MultiWii PRO Flight Controller (praca silników) - pomocy :D
Moderatorzy: moderatorzy2014, moderatorzy
MultiWii PRO Flight Controller (praca silników) - pomocy :D
Cześć witajcie ; )
Mam pewnien problem z silnikami przy płytce: MultiWii PRO Flight Controller w/MTK GPS Module
otóż:
regle skalibrowałem poza płytką (silniki pracują równo), podpiąłem pod płytkę i także skalibrowałem zgodnie z instrukcją: czyli w Arduino uruchomiona komenda:
#define ESC_CALIB_CANNOT_FLY
silniki ruszyły równo na full po czym się wyłączyły (czyli kalibracja ukończona), następnie na powrót wgrałem kod z pominięciem tej komendy.
A silniki nadal robią co chcą: startują nie równo, a po 1-3 sekundach jeden przyśpiesza, drugi się kręci powoli a dwa pozostałe się wyłączają : ) - takie bajki się dzieją.
Co może być nie tak? : O
mam nadzieję, że pomożecie :D mi się już pomysły kończą : /
i jeszcze dopowiem że gdy sb sprawdzam wszystko na wingui to pozostałe rzeczy działają, tylko te silniki. Gdy dam gaz na max to prawy przedni i lewy tylni sb systematycznie zwalniają az do zatrzymania, a dwa pozostałe grzeją na max i to nei jest spowodowane tym ze on chce się np odwrócić i lecieć za gps-em do domu.
O tak to wygląda: 1 - zaraz po dodaniu gazu, 2 - spada tak 6-7 sekund do tej pozycji.
Mam pewnien problem z silnikami przy płytce: MultiWii PRO Flight Controller w/MTK GPS Module
otóż:
regle skalibrowałem poza płytką (silniki pracują równo), podpiąłem pod płytkę i także skalibrowałem zgodnie z instrukcją: czyli w Arduino uruchomiona komenda:
#define ESC_CALIB_CANNOT_FLY
silniki ruszyły równo na full po czym się wyłączyły (czyli kalibracja ukończona), następnie na powrót wgrałem kod z pominięciem tej komendy.
A silniki nadal robią co chcą: startują nie równo, a po 1-3 sekundach jeden przyśpiesza, drugi się kręci powoli a dwa pozostałe się wyłączają : ) - takie bajki się dzieją.
Co może być nie tak? : O
mam nadzieję, że pomożecie :D mi się już pomysły kończą : /
i jeszcze dopowiem że gdy sb sprawdzam wszystko na wingui to pozostałe rzeczy działają, tylko te silniki. Gdy dam gaz na max to prawy przedni i lewy tylni sb systematycznie zwalniają az do zatrzymania, a dwa pozostałe grzeją na max i to nei jest spowodowane tym ze on chce się np odwrócić i lecieć za gps-em do domu.
O tak to wygląda: 1 - zaraz po dodaniu gazu, 2 - spada tak 6-7 sekund do tej pozycji.
Problem rozwiązany, jednak angielskie fora po dogłębnej analizie pomagają: )
Otóż:
multi jest na tyle czułe, że testy bez zamontowanych śmigieł powodują to że on troszkę głupieje i stara się coś zrobić. Lekki trym YAW w inna strone powoduje że silniki się stabilizują bądź też zmieniają swoje wartości ale przeciwnie do przedstawionych na moim screenie ; ) więc rada: ustawić tak by zmianny na sucho (bez śmigieł) były jak najmniejsze, zaprogramować sb pozostałe funkcje, montować śmigła no i test : )
Otóż:
multi jest na tyle czułe, że testy bez zamontowanych śmigieł powodują to że on troszkę głupieje i stara się coś zrobić. Lekki trym YAW w inna strone powoduje że silniki się stabilizują bądź też zmieniają swoje wartości ale przeciwnie do przedstawionych na moim screenie ; ) więc rada: ustawić tak by zmianny na sucho (bez śmigieł) były jak najmniejsze, zaprogramować sb pozostałe funkcje, montować śmigła no i test : )
Czyli kalibracja nieudana. Silniki nie powinny nawet drgnąć, tylko zapiszczeć raz, a za chwilę kilka razy. Po wgraniu softu z odkomentowanym "ESC_CALIB..." musisz FC odłączyć od PC. Po czym podłączyć pakiet, aby jednocześnie zasilić regulatory i FC w tym samym czasie.matys36 pisze:silniki ruszyły równo na full po czym się wyłączyły (czyli kalibracja ukończona)
Pzdr. -----MIŚ-----
Tak startują równo, przy zazbrojeniu wszystkie na min : ) ale np próbowałem teraz go oderwać trochę to i tak zrobił wywrotkę już na ziemi przody przyśpieszyły okropnie. A gdy na WinGui sprawdzam to gdy go mam przechylonego to dobrze kontruje : ) Nie wiem dlaczego zrobił wywrotkę : / Posprawdzam podpięcia, ale raczej się nie pomyliłem...
Zawsze mówiłem że nie startuje się na pałę tylko łapie w rękę od spodu, włącza silniki, powoli dodaje gazu i czuć od razu co się dzieje. Czy przy próbie przechyłu kontruje we właściwą stronę, czy na pitch i roll z aparatury reaguje we właściwą stronę, no i czy w yaw dobrze kontruje (to czuć przy obrotach bliskich zawisowi).
Pzdr. -----MIŚ-----
Tak wiem : ) ale jakoś dziwnie byłem na 100% przekonany ze jest dobrze... a tu niespodzianka.
A jeszcze mam pytanko odnośnie modułu bluetooth do tej płytki. Ja nie mam tam przylutowanego gniazda tylko te wolne otwory... Czy można samemu to tam przylutować? tuatj znalazłem taki z "wtykami"
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... ible_.html
A jeszcze mam pytanko odnośnie modułu bluetooth do tej płytki. Ja nie mam tam przylutowanego gniazda tylko te wolne otwory... Czy można samemu to tam przylutować? tuatj znalazłem taki z "wtykami"
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... ible_.html
Ok, dzięki :D
a jeszcze jedno, sorry że tyle pytam : ) , ale widzę że pomagasz no to pytam : )
Chodzi o te ustawienia co na zdjęciu. A mianowicie mógłbyś mi mniej więcej opisać te najważniejsze punkty albo odesłać do jakiegoś innego miejsca gdzie jest to opisane? (sam jakoś się nie dokopałem do opisów), bo wiedziałem co jak mniej więcej wszystko działał gdy miałem KK2.1.5 to tam było tego mniej a teraz troszkę się pokomplikowało i nie wiem co zrobić bo copter mi tak troszkę"tyka"przy włączonym trybie acro trochę bardziej niż bez niego.
a jeszcze jedno, sorry że tyle pytam : ) , ale widzę że pomagasz no to pytam : )
Chodzi o te ustawienia co na zdjęciu. A mianowicie mógłbyś mi mniej więcej opisać te najważniejsze punkty albo odesłać do jakiegoś innego miejsca gdzie jest to opisane? (sam jakoś się nie dokopałem do opisów), bo wiedziałem co jak mniej więcej wszystko działał gdy miałem KK2.1.5 to tam było tego mniej a teraz troszkę się pokomplikowało i nie wiem co zrobić bo copter mi tak troszkę"tyka"przy włączonym trybie acro trochę bardziej niż bez niego.