lekki, ok 35g waży metr kwadratowy, cholernie mocny.
Zawsze są lepsi, mądrzejsi mistrzowie od rozdawania złotych łopat, którzy tylko krytykują i mało wnoszą do tego co robisz. Ot taka nasza cecha narodowa.